Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

lastig pakket

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: lastig pakket
    Geplaatst op: 18 januari 2007 om 05:17
Beste Rahima,
Veel van de zogenaamde "athe�sten" hebben ��k een godsbeeld, sommigen van hen gaan daarbij zelfs veel verder dan de meest orthodoxe moslim. Ze weten wel dat er iets moet zijn, maar w�t dat is, dat weten ze niet. Iedere concrete vormgeving ervan lijkt hen zinloos. Dat maakt hen nog niet tot slechte mensen.
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 16:46

assalaam alaikoem,

Het lijkt onbegonne werk...

Broeders en zusters, op de een of andere manier beland ik altijd in discussies met mensen of medestudenten (ik woon op kamers, dus ik ben best veel omringd door de laatste groep) die nergens in geloven of christelijk zijn. Vooral de discussies met de ongelovigen is knap lastig. Deze groep komt op mij over als oppervlakkig en het is niet zo dat ik een discussie van ze wil winnen ofzo. Maar ik kan niet tot ze doordringen. Maakt niet uit wat ik zeg. Het is er 'bestaat geen god'. En als wij doodgaan dan is er niets meer je wordt begraven en klaaar. Ik snap werkelijk niet dat mensen niet kunnen geloven dat er geen god bestaat. Hierdoor voel ik me soms ook belachelijk gemaakt. en gaan ik twijfelen over de kennis over mijn geloof. Want ik kan er wel in geloven, hoe kan ik hen 'verkeerde' theorie�n en idee�n over de islaam ontkrachten. Ik heb aan sommige voorgesteld om filmpjes te kijken van youtube over bekeerde moslims...zelfs extreme gevallen zoals een voormalig lid van de kkk die bekeerd is. Zij staan hier niet voor open. En vinden het maar raar dat men geloofd of zich uberhaupt bekeerd tot bijvoorbeeld de islam..omdat dit het snelst groeit.

Er is wel nu 1 student die meer begrip heeft voor de islam maar mede dankzij die website van harunyahya...

Dus mijn vraag aan jullie moet ik deze discussies laten voor wat het is, Of moet ik me meer buigen over hen vraagstukken.

Wa alaikoem wa salaam,

Rahima

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.