Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mogen Christenen varkensvlees eten?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mogen Christenen varkensvlees eten?
    Geplaatst op: 22 januari 2007 om 21:14
groet,

ik kwam dit tegen onderweg tijdens het surfen,

�Do not eat any detestable thing. These are the animals you may eat� The pig is also unclean; although it has a split hoof, it does not chew the cud, you are not to eat their meat or touch their carcasses.�

(Deuteronomy 14:3-8

See also: Leviticus 11-1-8.

ik heb het niet nagechecked,


groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 01:25

Christenen kennen inderdaad ook de regel dat je geen varkensvlees mag eten. Jezus heeft deze regels echter ingetrokken. (Er is vast wel iemand met een citaat). Voor de rest is niet-mosim een erg ruim begrip. Ongelovigen kunnen namelijk alles eten wat ze maar willen en zijn boedisten niet vegetarier?

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 03:26
In eerste instantie geplaatst door Eelke

Christenen kennen inderdaad ook de regel dat je geen varkensvlees mag eten. Jezus heeft deze regels echter ingetrokken. (Er is vast wel iemand met een citaat). Voor de rest is niet-mosim een erg ruim begrip. Ongelovigen kunnen namelijk alles eten wat ze maar willen en zijn boedisten niet vegetarier?

Groet, groet Eelke



ohja, dat is waar, ik richtte me eerder op de overgrote meerderheid (2 miljard).

*titel aangepast*
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 03:54
Ik denk dat dit citaat van toepassing is: Handelingen 10:

"9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: �Ga je gang, Petrus, slacht en eet.� 14 Maar Petrus antwoordde: �Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.� 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: �Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.�"
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 04:23

Dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 04:28
Al die reinheidsgeboden (en dat niet alleen m.b.t. voedsel)berusten van oorsprong op functionele gronden (zoals ziekteverspreiding)waarvan er vele inmiddels al weer zijn achterhaald en/of beheerst. Zo is er in de overlevering bv. ook sprake van vogels die je w�l mag eten gedurende een zekere tijd v��rdat ze op trek gaan, maar beslist niet nadat ze van die trek zijn teruggekeerd. En waar men zich dan strikt aan zo'n gebod houdt loopt men overigens evenzogoed de kans om via de alternatieven de een of andere chronische kwaal op te lopen (maagkanker van gebakken vis, darmkanker van rundvlees enz.enz.).
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Ik denk dat dit citaat van toepassing is: Handelingen 10:

"9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: �Ga je gang, Petrus, slacht en eet.� 14 Maar Petrus antwoordde: �Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.� 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: �Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.�"
Dus je mag ook bijvoorbeeld een leeuw slachten of een hyena om op te eten? Eelke had het erover dat Jezus (vrede zij met hem) de geboden heeft ingetrokken. Maar van wie was nou de stem die petrus hoorde? Van God of van Jezus?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 08:06
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Ik denk dat dit citaat van toepassing is: Handelingen 10:

"9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: �Ga je gang, Petrus, slacht en eet.� 14 Maar Petrus antwoordde: �Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.� 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: �Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.�"


Aanvullend op de vraag van de leeuw, hoe weet je dat het varken rein is? Hoe kan je een dier rein verklaren, ik ga er toch vanuit dat jullie geen leeuw eten?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Bibi Naeem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibi Naeem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 08:45

Asalaam -o- laikum,

Oude Testament, Deuteronomium.

Hoofdstuk 14. Vers 3-8

"Gij zult niets eten, dat een gruwel is. Dit zijn de dieren die gij eten moogt: rund, schaap en geit; hert, gazel, antiloop, steenbok, das, wilde os en wild schaap; elk dier dat gespleten hoeven heeft - namelijk de beide hoeven geheel gekloofd - en herkauwt onder de dieren, moogt gij eten van de dieren die herkauwen of geheel gespeleten hoeven hebben: de kameel, de haas, en de klipdas, omdat zij wel herkauwen, maar geen gespleten hoeven hebben; onreid zullen zij voor u zijn. Ook het zwijn, omdat het wel gespeleten hoeven heeft, maar niet herkauwt; onrein zal het voor u zijn. Van hun vlees zult gij niet eten en hun aas zult gij niet krijgen."

Wat hierboven staat heb ik letterlijk zo uit de Bijbel getypt. Zwijnen zijn varkens. Varkensvlees is dus ook haram voor Christelijke mensen. Ik weet niet waarom ze het toch eten.

Khudahafiz,

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door Bibi Naeem

Asalaam -o- laikum,

Oude Testament, Deuteronomium.

Hoofdstuk 14. Vers 3-8

"Gij zult niets eten, dat een gruwel is. Dit zijn de dieren die gij eten moogt: rund, schaap en geit; hert, gazel, antiloop, steenbok, das, wilde os en wild schaap; elk dier dat gespleten hoeven heeft - namelijk de beide hoeven geheel gekloofd - en herkauwt onder de dieren, moogt gij eten van de dieren die herkauwen of geheel gespeleten hoeven hebben: de kameel, de haas, en de klipdas, omdat zij wel herkauwen, maar geen gespleten hoeven hebben; onreid zullen zij voor u zijn. Ook het zwijn, omdat het wel gespeleten hoeven heeft, maar niet herkauwt; onrein zal het voor u zijn. Van hun vlees zult gij niet eten en hun aas zult gij niet krijgen."

Wat hierboven staat heb ik letterlijk zo uit de Bijbel getypt. Zwijnen zijn varkens. Varkensvlees is dus ook haram voor Christelijke mensen. Ik weet niet waarom ze het toch eten.

Khudahafiz,



Nogmaals, omdat er ook dit staat in Handelingen 10:

Ik denk dat dit citaat van toepassing is: Handelingen 10:

"9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: �Ga je gang, Petrus, slacht en eet.� 14 Maar Petrus antwoordde: �Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.� 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: �Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.�"
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 12:02
In eerste instantie geplaatst door Bibi Naeem

Asalaam -o- laikum,


Oude Testament, Deuteronomium.


Hoofdstuk 14. Vers 3-8


"Gij zult niets eten, dat een gruwel is. Dit zijn de dieren die gij eten moogt: rund, schaap en geit; hert, gazel, antiloop, steenbok, das, wilde os en wild schaap; elk dier dat gespleten hoeven heeft - namelijk de beide hoeven geheel gekloofd - en herkauwt onder de dieren, moogt gij eten van de dieren die herkauwen of geheel gespeleten hoeven hebben: de kameel, de haas, en de klipdas, omdat zij wel herkauwen, maar geen gespleten hoeven hebben; onreid zullen zij voor u zijn. Ook het zwijn, omdat het wel gespeleten hoeven heeft, maar niet herkauwt; onrein zal het voor u zijn. Van hun vlees zult gij niet eten en hun aas zult gij niet krijgen."


Wat hierboven staat heb ik letterlijk zo uit de Bijbel getypt. Zwijnen zijn varkens. Varkensvlees is dus ook haram voor Christelijke mensen. Ik weet niet waarom ze het toch eten.


Khudahafiz,




Misschien omdat ze minder bang zijn?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 15:06
Nog een tekst:

Handelingen 15:

15
1
Er kwamen enkele leerlingen uit Judea, die betoogden dat de
broeders zich moesten laten besnijden, overeenkomstig het door Mozes
overgeleverde gebruik, omdat ze anders niet konden worden gered.

2 Dit leidde tot grote onenigheid met Paulus en Barnabas en mondde uit
in een felle woordenstrijd. Besloten werd dat Paulus en Barnabas, samen
met enkele andere leerlingen, naar Jeruzalem zouden gaan om deze
kwestie voor te leggen aan de apostelen en de oudsten. 3 Nadat de
gemeente hun uitgeleide had gedaan, gingen ze op weg en trokken ze
door Fenici� en Samaria. Daar verhaalden ze uitvoerig over de bekering
van de heidenen, iets dat bij alle gelovigen grote vreugde wekte. 4 Bij hun
aankomst in Jeruzalem werden ze verwelkomd door de apostelen en de
oudsten en door de rest van de gemeente. Ze brachten verslag uit van
alles wat God door hen tot stand had gebracht. 5
Enkele gelovigen die
tot de partij van de Farizee�n behoorden, gaven echter te verstaan dat
ook de niet-Joodse gelovigen dienden te worden besneden en opdracht
moesten krijgen zich aan de wet van Mozes te houden.

6 De apostelen en de oudsten kwamen bijeen om nader op deze zaak in
te gaan. 7 Toen het tot een hevige woordenstrijd kwam, stond Petrus op
en zei: �Broeders, u weet dat God mij al in het begin uit uw midden heeft
gekozen om de boodschap van het evangelie onder de heidenen te
verspreiden en hen tot geloof te brengen. 8 God, die weet wat er in de
mensen omgaat, heeft blijk gegeven van zijn vertrouwen in de heidenen
door hun de heilige Geest te schenken, zoals hij die ook aan ons
geschonken heeft. 9
Hij heeft geen enkel onderscheid gemaakt tussen
ons en hen, want hij heeft hen
door het geloof innerlijk gereinigd.
10 Waarom wilt u God dan trotseren door op de schouders van
deze leerlingen een juk te leggen
dat onze voorouders noch wijzelf
konden dragen?
11 Nee, we geloven dat we
alleen door de genade
van de Heer Jezus gered kunnen worden, op dezelfde wijze als zij.�

12 Daarop zwegen alle aanwezigen, en men luisterde naar Barnabas en
Paulus, die vertelden welke grote tekenen en wonderen God door hen
onder de heidenen had verricht. 13 Toen ze waren uitgesproken, nam
Jakobus het woord. Hij zei: �Broeders, luister. 14 Simeon heeft
uiteengezet hoe God zelf het plan heeft opgevat om uit de heidenen een
volk te vormen dat zijn naam vereert. 15 Dat stemt overeen met de
woorden van de profeten; er staat immers geschreven: 16 �Dan keer ik
terug op mijn schreden. Ik zal het vervallen huis van David herbouwen,
uit het puin zal ik het weer opbouwen. Ik zal dit huis doen herrijzen, 17
-18 zodat de mensen die overgebleven zijn de Heer zullen zoeken,
evenals alle heidenen over wie mijn naam is uitgeroepen. Zo spreekt de
Heer, die dit van oudsher heeft aangekondigd.� [17�18> 18
19 Daarom ben ik van mening dat we de heidenen die zich tot God
bekeren
geen al te zware lasten moeten opleggen, 20 maar dat we
hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de
afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit
en van het bloed zelf.


Zelf zou ik niet zomaar leeuwenvlees eten...als je de voedselwetten nader
bestudeert dan zie je dat de meeste verboden dieren carnivoren of
omnivoren zijn (zoals varkens) Maar tegenwoordig worden slachtvarkens
niet met vlees gevoerd, maar ze zijn vegetariers.
Nou heb ik wel iets tegen varkensvlees en eet het bij voorkeur niet maar
ik ben daar niet principieel in vanwege bovenstaand schriftgedeelte.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 16:16
Postpentacost,

deutornomy en leviticus dat is toch het oude testament?

en het hoofdstuk

handelingen, is dat oude of nieuwe?

PS: beide horen toch bij jullie heilige geschriften?


groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 16:48

Abbt volgens de Christenen kwam God terug op eerdere wetten.

Maar dat geldt ook voor Moslims . Moslims geloven toch in dezelfde God als Mozes?

Er zijn vele wetten die Jawheh gaf die ook door Moslims niet meer eerbiedigd worden.

En zelfs tijdens het optreden van jullie profeet paste Allah wetten aan.

Denk maar aan het drinken van Alcohol.

En denk maar aan de straffen op overspel. Van enkele stokslagen naar steniging is nogal wat verandering niet?

Wanneer je de wetten die Mozes ontving consequent wil doorzetten dan moet je beseffen dat de God die zij geen varkensvlees te eten tegen Mozes ook zei dat je elk vijftigste jaar geen enkele arbeid mag verichten.

Het ene gebod is niet zwaarder dan het andere.

 

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 16:59
ah, interessant,

ik las:

�Do not think that I have come to abolish the Law or the Prophets. I have not come to abolish them but to fulfil them. I tell you the truth, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke of a pen, will by any means disappear from the Law until everything is accomplished.�

Matthew 5:17-18



groet,

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 17:25
Hier wat Jezus, die prachtkerel, zei over het eten van varkens- en andere zogeheten "onreine vlezen" en daarmee tevens over farizeese huichelarij en kruiperigheid:

Evangelie volgens Marcus7,14 daarop riep Hij het volk weer bij zich en sprak tot hen: Luistert allen naar mij en wilt verstaan: 15 niets kan de mens bezoedelen wat van buiten af in hem komt. Maar wat uit de mens komt, d�t bezoedelt de mens. 16 Als iemand oren heeft om te horen, hij luistere. 17 Nadat Hij zich van het volk had teruggetrokken en thuis gekomen was stelden Zijn leerlingen hem vragen over de gelijkenis. 18 Hij antwoordde hun: begrijpt ook gij nog zo weinig? Beseft gij dan niet dat al wat van buiten af in de mens komt hem niet kan bezoedelen, 19 omdat het niet in zijn hart komt maar in zijn buik en zijn weg vindt naar een zekere plaats? Zo verklaarde Hij alle voedsel rein. 20 Maar, zei Hij, wat uit de mens komt d�t bezoedelt de mens. 21 Want uit het binnenste, uit het hart van de mensen, komen boze gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 echtbreuk, hebzucht, kwaadardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, godslastering, trots, lichtzinnigheid. 23 Al die slechte dingen komen uit het binnenste en bezoedelen de mens.

Moet je nagaan: bijna 2000 jaar v��r de Verlichting al!
Wie verbetert dat? En wat een lef!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 17:32
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Eelke had het erover dat Jezus (vrede zij met hem) de geboden heeft ingetrokken. Maar van wie was nou de stem die petrus hoorde? Van God of van Jezus?


Elke stem komt -uiteindelijk- van God, Rahil
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 18:03
Maareuh,...

ik heb nog geen antwoord op die laatste post van mij, dat in julie Heilige geschriften Jezus (caleyhi salaam) niet kwam om de geschriften te wijzigen, maar om het te vervolledigen?

En met jouw vers dat alles rein is, daar haalde Zakir Naik (7afidahu'Allah) een gelijkaardige naar voren:

�Then God said, "I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food.�

Genesis 1:29


There are several poisonous plants like [...] that if you eat there has be high possiblity you will die.




groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 01:09
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Hier wat Jezus, die prachtkerel, zei over het eten van varkens- en andere zogeheten "onreine vlezen" en daarmee tevens over farizeese huichelarij en kruiperigheid:

Evangelie volgens Marcus7,14 daarop riep Hij het volk weer bij zich en sprak tot hen: Luistert allen naar mij en wilt verstaan: 15 niets kan de mens bezoedelen wat van buiten af in hem komt. Maar wat uit de mens komt, d�t bezoedelt de mens. 16 Als iemand oren heeft om te horen, hij luistere. 17 Nadat Hij zich van het volk had teruggetrokken en thuis gekomen was stelden Zijn leerlingen hem vragen over de gelijkenis. 18 Hij antwoordde hun: begrijpt ook gij nog zo weinig? Beseft gij dan niet dat al wat van buiten af in de mens komt hem niet kan bezoedelen, 19 omdat het niet in zijn hart komt maar in zijn buik en zijn weg vindt naar een zekere plaats? Zo verklaarde Hij alle voedsel rein. 20 Maar, zei Hij, wat uit de mens komt d�t bezoedelt de mens. 21 Want uit het binnenste, uit het hart van de mensen, komen boze gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 echtbreuk, hebzucht, kwaadardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, godslastering, trots, lichtzinnigheid. 23 Al die slechte dingen komen uit het binnenste en bezoedelen de mens.

Moet je nagaan: bijna 2000 jaar v��r de Verlichting al!
Wie verbetert dat? En wat een lef!
Bedoelde Jezus (vrede zij met hem) ook homosexualiteit  toen hij het had over boze gedachten, ontucht en losbandigheid? En wat te denken van kannibalisme..Ik denk dat je het ene niet los van het andere kunt zien. Alcohol lijkt me ook een onrein iets omdat het je hart bespeelt en uiteraard kan leiden tot boze gedachten, ontucht, diefstal, moord enzovoorts enzovoorts...In de bijbel staat er ook dat alcohol/wijn slecht voor je is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 01:23
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Eelke had het erover dat Jezus (vrede zij met hem) de geboden heeft ingetrokken. Maar van wie was nou de stem die petrus hoorde? Van God of van Jezus?


Elke stem komt -uiteindelijk- van God, Rahil
Vind ik een beetje een te gemakkelijk antwoord.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 04:36
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Eelke had het erover dat Jezus (vrede zij met hem) de geboden heeft ingetrokken. Maar van wie was nou de stem die petrus hoorde? Van God of van Jezus?
Elke stem komt -uiteindelijk- van God, Rahil
Vind ik een beetje een te gemakkelijk antwoord.


Mmmmm.... Eerder een antwoord dat -weer eens- laat zien h�e anders mensen met bepaalde "zekerheden" omgaan. Overigens is mijn antwoord niet strijdig met Jezus' Woord voor wie de diepere strekking daarvan kent.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 04:39
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Hier wat Jezus, die prachtkerel, zei over het eten van varkens- en andere zogeheten "onreine vlezen" en daarmee tevens over farizeese huichelarij en kruiperigheid: Evangelie volgens Marcus7,14 daarop riep Hij het volk weer bij zich en sprak tot hen: Luistert allen naar mij en wilt verstaan: 15 niets kan de mens bezoedelen wat van buiten af in hem komt. Maar wat uit de mens komt, d�t bezoedelt de mens. 16 Als iemand oren heeft om te horen, hij luistere. 17 Nadat Hij zich van het volk had teruggetrokken en thuis gekomen was stelden Zijn leerlingen hem vragen over de gelijkenis. 18 Hij antwoordde hun: begrijpt ook gij nog zo weinig? Beseft gij dan niet dat al wat van buiten af in de mens komt hem niet kan bezoedelen, 19 omdat het niet in zijn hart komt maar in zijn buik en zijn weg vindt naar een zekere plaats? Zo verklaarde Hij alle voedsel rein. 20 Maar, zei Hij, wat uit de mens komt d�t bezoedelt de mens. 21 Want uit het binnenste, uit het hart van de mensen, komen boze gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 echtbreuk, hebzucht, kwaadardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, godslastering, trots, lichtzinnigheid. 23 Al die slechte dingen komen uit het binnenste en bezoedelen de mens. Moet je nagaan: bijna 2000 jaar v��r de Verlichting al! Wie verbetert dat? En wat een lef!
Bedoelde Jezus (vrede zij met hem) ook homosexualiteit� toen hij het had over boze gedachten, ontucht en losbandigheid? En wat te denken van kannibalisme..Ik denk dat je het ene niet los van het andere kunt zien. Alcohol lijkt me ook een onrein iets omdat het je hart bespeelt en uiteraard kan leiden tot boze gedachten, ontucht, diefstal, moord enzovoorts enzovoorts...In de bijbel staat er ook dat alcohol/wijn slecht voor je is.


Als je daarvoor de moeite zou wilen nemen kun je in het Marcus-Evangelie z�lf lezen wat Jezus bedoelde, de context waarin e.e.a werd gezegd.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 10:02
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Postpentacost,deutornomy en leviticus dat is toch het
oude testament?en het hoofdstuk<span style="font-weight:
bold;">handelingen, is dat oude of nieuwe?</span><br style="font-
weight: bold;">PS: beide horen toch bij jullie heilige geschriften?groet,


Beste ABTT,

je zegt het zelf al; het oude en het nieuwe testament. In het
oude testament gaat het om een relatie met God op basis van de Wet. In
het nieuwe testament gaat het om een relatie met God op basis van
Genade. Het levensprincipe dat God voor ogen heeft is samen te vatten
als volgt:

"God liefhebben met heel je hart, ziel en verstand en met al je kracht en
je naaste (in de ruimste zin van het woord) liefhebben als je zelf."

Dat principe als wet stellen is al een tegenstrijdigheid omdat ware liefde
niet als verplichting op te leggen is. Alleen als God ons vrijmaakt van de
macht van het EGO kan die Liefde door de inwerking van Gods Geest in
onze harten opborrelen en zijn weg vinden; naar God toe en naar onze
medemensen.

Het betekent dus dat we, van uit ons EGO de hemel niet kunnen
verdienen door te proberen de wetten en wetjes te volgen. Dat was ook
de conclusie van de joden in die vergadering. Maar de hemel is al voor
ons verdiend doordat Jezus aan het kruis voor ons de LiefdeWet
vervuld heeft
(in de Koran staat ook dat Jezus kwam om de Wet te vervullen en niet om
af te schaffen).

Als we die werkelijkheid van het voltooide werk van Jezus tot ons door
laten dringen en daar Amen tegen zeggen, dan hebben we deel aan Zijn
Vrede en kunnen we leren vanuit die Genade en die Vrede te leven als
nieuwe mensen, die niet geleid worden door de macht van het ego maar
door de Geest van God.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 10:20
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Maareuh,...ik heb nog geen antwoord op die laatste post
van mij, dat in julie Heilige geschriften Jezus (<span style="font-weight:
bold;">c</span>aleyhi salaam) niet kwam om de geschriften te wijzigen,
maar om het te vervolledigen?En met jouw vers dat alles rein is, daar
haalde Zakir Naik (7afidahu'Allah) een gelijkaardige naar voren:<p
class="Msonormal" style="text-align: justify; color: rgb(0, 0, 255);">
    �Then God said, "I give you every seed-bearing plant on the
face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They
will be yours for food.�


    <p class="Msonormal" style="text-align: justify;">
    <span style="color: rgb(0, 0, 255);"><span style="font-style:
italic;">Genesis 1:29</span></span>

<p class="Msonormal"
style="text-align: justify;"><span style="color: rgb(0, 0,
255);"></span>

<p class="Msonormal" style="text-align:
justify;"><span style="color: rgb(0, 0, 255);">There are several
poisonous plants like<span style="font-style: italic;"> </span><span
style="color: rgb(255, 0, 0);">[...]</span><span style="font-style:
italic;"> </span>that if you eat there has be high possiblity you will
die.<span style="font-style: italic;"></span></span>

groet,


Waarschijnlijk waren er in het paradijs (Genensis 1) geen giftige planten
of bomen; behalve dan die ene, de boom van de kennis van goed en
kwaad. Daarvan eten was dodelijk en God heeft Adam en Eva daar
nadrukkelijk voor gewaarschuwd. Ze lieten zich echter door satan
verleiden er toch van te eten en sindsdien is de mensheid sterfelijk en
genetisch verontreinigd...

We raken hier het principe van de erfzonde. Ik vind het vreemd dat
Moslims daar niet in geloven. Waarom zou het anders nodig zijn dat
Moslims een heel ingewikkeld stelsel van wetten en wetjes moet volgen
om maar enigszins voor een moment ietsiepietsie aanvaardbaar voor God
te kunnen zijn. En ga eens na hoe moeilijk het voor mensen is om al die
goede regels na te leven? Als ze niet genetisch besmet zouden zijn met
de erfzonde, dan zou de mens toch met gemak en van nature elke regel
volgen die God voorschrijft, incl. God liefhebben met alles wat in je is en
je naaste liefhebben als jezelf?
Als er geen sprake zou zijn van erfzonde, dan zouden er ook geen
oorlogen en armoede zijn. dan zou God nog steeds met ons in het
paradijs wandelen zoals Hij deed met Adam en Eva...

Als er geen erfzonde zou zijn dan zouden onze harten voortdurend
overstromen van blijdschap en dankbaarheid en vreugde en heel veel
liefde...
maar lees nog maar eens in een van de laatste postings van Alzukar wat
Jezus zegt over het hart van de mens...

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 17:44
Veel wetten in het Oude Testament gelden niet meer in het nieuwe. Moslims kennen zoiets ook als abrogatie (Nasiekh). Maar in de Bijbel gaat er vergeleken met de Koran wel een grotere tijd en grote gebeurtenissen overheen voor iets verandert; zoals het leven, de dood en de opstanding van Jezus. Jezus heeft dus de wet niet veranderd maar wat hij gedaan heeft heeft wel een aantal wetten ongedaan gemaakt of een andere betekenis gegeven.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 20:08
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Veel wetten in het Oude Testament gelden niet meer in het nieuwe. Moslims kennen zoiets ook als abrogatie (Nasiekh). Maar in de Bijbel gaat er vergeleken met de Koran wel een grotere tijd en grote gebeurtenissen overheen voor iets verandert; zoals het leven, de dood en de opstanding van Jezus. Jezus heeft dus de wet niet veranderd maar wat hij gedaan heeft heeft wel een aantal wetten ongedaan gemaakt of een andere betekenis gegeven.


dus toch veranderd

He, dus je eet varkensvlees?

En is er een periode dat je vast? Ik bedoel is er een periode dat jij je onthoudt van vlees eten?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 21:11

dus toch veranderd

Nee. Want niet de wetten zijn veranderd, maar de situatie. De wetten zijn er niet meer op van toepassing. 

He, dus je eet varkensvlees?

En is er een periode dat je vast? Ik bedoel is er een periode dat jij je onthoudt van vlees eten?

Jazeker eet ik varkensvlees. Mijn vader houdt zelfs een tweetal hobbievarkens. Leuk en lekker. Ik vast wel eens, maar dan wanneer ik dat wil, niet in een speciale periode.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 02:39
Draag jij een hoedje als je zondags naar de kerk gaat? Want dat staat toch in de bijbel...? Om het even kort te houden, jij bent van het Christelijk geloof,... Mag ik vragen laat jij iets voor wat het is om jouw geloof te beleiden? Laat jij 'iets' dat je geloof afschrijft of iets dat je geloof voorschrijft?


groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door ABTT



In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Veel wetten in het Oude Testament gelden niet meer in het nieuwe. Moslims kennen zoiets ook als abrogatie (Nasiekh). Maar in de Bijbel gaat er vergeleken met de Koran wel een grotere tijd en grote gebeurtenissen overheen voor iets verandert;�zoals het leven, de dood en de opstanding van Jezus. Jezus heeft dus de wet niet�veranderd maar�wat�hij gedaan heeft heeft wel�een aantal wetten ongedaan gemaakt of een andere betekenis gegeven.
dus toch veranderd ?


Nee, er is in feite niks veranderd. Het beoogd DOEL van die wetten is opnieuw onder de loep genomen, en er is een betere, liefdevoller en humaner, MANIER bedacht om dat doel tot realiteit te maken: het Koninkrijk Gods in deze wereld. Lees je wel eens z�lf uit de Evangelie�n, Abtt?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 22:04
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT



In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Veel wetten in het Oude Testament gelden niet meer in het nieuwe. Moslims kennen zoiets ook als abrogatie (Nasiekh). Maar in de Bijbel gaat er vergeleken met de Koran wel een grotere tijd en grote gebeurtenissen overheen voor iets verandert; zoals het leven, de dood en de opstanding van Jezus. Jezus heeft dus de wet niet veranderd maar wat hij gedaan heeft heeft wel een aantal wetten ongedaan gemaakt of een andere betekenis gegeven.
dus toch veranderd ?


Nee, er is in feite niks veranderd. Het beoogd DOEL van die wetten is opnieuw onder de loep genomen, en er is een betere, liefdevoller en humaner, MANIER bedacht om dat doel tot realiteit te maken: het Koninkrijk Gods in deze wereld. Lees je wel eens z�lf uit de Evangelie�n, Abtt?


Ik heb geen bijbel thuis en het lezen uit de bijbel vanuit de pc, daar wordt ik zo moe van .

Als ik eerlijk mag zijn tegen jouw alZukar. Ik probeer hier meer te weten te komen en toen ik (voordat ik een pauze nam) actief was op dit forum zag ik dat Bonifatius 'de praktiserende christen' was. Als hij terug online komt zou ik van hem wat vragen over bepaald onderwerpen om zo te leren, want met alle respect,... ik heb nog steeds geen antwoorden behalve hoe innerlijk het is, ect... etc... zoals Yusuf Estes (Moge Allah hem behouden) zei, toen hij nog Christen was: 'Vertel me niet over jouw droom van gisterennacht of over hoe diep je geloof in je hart zit, maar bewijs me dat jouw godsdienst de ware is!'


groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.