Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslimvrouwen en sluiers

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Mariske Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mariske Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslimvrouwen en sluiers
    Geplaatst op: 13 februari 2007 om 08:31
Hallo!

Ik hoop dat ik hier dit volgende bericht kan plaatsen:

Mijn naam is Mariske Westendorp. Ik ben derdejaars studente Antropologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In opdracht van de universiteit doe ik een kleinschalig onderzoek onder gesluierde moslimvrouwen. Ik ben vooral ge�nteresseerd in moslimvrouwen die een niqaab, chador of burka dragen. Ik wil die vrouwen in een face to face interview graag een aantal vragen stellen over het dragen van een sluier en eventuele reacties van de Nederlandse samenleving op het dragen daarvan.

Via deze weg hoop ik contact te kunnen vinden met een moslimvrouw, die een niqaab, burka of chador draagt.

Zou u mij willen helpen, doordat u weet hoe ik moslimvrouwen kan benaderen of doordat u zelf mee zou willen werken aan het onderzoek, dat uiteraard vertrouwelijk en anoniem uitgevoerd wordt? Neem dan contact met mij op via [email protected]
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2007 om 08:41

er zijn al studenten voor je geweest.

Ik kan je niet helpen, aangezien ik een man ben.

Kun je namens mij iets aan je docent vragen, waarom jullie wel geintreseerd zijn in de sluier van de moslimvrouwen en niet hun boodschap, in tegenstelling tot nonnen in het kloosterleven waarvan alles besproken wordt bahalve de sluier.

of de vroegere vrome vologelingen van Profeet Jezus of Mozes, zij droegen ook allen een vorm van sluier,chador of burka. (zie maria(as) beelden of afbeeldingen)

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.