Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het grote gelijk van Iran.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het grote gelijk van Iran.
    Geplaatst op: 20 februari 2007 om 11:31

Niemand kan het ontgaan zijn dat er een conflict bestaat tussen enerzijds Iran en anderzijds de VN omtrent de kerncentrales en de ontwikeling van kernenergie door Iran.

Wat wel ondergesneeuwd dreigt te worden is dat Iran eigenlijk alle recht heeft dit te doen.

Als ondertekenaar van het verdrag dat het land geen kernwapens wil maken heeft Iran het recht om kernenergie te ontwikkellen. Het is ook van betekenis dat het vooral rusland is die Iran hierbij helpt.

Want immers in het conflict wat dreigt te ontstaan is er geen enkele aanklacht richting Rusland wat vreemd is want zij zijn het die Iran de meeste technologie geleverd hebben en nog doen.

het feit dat men een kernbom zou kunnenmake betekent nog niet dat men er een wil hebben. Iets wat Iran keer op keer ook zegt.

Ik denk dat Iran hier volledig de waarheid spreekt want wat zou de meerwaarde nu kunen zijn van het hebben van een atoombom?

Voor Iran geen enkele.

Het is zoals Chirak opmerkte in een intervieuw. wanneer Iran een atoom raket zou lanceren dan zou die nog geen driehonderd meter in de lucht zijn en Teheran zou niet meer bestaan.

Dat was geen grootspraak van Chirak , slechts nuchterheid.

Helaas viel zijn visie niet in goede aarde want deze ontkrachte natuurlijk meteen de vermeende gevaarlijkheid van Iran.

Wat zou dan de meerwaarde zijn voor Iran van de kennis en bezit van nucleare energie?

Wel waarschijnlijk een puur economische.

Immers het gebruik van fosiele grondstoffen zal alleen maar duurder worden in de toekomst.

Hierbij moet je niet denken aan het gebruik van olie op zichzelf maar eerder aan emissie rechten.

Vanuit dit standpunt gezien heeft Iran groot gelijk bij hun ontwikkeling van nucleaire energie. Natuurlijk zo het nog mooier zijn dat ze andere alternatieve energienen zouden ontwikkelen,, maar dat is geheel weer een ander verhaal.
 

 

 

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2007 om 05:58
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
xen_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote xen_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2007 om 04:26
Ik heb eens een jonge Irani�r horen zeggen dat Iran geen enkele behoefte heeft aan kernenergie, vanwege de enorme olievoorraad die ze hebben. Iran is wel het laatste land dat kernenergie nodig heeft. Vandaar dat hij - en ik - dacht dat deze motivatie een leugen is, en dat men vanuit ego-motieven toch op zoek is naar kernwapens. Het grote Iran kan immers niet achterblijven bij de andere grote spelers in de wereld. Zoiets, dus. Lijkt me nog vrij aannemelijk.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2007 om 17:48
In zekere zin heeft Iran gelijk, maar een atoomwapen in handen van
iemand die de holocaust ontkent lijkt met toch geen wenselijke situatie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
xen_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote xen_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2007 om 14:51
Ik heb het artikel op RavageDigitaal eens bekeken en dat schijnt toch wel een ander licht op de zaak. Iran is al enkele tientallen jaren bezig met kernenergie, en in het begin met steun van de VS en Europa. Pas sinds er anti-westerse regeringen in het zadel zitten, is het ineens een probleem. Bovendien kan met de paar percentage verrijking die nodig is voor kernenergie, absoluut geen atoombom gemaakt worden, want dat vereist bijna 100% verrijking. (Verrijking is het opwerken van uranium zodat het ene type atoom vervangen wordt door een ander type.).
Volgens zeggen kan met een verrijkingsinstallatie voor kernenergie absoluut niet de verrijkingsgraad van een atoombom bereikt worden.

Het artikel suggereert dat het westen de markt voor verrijkt uranium in handen wil houden. In de ontwerpteksten van bepaalde verdragen wordt aangedrongen op een minimale voorraad verrijkt uranium bij niet-procurende staten. Er lijkt geen andere reden voor deze aandrang te zijn dan de uranium-consumerende staten afhankelijk te maken van de uranium-producerende staten, te weten de VS en een paar Europese mogendheden. Als dit waar is, dan zal dit machtsblok niet protesteren tegen de bouw van een kerncentrale, maar slechts tegen de bouw van verrijkingsinstallaties.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 09:47

Wat denken jullie van het systeem van emisie rechten?

het is zeker zo dat Iran veel olie heeft en op die manier inzijn energie behoefte kan voorzien maar het is zeker ook zo dat deze manier van energie verwerking op de duur onbetaalbaar zal worden.

Elk land in de wereld zal dus zich moeten ontwikellen in alternatieve energie.

Iran kiest hiervoor voor kernenergie.

Dat is niet ideaal dat geef ik meteen toe (ik ben persoonlijk tegen kernenergie) maar het is evengoed hun recht  om zich voor te bereiden op de toekomst.

Net zogoed als andere landen en andere volkeren.

 

 

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 16:13
Helemaal gelijk, maar de mogelijkheden om een atoombom te
ontwikkelen lijken me toch bij tirannen en dictators niet in juiste handen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2007 om 16:47

Postpentacost je weet net zo goed als ik dat Iran nooit een voordeel kan behalen om een kernbom af te werpen.

laten we nu eens stellen dat Iran van het westen driehonderd atoomwapens krijgt die alle stuk voor stuk driehondedkeer Israel kunnen vernietigen en laten we zeggen dat ze ook Europa zouden kunnen bereiken.

Wordt het dan gevaarlijk. Ik dacht het niet.

welk klein land wil nu riskeren om totaal vernietigd te worden omdat het wilde laten zien dat het atoom kon schieten.

 

Terug naar boven
xen_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote xen_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 12:43
Ik denk dat sommige mensen genoeg haat kunnen voelen om het te riskeren. Als een bepaalde machtige groep gelooft dat daarmee ook nog eens de wil van Allah wordt gedaan, dan kunnen aardse risico's worden genomen om hemelse zekerheid te verwerven.

Ik denk dat je niet zo zeker kunt zijn van de verstandigheid van mensen.
Wat je geeft aan een ander, geef je aan jezelf.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 08:21

'Britse atoomplannen tegenslag'

De plannen voor de vernieuwing van de Britse vloot van kernonderzee�rs met Trident-raketten zijn een ,,ernstige tegenslag'' voor de internationale inspanningen voor ontwapening.

Dat heeft de Iraanse gezant bij het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA), Ali Asghar Soltanieh, vrijdag gezegd. Het Britse parlement ging eerder deze week akkoord met de vernieuwing.,,Het Verenigd Koninkrijk heeft niet het recht vraagtekens te zetten bij anderen, als het zich niet houdt aan zijn verplichtingen'' volgens het Non-Proliferatieverdrag (NPV), aldus de Iraanse gezant. In het verdrag tegen de verspreiding van kernwapens is de doelstelling vastgelegd dat de vijf 'erkende' atoommachten uiteindelijk moeten ontwapenen.

Vandaag te lezen op: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/03/britse_atoomplann en_ernstige_t.html

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.