Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vrouwen slaan

 Post Reply Post Reply
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vrouwen slaan
    Geplaatst op: 08 maart 2007 om 11:06
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 01:45

Dat zo iemand er van overtuigd is dat de man het recht heeft om zijn vrouw te slaan. Dat er een aantal regels aan verbonden zijn maakt het alleen maar erger. Duizenden vrouwen zullen door deze uitspraken weer de dupe zijn en wederom krijgt de islam een slechte naam.

Gebaseerd op dit fimpje zou ik de islam ook een ouderwetse vrouwonvriendlijke en geweldadige godsdienst noemen. Gelukkig zjin er ook genoeg moslims die het anders uitleggen en wel respect hebben voor hun de medemens.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 02:25

Oud nederlands gezegde: Kijk verder dan je neus lang is.

6 op de 10 Amerikaanse vrouwen komt in aanraking met huiselijk geweld, wat vaak tot grote verwondingen leidt en grotendeels tot de dood.
4 op de 10 Nederlandse meiden hier in Nederland hebben te maken gehad (v��r hun 16e) met sexuele mishandelingen. Hoger leeftijd loopt het aantal percentage zelfs op.


Wat de Islaam zegt over de positie van de moslimvrouw:

"... En behandelt hen (vrouwen) volgens de voorschriften. En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft." {soerat 4 - aayah 1}

Haafidh Ibn Kehtir heeft gezegd: "...door vriendelijke woorden tegen hen te spreken, hen vriendelijk te behandelen en je verschijning aantrekkelijk voor hen te maken, net zoals je ervan houdt dat zij dat voor jullie doen..." (tafseer al Qoraan al 'Adheem)

Er is overgeleverd dat de profeet (alayhi salaatoe wa salaam) gezegd heeft: "Een gelovige man moet geen afkeer hebben van zijn vrouw. Als hij van sommige zaken die zij doet niet houdt, zal hij zeker van andere zaken wel houden." (Moeslim)

Aboe Hoerarairah (radhiya Allahou 3anh) heeft verteld dat de profeet (alayhi salaatoe wa salaam) zei: " Waarlijk, de doenya (het wereldse leven) is slechts een genieting en er is geen betere genieting in de doenya dan een vrome vrouw." (Moeslim)

Aboe Hoerairah (radiya Allahou 3anh) overleverde van de profeet (alayhi salaatoe wa salaam): "Hij die gelooft in Allah en de laatste Dag moet zijn buurman niet tot last zijn e neem mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen. Want ze zijn geschapen uit een rib en het meest gebogen deel van de rib is het bovenste gedeelte. Als je probeert om het recht te krijgen, zul je het breken. En als je het met rust laat, zal het gebogen blijven. Neem dus mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen (Boechari)

'Aisha (radiAllahou 3anha) verteld: "De profeet (salla Allahou alayhi wa salaam) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah, of wanneer verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah." (An-Nasaa'i)

Aboe Saied Al Khoedri (radiAllahou 3anh) overleverde van de profeet (sallaAllahou alayhi wa salaam) zei: "De slechtste positie van de mensen voor Allah op de Dag der Opstanding is de man die gemeenschap heeft met zijn vrouw en zij met hem, en daarna verspreidt hij haar geheimen." (Moeslim)

"Niemand van jullie mag zijn vrouw slaan zoals een slaaf wordt geslagen, en dan aan het eind van de dag gemeenschap met haar hebben." (ahmed en een soort gelijke hadith van Boechari)

Ibn 'Omar (radiAllahou 3anh) overleverde van de profeet (alayhi salaatoe wa salaam): "Van de zaken die toegestaan (halaal) zijn, is de echtscheiding het meest gehaat door Allah." (Aboe Dawoed, Ibn Maadjah, sahieh volgens al Haakim, moeral volgens Aboe Haatim)

"het verspillen van het levensonderhoud van degene die van hem afhankelijk zijn, is genoeg zonde voor een man." (Aboe Dawoed, an-Nisaa'i, al Haakim)

Ibn 'Abbaas (radiallahou 3anh) overleverde van de profeet (alayhi salaatoe wa salaam): "Wanneer een man wiens dien jou tevredenstelt naar jou toekomt en je vraagt om je dochter te mogen trouwen, laat haar dan met hem trouwen, anders zal corruptie zich over de aarde verspreiden." (Tirmidhi)

"En het behoort tot Zijn tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid..." {Soerat 30 - aayah 21}

De man is verplicht om de dien van zijn vrouw te beschermen en mag haar niet belemmeren in Shari'ah-kennis en daden.

De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn." (Tirmidhi)

Profeet (alayhi salaatoe wa salaam) zei: "Zal ik jullie vertellen wie de besten onder jullie zijn? De vriendelijke man en degene met een goed karakter die zijn vrouw eervol behandelt wanneer hij ertoe in staat is." (Daylami)

"De meest geliefde aanbiddende dienaar is voor Allah degene die het beste is voor zijn familie."

Aboe Oemaamah (radiAllahou 3anhoe) overleverde dat de profeet (alayhi salaatoe wa salaam) zei: "De slechtste man is degene die zijn familie depressief maakt," Ze vroegen: "O RasoelAllah! Hoe maakt een man zijn familie depressief?" Hij antwoordde: "Wanneer de man zijn huis binnengaat, wordt zijn vrouw nederig, rent zijn kind van hem weg en verstopt zijn bediende zich. Maar wanneer hij zijn huis verlaat, lacht zijn vrouw en zijn familie wordt vrolijk en komt tezamen."(At-Tabarani in 'Moedjam al Awsaat')

Oem Koelthoem bint Oeqbah (radiAllahou 3anha) overleverde dat de profeet (alayhi salaatoe wa salaam) zei: "Waarlijk, ik haat de man die kwaad is en die over zijn vrouw neergebogen staat met zijn slagaderen, terwijl hij haar slaat." (daylami)

Ilyaas ibn Abdoellah (radiAllahou 3anh) vertelde dat de profeet (alayhi salaatoe wa salaam) zei over degenen die hun vrouwen slaan: "Zij zijn zeker niet de besten van jullie." (Ahmed, Aboe Dawoed, n-Nasaa'i, saheeh verklaard door al Haakim en Ibn Hibbaan)

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 04:39

In eerste instantie geplaatst door oegt_qadr

6 op de 10 Amerikaanse vrouwen komt in aanraking met huiselijk geweld, wat vaak tot grote verwondingen leidt en grotendeels tot de dood.

Grotendeels tot de dood? 5 op de 10 amerikaanse vrouwen komt dus om het leven door huiselijk geweld? Wel een beetje overdreven stelling lijkt me. Toch altijd weer vreemd dat de westerse statistieken er weer bij gehaald worden. Alsof die goed moeten keuren wat die moslim zegt.

Maar in vrijwel elke samenleving komt het slaan van vrouwen (en mannen) voor. Ik verbaas me er alleen over dat iemand het zo kan promoten als in het filmpje gedaan kan worden. Blijkbaar zijn er zelfs met alle regels die hierboven staan, nog genoeg aanknopings punten om het toe goed te praten. En eerlijk gezegd kan ik een aantal regels ook wel uitleggen alsof het slaan van vrouwen normaal is.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 05:31
Wat me in ieder geval opvalt is dat in alle die "positieve" teksten toch
duidelijk wordt dat de vrouw in de relatie nix te vertellen heeft. Ze heeft
zo ongeveer de status van slaaf.
ik ben benieuwd of vrouwen ook hun mannen mogen slaan als deze zich
ernstig misdragen. Of is het een ernstig vergrijp als een vrouw haar man
slaat?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 05:34

Sorry hoor, maar dan ben je echt blind. Je ziet het echt niet of je w�lt het niet zien.
Maar jah.. daar moet je ook een vrouw voor zijn om dat te begrijpen.

Dit zijn natuurlijk ook lang niet alle teksten over de positie van de vrouw. Er zijn er veel meer die n�g meer benadrukken hoe belangrijk de vrouw in de Islaam is.

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 06:42

Mijn vraag was niet voor niets :'' wat te denken over dit filmpje"

Kijk de bewuste man had duidelijk in dit filmpje niet de intentie om het slaan te promoten. het is duidelijk dat hij zoveel mogelijk beperkingen probeert aan te brengen.

Dat deze beperkingen binnenen moderne maatscappij bij lange niet voldende zijn zegt natuurlijk niks over zijn woorden maar alles over de mensen waartegen hij spreekt.

Het gevaar van dit soort filmpjes is dat men wel een antwoord hoort maar niet de oorspronkelijke vraag, Men heeft geen weet van de context etc.

Hierdoor valt men snel in de fout om dat wat niet geweten wordt zelf in te vullen om zodoende een zekere logica te kunnen rechtvaardigen.

het filmje heb ik gepost niet om de vrouwen rechten van de Islam aan de kaak te stellen maar wel om te laten zien hoe ehrsenspoelng door propaganda\werkt.

en ja door de link te plaatsen in het topic gedeelte voor vrouwen heb ik zelf al een bepaalde riching gemanouvreerd waarheen zo een discussie zou gaan.

Zieje niemand was zelfs maar in staat mijn simele rvaag te begrijpen :-)

Nl wat te denken over he FILMPJE.

NIET de zogenaamde inhoud.

Hoedt je dus voor rpopaganda!!

 

 

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 06:52

Salaam Aleykoum,

Er zijn genoeg praktiserende moslimmanenen die het slaan van een vrouw niet toepassen,en wel andere manieren hebben of gewoon het nut van slaan niet inzien

Ook is er een stappenplan die een man kan toepassen bv eerst alles uitpraten als dat niet helpt niet lukt even de situatie bekoelen dus naar buiten gaan,terug komen en opnieuw proberen te praten er zijn genoeg andere manieren om je vrouw duidelijk te maken als je het niet met haar eens bent en dan samen tot een goede oplossing komen inshaAllah,

Ik zelf volg liever het voorbeeld van de Profeet Mohammed saws die nooit een vrouw geslagen heeft elhamdullilah,

Slaan van vrouwen

Geschreven door: Abdullah Haselhoef

Blijkbaar leeft bij velen de overtuiging dat slaan van vrouwen in de Islam is toegestaan. Maar laten we onszelf eerst de volgende vragen voorhouden: Komt het slaan van vrouwen alleen voor bij moslims? Komt het ook bij andersgelovigen voor? Zijn andersgelovigen er in geslaagd om vrouwenmishandeling volledig uit de samenleving te verbannen. Op welke wijze kun je het slaan van vrouwen voorkomen en hoe zou je dat volgens de Islam kunnen aanpakken?

De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'

En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.'

De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): 'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.'

De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door:

  1. De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft.
  2. Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan
  3. Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd.
  4. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven.

Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin. Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel. Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen.

In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan. In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden.

Ikzelf zou het volledig onacceptabel vinden als mijn dochters door hun toekomstige man geslagen zouden worden. Maar gelukkig mijn dochtertje zit op judo en heb ik alle vertrouwen in haar toekomstige judo-kwaliteiten :)

Abdullah Haselhoef

http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 07:00

salaam aleykoum,

hoe ik denk over het filmpje?

Ten eerste ken ik die hele man niet eens,maar zal hij ongetwijfeld wel een grote invloed hebben op de islamwereld,en zal hij ongetwijveld meer kennis bezitten dan mij,en hij doeld op een ayah in de koraan waarvan ik de tafsier niet helemaal ken en ook niet bij de hand hebben.

En er zijn genoeg regels mbt het slaan binnen de islam,maar nogmaals een man is nergends verplicht om te gaan slaan en als hij het voorbeeld van de Profeet saws volgt zijn soenna dan kom je uit dat hij nooit geslagen heeft dus kan men beter andere dingen toepassen,

Ik sluit me liever aan bij het artiekel hierboven.

Plus nog de angst die de vrouw voor haar man kan hebben/krijgen(de gevolgen van lichamelijk geweld de man mag alleen  zachtjes slaan vanuit de pols met een siwaak(tandenborstel)dus dat steld niets voor,en kan men haast niet als slaan zien meer bij wijze van dat is wat ik geleerd heb.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 09:58

Asalamu Alaikom Warahmatullaah,

 

Islam heeft de eer van de vrouwen hoooooog verheven, Alhamdolillah. En iedereen die Islam kent, getuigt hiervan. Er is overgeleverd in Bayhaqi dat als de profeet mocht kiezen met het verkiezen van een jongen boven een meiesje, hij de meisje boven de jongen zou verkiezen. Hij verbood het levend begraven van meisjes en zei dat de geboorte van elke kind een zegen is. Lees deze overlevering,

Abdullah ibn Abbas heeft de Profeet horen zeggen: "Als iemand een dochter heeft, die hij niet levend begraaft, haar rechten niet geringschat en zijn zonen niet boven haar verkiest, dan zal Allah hem het Paradijs toelaten". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 5127).

Dit is wat Islaam bracht. Waarom kom je met eenzijdige en uit het context gehaalde woorden van onze geleerden? Hoeveel mooie dingen zal hij in zijn lezing wel hebben verteld en jullie pakken slechts een paar sec eruit. Hoe kan je dan moslims beschuldigen van het uit het context halen van Qur�an verzen en Hadith�s? Waarom citeer je die woorden van de profeet niet voor ons?

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat een man naar de Profeet, (vrede zij met hem), kwam en vroeg: "Wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?" Hij antwoordde: "Je moeder". De man vroeg: "Wie daarna?" Hij antwoordde: "Je moeder". De man vroeg: "Wie daarna?" Hij antwoordde weer: "Je moeder" De man vroeg voor de vierde keer: "Wie daarna?" Toen antwoordde hij: "Je vader". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6180).

 

Dus volgens deze Hadith gaat 75% van de goede behandeling naar een VROUW en 25% naar de man. Volgens een overlevering uit Ibn Majah en An Nasai ligt het Paradijs onder de voeten van je moeder. Volgens een overlevering uit Trimidhie zijn de BESTE moslims de moslims die het beste zijn tegenover hun vrouwen!


Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Degene die in Allah en de laatste Dag gelooft, moet zijn buurman niet tot last zijn. En ik adviseer jullie om goed voor vrouwen te zorgen, want zij zijn geschapen uit een rib en de meest gebogen gedeelte van een rib is de bovenste deel. Als je het recht probeert te maken zal het breken (scheiding) en als je het zo laat, dan blijft het gebogen, dus ik wil jullie ernstig verzoeken om vrouwen goed te behandelen!. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 62, Hadith 114).

 

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Een gelovige man mag geen gelovige vrouw haten, als hij sommige eigenschappen van haar haat, dan zal (zij zeker) andere eigenschappen hebben waarvan hij kan houden. (Sahih Muslim, Boek 8, Hadith 3469).


Waarom citeer je die Hadiths niet voor ons? Lees deze Hadith,


Abdullah ibn Zam�a heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Hoe kunnen jullie vrouwen, zoals kamelen slaan, en hun daarna weer omhelzen?! (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 68).

 

Dus slaan is afgeraden in Islam, maar het is toegestaan. Soms is het juist goed om te slaan. En vaak is het slaan van vrouwen is zoals scheiding. Scheiding is toegestaan maar het is gehaat door Allaah.

En een man mag zijn vrouw slaan als zij verboden dingen doet, of haar man niet gehoorzaamt IN HET GOEDE. Als zij bijvoorbeeld rookt, of hoofddoek afdoet, of met vreemden praat en zijn man wilt dat niet etc. En dit slaan is de laatste middel, als alle andere middelen niet werken. Eerst moet hij haar op de beste manier uitleggen, als zij nog steeds doorgaat dan moet hij haar negeren en niet met haar seksueel gemeenschap hebben, en als dat ook niet helpt dan mag hij haar slaan.


Allah zegt,

 

En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen, vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen (in bed), en (als dat niet helpt) slaat hen (licht). Indien zij jullie dan gehoorzamen, zoek dan geen voorwendsel (om haar lastig te vallen). Voorwaar, Allah is Verheven, Groots.
(Qur�an 4:34).

Al Hafidh Ibn Kathir zei: Slaat hen... betekent dat als men door het vermanen en het negeren van hun in bed niet bereikt wat hij wou, dan pas is het toegestaan om haar slaan, zonder haar hard te slaan. Ibn Abbas en velen anderen hebben gezegd dat met dit slaan geen geweldadige slaan wordt bedoeld. Al Hassan Al Basri zei dat hiermee het slaan wordt bedoeld dat niet hevig is. (Tafsir Ibn Kathir).

 

Dus niemand kan zeggen dat Moslims geen vrouwen mogen slaan, want wie dat doet, gaat tegen deze Qur�an vers in. En lees die Hadith�s die Oegt_Qadr voor je plaatste, waarin we lezen dat Allah zegt dat we vrouwen goed moeten behandelen, ZELFS als we ze haten soms. Waarom kwam je niet met dat, in plaats van die video?

 

Dit was weer een poging om Allah�s Licht uit te doven en

Allah zegt,

 

En zeg: De waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder. (Qur�an 17:81).

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 10:05

De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door:

1.       De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft.

2.       Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan

3.       Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd.

4.       Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven. schreef moslima 82.

 

Als het gaat om vrouwenrechten 'wereldwijd' reageer ik meestal wel maar ik zal me inhouden. In sha allah.

 

Punt  2 en 3 klinken vrij logisch, zou er trouwens geen traan om laten,  maar als dat niet helpt, helpt een tikkie met een tandenborsteltje er ook niet aan�

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 07:03
Het ligt er aan wat er op die tandenborstel zit

BFP,
ik dacht dat die teksten allang geplaatst waren; heb je er over heen
gelezen?
verder vind ik dat je nogal eens tot de stelling komt van; "mag wel, maar
beter niet en wee degene die zegt dat t niet mag"...
Als de profeet het met een tandenborstel vanuit de pols slaan toestaat als
maximale geweldsvorm, dan lees ik daarin dat de profeet ook gevoel voor
humor had... Want zeg eens eerlijk; heb jij wel eens zo'n klap gehad en
hoe hard kwam die aan? Of voelde het eerder als een speels tikje?
Het woord "slaan" is hier dus helemaal niet van toepassing en het lijkt me
verkeerd om dat woord daar nog voor te gebruiken.
als relatieve buitenstaander lijkt het mij gelet het respectabele voorbeeld
van de profeet en de maximaal toegestane strafexercitie met de
tandenborstel, dat slaan verboden is.
Ga maar na; jullie hechten sterk aan het voorbeeldgedrag van de profeet.
Heb je bij al die voorbeelden zo'n uitleg van "hij deed het nooit, maar het
mag wel maar beter niet"?

een mooie uitspraak in dit verband vind ik de woorden van de apostel
Petrus:
U, mannen, moet verstandig omgaan met uw vrouw, die
brozer is dan u. Behandel haar met respect, want zij deelt samen met u in
de genade van het nieuwe leven. Dan staat niets uw gebeden in de weg.



16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 02:38

Als iedereen het er dan over eens is dat vrouwen niet geslagen mogen worden, waarom wordt dat dan niet over verkondigd. Iedereen blijft altijd hangen in het regeltje "alles met een tandenborstel vanuit de pols". Waarom niet gewoon duidelijk en ondubbelzinnig zeggen "Je mag een vrouw niet slaan." Maar blijkbaar is daar dan weer geen basis voor in de Islam.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 05:22

Tuurlijk niet Eelke, je mag vrouwen niet slaan. Mannen mag je ook niet slaan. (he..jammer..just kidding)  Er zullen altijd mensen zijn die niet willen begrijpen.

Onderdrukking van vrouwen is een weg die naar het Vuur leidt
Aboe Oemaamah overleverde dat de Profeet zei: �De slechtste man is degene die zijn familie depressief maakt.� Ze vroegen: �O, RasoelAllah!
Hoe maakt een man zijn familie depressief?� Hij antwoordde: �Wanneer de man zijn huis binnengaat,
wordt zijn vrouw nederig, rent zijn kind weg en verstopt zijn bediende zich.
Maar wanneer hij zijn huis verlaat, lacht zijn vrouw en zijn familie wordt vrolijk en komt tezamen.
� (At-Tabarani in �Moedjam al-Awsaat�)

Oem Koelthoem bint �Oeqbah overleverde dat de Profeet zei: �Waarlijk, ik haat de man die kwaad is en die over zijn vrouw neergebogen staat met zijn slagaderen opgezwollen, terwijl hij haar slaat.� (Daylami)
Iyaas ibn �Abdoellah vertelde dat de Profeet zei over degenen die hun vrouwen slaan: �Zij zijn zeker niet de besten van jullie.�
(Ahmed, Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, sahieh verklaard door al-Haakim en Ibn Hibbaan)

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Manallos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Manallos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 16:35

Het slaan van vrouwen, daar ben ik het in het algemeen tegen. Een vrouw is geen kind dat opgevoed moet worden. natuurlijk gebeurt het allemaal in het westen, maar dat betekent niet dat dat in Islaam ook acceptabel is. Ik vind het onrechtvaardig tegenover de vrouw als de man haar slaat en beestelijk als hij denkt dat het zijn recht is.

Geweld binnen het huwelijk, hoe moet je dan verder leven. Is het huwelijk juist geen belichaming van liefde en genegenheid??

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2007 om 03:52

Salaam Aleykoum,

Bij geestelijke of lichamelijke mishandeling heeft de vrouw in veel gevallen het RECHT om te scheiden aangezien de man haar niet mag houden tegen haar WIL,

Maar dat soort zaken kan je beter eerst doornemen met een imaam,om te kijken of je daadwerkelijk de juiste beslissingen maakt,

Soms is geduld ook erg belangrijk,maar bij ernstige mishandeling hoeft men zeker niet geduldig te zijn,aangezien je dan een soort zelfmoord pleegd door bij zon psygoaat te blijven die de vrouw misschien in zijn woede vermoord(per ongeluk in de ernstige gevallen)

Verder gaat het daarbij om mannen die waarschijnlijk niets tot weinig van de islam afweten aangezien een goede moslimman dit soort zaken niet zou uitvoeren,soms is het een cultuur verschijnsel of ze zagen het bij hun ouders zijn ze ermee opgevoed en worden ze hard daardoor denken dit is normaal...

Er kunnen veel verschillende aanleidingen zijn voor dit soort misdragingen

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Manallos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Manallos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2007 om 07:59
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Bij geestelijke of lichamelijke mishandeling heeft de vrouw in veel gevallen het RECHT om te scheiden aangezien de man haar niet mag houden tegen haar WIL,

Maar dat soort zaken kan je beter eerst doornemen met een imaam,om te kijken of je daadwerkelijk de juiste beslissingen maakt,

Soms is geduld ook erg belangrijk,maar bij ernstige mishandeling hoeft men zeker niet geduldig te zijn,aangezien je dan een soort zelfmoord pleegd door bij zon psygoaat te blijven die de vrouw misschien in zijn woede vermoord(per ongeluk in de ernstige gevallen)

Verder gaat het daarbij om mannen die waarschijnlijk niets tot weinig van de islam afweten aangezien een goede moslimman dit soort zaken niet zou uitvoeren,soms is het een cultuur verschijnsel of ze zagen het bij hun ouders zijn ze ermee opgevoed en worden ze hard daardoor denken dit is normaal...

Er kunnen veel verschillende aanleidingen zijn voor dit soort misdragingen

Vele aanleidingen, maar geen enkele is goed te praten

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2007 om 03:33
In eerste instantie geplaatst door Manallos

Het slaan van vrouwen, daar ben ik het in het algemeen tegen. Een vrouw is geen kind dat opgevoed moet worden. natuurlijk gebeurt het allemaal in het westen, maar dat betekent niet dat dat in Islaam ook acceptabel is. Ik vind het onrechtvaardig tegenover de vrouw als de man haar slaat en beestelijk als hij denkt dat het zijn recht is.

Geweld binnen het huwelijk, hoe moet je dan verder leven. Is het huwelijk juist geen belichaming van liefde en genegenheid??

Iemand opvoeden doe je met liefde en niet met geweld !

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
Manallos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Manallos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2007 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

In eerste instantie geplaatst door Manallos

Het slaan van vrouwen, daar ben ik het in het algemeen tegen. Een vrouw is geen kind dat opgevoed moet worden. natuurlijk gebeurt het allemaal in het westen, maar dat betekent niet dat dat in Islaam ook acceptabel is. Ik vind het onrechtvaardig tegenover de vrouw als de man haar slaat en beestelijk als hij denkt dat het zijn recht is.

Geweld binnen het huwelijk, hoe moet je dan verder leven. Is het huwelijk juist geen belichaming van liefde en genegenheid??

Iemand opvoeden doe je met liefde en niet met geweld !

 

Ja dat spreekt voor zich, maar ik bedoelde er niet mee dat je opvoedt door te slaan. Wou er alleen mee zeggen dat een vrouw geen onwetend mens is dat door middel van slaan tot inkeer moet worden gebracht;)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.