Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Selamvehelekom

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Storm Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Storm Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Selamvehelekom
    Geplaatst op: 12 april 2007 om 09:52
Hallo broeders en zuster.
Een ben een normale islamitische jongen van 15 en mijn vraag is is het haram als ik een niet islamtische meisje mooi of leuk vind?
En is het haram als ik nu ga met een moslim meisje?
Graag meer info.

Dankuwel
Terug naar boven
mohamedd Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamedd Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2007 om 10:25

salam


Deze vraag a broeder is al vaker beantwoord!!
Als jij door zoek op deze site waar jij nu bevind, vind jij het antwoord voor je vraag!!



beslama

doeg

Terug naar boven
SarahSaartje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SarahSaartje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2007 om 12:03

Sellaam allaikum beste broeder,

Het omgaan van meisjes/vrouwen met jongens/mannen en andersom (al-igtilaat), is niet toegestaan in de islam, als zij geen mahram van elkaar zijn. De islam doet alle deuren dicht die tot onzedelijkheid en buitensporigheid  kunnen leiden. Zo wordt voorkomen dat misbruik wordt gemaakt van vooral meisjes.

In een hadieth zegt de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem): � Er is geen man die in een afgezonderde ruimte in gezelschap is van een vreemde vrouw, of de shaitaan is hun derde gezelschap.� (overgeleverd door imaam Ahmed).

Als je met een vreemd meisje omgaat is de verleiding groot (veroorzaakt door de duivel)en daardoor loop je vanzelfsprekend het risico om een zonde te begaan.

Ga geen relatie aan met meiden, ookal ben je erg verliefd. Je moet niet toegeven aan je verlangens en lustgevoelens, dus wachten op het moment dat je gaat trouwen. Ghair inshallah.

Allah weet het beste,

Terug naar boven
SarahSaartje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SarahSaartje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2007 om 12:06

Beste Mohamed,

Probeer toch echt een beetje vriendelijker te reageren op een vraag van een puber die het allemaal niet zo goed weet. Ook al is deze vraag tig keer beantwoord, dan nog is het denk ik onze plicht om vragen te beantwoorden i.p.v mensen weg te jagen.

 

Groet,

Sarah

Terug naar boven
mohamedd Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamedd Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2007 om 13:06
Hello sarah.


Dat doe ik ook  graag hoor.
ik jaag niemand hoor.
maar tog , het spijt me
 

wasalam 3alaiokm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.