Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOngelovige vrienden

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ongelovige vrienden
    Geplaatst op: 24 juni 2004 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door Linda@Ejimofor

Wel vreemd , las weer in een andere thread ( Jezus ) dat de Koran weer voortstamt uit de Bijbel. En begrijp daarom dan weer niet waarom Moslims dan geen vrienden mogen hebben die Joods of Christen zijn , want A : was Jezus zelf JOODS en B : zijn Christenen dus aanhangers van Jezus

Hoi,

De Profeet (sallallahoe alaihie wasallam) heeft gezegd:

"De profeten zijn als broeders, ieder heeft een andere moeder, maar zij hebben dezelfde religie." (Overgeleverd door Ahmed)

Dit komt overeen met wat Allah in de Qoran heeft gezegd:

"En voorzeker , Wij hebben aan iedere gemeenschap een Boodschapper gezonden (die zei) :"Aanbidt Allah en houdt afstand van de taghoet..." (Soerah 16, Aya 36)

De boodschap van alle profeten was het zelfde. Het geloof was dus hetzelfde, maar de wetgeving en regels verschilden, omdat Allah wetten maakt zoals Hij wil, bijv. de joden hebben andere wetten dat de moslims, maar dat betekent niet dat de profeten een andere religie hadden dan die van Mohammed (vrede zij met hem). de regels en wetgevingen waren anders. toen Mohammed (vrede zij met hem) kwam, kreeg hij de laatste wetgeving die alle andere wetgevingen moest vervangen (de Shariah). Dus het is Jezus was een moslim (de zelfde boodschap als alle profeten) maar hij was van het joodse RAS, en hing niet het joodse GELOOF aan, Allah had hem nieuwe wetten gegeven die in zijn tijd gelden en alle andere wetten vervingen.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 16:23

Salamoen Aleykoem

"Zolang je leeft naar de sociale normen en waarden leef je een goed leven."

Wat daarna. Wat na je dood als er de wetten die voorschreven zijn door Allah(sbw) van jouw worden gevraagd?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
musa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 15:27
Het is jammer dat een stukje tekst duizenden jaren geleden geschreven zoveel leed kan veroorzaken.

Zolang je leeft naar de sociale normen en waarden leef je een goed leven. Een ieder die anderen in naam van hun god verguizen verdienen niets meer dan te branden in de door hun gecreerde hel. zoals het spreekwoord zegt: "wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in". Weersverwachtingen voor alle fundamentalistische Christenen, Joden, Moslims, zeer warme temperaturen van boven de 100 graden en geen kans op lagere temperaturen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 05:52

aha...dus je bent kritisch tegenover alles...Dan ben ik ook kritisch. Gnagna

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2004 om 06:59

kritisch is naar mijn weten geen geloofsovertuiging. Of bestaat er zoiets als: Krit�sme?

oke, dat wou ik even weten

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 05:09

 

Remco, even een vraagje: Ben je nou christelijk of athe�st?

gewoon nieuwsgierig

Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 16:50

Hallo Remco,

Je gelooft niet in de Islam, maar je hecht wel waarde aan wat erin staat. Is ook logisch toch? Als je interesse in de Islam blijft groeien dan wordt de rest ook logisch. Ik gun je het dan ook van harte, want ik wens niemand de straffen van Allah.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 13:22

Salamoen Aleykoem

Ja je hebt gelijk ik moet respect hebben voor de ander maar ik denk hetzelfde over respect als Badia. Ik ga jouw heus niet zomaar uitschelden of ik ga heus geen aanslag plegen en dat noem ik respect. Je kan me vertouwen en dat noem ik respect. Maar verw8 geen begrip van mij want ik geloof niet in datgene wat jij gelooft.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 08:12

as-salaam oe aleikum/hallo,

Effe voor de duidelijkheid: Ik kan dus niet bevriend zijn met een kafir, maar ik haat ze niet. Dat vind ik namelijk te ver gaan. Hoe zou je da3wa willen doen als je ze haat. Hetgeen ik wel haat....zijn bepaalde eigenschappen in hen. Hun ongeloof bijvoorbeeld en vooral.

Natuurlijk ga ik goed om met de kafir's in mijn omgeving. Ik zeg: hallo, hoe gaat het? en dat soort dingen. Maar ik ben niet bevriend met ze.

Het is namelijk niet zo dat je of bevriend bent met iemand of je haat diegene. Nee....er zit ook iets tussenin. En respect...dat gaat wat moeilijker. Als ik hoor van een geleerde kafir heb ik respect voor de kennis die hij allemaal bezit.

In mijn ogen is respect het tegen iemand op kijken. Maar iemand in zijn/haar waarde laten...is iets anders. Ik laat de kafirs in mijn omgeving in hun waarde (ik scheld ze niet uit, ik roddel niet over ze etc), maar dat verwacht ik dan ook terug. Als ik bijvoorbeeld door iemand voor theedoek wordt nageroepen, dan wordt het erg moeilijk voor mij diegene in zijn waarde te laten. op die manier, dat ik zoiets heb van: kijk naar je eigen. Ik DENK dan iets naars over hen.

Dit is echt ingewikkeld om uit te leggen zeg!

Maar aan de andere kant weet ik dat zo iemand onwetend is.

Maar bevriend....NEE!

Wassalaam oe aleikum/doei

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 06:10

Salamoen Aleykoem

Ik kan het pad van christendom niet kiezen niet omdat het botst met mijn opvattingen want wat zijn mijn opvattingen nou waard tegenover die van Allah(sbw). Ik kies die pad niet omdat het tegenwoordig botst met de opvattingen van Allah(sbw) en die opvattingen lees je in de quran. Mijn opvattingen stellen niks voor.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2004 om 06:36

Salaam 3aleykum,

Ik kwam een artikel tegen met enkele voorbeelden hierover.
Moge allah ons leiden met de quraan.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=2179&dgn=4

assalaamu 3aleykum,

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2004 om 16:09

Salamoen Aleykoem

Kijk respect heb ik wel voor de ander maar begrip niet. Ik respecteer iemand wel maar ik begrijp niet waarom hij geen islaam kiest. En nou moeten jullie niet gelijk doordenken maar de reden dat ik zo denk is gewoon ik weet voor mezelf dat islaam waar is en ik geloof dat iedereen dat kan zien als men neutraal blijft en daarom doe ik er alles aan om niet-moslims geinteresseert te krijgen. In jullie ogen ben ik bezig met zieltjes winnen maar in mijn ogen wil ik jullie eigenlijk de goede pad laten zien. Jullie gaan denken van mij rot toch op als je geen begrip hebt voor mijn keus terwijl ik in mijn ogen mijn uiterste best doe voor jullie bestwil want waarom wil ik van jullie dat jullie moslims worden? NIet omdat ik er geld mij verdien nee ik doe het omdat ik oprecht denk dat ik jullie dan daarmee de beste eer bewijs. Ik denk dan bij mezelf yes eindelijk is hij/zij gered van het vuur terwijl in jullie ogen dit verkeerd wordt gezien. Maar ik snap natuurlijk ook wel waarom dit verkeerd gezien wordt want jullie zijn dan nog geen mosims daarom.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2004 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

salaam aleikoum,

subhaan allah! Vers 58.22!
Onder goed gezelschap worden moslims bedoeld. Ik raad je aan om het artikel te lezen.

moge allah ons leiden naar het rechte pad

salaam aleikoum,

A selaam oe Ale'ykoem,

Klopt als een bus!

Goed gezelschap kan een enorme bron van hulp en ondersteuning zijn om een goed leven te leiden, terwijl slecht gezelschap naar zonde en ondergang kan leiden. Dit wordt duidelijk door het advies dat in de Qora'an gegeven wordt:

"Blijf bij degenen die hun Heer 's morgens en ;s avonds aanroepen en die Zijn welbehagen zoeken en laat uw ogen niet van hen afdwalen door het zoeken van de praal dezer wereld en gehoorzaam niet aan hen, wiens hart Wij achteloos hebben gemaakt voor de gedachte aan Ons, noch degene die zijn begeerte volgt en wiens geval het ergste is". (18:28).

De profeet (vzmh) heeft eenzelfde advies gegeven bij het kiezen van het juiste gezelschap en het vormen van vriendschappen. Hem werd gevraagd:

"Wie kan je beste vriend zijn?"

"Degen die je helpt om God te gedenken en die je aan Hem herinnert als je hem vergeeft", antwoordde hij.

Toen werd hem (vzmh) gevraagd: "En welke vriend is de slechtste?"

Degene die je niet helpt om God te gedenken en je niet aan hem herinnert als je Hem vergeet", antwoordde hij.

Toen werd hem (vzmh) gevraagd: "Wie is het beste van alle mensen?"

Hij antwoordde: Degene die je aan God herinnert, als je naar hem kijkt.

Desalniettemin blijf ik persoonlijk bij mijn mening dat een goede vriendschap niet slechts kan bestaan tussen (i.c.) 2 Moslims onderling. Zolang vrienden elkaars keuzes accepteren en respecteren en zolang vrienden open staan voor elkaars (andere) leefwijze, kan er ook tussen een Moslim en Niet-Moslim een prachtige vriendschapsband bestaan. Een "Moslim" als vriend hebben, wil niet meteen zeggen dat die vriend een "goede" vriend is. Tis moeilijk uit te leggen misschien, maar je kan mensen niet in hokjes plaatsen, van: zus is Moslim, dus goed, en zo is niet-Moslim, dus slecht. Daar kan ik in elk geval met mijn verstand niet bij.

Ik heb vrienden in alle soorten en maten en in alle culuur/religies/afkomsten, dat maakt me niks uit. Ik kijk liever naar iemands persoonlijkheid, dat vind ik het belangrijkste. Zolang dat klikt, dan zit de vriendschap wel goed.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2004 om 18:18

salaam aleikoum,

subhaan allah! Vers 58.22!
Onder goed gezelschap worden moslims bedoeld. Ik raad je aan om het artikel te lezen.

moge allah ons leiden naar het rechte pad

salaam aleikoum,

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2004 om 17:54

A Selaam oe Ale'ykoem,

Vanwege diverse morele, psychologische en sociale redenen hebben mensen goed gezelschap en hechte vriendschappen nodig. Het soort vrienden wat iemand heeft, laat vaak zien wat voor soort mens iemand is. Een bekend spreekwoord zegt immers: laat mij uw vrienden zien en ik zal vertellen wie u bent.

De profeet (vzmh) maakte de waarde van goed gezelschap duidelijk, toen hij zei dat het beter is om alleen te zijn dan in gezelschap van slechte vrienden, en het is goed om in goed gezelschap te zijn dan om alleen te zijn.

Ware vriendschap wordt door liefde, oprechtheid en vrijgevigheid gevoed. Vriendschap is eerder lief hebben dan lief worden gevonden. Verder is het een kwestie van wederzijds begrip en respect. Zolang men elkaars leefwijze, ideeen en de daaruit voortvloeiende handelingen respecteert en accepteert, kan men ook met niet-Moslims een prachtige vriendschapsband opbouwen.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2004 om 17:43

salaam aleikoum,

Natuurlijk is het een plicht voor elke moslims om iedereen goed te behandelen. Maar je mag niet met ze omgaan, buiten het zaleklijk gebeuren en het uitvoeren van da3wa. Er is een verschil tussen iemand als vriend nemen en iemand vriendelijk behandelen.

Kufr moet een moslim nooit respecteren, maar verwerpen en haten. Hoe kan een moslim een duidelijke kaafir als vriend accepteren, terwijl deze allah tabaraka wata3ala niet wil accepeteren.

In vers 58.22 staat dat een ware moslim geen ongelovige mensen als vriend neemt, al is het zijn vader of zijn zoon, of zijn broer.

Hierbij een uitspraak van een geleerde:
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=11266&dgn=4

salaam aleikoum,

 

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2004 om 17:00

Salaam Alaikum,

De Qur'aan zegt dat we goed met niet-muslims om moeten gaan.
Er wonen dus ook gewoon joden en christenen in islamitische landen.

Natuurlijk voelen we ons prettiger als we met broeders en zusters zijn
je hoeft dan immers niet bang te zijn voor al dan niet opzettelijke kwetsende opmerkingen of grappen.

Als dat gebeurd ga ik gewoon weg,wat ze dan ook niet snappen maar
das dan jammer.Er zijn er nog een paar van mn pre-islam vrienden over
en die tellen gewoon dubbel.
Vergeet niet dat er wel kufar zijn die respect hebben voor onze religie
en gezien er geen dwang is in religie,zoals onze Profeet (s.a.w.s.) heeft gezegd
moeten we ook kunnen respecteren dat iemand niet gelovig is.  

Je allerbeste vriend(in) zal een muslim zijn omdat allerbeste vrienden
elkaar helemaal begrijpen.En een niet-muslim zal nooit islam begrijpen
zoals het bedoelt is.Maar dat neemt niet weg dat er goede zielen onder de kufar
zijn.

En het is geen zonde om iemands ongeloof te respecteren.
Wees Allah (s.w.t.) dankbaar dat hij jouw wel op het rechte Pad heeft
gezet en wens voor de ongelovigen dat zij het ook moge vinden.

Nogmaals dat neemt niet weg dat het goed is dat je weggaat als zij islam niet respecteren of domme grappen maken.
Maar dat zijn dan ook geen vrienden. 

Moge Allah mijn broeders en zusters het paradijs binnenlijden en de anderen
op het rechte pad zetten.

wa salaam,

polymorph



    

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2004 om 07:49

Salamoen Aleykoem

ja en begrijp me niet verkeerd hoor. Ik probeer natuurlijk wel nog steeds aardig te zijn en anderen helpen maar bevriend... nee zit er niet in.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2004 om 05:20

Assalaam oe aleikum broeders en zuster/halo voor de rest,

Inderdaad aghie, ik kan dat ook niet. Als iemand mi zegt dat ik in een boek geloof dat door een gekke man honderden jaren geleden is geschreven. dan weet ik genoeg. zulke mensen zal ik nooit begrijpen...waar is hun verstand in godsnaam naar toe...?!

Nee..dat kan ik echt niet. Iets wat je niet kan kan je niet PUNT.

 

wassalaam oe aleikum broeders en zusters/doei voor de rest 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 14:35

Salamoen Aleykoem

Hoe kan je nou bevriend zijn met iemand die je zegt dat je in niks gelooft? Ik kan dat niet in ieder geval.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 10:03

salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah broeders en zusters/doei de rest

ik zelf kan uit ervaring vertellen:

Ik zit zelf op een school met weinig (in verhouding tot de Nederlanders) buitenlanders. Op zich geen probleem. Ik heb dus een klasgenootje (een Nederlandse niet moslim, ze woont zelfs op het platteland)...dat ik erg graag mocht. We zaten vaak samen te kletsen..en ze was gewoon heel aardig. Tot ik problemen kreeg en zij partij koos voor de "tegenpartij" om het zomaar te zeggen. Terwijl ik duidelijk onrecht werd aangedaan. Ik heb geen zin om daarover uit te wijden. In ieder geval besefte ik toen dat een Niet-moslim altijd partij zal kiezen voor zijn soort.

Ik weet het...het gaat hier om ��n meisje...maar toch kan ik niet bevriend zijn met iemand die mij aankijkt en stelt dat ik in iets geloof wat niet bestaat.

Uiteindelijk kan ik gewoon niet datgene met niet-moslims hebben wat ik met wel-moslims heb.

Liefde dus.

Dat was mijn mening 

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allah zusters en broeders/doei de rest

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 06:35

Of grappig gezegd, je vangt meer vliegen met honing dan met azijn(dat vind ik zo'n leuke uitspraak.)  Je moet je dan echter wel realiseren dat moslims niet de enige vriendelijke mensen zijn, maar dat de meeste mensen op de aardbol dat wel zijn.  Bij het overtuigen van mensen over bepaalde zaken vind ik algemene kennis en intelligentie trouwens ook wel goeie 'honing'.  Je kan wel heel lief staan glimlachen, maar als je niet weet waarover je het hebt, zal je niet overtuigen.

Groetjes Kim

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdel-Jabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 05:31

Salamoen Aleykoem

Bismillah

De ware moslim is vriendelijk en goed jegens de mensen. Goedheiden vriendelijkheid zijn eigenschappen in Zijn(swt) gelovige dienaren, waarvan Allah(swt) houdt, omdat ze een persoon mild en zacht maken. We behoren ze niet als vriend te nemen maar wel goed jegens hen te zijn.

En het goede en het kwade zijn niet gelijk: beantwoord (het kwade) met wat beter is, dan zal degene met wie je in vijandschap leefde als een oprechte vriend worden. Soerah(14:34)

Mensen worden door ruwheid en hardheid afgestoten, maar ze worden aangetrokken door goedheid en vriendelijkheid. Daarom zei Allah de Verhevene tegen de profeet(vzmh):

...... En als je streng en hard met hen was geweest, dan hadden zij zich van je afgekeerd. Soerah(003:159)

En Allah de Verhevene weet het beter

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 04:12

inderdaad iedereen pikt mee wat ie wilt... want iedereen is anders... maar jij hebt volgens mij nooit goed opgelet tijdens geschiedenisles... door handel vermengen culturen zich juist met elkaar... handel is niet alleen primair trouwens... maar ook secundair en tertiair... wat wil zeggen dat kennis uitwisselen ook bij handel hoort... het is slechts een kwestie van tijd dat de dag des oordeels komt voor de traditionele geloven...

maar eeeeh... ik geloof dat deze geschiedenis in basisschoolboeken zelfs stond... ik kan het natuurlijk fout hebben... en trouwens de film hidalgo van laatst is ook wel een grappig voorbeeld... waar een moslimmeisje een cowboy leuk vind... mag natuurlijk gedeeltelijk verzonnen zijn... maarja het is een voorbeeld van hoe het zou kunnen gaan...

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 16:12

Salamoen Aleykoem

Uitwisselen van cultuur dat zegt niks. Als ik ga handelen met jouw en ik verkoop jouw een plant voor 3,49 cent dat wil dat nog niet zeggen dat ik gelijk een paling ga kopen en het in mijn strot "pushen"

Je pikt de cultuur mee wanneer je dat ook wil.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 12:28

hahaha handelsverkeer zorgt juist voor het uitwisselen van verschillende culturen... ook de islam vervaagt in de loop der tijd in de samenleving...

vervloek de verzuiling!

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 08:05

Salamoen Aleykoem

Nee niet afsluiten maar puur zakelijk.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 03:58

Salaam aileikoum,

Je mag ongelovigen niet als vrienden nemen. Dus dat je een goede tijd met ze meemaakt, plezier met ze maakt, steun bij ze zoekt etc.

Je mag wel zakelijk met ze omgaan. Onze profeet 3eleyhi salaat wassalaam dreef handel met joden. Ik denk dat school en werk daar ook onder valt. 

Ook mag je met ze omgaan en ze bezoeken voor da3wa, met als doel ze naar allah te leiden. Dit kan je ook op school doen bijv. 

Hierbij een mooi artikel hierover:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=11793&dgn=4

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 09:57

Salamoen Aleykoem

Who doth greater wrong than he who inventeth a lie against Allah and denieth His revelations? Lo! the wrong doers will not be successful
(6;21)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 13:50

nou bij deze hebben we onze eerste atheist te pakken...

iemand met andere opvattingen is bijvoorbaat verkeerd... of brengt een niet compleet zootje uit balans... ben ik de hel? ben ik een verkrachtend lelijk varken? de topic "geknuffelt worden..." spreekt over begrip jegens elkaar en niemand die er tegenin gaat... maar ook hier wil ik wel even op ingaan...

I S L A M heeft al bijvoorbaat enkele vooroordelen over mij, jammer. In andere topics sprak ik al over dat het elkaar kennen en het elkaar begrijpen de basis was van een goede samenleving... en dus ook openstaan voor elkaars ideeen en gedachten.
I S L A M stigmatiseerd mij al bijvoorbaat al; waarom? ben je bang voor mijn maatschappelijke opvattingen; zijn die opvattingen soms gevaarlijk; ik erken jouw god misschien wel heel erg anders;

omdat ik "god" zie als iets anders, en omdat ik alles verklaarbaar stel ben ik fout?  zoals ik eerder schreef... een ieder moet altijd op zijn hoede zijn voor een mogelijke holocaust voor je het weet zit je er middenin... en by the way vind ik dit ook een zeer verkeerde ontwikkeling... > ik wil jouw niet begrijpen want jij denkt anders dus jij bent slechter... zoiets verdient ook wel nadere uitleg voordat ik uit mijn voegen barst...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.