Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouwenbesnijdenis

 Post Reply Post Reply
Schrijver
JLahiru Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2007
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote JLahiru Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouwenbesnijdenis
    Geplaatst op: 04 juni 2007 om 11:42
Hallo Ik ben de laatste tijd op zoek geweest naar info over vrouwenbesnijdenis en heb daaruit een artikel geschreven. Dit artikel is nog erg informatief en weinig 'levensverhaal'. Ik ben dus op zoek naar een vrouw die besneden is of hiermee geconfronteerd is om een (face2face) interview te doen. Er bestaat ook een kans dat het artikel gepubliceerd wordt, dus let daar op.
JLahiru
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2007 om 16:21

dan ben je hier op het verkeerde adres,

wand in de islaam is vrouwen besnijdenis haraam, niet toegestaan!

behalve als het noodzakelijk is, dus bvb de vrouw haar clitoris te lang is, of als de huid er zover overheen zit dat je geen ''gevoel hebt'' tijdens gemeenschap.

het wordt dus enkel en alleen toegepast als het noodzakelijk is, en het is niet toegestaan om de hele boel er af te gutsen. dat valt namelijk onder mishandeling, verminking van het lichaam. en dat is ook weer haraam.

alahu a3lem,  Allah weet het het beste!

succes!

Terug naar boven
JLahiru Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2007
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote JLahiru Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 01:02

Dank je voor je reactie. Maar er zijn vele Islamitische vrouwen die w�l besneden zijn. Vaak niet in Nederland, maar wel in Afrika of andere Aziatische landen. En ik weet dat het niet wordt voorgeschreven door de Islam, maar het is in die landen wel vaak een traditie bij vele stammen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 05:50
Over vrouwenbesnijdenis in met name Egypte, en over hoe men zich daarbij baseert op zekere hadiths, kun je lezen in het Trouw-artikel "Islam steunt �n verwerpt besnijdenis" (via Google op te vragen).
Terug naar boven
JLahiru Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2007
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote JLahiru Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2007 om 09:03
Dank je wel. Ik zal 't even nalezen. Maar ik wil echt graag met iemand praten. Een interview afleggen. Maar bedankt hoor!
JLahiru
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2007 om 13:34

In eerste instantie geplaatst door JLahiru

Dank je wel. Ik zal 't even nalezen. Maar ik wil echt graag met iemand praten. Een interview afleggen. Maar bedankt hoor!
JLahiru
Wat dit betreft is het jammer dat Ayaan Hirsi Ali tegenwoordig in Amerika woont. Wellicht in de Somalische gemeenschap in Nederland iemand te vinden?

Batman

 

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2007 om 14:14
Ik meen een keer gelezen te hebben dat ayaan, magan of hoe ze ook heten mag niet eens besneden is. Jammer overigens dat ze in amerika woont, ze hadden haar terug moeten sturen naar Somali�.
Terug naar boven
rofamifa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rofamifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2007 om 09:07
salaam
een vriendin van me een nederlandse moslima ging eerst naar dacht een indi'se moskee en daar vertelde ze ook dat ze besnede moest worden ze zei gelijk echt niet hihih
maarja het gebeurd dus wel
en somaliese mensen die hier hebben gewoond die vrouw was besnede en had dus daardoor geen gevoel
ze wilde het haar dochtertje besparen maar is uiteindelijk toch terug gegaan naar somalie snap ik dan niet maja
dus gebeurd wel
wa salaam

Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2007 om 13:21

In eerste instantie geplaatst door Medoune

Ik meen een keer gelezen te hebben dat ayaan, magan of hoe ze ook heten mag niet eens besneden is. Jammer overigens dat ze in amerika woont, ze hadden haar terug moeten sturen naar Somali�.
Waarom? Om alsnog besneden te worden of zoiets? waarom haat je haar eigenlijk?

Batman

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2007 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door malikah

dan ben je hier op het verkeerde adres,

wand in de islaam is vrouwen besnijdenis haraam, niet toegestaan!

behalve als het noodzakelijk is, dus bvb de vrouw haar clitoris te lang is, of als de huid er zover overheen zit dat je geen ''gevoel hebt'' tijdens gemeenschap.

het wordt dus enkel en alleen toegepast als het noodzakelijk is, en het is niet toegestaan om de hele boel er af te gutsen. dat valt namelijk onder mishandeling, verminking van het lichaam. en dat is ook weer haraam.

alahu a3lem,  Allah weet het het beste!

succes!

 

Assalaam aleikom,

@Malika, besnijdenis is inderdaad verboden maar zelfs als de clitoris te lang is zoals jij zegt of wanneer de vrouw geen gevoel heeft dan is besnijdenis NOG verboden en STERK af te raden. In onze islamitische landen weten deze snijvrouwen en artsen namelijk NIET wat ze doen. In het geval van bovenstaande is de enige en laatste oplossing een correctie operatie en die zal je toch echt ergens moeten laten uitvoeren waar men verstand heeft van dergelijke operaties.

 

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2007 om 04:53

Salaam aleikom beste zusters en broeders ,

Hallo Batman ,ik denk dat ik wel weet waarom ayaan ,ofhoe ze ook heet ,niet geliefd is onder de moslims.Ze heeft zogenaamd zoveel gedaan voor de ,onderdrukte,gesluierde molima(ik ben er zelf ook een)!Ze kan alleen maar mensen kleineren en de islam belachelijk maken.Als ze echt zoveel voor de moslima`s wou doen had er wel een of ander centrum bestaan met haar naam erop(niet dat er behoefte aan is ,maar dat is een andere discussie)Ze heeft NIKS maar dan ook NIKS voor de moslimgemeenschap  gedaan ,waardoor de moslims ook echt mee geholpen zouden moeten  worden!Ze vind dat de moslima wordt onderdrukt,nou open dan een opvang of zoiets,maar ga niet alleen maar slecht praten over de islaam zonder iets te ondernemen!Nogmaals er is geen behoefte aan ayaans bemoeienissen over de islaam.Kijk een goede discussie ga ik zelf ook niet uit de weg,maar als je mij alleen maar gaat beledigen ,wat ayaaan continue deed,dan ga ik de discussie niet meer aan .De 2e reden waarom ze niet geliefd is is over haar paspoort!Zo blijkt weer hoe nederland met 2maten meet ,omdat ze in de 2kamer zat heeft zij wel recht op een nederlandse paspoort,terwijl ieder ander die niet in de 2e kamer zit ,zonder pardon naar hun eigen land van herkomst worden  terug gestuurd.

In Somalie ,of waar ze ook vandaan komt, bestaat vrouwenbesnijdenis,waarom heeft ze zich daar niet voor ingezet ,om haar arme somalische zusters te behoeden voor verminking,ze heeft echt niks gedaan alleen veel uitspraken gedaan die mensen als een belediging ervaren.

Groeten,

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2007 om 11:13
In eerste instantie geplaatst door Batman

In eerste instantie geplaatst door Medoune

Ik meen een keer gelezen te hebben dat ayaan, magan of hoe ze ook heten mag niet eens besneden is. Jammer overigens dat ze in amerika woont, ze hadden haar terug moeten sturen naar Somali�.
Waarom? Om alsnog besneden te worden of zoiets? waarom haat je haar eigenlijk?

Batman

Nee hoor, gewoon terug naar het land van herkomst omdat ze gelogen heeft. Dat gebeurt bij ieder ander toch ook dus waarom bij haar niet? Gelijke monikken, gelijke kappen toch? Ik doe mijn best om haar niet te haten...slechts aan ALLAH Subhana Wa Ta'ala zal zij net zoals een ieder van ons ooit verantwoording moeten afleggen voor wat we tijdens ons aardse leven hebben gedaan.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.