Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik mag niet

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islamic_girl. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamic_girl. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik mag niet
    Geplaatst op: 13 juni 2007 om 13:18

hallo.

Kijk.

Morgen gaat mijn school naar een excursie naar denhaag Mijn vader zegt dat ik een meisje ben en dat ik niet mag. we gaan daar naar museums enzo we komen min of meer om 18.00 uur terug. ik zei dat aan mijn lerares zij zei dat ze 40 hjaar werkt en dat ze dit noooit heeft gehoord. zij zei dat het met de school prgramma hoort (dat vind ik ook) ik wil daar heel graag naartoe en ik wou even kijken of dat wel zo is mogen meiden echt niet naar een excursie???  Als dat zo is dan hebbende Nl's tog weer gelijk dat meiden in islam niks waard zijn plsssss. ik denk niet dat het zo is dat meiden dat niet moegen ik wou het weten als ik het weet dan kan ik tegen mijn vader zeggen wat de islaam zegt plss help mij zo snel mogelijk!

alvast bedankt

 

p.s als ik niet mee ga dan moet ik naar een school waar ik te pletter zit te leren en de andere lekker op excursie zijn plss help me!

Terug naar boven
islamic_girl. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamic_girl. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:18

HELP

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:26
ik zou niet weten waarom het niet mag....
laa ilaha illalah
Terug naar boven
islamic_girl. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamic_girl. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:38

hoe kan ik dat uitleggen ik heb tot nu toe niks gezegd tegen mijn vader (je weet wel om te zeuren) want ik w8e op een reactie.

thnx

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 16:53
In eerste instantie geplaatst door islamic_girl.

hallo.

Kijk.

Morgen gaat mijn school naar een excursie naar denhaag Mijn vader zegt dat ik een meisje ben en dat ik niet mag. we gaan daar naar museums enzo we komen min of meer om 18.00 uur terug. ik zei dat aan mijn lerares zij zei dat ze 40 hjaar werkt en dat ze dit noooit heeft gehoord. zij zei dat het met de school prgramma hoort (dat vind ik ook) ik wil daar heel graag naartoe en ik wou even kijken of dat wel zo is mogen meiden echt niet naar een excursie???  Als dat zo is dan hebbende Nl's tog weer gelijk dat meiden in islam niks waard zijn plsssss. ik denk niet dat het zo is dat meiden dat niet moegen ik wou het weten als ik het weet dan kan ik tegen mijn vader zeggen wat de islaam zegt plss help mij zo snel mogelijk!

alvast bedankt

 

p.s als ik niet mee ga dan moet ik naar een school waar ik te pletter zit te leren en de andere lekker op excursie zijn plss help me!



Salaam aleikoum.

Je vader is bezorgd en je bent juist meer waard voor hem, daarom heeft hij dit besluit genomen. Ik herken dit.

Praat met je vader hierover en leg hem uit hoe het zit zoals je hier ook doet, insha Allah zal hij dan begrip opbrengen. Mocht het niet lukken, dan is het ook goed, je vader wil alleen het beste voor je.

Laat je niks wijsmaken door nederlanders zuster. Zij zijn niet op het rechte pad, alhamdu li Allah weten wij beter.

Salaam aleikoum.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 16:59

Hey meid,

Hah jah ik begrijp pecies wat je bedoelt alleen bij mij was met me moeder (hele gedoe ove een kamp).

Uiteidelijk wat mij is gelukt ik heb veel brochures en folders er over verzameld en het haar laten lezen waar het precies is wat we gaan doen en wat de ervan is.

Verder moe je er weer niet te vaak over praten want op den duur gaat het hun irriteren, gwn af en toe met je zus of broer van: "hey ik verheug me zow op dat uitje naar Den Haag ff de geschiedenis van nederland ontdekken", want dat ****ke ze op en denken h� ze wil wel heel graag gaan.

En natuurlijk een klusje in de keuken helpt altijd .

Nou laat ons weten hoe het ging.

Wa Salaam

p.s. en als echt niet mag gan praat met hem onder vier ogen (of als je wel mag van mams kan ze je altijd nog helpen) en vraag waaom een meisje dat soort dingen niet mag zien.

en mag je echt ech niet laat het er dan bij zitten meid, er komen wel meer van zulke momenten

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 04:43
Vraag is of, en in hoeverre, een ouder al dan niet reageert vanuit onwetendheid, vooroordelen. Z�lf heb ik altijd geprobeerd om te komen tot een zo getrouw mogelijk beeld van de binnen- en buitenschoolse leefomgeving van mijn kinderen, de sfeer, degenen met wie zij in hoofdzaak optrekken, het gedrag van diegenen, zaken die mij extra allert maken, en hoe dat in een goede baan te leiden. Veel praten dus met je kinderen, grenzen aanduiden, ouderparticipatie op de school, kennismaken met hun schoolvriendjes, en je kind je vertrouwen geven. Ooit zullen ze er t�ch alleen voorstaan.
Terug naar boven
islamic_girl. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamic_girl. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 05:19

jullie geven heel gioede tips maar helaas pindakaas ik zit nu in een gebouw waar ik moet hard werken (ik mocht even de gebruik van pc maken) Nou ik heb gisteren met hem gepraat hij zei ik heb je allang al gezegd dat je dat niet mag. ik zei we gaan alleen op excursies hij zei je gaat met nederlanders (hij lijkt in dit soort sitiaties een beetje rasist :P) maar goed ik deed kalm ik had ook gewenst dat hij ja zult zeggen ik vertelde hem dat ik voor info naar een islamitsche forum ging en gevraagt heb om ho ehet in de islam is en dat een jonge zei ik zal het niet weten wrm ik had een hele lieve brief van mijn school gekregen maar hij zei ik wil niet naar je school gaan (:( nog een prblm.) en mijn lerares enzo zeuren steeds om mijn ouders te spreken en Leergierig ze weten dat ik het heel graag wil maar ze zeiden we kunnen niks eraan doen mijn ene broer zegt al sik mocht bepalen mag je mijn moeder zegt luister naar je vader en mijn zus zegt ohhhhhh maakt tog niks uit (ja maakt niks uit nu zit ik hier me te pletter te leren ) en ene zegt beter is dat je niet gaat.

Nou goed mijn vader is soms streng maar soms niet. ik was soms met school tot 7 uur wel weg naar rhenen en al maar toen zei hij niks opeens begint hij weer. mijn vader heeft de laatste tijd slechte zin ik denk dat het wel beter word. inshallah

Maar thnxx
by the way hier is het vet leuk ik zit zelfstandig te leren en hey leergierig jij bent niet de enige die leergierig is hahahha

Terug naar boven
Leergierig Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leergierig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 12:30

Hey Islamic_girl,

Aha jammer ma jah dat zijn gewoon momenten waarbij je je neer moet leggen, je moer er geen drama van maken want er ziten nog veel meer op je te wachten. Accepteer de besluiten van je ouders, ook al is het af en toe niet makkelijk .

 

Wa Salaam

Terug naar boven
islamic_girl. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamic_girl. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 16:35
wat kan ik anders doen haahahaha
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.