Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een fatwa van "de vader van Jihaad!" LEES

 Post Reply Post Reply
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een fatwa van "de vader van Jihaad!" LEES
    Geplaatst op: 16 juni 2007 om 18:09
Shaykhul Mojahidien over het stelen en doden van ongelovigen in het Westen en in Islamitishe Landen!!!



Shaykh Abdullaah Azzam, (rahmatulaah alaih):

"Schenk aandacht aan deze kwestie. Ik had hier nooit eerder aandacht aan besteedt, totdat ik dit jaar in fiqh boeken erover las, toen ik een paar zaken betreft Jihaad, overeenkomsten en verbonden van veiligheid aan het nalezen was. Als je toegang krijgt met een visum tot een land van de landen in de wereld, dan is het niet toegestaan om daar iets te ondernemen dat tegen de wet ingaat.

Dat is niet toegestaan, zolang het niet iets is dat tegen Islam gaat, zoals bidden, vasten etc. Het is niet toegestaan om hun te bedriegen of hun rijkdommen af te pakken. Het is niet toegestaan, bijvoorbeeld, om een van hun dochters te nemen en met haar te trouwen zonder de toestemming van haar vader. Het is niet toegestaan om de telefoon rekening af te scheuren.

Het is niet toegestaan om de staat schade toe te brengen en het is niet toegestaan om een of andere magneet in de electrishe meter te plaatsen.

Het is niet toegestaan om je telefoon rekening af te scheuren, want daar, in Amerika, en in andere westerse landen, ondanks hun ongeloof en vijandigheid tegenover Islaam en de Moslims, zij plaatsen hun vertrouwen in mensen. In het algemeen behandelen ze mensen met groot respect, (in vergelijking met Islamitishe landen).

Een van de broeders - onder de moslim jeugd - vertelde mij over zijn reis naar Amerika om een hoge diploma te verkrijgen. Hij zei: "Ze stuurden mij toen mijn electriciteit's rekening en mijn telefoon's rekening. Dus ik zei tegen hun: "Ik wil betalen wat ik jullie schuldig ben". Zij zeiden: "Geen probleem. Keer terug naar je land en wij zullen je een address geven waar je je schulden af kan betalen vanuit je eigen land". Kan je je dat voorstellen? Hij zei tegen hun: "Ik wil dit land verlaten", en zij zeiden: "Geen probleem. Ga terug naar Jordanie en verstuur je schulden vanuit daar".

Vertrouwen! Veiligheid! � De Arabieren in Amerika, als hij (bijvoobreeld) een zakenman is die bijna faliet gaat, dan brandt hij zijn bedrijf af en gaat hij naar zijn verzekerings bedrijf en vertelt hun dat zijn bedrijf is afgebrandt en hij zal miljoenen krijgen omdat hij bij hun was verzekerd".

(Een broeder uit het publiek begint een discusie met de Shaykh): "Maar Shaykh, dat was daar vroeger ook al zo, toen Islaam sterk en veel reputaties had en Abu Hanifah had gezegd dat als een Moslim iets van een Christen breekt, de moslim hem terug moet betalen".
Shaykh: "Zelfs nu moet hij hem terug betalen".

Broeder: "Maar nu komen ze meestal naar onze landen om hun ideologien te verspreiden".

Shaykh: "Mijn broeder, wie bracht ze naar onze landen?"

Broeder: "Een ongelovige zoals hun".

Shaykh: "OK, uitstekend. Je moet tegen hun zeggen dat degene die jou dit land inbracht een ongelovige is zoals jou. Daarom, mag je hier niet zijn. Je moet ze waarschuwen, nietwaar? Islaam, Jiziah of het zwaard. Nietwaar? Dus je moet ze waarschuwen, mijn broeder. Stuur ze een bericht zeggende: "Jij spreidt dit kwaadheid, dus verlaat dit land, of anders zul je sterven". Zo is het. Na dit (waarschuwing), kan je ze doden. Wat betreft het doden van hun terwijl hij veiligheid genoot onder een verbond, dan is dat niet toegestaan.

Wat betreft de mensen van het boek, die samen met ons leven in onze landen, het is niet toegestaan om hun te doden in onze tijd, zolang zij niet tegen ons vechten. Het is niet toegestaan, want dit zal een oneindig grote fitnah veroorzaken. De leiders zullen aan hun kant staan en ze zullen moslims aanvallen en ze zullen Islamtisishe organisaties belasten. Dit alles - waarom? Omdat jij een oog van een Christen hebt uitgerukt in je land, of omdat je een Christen doodmaakte. Hierdoor zullen tientallen moslims in de gevangenissen worden gegooid en ze zullen worden gemarteld tot ze eraan sterven ...

(De broeder gaat door met discuseren).

Shaykh: "Het is hellemaal niet toegestaan voor jou om de bezittingen van een Christen af te pakken. Het is niet toegestaan om de westerse Christenen die in moslim landen leven te doden, zolang je ze geen waarschuwingen hebt gegeven, en zolang je niet zeker weet dat hij iets doet dat zijn bloed toegestaan maakt, (om vergoten te worden). Begrepen?"

(Een andere vraagsteller vraagt): "Wie is degene die bestlist wien's daden iemand's bloed toegestaan maken (om vergoten te worden)? Beslis ik dat of de geleerden?"

Shaykh: "De geleerden! De geleerden zijn degenen die dit soort dingen beslissen. Van de geleerden (krijg je te horen) - dood je of doodt je niet? Is het toegestaan om hun te bevechten en te doden (ofniet)? Of volg je je eigen weg? Want - bij Allaah - een jongenling onder de jeugd, leest een paar woorden uit 'Kifayat Al Akhya' of 'Hashiyat Ibn Abidin', of de boek van Ibn Al Qayim (hij bedoelt, 'Ahkam Al Adh-Dhimah') en oppeens veranderd hij in een Grote Mufti van Islaam en komt hij met zijn fatwa's, {"Doodt ze waar je ze ook tegenkomt, verdrijf ze van waar zij jullie hebben verdreven"} en {"Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt de afgodendienaren waar je ze ook tegenkomt"}, en dit is niet toegestaan. De kwestie is niet zo simpel als je denkt en dit is waar de Jama'at at Takfir wal Hijrah mee was getroffen. Die Shaykh - hun leider, Shukri Mustafa, rahimahullah, begon met fatwa's te komen, en ieder van hun begon het te lezen en begon fatwa's te geven waar ze de bloed van de Moslims toegestaan verklaarden ..."

(De broeder gaat door met discuseren en zegt dat alle Christenen in onze tijd muharibien zijn).

Shaykh: "Welke Christenen zijn muharibien?"

Broeder: "Alle Christenen zijn muharibien."

Shaykh: "Hoezo zijn ze allemaal muharibien?"

Broeder: "Ze doen bedekkingen over hun hoofden en dragen kruizen".

Shaykh: "Degene die een kruis draagt is een muharib? Degene die een kruis draagt, dat is ongeloof".

(De broeder gaat door met discuseren).

Shaykh: "Mijn broeder, beschouw je ze nog steeds als muharibien? De muharib is degene die wapens tegen de moslims oppakt". (Na nog een paar woorden gezegd te hebben): "Ik zal hier geen fatwa over geven. Lees wat de andere muftis hierover hebben gezegd."

(Fi Dhilal Surat At Tawbah, Blz 132 tot 134).

BROEDERS EN ZUSTERS! VERSPREIDT DIT OVER HET INTERNET! JAZAKALLAHU KHAYRAN!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.