Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ehsan Jami mishandeld

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ehsan Jami mishandeld
    Geplaatst op: 27 augustus 2007 om 03:48
In eerste instantie geplaatst door Batman

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Hoe ik daarbij kom? Omdat je het meerdere malen in je reacties hebt over moslims en daaruit concludeer ik dat je iedereen over een kam scheert.

Omdat ik het over moslims heb scheer ik iedereen over ��n kam? Dat slaat nergens op. Dat is dus een voorbarige conclusie. Dit kun je pas beweren als ik ALLE moslims gezegd zou hebben en dat deed ik nergens. In elk geloof heb je mensen die zich misdragen. Waarom zou je je aangesproken moeten voelen om het gedrag van moslims die het allemaal verkeerd begrijpen?

En verder heb ik het net zo goed over christenen en joden gehad, maar daar kijk je kennelijk liever overheen?

 

Dat is makkelijk je hebt het over moslims dus als ik het heb over Nederlanders dan generaliseer ik niet, tenzij ik zeg ALLE Nederlanders? Zo werkt het niet maar voor nu zal ik het hierbij laten als je zegt dat je in elk geval niet iedereen over een kam probeert te scheren dan zij het zo.Waarom ik me aangesproken voel? ALs je het hebt over moslims heb je het ook over mij immers ik ben een moslima zo simpel is dat.

 

Wie zegt dat ik me aangevallen voel? Kun je tegenwoordig ook uit een enkele reactie opmaken hoe iemand zich voelt? Knap hoor!
Die indruk had ik gewoon, omdat je steeds roept dat ik generaliseer. Dus heb ik het geenszins over een enkele reactie (Heerlijk, zo'n discussie toch?). Is het niet gewoon logisch dat als jij in een eerder bericht het idee had dat ik mij "superieur" voel aan moslims en daarna herhaaldelijk er toevoegt dat ik jullie over ��n kam scheer dat ik de indruk krijg dat jij je als moslima voelt aangevallen? 

 

Ga je weer in herhaling vallen? Ik dacht dat we die discussie achter ons hadden gelaten het was een misverstand dat ik dacht dat jij zo overkwam en dat was opgehelderd. Maar als jij weer oude koeien uit de sloot wil halen vind ik het ook best hoor. En een indruk die jij hebt hoeft niet altijd daadwerkelijk zo te zijn.

 

Waarom het perfect zou zijn? Omdat het de willen en de wetten zijn van de Al Machtige Degene die alles wat bestaat heeft geschapen.

 

Ten eerste zul je begrijpen dat deze perfectie een kwestie van geloof is en ten tweede had ik over het kalifaat (die dus in mensenhanden is) en niet over de sharia (die een goddelijke oorsprong schijnt te hebben).

Als je pc defect is breng je hem naar iemand die de pc heeft gemaakt of iemand die er althans verstand van heeft, het zou dom zijn om hem bijv naar een schoenmaker te brengen. Zo ook geloven wij moslims dat de Shariah perefect is want Degene die ons geschapen heeft die weet waar het beste voor Zijn schepselen ligt.
Ja, ja, dat snap ik allemaal wel, maar ik verwees dus niet naar de sharia zelf maar naar de uitvoering ervan, ergo het kalifaat.

 

Tuurlijk begrijp ik dat want je gelooft daar in als je in de willen en wetten van Allah gelooft, en ten tweede het kalifaat dat in mensenhanden ligt wordt uitgevoerd naar de willen van Allah (in elk geval zoals het hoort) dus zijn het dan nog steeds geen regels van de mensen maar de wetten van God.

 

Goed dat je het weet, wie zegt dat je iets ontkend heb je mij niet zien zeggen en wie voelt zich nu in het nauw gedreven en aangevallen?

 

quote]Ik begin nu een beetje te twijfelen of ik dit gesprek met jou nu amusant vind of vermoeiend. Misschien een beetje van beide dan?

Als ik je vraag "Heb ik het ooit ontkend" hoeft dat voor jou toch helemaal geen reden te zijn om daaruit te impliceren dat ik beweer dat jij hebt gezegd dat ik het ooit daadwerkelijk ontkend zou hebben? Het is gewoon alleen maar een vraag. En ook voel ik mij niet in "het nauw gedreven of aangevallen", waarom dan? De reden dat ik deze vraag stelde was omdat jij beweerde dat ik alle moslims en moslimlanden/Islamitische regimes over ��n kam strijk en dat was volgens mij ook de reden dat jij met dit voorbeeldje uit Syri� kwam, toch? Of zie ik dat nou weer verkeerd? Verder was het echt niet mijn bedoeling om deze discussie te laten uitmonden in allerlei cynische uitlatingen over en weer.

 

Wat jij van dit gesprek vind moet je allemaal zelf maar weten en als het je vermoeid dan hou je er toch gewoon lekker mee op? Die keuze heb je.

Ja het is mijn bedoeling ook niet om een discussie uit te lokken op cynische uitlatingen heen en weer dus zullen we er maar mee ophouden?

 

 

Er bestaat tegenwoordig haast geen echt "moslimland" meer dus daarmee houdt de vergelijking van Tunesi� op. Noem een land dat je kent waar het verplicht is om de hijaab te dragen (althans voor Westerlingen)

 

Ik ken inderdaad geen land waar het dragen van de hijab verplicht is voor westerse vrouwen, maar er zijn anders nog genoeg landen waar het dragen van een hoofddoekje (sommigen noemen de hijab een variant op het hoofddoekje) voor westerlingen verplicht is, hoor. 

in een land waar de Shariha heerst en waar het verplicht is de hijaab te dragen, mocht het je niet bevallen kun je altijd weggaan net zoals degenen het recht hebben om weg te gaan uit een land waar het verboden is om de hijaab te dragen.[/quote

 

]Ik snap dit even niet helemaal? Eerst beweer je dat er geen land bestaat waar de hijab verplicht is voor westerlingen en d�n zeg je weer dat westerlingen die daar moeite mee hebben altijd nog weg kunnen gaan? Hoe kan dit dan als die moslim-landen niet bestaan? En mogen westerse vrouwen zich dan zonder burka vertonen in Afghanistan? Althans onder het Taliban-regime?

 

Wat snap je niet? Even voor alle duidelijkheid ik heb het hier over moslima's en niet over Westerse vrouwen.En ik gaf een vb. Wat Afghanistan betreft ik zouhet echt niet weten. Alhoewel ik het Taliban regime nogal extreem vind, je kunt mensen niet dwingen dingen te doen want het ligt in de aard van de mens dat hij zich alleen maar gaat verzetten. 

 

Nou dan zou ik zeggen dan weet je het nu. En het zou wel erg triest zijn als ik hierover zou liegen,

 

Ik had je al gezegd dat ik je gewoon geloof, meen ik?

dit is uitgebreid in het nieuws geweest er was een hele ophef over( zeer logisch want dit is gewoon onacceptabel)
Is het ook.

Als ik me goed kan herinneren begon jij over het feit dat niet moslims kafeer, ongelovigen etc werden genoemd

 

Sorry, maar vindt je 't erg dat ik daar nu niet meer op in ga?

 

Hoezo sorry? Je bent vrij om in te gaan op wat jij wilt en vrij om iets te negeren wanneer je dat wilt...

 

 

Bedankt voor je uitleg, moslims geloven indd niet dat Isa (as) oftwel Jezus is gekruisigd wij geloven erin dat Allah hem tot Zich heeft verheven en het hoe wat waar die Kennis berust bij de Al Machtige en dat hij aan het einde der tijden zal wederkeren en de Dadjaal (Anti Christ) zal vernietigen. Hierna zal ook hij (as) sterven want immers elke ziel zal de dood proeven> Hierna zullen de profeten vrede zij met hen allen het dodengebed voor hem verrichten en dit zijn eigenlijk tekenen voor de Dag des Oordeels en dan wordt elk mens berecht voor datgene wat hij/zij op aarde heeft gedaan.

 

Ok�, interessant.

 

 

Onrecht gebeurt overal en valt niet te rechtvaardigen op welke grond dan ook. Mensen moet je in hun waarde laten en behandelen zoals je zelf ook behandeld wenst te worden.

 

Helemaal mee eens.

[

 

quote]Ik weet niet of het veel zal veranderen, je hebt heel veel moslims die het goed doen alhamduLilah maar op de een of andere manier lijken de meeste onzichtbaar. Men wil alleen het negatieve laten zien.

 

Ja, dat heet propaganda. De conflicten tussen religies worden veelal kunstmatig op gang gebracht. En dat laatste is dan politiek. Maar aan de andere kant schrikken wij hier toch wel van de reacties op televisie van mensen die op straat werden ge�nterviewd kort na de moord op Van Gogh: "Is logisch, want hij noemde ons geiten***." en "Dat krijg je als je een grote mond hebt" of zelfs in dit forum over de mishandeling van Jami dat iemand zei dat het z'n "verdiende loon" was. Dan krijg je toch wel een beeldvorming bij mensen van "Wat hebben die moslims toch een lange tenen". De reactie destijds van Abutaleb was echter gerustellender. Ik was in elk geval blij dat hij het zei ("Er gaat elke vijf minuten een vliegtuig") want als de eerste de beste witte Nederlander het had gezegd was het ongetwijfeld weer als racistisch opgevat geweest natuurlijk. Maar wat schelden en beledigen betreft ben ik zelf ook vaak genoeg door hangjongeren uitgemaakt voor "racist" of "***jood" als ik bezwaar maakte over hun luidruchtigheid om 2 of 3 uur 'snachts.Of ze riepen zelfs dat ik "terug naar m'n eigen land" moest. 't Moet toch niet gekker worden? Dus je ziet 't, velen houden de polarisatie nog steeds bewust in stand.

 

I know, tja dat je van zulke reacties schrikt kan ik best begrijpen ik schrik soms ook van wat Bepaalde NL om mij heen zeggen wat ze roepen op straat. Dat ik moet op ******* naar mijn eigen land, dat ik er verschikkelijk uit zie door mijn hijaab etc etc. Maar ja ze mogen roepen wat ze willen als ik in een goede bui ben negeer ik ze :) en als ze te ver gaan geef ik gewoon een grote mond terug haha en dan schrikken ze want dat krijg je zo'n reactie van: Geheel Islamtisch gekleed maar wat spreekt zij toch accentloos NL best grappig om te zien af en toe...

 

 

Nogmaals ga zelf ook kennis op doen over de Islaam want niet elke gemiddelde moslim weet hoe de Islaam juist en correct naar voren gebracht kan worden.
Ok�.

 

Groeten van Batman

 

Nou Batman ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat het eerlijk gezegd niet mijn bedoeling is geweest om deze discussie zo te laten lopen. Over bepaalde dingen zijn wij het eens, over bepaalde zaken oneens en over bepaalde zaken hebben jij en ik elkaar misschien niet goed begrepen.

 

Capisch?

 

groetjes,

 

AmatoelAziz

 

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2007 om 09:17

Assalaamoe3leikoem/Hallo,

Nog even een kleine opmerking:

�Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Isra�l hebben plaatsgevonden, dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort STENIGEN TOT DE DOOD EROP VOLGT

(Deuteronomium 17: 2-5)

Zou dit betekenen dat meneertje Jami nu een comit� gaat oprichten voor Ex-Christenen????

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2007 om 13:18

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dat is makkelijk je hebt het over moslims dus als ik het heb over Nederlanders dan generaliseer ik niet, tenzij ik zeg ALLE Nederlanders? Zo werkt het niet maar voor nu zal ik het hierbij laten als je zegt dat je in elk geval niet iedereen over een kam probeert te scheren dan zij het zo.Waarom ik me aangesproken voel? ALs je het hebt over moslims heb je het ook over mij immers ik ben een moslima zo simpel is dat.
Iedereen zal toch wel begrijpen dat niet alle moslims hetzelfde zijn en dat ze zich daarom allemaal anders kunnen gedragen of andere opvattingen of interpretaties van de religie kunnen hebben? Je zei immers zelf dat ik meer op de Koran-teksten moest letten en niet op wat sommige moslims zeggen of doen. Maar worden zij toevallig even genoemd (wat immers alleen maar een deel van de realiteit is, want like-it-or-not, ze betaan nu eenmaal) dan voel je je aangesproken omdat je moslima bent? Als bepaalde mannen zich misdragen hoef ik mij niet aangesproken te voelen als iemand zich over hen beklaagd omdat ik toevallig een man ben. Want zo werkt dat voor mij. Ik ga niet naar de kroeg, ik val geen vrouwen lastig... waarom zou ik mj aangesproken moeten voelen? Maar als bepaalde moslims rare dingen zeggen of doen, moet het niet zo zijn dat het niet genoemd of gezegd mag worden omdat iemand zich wel eens aangesproken zou kunnen voelen. Dat is echt onzin, vind ik. Ik probeer zo respectvol als mogelijk met mensen om te gaan, maar dat wil niet zeggen dat ik voortdurend op mijn tenen moet gaan lopen. Bovendien vind ik dat de talloze voorbeelden die ik over christenen en joden aanhaalde (en me dunkt dat die er waren!) toch wel duidelijk zouden moeten maken dat ik er niet op uit ben de moslims aan te vallen.

Ik heb op zich niets tegen christenen, maar wel tegen kruistochten. Niets tegen joden, maar wel tegen het Zionisme. En die kruistochten en dat zionisme zijn trouwens latere uitvindingen die niets met hun oorspronkelijke geloof te maken hebben.

Ga je weer in herhaling vallen? Ik dacht dat we die discussie achter ons hadden gelaten het was een misverstand dat ik dacht dat jij zo overkwam en dat was opgehelderd. Maar als jij weer oude koeien uit de sloot wil halen vind ik het ook best hoor. En een indruk die jij hebt hoeft niet altijd daadwerkelijk zo te zijn.
Daarom zei ik ook dat het een indruk was. Een indruk is per definitie vaag en onzeker, lijkt me.Ik ga echt niet beweren dat ik altijd gelijk heb hoor, maar dit onderwerp kunnen we nu beter begraven, denk ik.

Tuurlijk begrijp ik dat want je gelooft daar in als je in de willen en wetten van Allah gelooft, en ten tweede het kalifaat dat in mensenhanden ligt wordt uitgevoerd naar de willen van Allah (in elk geval zoals het hoort) dus zijn het dan nog steeds geen regels van de mensen maar de wetten van God.
Wat ik al die tijd dus bedoelde is dat vanwege het feit dat de uitvoering ervan in mensenhanden is je niet altijd perfectie hoeft te verwachten. En daarom maak ik een ook verschil tussen de sharia en het kalifaat. Als mensen in Iran worden opgehangen omdat ze kritiek hebben op de regering is dat een (on)menselijke fout. Als vrouwen in Pakistan van overspel worden verdacht zodra ze aangifte doen van verkrachting is dat machtsmisbruik van de Pakistaanse overheid. Ze beweren echter graag het uit naam van de Islam te doen terwijl dat in feite niet zo is. Bovendien betekent het dan dat die mannen te vaak vrijuit gaan en de Pakistaanse statistieken betreffende verkrachtingen hierdoor kunstmatig gemanipuleerd en laag zijn (want wie durft er dan aangifte te doen?), waardoor het lijkt dat die mannen zich daar nogal voorbeeldig gedragen.

Wat jij van dit gesprek vind moet je allemaal zelf maar weten en als het je vermoeid dan hou je er toch gewoon lekker mee op? Die keuze heb je.

Ja het is mijn bedoeling ook niet om een discussie uit te lokken op cynische uitlatingen heen en weer dus zullen we er maar mee ophouden?

(zucht)Dat wilde ik dus ook al voorstellen. Bepaalde zaken worden kennelijk toch maar voortdurend verkeerd begrepen. Het zij zo.

 

Ik snap dit even niet helemaal? Eerst beweer je dat er geen land bestaat waar de hijab verplicht is voor westerlingen en d�n zeg je weer dat westerlingen die daar moeite mee hebben altijd nog weg kunnen gaan? Hoe kan dit dan als die moslim-landen niet bestaan? En mogen westerse vrouwen zich dan zonder burka vertonen in Afghanistan? Althans onder het Taliban-regime?
Wat snap je niet? Even voor alle duidelijkheid ik heb het hier over moslima's en niet over Westerse vrouwen.
Dat was me niet duidelijk, want je zei "althans voor westerlingen". Wellicht bedoelde je westerse moslima's dan? Want in Iran zijn hajibs volgens mij wel verplicht, behalve voor katholieke vrouwen in een aparte wijk waar geen mannen mogen komen. Want de afwezigheid van mannen verandert de zaak uiteraard wel. Dat zal iedereen begrijpen.
n ik gaf een vb. Wat Afghanistan betreft ik zouhet echt niet weten. Alhoewel ik het Taliban regime nogal extreem vind,
Tja, wie niet?
je kunt mensen niet dwingen dingen te doen want het ligt in de aard van de mens dat hij zich alleen maar gaat verzetten.
Precies en hun zelfbedachte regeltjes van een muziekverbod en een verbod op vliegeren, verbod op onderwijs voor meisjes (terwijl er juist weer wel opium geteeld mocht worden): daar staat helemaal niets over in de Koran, heb ik gehoord.

 

Sorry, maar vindt je 't erg dat ik daar nu niet meer op in ga?
Hoezo sorry? Je bent vrij om in te gaan op wat jij wilt en vrij om iets te negeren wanneer je dat wilt...
Nou, liever niet eigenlijk. Het "sorry" is hier alleen maar een beleefdheidsvorm. Maar een paar regels terug wilde je trouwens zelf stoppen met de "oude koeien", dus laten we het daar maar op houden, want dat was ook ongeveer wat ik zelf bedoelde met "niet meer op ingaan".

I know, tja dat je van zulke reacties schrikt kan ik best begrijpen ik schrik soms ook van wat Bepaalde NL om mij heen zeggen wat ze roepen op straat. Dat ik moet op ******* naar mijn eigen land, dat ik er verschikkelijk uit zie door mijn hijaab etc etc. Maar ja ze mogen roepen wat ze willen als ik in een goede bui ben negeer ik ze :) en als ze te ver gaan geef ik gewoon een grote mond terug haha en dan schrikken ze want dat krijg je zo'n reactie van: Geheel Islamtisch gekleed maar wat spreekt zij toch accentloos NL best grappig om te zien af en toe...

Mm, die mensen zijn gewoon wat zielig om moslims te beschimpen. Niemand had het recht om Theo van Gogh af te slachten maar ik werd er de laatste tijd wel een beetje moe van dat zijn columns in de Metro alleen maar over de Islam gingen en wat er allemaal niet aan deugde volgens hem. Op zich vond ik wel leuk om hem op tv te zien dicussi�ren maar hij heeft de gevoelens van bepaalde bevolkingsgroepen duidelijk wel wat onderschat. Ik heb zelf nog nooit een opmerking gemaakt tegen een vrouw met een hoofddoekje.Voor mij zijn het gewoon vrouwen zoals andere vrouwen.Wat accentloos Nederlands betreft, een collega van mij is ook moslima maar Nederlandse van geboorte. Zij draagt altijd een hoofddoekje en noemt zich Fatima. Maar ik weet zeker dat ze ooit een andere naam moet hebben gehad. Kort na 11 september waren er vaak ook van die flauwe grapjes van Nederlanders om moslims voor de grap "terrorist" te noemen. Zoiets zou ik nou echt nooit willen doen. Humor is op zich leuk maar niet altijd.

Wat ik wel wat bizar vond waren die Marokkaanse hangjongeren die riepen dat ik (een witte Nederlander not bene) naar m'n eigen land terug moet. "Waar is mijn land dan?" vroeg ik en kreeg geen antwoord uiteraard. Ik heb wel Turken en Marokkanen in mijn eigen vriendenkring maar conflicten met die bevolkingsgroepen gaan bij mij nooit over hun geloof of over hoofddoekjes. Alleen maar over de overlast: bijv. hangjongeren, of moskeegangers die na het bidden 'snachts op straat blijven plakken en luidruchtig discussi�ren (heb nml. een moskee vlak voor de deur), en dan vooral in de ramadan-tijd. Mijn collega's hebben mij duidelijk gemaakt dat er in Koran staat dat men respect voor de buurt moet hebben. Maar verder heb ik zelf nooit een moslim belachelijk gemaakt omtrent z'n geloof of zoiets. Toen ik jaren geleden eens m'n beklag kwam doen bij de moskee over de overlast dachten ze eerst dat ik er bezwaar tegen had dat ze vijf keer per dag gingen bidden, maar natuurlijk had dat er helemaal niets mee te maken. Later werden ze ook veel vriendelijker en kreeg ik zelfs munt-thee van ze. Ze hoopten dat ik ooit ook zelf een keer zou komen bidden maar haha-dat was nou weer iets te veel "wishful thinking" denk ik. Andere Nederlanders hadden hen kennlijk veel minder vriendelijk bejegend. De Nederlanders die geen respect hebben voor moslims moeten zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien, want af en toe worden er zelfs een paar witte Nederlanders moslim, dus...

 

Nou Batman ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat het eerlijk gezegd niet mijn bedoeling is geweest om deze discussie zo te laten lopen. Over bepaalde dingen zijn wij het eens, over bepaalde zaken oneens en over bepaalde zaken hebben jij en ik elkaar misschien niet goed begrepen.
Jawel, maar we kunnen 't toch beginnen te leren? Het kan misschien aan een verschil aan gezichtspunt, cultuur, wijze van denken en redeneren liggen dat er misverstanden tussen ons ontstaan en aan de ene kant jammer maar ook heel leerzaam.

 

Capisch?
Si, signora, capisc. Si anche parla Italiano? Bene.

 

Groeten van Batman

 

 

 

 

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2007 om 13:40
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz


Assalaamoe3leikoem/Hallo,

Nog even een kleine opmerking:

�Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Isra�l hebben plaatsgevonden, dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort STENIGEN TOT DE DOOD EROP VOLGT

(Deuteronomium 17: 2-5)

Zou dit betekenen dat meneertje Jami nu een comit� gaat oprichten voor Ex-Christenen????

Ik denk dat dat gewoon niet langer nodig zal zijn. Het christendom is gelukkig niet langer bevoegd dit soort van zaken uit te voeren. De macht van het Vaticaan en de Kerk is gebroken middels de Scheiding van Kerk en Staat en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, maar ook door de contrareformatie.

Verder past bovenstaande tekst uit het Oude Testament (gelukkig!) ook niet meer in deze tijd. Zelfs polythe�stische heidenen genieten tegenwoordig Vrijheid van Religie onder de grondwet. Als die stenigingen nog zouden bestaan zou ik er overigens nooit van z'n leven eentje verlinken, want ik vind gewoon dat ze het recht hebben om polythe�st te zijn. Vroeger waren de Germanen, Kelten, Helveten, Vikingen, Noormannen, Galli�rs, Grieken en Romeinen trouwens allemaal polythe�sten. Bijna heel Europa was het wel zo'n beetje. Begrijp trouwens totaal niet wat er nou zo "gruwelijk" is aan het vereren van andere goden. De polythe�sten die ik ken zijn heel gewone mensen hoor, niets engs aan. Het enige wat ik gruwelijk vind is dat "stenigen buiten de poort".

Maar er is inderdaad wel een tijd geweest dat uitreding uit een christelijk geloof in Nederland behoorlijk taboe was, zij het dan niet zo extreem als in Noord Ierland.. Je werd niet aangenomen in een katholiek bedrijf als je protestant was en andersom. En mijn oma vroeg aan mijn moeder of mijn vader ook katholiek was, en toen het inderdaad zo bleek te zijn was ze gerustgesteld. En er werd ook beslist over je geroddeld als je op zondag niet naar de kerk ging. Dat was dan gelijk foute boel!

Batman

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2007 om 13:40

 

Iedereen zal toch wel begrijpen dat niet alle moslims hetzelfde zijn en dat ze zich daarom allemaal anders kunnen gedragen of andere opvattingen of interpretaties van de religie kunnen hebben? Je zei immers zelf dat ik meer op de Koran-teksten moest letten en niet op wat sommige moslims zeggen of doen. Maar worden zij toevallig even genoemd (wat immers alleen maar een deel van de realiteit is, want like-it-or-not, ze betaan nu eenmaal) dan voel je je aangesproken omdat je moslima bent? Als bepaalde mannen zich misdragen hoef ik mij niet aangesproken te voelen als iemand zich over hen beklaagd omdat ik toevallig een man ben. Want zo werkt dat voor mij. Ik ga niet naar de kroeg, ik val geen vrouwen lastig... waarom zou ik mj aangesproken moeten voelen? Maar als bepaalde moslims rare dingen zeggen of doen, moet het niet zo zijn dat het niet genoemd of gezegd mag worden omdat iemand zich wel eens aangesproken zou kunnen voelen. Dat is echt onzin, vind ik. Ik probeer zo respectvol als mogelijk met mensen om te gaan, maar dat wil niet zeggen dat ik voortdurend op mijn tenen moet gaan lopen. Bovendien vind ik dat de talloze voorbeelden die ik over christenen en joden aanhaalde (en me dunkt dat die er waren!) toch wel duidelijk zouden moeten maken dat ik er niet op uit ben de moslims aan te vallen.

Ik heb op zich niets tegen christenen, maar wel tegen kruistochten. Niets tegen joden, maar wel tegen het Zionisme. En die kruistochten en dat zionisme zijn trouwens latere uitvindingen die niets met hun oorspronkelijke geloof te maken hebben.

Ga je weer in herhaling vallen? Ik dacht dat we die discussie achter ons hadden gelaten het was een misverstand dat ik dacht dat jij zo overkwam en dat was opgehelderd. Maar als jij weer oude koeien uit de sloot wil halen vind ik het ook best hoor. En een indruk die jij hebt hoeft niet altijd daadwerkelijk zo te zijn.
Daarom zei ik ook dat het een indruk was. Een indruk is per definitie vaag en onzeker, lijkt me.Ik ga echt niet beweren dat ik altijd gelijk heb hoor, maar dit onderwerp kunnen we nu beter begraven, denk ik.

 

De meest normaal denkende mens zou moeten weten dat niet alle moslims hetzelfde zijn, ik denk dat iedereen wel in zijn omgeving gematige moslims ziet komen en gaan. Mensen die in Allah geloven, zich bedekken op straat, 5 maal per dag bidden, vasten in de Ramadan enz en zich toch staande houden in deze samenleving door hier te wonen en te werken en zich netjes aan de regels hier te houden. Laat ik het zo stellen ik voel me aangesproken als mensen het hebben over bepaalde moslims en dit associeren met de Islaam.

 

 

Wat ik al die tijd dus bedoelde is dat vanwege het feit dat de uitvoering ervan in mensenhanden is je niet altijd perfectie hoeft te verwachten. En daarom maak ik een ook verschil tussen de sharia en het kalifaat. Als mensen in Iran worden opgehangen omdat ze kritiek hebben op de regering is dat een (on)menselijke fout. Als vrouwen in Pakistan van overspel worden verdacht zodra ze aangifte doen van verkrachting is dat machtsmisbruik van de Pakistaanse overheid. Ze beweren echter graag het uit naam van de Islam te doen terwijl dat in feite niet zo is. Bovendien betekent het dan dat die mannen te vaak vrijuit gaan en de Pakistaanse statistieken betreffende verkrachtingen hierdoor kunstmatig gemanipuleerd en laag zijn (want wie durft er dan aangifte te doen?), waardoor het lijkt dat die mannen zich daar nogal voorbeeldig gedragen.

 

Wat jij van dit gesprek vind moet je allemaal zelf maar weten en als het je vermoeid dan hou je er toch gewoon lekker mee op? Die keuze heb je.

Ja het is mijn bedoeling ook niet om een discussie uit te lokken op cynische uitlatingen heen en weer dus zullen we er maar mee ophouden?

(zucht)Dat wilde ik dus ook al voorstellen. Bepaalde zaken worden kennelijk toch maar voortdurend verkeerd begrepen. Het zij zo.

 

Ik snap dit even niet helemaal? Eerst beweer je dat er geen land bestaat waar de hijab verplicht is voor westerlingen en d�n zeg je weer dat westerlingen die daar moeite mee hebben altijd nog weg kunnen gaan? Hoe kan dit dan als die moslim-landen niet bestaan? En mogen westerse vrouwen zich dan zonder burka vertonen in Afghanistan? Althans onder het Taliban-regime?
Wat snap je niet? Even voor alle duidelijkheid ik heb het hier over moslima's en niet over Westerse vrouwen.
Dat was me niet duidelijk, want je zei "althans voor westerlingen". Wellicht bedoelde je westerse moslima's dan? Want in Iran zijn hajibs volgens mij wel verplicht, behalve voor katholieke vrouwen in een aparte wijk waar geen mannen mogen komen. Want de afwezigheid van mannen verandert de zaak uiteraard wel. Dat zal iedereen begrijpen.
n ik gaf een vb. Wat Afghanistan betreft ik zouhet echt niet weten. Alhoewel ik het Taliban regime nogal extreem vind,
Tja, wie niet?
je kunt mensen niet dwingen dingen te doen want het ligt in de aard van de mens dat hij zich alleen maar gaat verzetten.
Precies en hun zelfbedachte regeltjes van een muziekverbod en een verbod op vliegeren, verbod op onderwijs voor meisjes (terwijl er juist weer wel opium geteeld mocht worden): daar staat helemaal niets over in de Koran, heb ik gehoord.

]I know, tja dat je van zulke reacties schrikt kan ik best begrijpen ik schrik soms ook van wat Bepaalde NL om mij heen zeggen wat ze roepen op straat. Dat ik moet op ******* naar mijn eigen land, dat ik er verschikkelijk uit zie door mijn hijaab etc etc. Maar ja ze mogen roepen wat ze willen als ik in een goede bui ben negeer ik ze :) en als ze te ver gaan geef ik gewoon een grote mond terug haha en dan schrikken ze want dat krijg je zo'n reactie van: Geheel Islamtisch gekleed maar wat spreekt zij toch accentloos NL best grappig om te zien af en toe...

 

 

[/quote]Mm, die mensen zijn gewoon wat zielig om moslims te beschimpen. Niemand had het recht om Theo van Gogh af te slachten maar ik werd er de laatste tijd wel een beetje moe van dat zijn columns in de Metro alleen maar over de Islam gingen en wat er allemaal niet aan deugde volgens hem. Op zich vond ik wel leuk om hem op tv te zien dicussi�ren maar hij heeft de gevoelens van bepaalde bevolkingsgroepen duidelijk wel wat onderschat. Ik heb zelf nog nooit een opmerking gemaakt tegen een vrouw met een hoofddoekje.Voor mij zijn het gewoon vrouwen zoals andere vrouwen.Wat accentloos Nederlands betreft, een collega van mij is ook moslima maar Nederlandse van geboorte. Zij draagt altijd een hoofddoekje en noemt zich Fatima. Maar ik weet zeker dat ze ooit een andere naam moet hebben gehad. Kort na 11 september waren er vaak ook van die flauwe grapjes van Nederlanders om moslims voor de grap "terrorist" te noemen. Zoiets zou ik nou echt nooit willen doen. Humor is op zich leuk maar niet altijd.

Wat ik wel wat bizar vond waren die Marokkaanse hangjongeren die riepen dat ik (een witte Nederlander not bene) naar m'n eigen land terug moet. "Waar is mijn land dan?" vroeg ik en kreeg geen antwoord uiteraard. Ik heb wel Turken en Marokkanen in mijn eigen vriendenkring maar conflicten met die bevolkingsgroepen gaan bij mij nooit over hun geloof of over hoofddoekjes. Alleen maar over de overlast: bijv. hangjongeren, of moskeegangers die na het bidden 'snachts op straat blijven plakken en luidruchtig discussi�ren (heb nml. een moskee vlak voor de deur), en dan vooral in de ramadan-tijd. Mijn collega's hebben mij duidelijk gemaakt dat er in Koran staat dat men respect voor de buurt moet hebben. Maar verder heb ik zelf nooit een moslim belachelijk gemaakt omtrent z'n geloof of zoiets. Toen ik jaren geleden eens m'n beklag kwam doen bij de moskee over de overlast dachten ze eerst dat ik er bezwaar tegen had dat ze vijf keer per dag gingen bidden, maar natuurlijk had dat er helemaal niets mee te maken. Later werden ze ook veel vriendelijker en kreeg ik zelfs munt-thee van ze. Ze hoopten dat ik ooit ook zelf een keer zou komen bidden maar haha-dat was nou weer iets te veel "wishful thinking" denk ik. Andere Nederlanders hadden hen kennlijk veel minder vriendelijk bejegend. De Nederlanders die geen respect hebben voor moslims moeten zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien, want af en toe worden er zelfs een paar witte Nederlanders moslim, dus...

 

Zielig zijn ze zeker maar ach het zegt meer iets over hen dan over moslims. Wat de overlast betreft dat hoort indd niet. Ik hoorde zelf van bepaalde zusters dat ze na 11/9 op straat werden uitgescholden, hoofddoekjes werden van hun hoofd af getrokken er werd naar ze gespugd maar dit heb je niet alleen bij moslims, Sinds de mensheid bestaat worden mensen gediscrimineerd, denken maar aan zwarte mensen, homo's, Joden etc etc

 

Nou Batman ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat het eerlijk gezegd niet mijn bedoeling is geweest om deze discussie zo te laten lopen. Over bepaalde dingen zijn wij het eens, over bepaalde zaken oneens en over bepaalde zaken hebben jij en ik elkaar misschien niet goed begrepen.

 

Jawel, maar we kunnen 't toch beginnen te leren? Het kan misschien aan een verschil aan gezichtspunt, cultuur, wijze van denken en redeneren liggen dat er misverstanden tussen ons ontstaan en aan de ene kant jammer maar ook heel leerzaam.

 

Alles kan zo lang je er maar open voor staat. Leerzaam is het altijd omdat als je iets van een ander leert, meer begrip kunt tonen voor diegenens levenswijze of denkwijze kunt hebben althans dat vind ik.

 

Capisch?
Si, signora, capisc. Si anche parla Italiano? Bene.

 

Hahaha dat eerste begrijp ik nog wel een beetje, maar dat tweede?

 

Groeten van Batman

 

groetjes,

 

 

 

 

[/QUOTE]
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2007 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De meest normaal denkende mens zou moeten weten dat niet alle moslims hetzelfde zijn, ik denk dat iedereen wel in zijn omgeving gematige moslims ziet komen en gaan. Mensen die in Allah geloven, zich bedekken op straat, 5 maal per dag bidden, vasten in de Ramadan enz en zich toch staande houden in deze samenleving door hier te wonen en te werken en zich netjes aan de regels hier te houden. Laat ik het zo stellen ik voel me aangesproken als mensen het hebben over bepaalde moslims en dit associeren met de Islaam.

Op die manier dus. Je had dus de indruk dat ik het associ�erde met de Islam. Nee hoor, dat niet, dat zou dan een nogal kortzichtige generalisatie geweest zijn (alleen volkomen ongenuanceerde mensen als Geert Wilders geloven dat er geen gematigde moslims bestaan, hoewel ik me afvraag hoeveel hij eigenlijk �berhaupt weet), maar ik vond alleen dat bepaalde moslims, zoals sommigen in Engeland, die van plan zijn de regering omver te willen werpen teneinde middels een revolutie of iets dergelijks een Islamitische staat op te dringen wel (staats)gevaarlijk. Het gaat dan namelijk helemaal in tegen de terecht gekoesterde Vrijheid van Religie die we hier in Europa hebben laten ontstaan en het seculiere principe. Bovendien geloven moslims zelf toch al dat er geen dwang in de religie bestaat? Het is gewoon beter als religies als gelijkwaardig naast elkaar kunnen bestaan.

 

Zielig zijn ze zeker maar ach het zegt meer iets over hen dan over moslims.
Dat zeker.
Wat de overlast betreft dat hoort indd niet. Ik hoorde zelf van bepaalde zusters dat ze na 11/9 op straat werden uitgescholden, hoofddoekjes werden van hun hoofd af getrokken er werd naar ze gespuugd maar dit heb je niet alleen bij moslims,
Dat heb ik gehoord ja. Erg raar en kortzichtig gedrag is dat. Primitief zelfs. Ik weet nog dat ik het eens over overlast had (in het begintijd van de moskee was dat nogal: jaren geleden nu) tegen een mij onbekende Hollandse buurvrouw (de flat is nml. nogal groot) en ze begon gelijk van "Ja, ik zeg ook altijd tegen die vrouwen dat ik die hoofddoekjes belachelijk vind", maar daar had ik het helemaal niet over. Wat kan een hoofddoekje nou voor overlast geven? Een Sikh draagt een tulband, een Jood een keppel, waar is hier het probleem nou? 't Is gewoon een kledingstuk. Ik vond dat ik zelf een gegronde reden voor mijn klacht had omdat het alleen maar over overlast ging, maar die mevrouw wilde blijkbaar alleen maar tegen moslima's gaan zitten zaniken en volkomen onnodig allerhande problemen gaan opzoeken.
Sinds de mensheid bestaat worden mensen gediscrimineerd, denk maar aan zwarte mensen, homo's, Joden etc etc
O ja, ik weet er alles van. Vegetari�rs bijvoorbeeld ook. Dat heb ik zelf dan meegemaakt. Het Engelse gezegde "Oranges are not the only fruit" vind ik wat dat betreft wel mooi, want de wereld zou alleen maar oersaai zijn als we allemaal hetzelfde waren. Verschillen zouden ons eigenlijk alleen maar moeten intrigeren en fascineren i.p.v. zomaar als "abnormaal" verworpen te worden.

Alles kan zo lang je er maar open voor staat. Leerzaam is het altijd omdat als je iets van een ander leert, meer begrip kunt tonen voor diegenens levenswijze of denkwijze kunt hebben althans dat vind ik.
Ikke ook.
Capisch?
Si, signora, capisc. Si anche parla Italiano? Bene.
Hahaha dat eerste begrijp ik nog wel een beetje, maar dat tweede?

Attenti! (=let op, maar "attenzione" kan ook):

Si = ja, maar soms ook "u".

Parla = vervoeging van "parlare" oftewel "spreken"

Anche = ook

Italiano = Italiaans (hoewel ik denk dat je dit wel enigszins kunt raden natuurlijk)

Bene = mooi, goed

 

Sta bene, no?

 

Maar ja, dat "capisc" kennen we natuurlijk allemaal wel uit de Godfather-films.

 

Groeten van Batman

 

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2007 om 13:03

Op die manier dus. Je had dus de indruk dat ik het associ�erde met de Islam. Nee hoor, dat niet, dat zou dan een nogal kortzichtige generalisatie geweest zijn (alleen volkomen ongenuanceerde mensen als Geert Wilders geloven dat er geen gematigde moslims bestaan, hoewel ik me afvraag hoeveel hij eigenlijk �berhaupt weet), maar ik vond alleen dat bepaalde moslims, zoals sommigen in Engeland, die van plan zijn de regering omver te willen werpen teneinde middels een revolutie of iets dergelijks een Islamitische staat op te dringen wel (staats)gevaarlijk. Het gaat dan namelijk helemaal in tegen de terecht gekoesterde Vrijheid van Religie die we hier in Europa hebben laten ontstaan en het seculiere principe. Bovendien geloven moslims zelf toch al dat er geen dwang in de religie bestaat? Het is gewoon beter als religies als gelijkwaardig naast elkaar kunnen bestaan.

 

Ach meneertje Wilders is wel een erg extreem voorbeeld, gelukkig zijn niet alle Hollanders zo. Ik ken genoeg Nederlanders die respect hebben voor de Islaam, respect hebben voor mij, vrienden, collega's sommige buitenstaanders die ik niet ken. Moslims geloven indderdaad dat er geen dwang is in de religie dat staat ook duidelijk vermeld in de Heilige Qoraan:

 

Soera Al Baqarah vers 256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden

 

 

Zielig zijn ze zeker maar ach het zegt meer iets over hen dan over moslims.
Dat zeker.
Wat de overlast betreft dat hoort indd niet. Ik hoorde zelf van bepaalde zusters dat ze na 11/9 op straat werden uitgescholden, hoofddoekjes werden van hun hoofd af getrokken er werd naar ze gespuugd maar dit heb je niet alleen bij moslims,

 

Dat heb ik gehoord ja. Erg raar en kortzichtig gedrag is dat. Primitief zelfs. Ik weet nog dat ik het eens over overlast had (in het begintijd van de moskee was dat nogal: jaren geleden nu) tegen een mij onbekende Hollandse buurvrouw (de flat is nml. nogal groot) en ze begon gelijk van "Ja, ik zeg ook altijd tegen die vrouwen dat ik die hoofddoekjes belachelijk vind", maar daar had ik het helemaal niet over. Wat kan een hoofddoekje nou voor overlast geven? Een Sikh draagt een tulband, een Jood een keppel, waar is hier het probleem nou? 't Is gewoon een kledingstuk. Ik vond dat ik zelf een gegronde reden voor mijn klacht had omdat het alleen maar over overlast ging, maar die mevrouw wilde blijkbaar alleen maar tegen moslima's gaan zitten zaniken en volkomen onnodig allerhande problemen gaan opzoeken.

 

Triest gedrag eigenlijk. Een hoofddoek moet eerlijk gezegd geen probleem zijn vind ik iedereen is vrij om te dragen wat hij/zij wil maar helaas denkt niet iedereen hier zo over!

 

 

Sinds de mensheid bestaat worden mensen gediscrimineerd, denk maar aan zwarte mensen, homo's, Joden etc etc

 

O ja, ik weet er alles van. Vegetari�rs bijvoorbeeld ook. Dat heb ik zelf dan meegemaakt. Het Engelse gezegde "Oranges are not the only fruit" vind ik wat dat betreft wel mooi, want de wereld zou alleen maar oersaai zijn als we allemaal hetzelfde waren. Verschillen zouden ons eigenlijk alleen maar moeten intrigeren en fascineren i.p.v. zomaar als "abnormaal" verworpen te worden.

 

 

Alles kan zo lang je er maar open voor staat. Leerzaam is het altijd omdat als je iets van een ander leert, meer begrip kunt tonen voor diegenens levenswijze of denkwijze kunt hebben althans dat vind ik.
Ikke ook.[

 

quote]

Capisch?
Si, signora, capisc. Si anche parla Italiano? Bene.
Hahaha dat eerste begrijp ik nog wel een beetje, maar dat tweede?[/quote]

Attenti! (=let op, maar "attenzione" kan ook):

Si = ja, maar soms ook "u".

Parla = vervoeging van "parlare" oftewel "spreken"

Anche = ook

Italiano = Italiaans (hoewel ik denk dat je dit wel enigszins kunt raden natuurlijk)

Bene = mooi, goed

 

Sta bene, no?

 

Thanx voor de vertaling : )

 

Maar ja, dat "capisc" kennen we natuurlijk allemaal wel uit de Godfather-films.

 

Groeten van Batman

 

[/QUOTE]

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Babeq Zendjani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2007
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Babeq Zendjani Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2007 om 12:03

Beste mensen ik denk dat zowel moslims als wel niet-moslims en ex-mosilims zich gedeisd moeten houden en laten zien dat zei tegenover ieder mening tolerant en respect moeten tonen. Vrije meningsuiting zal door verschillende mensen, groeperingen en parijen altijd als dekmantel gebruikt worden om een ander te beledigen. Vele vinden dat Ehsan Jami de islam en zijn volgelingen beledigd. Als men dit vind dan kan op zijn manier in aanval gaan. Reageer dan ook met een mondelinge kritiek. Kom met voor en tegen argumenten waar je voor staat. En ga niet als een gekke dwaas schreeuwen. Wat Pim, Geert en mischien ook wel Ehsan doet hoef jij niet te doen.

Ik ben zelf van Iraans afkomst. Ik weet en lees vaak genoeg de colums van dhr. Afshin Elian. Deze beste man is een conservatieve neo-liberaal. Hij steunt Ehsan Jami onvoorwaardelijk. Ehsan in tegendeel geeft aan dat hij een sociaal-democraat is in hart en nieren. Wat ik bij de vele Irani�rs in Nederland zie is dat ze vaak doorgeslagen zijn.

Vandaag de dag zijn vele gevluchte Irani�rs ook nog eens de aanhanger van de verschikkelijke dictator shah. Ze verheerlijken de dictatoriale Pahlawi Dynasty.

Ze beweren dat ze in hart en nieren democraten zijn. Hoe dit samn kan gaan met een Shah monarchie sympatiseren kan ik niet vatten. De achterlijk Mullahs in Iran zijn even als de shah aanhangers een pro Farsi chauvenisten.

Toen de tijd (Shah Pahlawi tijd) en vandaag de dag is er geen ruimte voor anders denken in Iran. In Iran zijn alle bevolkingsgroepen onderdrukkiing van de Perzen (Farsi sprekenden).

Iran is een multi-etnisch en multi-religieus land. Er leven naast de Perzen ook nog eens Ruim 27 miljoen Azeri-Turken, 7 miljoen Koerden, 5 miljoen Ahwazi-Arabieren (Khuzestan en Hormozgan), Balucjen, Torkmenen, Gilaki-Mazendari's, Joden, Zoroastani�rs, Armeni�rs, Qashkai.


Ik ben benieuwd vooral hoe de conservatieve Afshin Elian en de semi sociaal democraat Ehsan Jami zich opstelt tegen de onderdrukking van etniciteiten in Iran. Ze bevorderen hier de velle integratie. Hoe staat dat in Iran. Moet iedereen die niet Perzisch is zich dan ook een Perz noemen en zijn afkomst ontkennen. 

 

 

Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2007 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door Babeq Zendjani

Beste mensen ik denk dat zowel moslims als wel niet-moslims en ex-mosilims zich gedeisd moeten houden en laten zien dat zei tegenover ieder mening tolerant en respect moeten tonen. Vrije meningsuiting zal door verschillende mensen, groeperingen en parijen altijd als dekmantel gebruikt worden om een ander te beledigen. Vele vinden dat Ehsan Jami de islam en zijn volgelingen beledigd. Als men dit vind dan kan op zijn manier in aanval gaan. Reageer dan ook met een mondelinge kritiek. Kom met voor en tegen argumenten waar je voor staat. En ga niet als een gekke dwaas schreeuwen. Wat Pim, Geert en mischien ook wel Ehsan doet hoef jij niet te doen.
Daar kan ik het allemaal maar volledig mee eens zijn. Dat we allemaal inderdaad moeten leren ons te beheersen en alles alleen via het dialoog op te lossen in plaats van mensen met de vuist even mores te leren. Alles wat we zeggen en alles wat we doen zal een gevolg geven en als die negatief is heet zoiets een vicieuze cirkel.

Ik ben zelf van Iraans afkomst. Ik weet en lees vaak genoeg de colums van dhr. Afshin Elian. Deze beste man is een conservatieve neo-liberaal. Hij steunt Ehsan Jami onvoorwaardelijk. Ehsan in tegendeel geeft aan dat hij een sociaal-democraat is in hart en nieren. Wat ik bij de vele Irani�rs in Nederland zie is dat ze vaak doorgeslagen zijn.
Niet alleen Irani�rs. Het is gebleken dat ook een nichtje van Bin Laden (nu in Frankrijk wonend) zich tegen de Islam gekeerd heeft en niet te vergeten Ayaan Hirsi Ali die zelf niet eens besneden was (zover ik gehoord had tenminste). Ze moet alleen wel begrijpen dat de Islam in bijv. Marokko anders is dan die in Somali�. Dit soort mensen willen niet volstaan met de Islam te verlaten, maar hebben kennelijk om persoonlijke redenen besloten om eens flink na te trappen.

Vandaag de dag zijn vele gevluchte Irani�rs ook nog eens de aanhanger van de verschikkelijke dictator shah. Ze verheerlijken de dictatoriale Pahlawi Dynasty.

Ze beweren dat ze in hart en nieren democraten zijn. Hoe dit samn kan gaan met een Shah monarchie sympatiseren kan ik niet vatten. De achterlijk Mullahs in Iran zijn even als de shah aanhangers een pro Farsi chauvenisten.

Toen de tijd (Shah Pahlawi tijd) en vandaag de dag is er geen ruimte voor anders denken in Iran. In Iran zijn alle bevolkingsgroepen onderdrukkiing van de Perzen (Farsi sprekenden).

De shah en de rest van de Iraanse monarchie was inderdaad ook verre van democratisch, maar eigenlijk heeft het westen en dan vooral Groot Brittanni� hier schuld aan door de shah in het zadel te hebben geholpen. En dat allemaal alleen maar omdat Iran de (destijds Iraans-Britse) olie-firma BP wilde nationaliseren.

Iran is een multi-etnisch en multi-religieus land. Er leven naast de Perzen ook nog eens Ruim 27 miljoen Azeri-Turken, 7 miljoen Koerden, 5 miljoen Ahwazi-Arabieren (Khuzestan en Hormozgan), Balucjen, Torkmenen, Gilaki-Mazendari's, Joden, Zoroastani�rs, Armeni�rs, Qashkai.

Ik ben benieuwd vooral hoe de conservatieve Afshin Elian en de semi sociaal democraat Ehsan Jami zich opstelt tegen de onderdrukking van etniciteiten in Iran. Ze bevorderen hier de velle integratie. Hoe staat dat in Iran? Moet iedereen die niet Perzisch is zich dan ook een Perz noemen en zijn afkomst ontkennen.

Een goed punt. Ehsan was Iran ontvlucht, maar wat doet hij voor Irani�rs die in Iran achtergebleven zijn? Noch de shah-monarchie, noch het huidige "ayatollah-bewind" is erg bevorderlijk om zo'n etnisch gevari�erd land als Iran rechtvaardig te kunnen besturen.

Batman

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.