Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMoslima worden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
LayDLara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslima worden
    Geplaatst op: 08 januari 2004 om 12:58

Hallo iedereen,

Ik ben een katholiek meisje dat graag moslima wil worden.

Ik weet alleen niet precies wat ik moet doen, ik weet vrijveel dingen van het turkse geloof en hun manier van leven, wat wel mag/kan en wat niet.

Ik heb veel sites bezocht om informatie in te winnen over wat ik allemaal moet doen maar ik kom er niet precies aan uit...

Mij vriend is Turks maar dit is iets dat ik zelf wil doen.

Vertel mij alsjeblieft wat ik stap voor stap moet doen, help me alsjeblieft...

veel liefs  xxx  Lara

 

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 13:02

bismillaah,

beste lara,

je bent van harte welkom in de islamitische gemeenschap en we zullen je met open armen ontvangen. voor meer informatie raad ik je aan contact op te nemen met amirra. zij is een vrouwelijk lid van icn en bereid je te helpen alsmede  te begeleiden. vele groeten

wa salaam

abu ibrahim

 

Terug naar boven
Lil-Esra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 16:35

Beste Lara,

Ik ben een meisje die zich ook graag zou willen bekeren tot de Islam. Toen ik dat mij ouders vertelden flipten ze ((sorry dat ik het zo zeg)). Ze vinden dat ik veel te jong ben en dat ik eerst maar 's andere geloven moet leren kennen. Wat ze ook zeggen, ik weet dat de Islam mijn geloof is en wanneer de tijd er is zal ik me bekeren. Ik wil niet lullig overkomen maar is dit ook zo bij jouw? Je zei dat je een Turkse vriend hebt. O.k. je bent nu nog geen moslima, maar je weet toch dat als je moslima wordt je geen vriend mag he? Je zult jezelf wel aan de regels van de Islam moeten houden, niet dat later blijkt dat het een bevlieging was en dat je er spijt van krijgt!

Maar tuurlijk wil ik je helpen! Hier heb je een site waar veel op staat over de Islam, alleen niet over het Moslim worden:

http://www.redouan.nl

Ook op deze site kun je veel vinden over het Moslim worden!

Trouwens ik zou het leuk vinden als je me een priveberichtje terugstuurdt!

Groetjes Joyce

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 21:04

Salamoen Aleykum

LayDlara ik wil dit zeggen. Je moet niet het gevoel krijgen dat je  veel gaat missen als je moslima wordt zoals bijvoorbeeld dat je geen vriendje mag hebben enzovoort want wat daar tegenover staat is een beloning in het paradijs en hier op aarde leven we tijdelijk.

Vandaag of morgen, we gaan sowieso. Maar eens aangekomen bij Allah(s.b.w) is alles eeuwig dus ook al denk je dat je je aan strikte regels MOET houden (ik vindt zelf dat het helemaal niet zo aanvoeldt maar goed) denk simpel aan het paradijs.

Ik vertel je dit omdat ik graag wil dat je je hierdoor (ook al is het ietsje-pietsje-klein beetje) gemotiveerdt voelt.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.