Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Valentijn

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Valentijn
    Geplaatst op: 12 maart 2008 om 11:44

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Toevallig, ik wilde net een berichtje plaatsen om te vragen waar je reactie blijft.

Weet je wat. Laten we het verschil in sekse niet bij dit probleem betrekken. Vaak ontstaan problemen in een relatie gewoon door een slechte communicatie.

Daar ben ik het mee eens. Vaak ontstaan er inderdaad problemen vanwege de slechte communicatie. Soms kun je ook zeggen dat er nauwelijks tot geen communicatie is en dan kunnen we het ook nog gaan hebben over principes.

Sommige dingen hebben niet met slechte communicatie te maken. Bijvoorbeeld hetgeen wat ik hierboven (in een eerdere reactie) heb gezegd. Er kan altijd wat gebeuren. Logisch gezien is het de taak van de man om de vrouw te beschermen. Wanneer dit niet gebeurt (dus de man neemt geen duidelijk standpunt) dan kunnen we het niet meer alleen maar over slechte communicatie hebben. Mee eens?

Als man en vrouw beide hun positieve en negatieve emoties aan elkaar toevertrouwen, en elkaar de tijd geven, dan komt alles goed. Mee eens?

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Wanneer je elkaar de tijd geeft om het daadwerkelijk op te lossen, dan zou het goed kunnen komen. Wanneer alles van 1 kant lijkt te komen (of er is misschien helemaal nauwelijks tot geen inhoudelijke respons) dan kun je niet verwachten dat er maar gewacht blijft worden. Wanneer een ander niet meewerk kun je makkelijk logische conclusies gaan trekken. Iemand die voor een relatie vecht, laat dit zien en doet er moeite voor. Of niet?

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2008 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

1.

Toevallig, ik wilde net een berichtje plaatsen om te vragen waar je reactie blijft.


2.

Sommige dingen hebben niet met slechte communicatie te maken. Bijvoorbeeld hetgeen wat ik hierboven (in een eerdere reactie) heb gezegd. Er kan altijd wat gebeuren. Logisch gezien is het de taak van de man om de vrouw te beschermen. Wanneer dit niet gebeurt (dus de man neemt geen duidelijk standpunt) dan kunnen we het niet meer alleen maar over slechte communicatie hebben. Mee eens?


3.

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Wanneer je elkaar de tijd geeft om het daadwerkelijk op te lossen, dan zou het goed kunnen komen. Wanneer alles van 1 kant lijkt te komen (of er is misschien helemaal nauwelijks tot geen inhoudelijke respons) dan kun je niet verwachten dat er maar gewacht blijft worden. Wanneer een ander niet meewerk kun je makkelijk logische conclusies gaan trekken. Iemand die voor een relatie vecht, laat dit zien en doet er moeite voor. Of niet?

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!


1. Sorry ben de laatste tijd wat ziekjes om te antwoorden

2. Klop� klopt klopt� maar dan moet de vrouw op haar beurt hem ook de kans geven dat te doen. Maar nu ga ik het weer over het verschil in sekse hebben. En dat zou ik niet meer doen.

 

3. Sluit weer helemaal als een bus. Er is bij jou zoals zo VAAK weer geen speld tussen te krijgen. Maar toch � nooit te snel opgeven zou ik zeggen.

Het klinkt als een echt slecht excuus voor de mannen, maar het is echt wetenschappelijk bewezen en kun je er even over nadenken. Mannen leven korter dan vrouwen. Dus de tijd die een man aan iets besteedt telt even zwaar als misschien de dubbele tijd die de vrouw daaraan besteedt. Want de gemiddelde man leeft eenmaal korter. Voor jouw gevoel wacht je eeuwen op de man, maar in werkelijkheid heeft de man in diezelfde tijd het dubbel zwaar.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2008 om 09:50

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

1. Sorry ben de laatste tijd wat ziekjes om te antwoorden

 

Aah dat wist ik niet. Beterschap! Allaah ye shefiek.

 

2. Klop� klopt klopt� maar dan moet de vrouw op haar beurt hem ook de kans geven dat te doen. Maar nu ga ik het weer over het verschil in sekse hebben. En dat zou ik niet meer doen.

 

Okidoki�

 

3. Sluit weer helemaal als een bus. Er is bij jou zoals zo VAAK weer geen speld tussen te krijgen. Maar toch � nooit te snel opgeven zou ik zeggen.

 

Wat bedoel je met het bovenstaande?

 

Het klinkt als een echt slecht excuus voor de mannen, maar het is echt wetenschappelijk bewezen en kun je er even over nadenken. Mannen leven korter dan vrouwen.

 

Ik ben ook even wat research gaan doen maar het blijkt dat vrouwen ongeveer 4 jaar langer leven dan mannen. Dus dat is niet echt het dubbele.

 

De gemiddelde levensverwachting van vrouwen is ruim vier jaar langer dan die van mannen. Toch leven mannen over het algemeen langer in goede gezondheid. Vrouwen leven relatief meer jaren met �lichamelijke beperkingen�. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Volgens het CBS leven mannen gemiddeld 61,8 jaar in goede gezondheid en vrouwen 60,8 jaar. De levensverwachting verschilt meer. Vrouwen leven gemiddeld 81,6 jaar en mannen 77,2 jaar.

 

Vrouwen blijken volgens het onderzoek langer met chronische ziekten te leven dan mannen. Een man leeft gemiddeld 47,3 jaar zonder chronische aandoening en een vrouw slechts 41,1 jaar. Dit verschil is te verklaren want vrouwen lijden vaker aan, maagdarmstoornissen en reumatische aandoeningen.

 

Dus de tijd die een man aan iets besteedt telt even zwaar als misschien de dubbele tijd die de vrouw daaraan besteedt. Want de gemiddelde man leeft eenmaal korter. Voor jouw gevoel wacht je eeuwen op de man, maar in werkelijkheid heeft de man in diezelfde tijd het dubbel zwaar.

 

Ok�, laten we er even vanuit gaan dat een man dubbel de tijd aan iets besteedt dan de vrouw maar is dit dan een reden (of excuus?) om een vrouw geen aandacht te schenken en je relatie op het spel te zetten? Is dat het waard?

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2008 om 19:07

Geen tijd aan je vrouw besteden is een zeer slechte zaak. Daar is haast iedereen het over eens, denk ik zelf. Daar verlies je bijna zeker je partner mee.

Maar 1 minuut van de man is als ongeveer 1,4 minuut van de vrouw. Dat is wat ik eerder bedoelde.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2008 om 22:00

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Geen tijd aan je vrouw besteden is een zeer slechte zaak. Daar is haast iedereen het over eens, denk ik zelf. Daar verlies je bijna zeker je partner mee.

Inderdaad. Daar is het blijkbaar iedereen mee eens maar toch handelt er niet iedereen ernaar.

Maar 1 minuut van de man is als ongeveer 1,4 minuut van de vrouw. Dat is wat ik eerder bedoelde.

Ik begreep al wat je bedoelde maar wacht nog steeds op reactie van mijn overige reacties .

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2008 om 12:16
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Moeltazima_Y Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 mei 2008
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moeltazima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2008 om 23:21

Assalaamoe 3alayakoom warahmatoe'Allah wabarktoehoe,

Valentijn is een immitatie van de kuffar (net als alle andere feestdagen), en als we de omgang tussen de Profeet Mohammed SAW en z'n vrouw zouden nastreven zou het voor ons vrouwen alle dagen valentijn zijn. ;)

Ma3a salama Y. fi dien

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2008 om 09:27

Assalaamoe 3alayakoom warahmatoe'Allah wabarktoehoe,

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Valentijn is een immitatie van de kuffar (net als alle andere feestdagen)

Yep.

en als we de omgang tussen de Profeet Mohammed SAW en z'n vrouw zouden nastreven zou het voor ons vrouwen alle dagen valentijn zijn. ;)

Nee, dan zou het niet elke dag Valentijn zijn, want dat is een imitatie van de kufar remember�.maarre, ik weet wat je bedoelt en ben het er mee eens.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.