Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Verspreking Man vs Vrouw

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Verspreking Man vs Vrouw
    Geplaatst op: 02 juni 2008 om 15:07

VROUW:
 
Wat zou je doen als ik stierf? Zou je opnieuw trouwen?

Man:

Absoluut niet!

VROUW:

Waarom niet � hou je niet ervan om gehuwd te zijn?

MAN:

Tuurlijk wel.

VROUW:

Waarom wil je dan niet hertrouwen?

MAN:

Okay, okay, ik zou opnieuw trouwen.

VROUW:

Echt waar? (Met een pijnlijke blik in haar ogen).

MAN:

(Maakt een hoorbaar gekreun).


VROUW:

Zouden jullie in dit huis wonen?


MAN:

Zeker weten, het is een geweldig huis.

VROUW:

Zou je met haar in ons bed liggen?

MAN:

Waar zouden we anders moeten slapen?

VROUW:

Zou je haar mijn auto laten besturen?

MAN:

Waarschijnlijk wel, de auto is nog vrij nieuw.

VROUW:

Zou je mijn foto�s aan de muur met die van haar vervangen?

MAN:

Dat schijnt het juiste te zijn om te doen.

VROUW:

Zou zij mijn golfclubs gebruiken?

MAN:

Nee, ze is linkshandig.

VROUW:
- stilte - -

MAN:
F @ c!< ....

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2008 om 15:14
Mannen�. *Zucht
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2008 om 07:21

DE MANNENSHOP

Er is in Amsterdam een nieuwe winkel geopend waar er mannen worden verkocht. Vrouwen die op zoek zijn naar de meest geschikte man kunnen er rustig rondwandelen en een man naar keuze uitkiezen. Bij de ingang staat er een bord met de huisregels die in het gebouw gelden. 

 

De winkel mag SLECHTS 1X bezocht worden. Er zijn 6 verdiepingen en hoe hoger de verdieping hoe meer kwaliteiten de mannen erbij krijgen. Maar er is een belangrijk punt: Je kunt elke man op een verdieping uitkiezen, je mag er ook voor kiezen een verdieping hoger te gaan, maar terug naar een verdieping lager, dat is niet toegestaan. Dat zou betekenen dat het gebouw verlaten dient te worden. Dus, er gaat een vrouw binnen in de MANNENSHOP om een man uit te gaan kiezen.

 

Op het bord op de eerste verdieping staat geschreven:

1steVerdieping:

Deze mannen hebben een job en houden van hun Heer.  

Het bord op de tweede verdieping zegt:

2de Verdieping:

Deze mannen hebben een job, houden van hun Heer en zijn dol op kinderen.

3de verdieping:

Deze mannen hebben een job, houden van hun Heer, zijn dol op kinderen en ze zien er heel aantrekkelijk uit.

'De vrouw denkt WOW! Maar voelt de drang toch nog een verdieping hoger te gaan. Ze gaat dus naar de 4de verdieping en op het bord staat geschreven:

4de verdieping: 

Deze mannen hebben een job, houden van hun Heer, zijn dol op kinderen, zijn oogverblindend knap en helpen mee in de huishouding.  'OOW hemeltje life!' roept ze, 'Ik kan het haast niet geloven!'

Toch gaat ze hoger naar de 5de verdieping en op het bord staat:

5de verdieping:  Deze mannen hebben werk, houden van hun Heer, kinderen, zijn echt superknap, helpen in de huishouding en zijn romantisch.

Ze wil nu op de verdieping blijven, maar gaat toch naar de 6de verdieping. Het bord zegt:

6de verdieping:  U bent de 4.363.012de bezoeker op deze verdieping. Er zijn geen mannen op deze verdieping. Deze verdieping is enkel gebouwd om aan te tonen dat vrouwen nooit tevreden zijn. Bedankt voor het winkelen in de Mannenshop. Let op het afstapje bij de uitgang en nog een prettige dag verder.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2008 om 09:05

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Die is leuk maar of vrouwen nooit tevreden zijn..?

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2008 om 16:37
Vrouwen ... *Diepe Zucht*

Ik heb dit puur voor de ontspanning gepost, dus maak je niet te druk erom.
Ik vond het ook wel grappig.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2008 om 21:41

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Hele grappige verhaaltjes. Overigenes kwam er na het lezen van het eerste verhaaltje direct een vraag in me op die ik mezelf enige tijd geleden al afvroeg.

Stel dat een man en vrouw getrouwd zijn en na enkele jaren komt de vrouw te overlijden. Na enige tijd besluit de man om opnieuw te trouwen. Weet iemand wat de Islam zegt wie zijn vrouw zal zijn in het paradijs? De eerste vrouw of de vrouw met wie hij later hertrouwd is. Misschien een beetje onduidelijk maar hopelijk begrijpen jullie mijn vraag.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2008 om 21:14
Ofschoon ik niet geloof dat wij kunnen weten wat er na onze dood zal zijn, ben ik toch benieuwd naar het islamitisch antwoord op de vraag van Medoune maar ook naar wat Medoune voor zichzelf zou wensen in het geval hij van beide vrouwen oprecht evenveel zou hebben gehouden.
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2008 om 22:16

Beste Alzukar,

Als antwoord op je vraag zeg ik dat ik dan uiteraard met beide vrouwen zou willen zijn. Als ik niet oprecht van iemand hou zou ik er ook niet mee kunnen trouwen. Als je met iemand trouwt wil je voor eeuwig met die persoon samen zijn.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2008 om 22:17

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Hele grappige verhaaltjes. Overigenes kwam er na het lezen van het eerste verhaaltje direct een vraag in me op die ik mezelf enige tijd geleden al afvroeg.

Stel dat een man en vrouw getrouwd zijn en na enkele jaren komt de vrouw te overlijden. Na enige tijd besluit de man om opnieuw te trouwen. Weet iemand wat de Islam zegt wie zijn vrouw zal zijn in het paradijs? De eerste vrouw of de vrouw met wie hij later hertrouwd is. Misschien een beetje onduidelijk maar hopelijk begrijpen jullie mijn vraag.

Asalaam Aleikum.

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Toevallig. Met deze vraag zat ik ook een hele tijd. Ik heb het zelfs aan een Islamoloog / Psycholoog gevraagd maar daar heb ik ook niet echt een helder / overtuigend antwoord van gekregen.

 

Dit heb ik overigens gevonden op al-islaam.com

 

Als een vrouw met een tweede echtgenoot (door scheiding of het sterven van de eerste echtgenoot) is getrouwd. Met welke echtgenoot mag ze in het paradijs trouwen?

 

Vraag:
Als een vrouw met een tweede echtgenoot (door scheiding of het sterven van de eerste echtgenoot) is getrouwd. Met welke echtgenoot mag ze in het paradijs trouwen?



Antwoord:

 

Assalam Alaikoem warahmatoellaah

 

Het paradijs is het Huis van volledige tevredenheid. Eenmaal in het paradijs belandt wordt niemand tekort geschoten zoals Allah de Verhevene zegt in de Qor-aan: �..en daarin is wat jullie verlangen en voor jullie is daarin wat jullie vragen� (Soerat Foessilat (31).

 

Verder is het zo dat een vrouw die in haar wereldse leven getrouwd is geweest met twee mannen (na scheiding of overlijden) de keuze krijgt om in het paradijs uit deze twee. Er is ook een uitspraak (van geleerden) dat ze met de laatstgehuwde man (her) trouwt in het Hiernamaals.

En Allah weet het beste.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2008 om 00:46
Beste Medoune,
Zo denk ik daar ook over, hetgeen voor mijn huidige vrouw (mijn eerste vrouw is overleden) mede een reden was om voor mij te kiezen.
Groet, Alzukar
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2008 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Hele grappige verhaaltjes. Overigenes kwam er na het lezen van het eerste verhaaltje direct een vraag in me op die ik mezelf enige tijd geleden al afvroeg.

Stel dat een man en vrouw getrouwd zijn en na enkele jaren komt de vrouw te overlijden. Na enige tijd besluit de man om opnieuw te trouwen. Weet iemand wat de Islam zegt wie zijn vrouw zal zijn in het paradijs? De eerste vrouw of de vrouw met wie hij later hertrouwd is. Misschien een beetje onduidelijk maar hopelijk begrijpen jullie mijn vraag.

Asalaam Aleikum.



Beste Medoune,

 

Het hangt er allemaal van af of ze naar de Hemel gaan anders zullen ze elkaar niet ontmoeten.

 

Wa �alaykum salaam warahmatullah.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2008 om 22:51
Inderdaad Jiyuu. En zo is 't niet ondenkbaar dat iemand, met wie je in de hemel zo graag weer verenigd wil worden, op dat moment juist druk bezig is met het worden van verbrand in de hel. Dan sta je daar toch mooi te kijken!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2008 om 19:02

Beste broeder Medoune,

 

Ik las mijn eigen bericht opnieuw. Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoel te zeggen is dat ook al trouw je in dit leven met tien, twintig of twee honderd vrouwen. In Jennah zullen ze allemaal je vrouw zijn. Als je vrouw sterft en je trouwt opnieuw, het maakt niet uit met hoeveel, ook al trouw je met een, twee, drie of vier vrouwen, je zult met hen samen zijn in Jennah.

Maar het punt dat zal bepalen of man en vrouw samen zullen zijn, is - of zij naar Jennah of naar de andere bestemming zullen gaan.

 

wassalaam

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2008 om 12:06

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Wat ik bedoel te zeggen is dat ook al trouw je in dit leven met tien, twintig of twee honderd vrouwen. In Jennah zullen ze allemaal je vrouw zijn. Als je vrouw sterft en je trouwt opnieuw, het maakt niet uit met hoeveel, ook al trouw je met een, twee, drie of vier vrouwen, je zult met hen samen zijn in Jennah.

Wat is je bron hiervoor als ik vragen mag?

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2008 om 00:17
Sura 2,25:
"......."Dit is wat wij ook vroeger toegedeeld kregen,-maar zij krijgen het als wat daaraan gelijk schijnt".

Ofwel: wie zich tijdens dit leven gelukzalig voelde bij geur en smaak van vers gebakken brood krijgt in het Paradijs een daarop gelijkende sensatie toebedeeld. Iets soortgelijks zou dan, mutatis mutandis, ook gelden voor aardse vrouwen die men heeft "bezeten". Ofwel, die vrouwen gaan niet lijfelijk mee in 's-mans verhuiswagen richting Paradijs.
   

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2008 om 03:22

Als twee mensen van elkaar hebben gehouden, bij elkaar willen zijn, en beide ook nog eens zo hebben geleefd dat ze de Hemel mogen binnentreden. Wat voor bewijzen willen jullie zien dat ze bij elkaar zullen zijn?

 

Onzinnig en ik begrijp jullie niet. Mogen op elkaar verliefde gelovige dienaren van Allah, van jullie straks niet samen zijn ofzo?

 

Het is beter je te verdiepen in de verschillende veelbesproken onderwerpen uit de Islam. Pas dan zullen jullie bepaalde zaken leren begrijpen EN ook accepteren.

 

Ik neem een poosje verlof van het forum. Het ga jullie goed.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2008 om 09:42

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Als twee mensen van elkaar hebben gehouden, bij elkaar willen zijn, en beide ook nog eens zo hebben geleefd dat ze de Hemel mogen binnentreden. Wat voor bewijzen willen jullie zien dat ze bij elkaar zullen zijn?

 

Onzinnig en ik begrijp jullie niet. Mogen op elkaar verliefde gelovige dienaren van Allah, van jullie straks niet samen zijn ofzo?

 

 Je moet je niet gelijk zo aangevallen voelen. Wij (ook Medoune) hebben een dood normale vraag en als we hier langer mee zitten (ik wel tenminste) dan is het logisch om naar de bronnen te vragen  als je verschillende dingen steeds hoort.

 

Ik neem een poosje verlof van het forum. Het ga jullie goed.

 

Het zal je goed doen.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2008 om 18:31
Ik heb het niet tegen Medoune, want die stelde een normale vraag.. Ik heb het tegen die meneer die denkt hier leuk te zijn door mijn teksten te verdraaien en met Quranvertalingen loopt te spotten.
Medoune spreekt over de liefde tussen een man en zijn vrouw(en), en alzukar spreekt over vrouwen als "bezittingen". Hoe irritant kun je zijn.

Medoune stelde een normale vraag, waarop ik, volgens mij, ook normaal antwoord gaf. Het is een normale vraag of we met onze geliefden in het Paradijs zullen worden herenigd, maar laten wij het eerst eens klaar spelen om dat Paradijs te bereiken, was mijn punt.

De mensen met wie ik buiten dit forum om normaliter spreek, spreken met Daliel en Haqq. Voor alles wat ze zeggen tonen ze bewijzen. Anders neem ik ook niets van ze aan, als ik ook eerlijk ben. Maar ik betwijfel of sommigen hier op het forum bepaalde veelbesproken Islamitische zaken wel zullen accepteren wanneer er bewijzen uit Quran en Sunnah en Hadieth worden getoond. Maar wanneer deze mensen zich eerst eens zouden verdiepen in de materie, dan zou het gemakkelijker zijn zaken te accepteren die in de Islam worden voorgeschreven.



www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2008 om 19:35

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik heb het niet tegen Medoune, want die stelde een normale vraag.. Ik heb het tegen die meneer die denkt hier leuk te zijn door mijn teksten te verdraaien en met Quranvertalingen loopt te spotten. Medoune spreekt over de liefde tussen een man en zijn vrouw(en), en alzukar spreekt over vrouwen als "bezittingen". Hoe irritant kun je zijn.

Sorry mijn fout. Ik dacht dat het voor ons was bedoeld, vandaar mijn reactie.

Maar ik betwijfel of sommigen hier op het forum bepaalde veelbesproken Islamitische zaken wel zullen accepteren wanneer er bewijzen uit Quran en Sunnah en Hadieth worden getoond. Maar wanneer deze mensen zich eerst eens zouden verdiepen in de materie, dan zou het gemakkelijker zijn zaken te accepteren die in de Islam worden voorgeschreven.

Dit is een soort welles-niets. Ik zie geen namen staan maar ik heb een vermoeden over wie dit gaat dus laat het zitten en het komt goed InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2008 om 01:01
Kom een met jezelf tevoorschijn, Jiyuu, in plaats van je steeds te verbergen achter je heilig boek, je bewijzen en je geleerden.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.