Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

god’s wil ?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: god’s wil ?
    Geplaatst op: 02 december 2009 om 10:41
De islamisering van Indonesi� neemt hand over hand toe. Dat vergroot religieuze tegenstellingen en beperkt vrijheden van de mensen. Overal rukt de sharia (islamitische wetgeving) op. Een reportage uit Tangerang, een voorstad van de Indonesische hoofdstad Jakarta.

,,Welkom in Tangerang, stad van de goede zeden'', staat op het bord bij de stadsgrens. Het wordt gevolgd door 99 affiches met daarop de evenzovele Arabische namen van Allah. In deze voorstad van Jakarta geldt de islamitische wetgeving sharia.

De stad fungeert als een voorbeeld voor veel Indonesi�rs. Het land heeft al de grootste moslimgemeenschap ter wereld: bijna 90 procent van de 235 miljoen inwoners is islamitisch. De behoefte aan islamitische wet- en regelgeving stijgt. Uit een recente enqu�te blijkt dat niet alleen 52 procent voor invoering van de sharia is, maar ook dat veertig procent van de Indonesi�rs staat achter lijfstraffen als het afhakken van de hand van dieven. Daarnaast vindt 45 procent dat het dragen van een hoofddoek verplicht moet zijn.

In meer dan vijftig Indonesische districten geldt de sharia gedeeltelijk. Atjeh is de enige provincie waarin de islamitische wetgeving volledig is ingevoerd. Het dragen van een hoofddoek is daar verplicht. Ongetrouwd samenzijn kan worden gestraft met stokslagen.

Niet knuffelen
Voor de stad Tangerang betekent het dat er niet mag worden gezoend of geknuffeld op straat, dat het drinken van alcohol verboden is, net als het uitoefenen van prostitutie. Vooral het tegengaan van prostitutie be�nvloedt de bewegingsvrijheid van vrouwen. Sinds de invoering van de sharia zijn de nodige vrouwen onterecht opgepakt. Veel vrouwen denken zelfs dat ze na tienen niet meer over straat mogen.
De 26-jarige moslima Yanti werkt in een familiebedrijf. Ook zij voelt zich beperkt in haar vrijheid. ,,Ik ga zelden 's avonds de deur uit. Maar stel dat ik een keer alleen over straat moet, dan word ik misschien wel opgepakt omdat ze denken dat ik een prostituee ben.''

Gemeentebeambte Ramdan Loebies zegt dat vrouwen van prostitutie verdacht worden als ze 's nachts in minirok en met veel make-up op straat lopen. Een vrouw met een dergelijk uiterlijk kan worden gearresteerd. Mannelijke klanten worden niet ondervraagd of gestraft, ook al worden ze op heterdaad betrapt bij het bezoek aan een prostituee.

Socioloog Daniel Sparringa van de Airlangga Universiteit in Surabaya ziet een gevaar in de politisering van de islam. ,,Het is geen goed teken dat zoveel mensen voor de invoering van de sharia zijn. Het kan de voorbode zijn van een verandering die niet altijd op een democratische manier hoeft te worden uitgevoerd.''

Dewi, een 28-jarige christelijke vrouw uit Tangerang, zegt dat de regelgeving 'eng' is. Ze is bang dat haar imago wordt aangetast. Na tienen gaat ze �berhaupt niet meer de straat op. Haar vriend Taufik: ,,Dit is slechts het begin, we worden nu al gedwongen die regels te accepteren en dat wordt alleen maar erger.''
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2009 om 16:27
En binnen de islam is geen dwang.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2009 om 12:14
Ze zijn daar kennelijk behoorlijk geobsedeerd door sex. Hoe zou dat komen?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2009 om 22:40

Hoofddoeken en andere bedekkingen van de vrouw is de ultimieme seksualisering van de vrouw.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 00:11
Hmmm... Ze zijn daar ook behoorlijk corrupt begrijp ik. Van die mannetjes (omringd/beschermd door een leger van andere mannetjes/mee-profiteerders) die voor iedere "gunst" geld van je afpersen. Geld, waarmee deze zaad-apen er dan weer dure hoeren op kunnen nahouden. Maar misschien vergis ik mij. Zo ja, dan zou ik graag daarover uitleg krijgen door gelovigen.    
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 18:40
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Hoofddoeken en andere bedekkingen van de vrouw is de ultimieme seksualisering van de vrouw.

Sorry, maar hier moest ik even om lachen!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 19:49

Daarmee geef je aan mij niet te begrijpen. Ik zal dus trachten mijn stelling te onderbouwen.

Het dragen van een hoofddoek en het overmatig bedekken van het vrouwelijke lichaam benadrukt het sexuele aspect van de vrouw.

Fatima Elatik, wist het allang. Mannen geilen op een hoofddoekje. 

Fatima, wethoudster in een wijk van Amsterdam deed deze uitspraak in het Joods Journaal (nummer 26, winter 2003-2004, pagina 44). De kop was: 'Mannen geilen op een hoofddoekje'. Interessant dus. De hoofddoek is van oudsher het symbool van hoeren. Alleen vrouwen die kenbaar willen maken seksuele diensten te verlenen, droegen duizenden jaren voor de opkomst van de islam een hoofddoek. Om zich te onderscheiden van minder assertieve soortgenoten. Logisch dat Elatik in het Joods Journaal bezwoer dat 'mannen geilen op een hoofddoekje'.
It takes a whore to know one.

Mannen tonen een masochistisch genoegen in het verklaren dat vrouwen een,hoofddoek moeten dragen ter bescherming van zichzelf. Want mannen zouden anders wel eens verleid kunnen worden door de weelderige haarbos van vrouwen,zichzelf niet meer in de hand kunnen houden en vrouwen kunnen verkrachten. Vrouwen moeten hun hoofd bedekken.

De hoofddoek is van oudsher het symbool van hoeren. dekken ter bescherming tegen mannen. De hoofddoekjes die niet op hun mondje zijn gevallen pareren dit met: "NIETTES! Wij dragen een hoofddoek omdat wij dat willen, dat is onze eigen vrije keuze!" Eindelijk begrijp ik die vrije keuze. Wij goddelozen maar denken dat de hoofddoek symbool staat voor een vroom en onderdrukt leven, maar een 92-jarige Turkse archeologe heeft het raadsel opgelost Zij heeft wetenschappelijk vastgesteld dat hoofddoekjes werden gedragen door Soemerische priesteressen die jonge mannen inwijdden in seks. Enter een ander dilemma: nodigen die vrome hoofddoekjes die als paddestoelen uit de grond schieten vrijwillig uit tot seks of worden ze daartoe gedwongen door hun mannelijke soortgenoten?
De hoofddoek is - met of zonder de uitleg van de Turkse archeologe - een
uiterlijk symbool dat meisjes seksualiseert.

Fatima Elatik: Hoe kan het toch dat niemand valt over het feit dat meisjes van 3 gedwongen worden een hoofddoek te dragen? Wie anders dan leden van de Pedo-partij halen het in hun hoofd om te bedenken dat meisjes van 3 seksuele wezens zijn? Hoofddoeken seksualiseren. Volwassen vrouwen moeten dat zelf weten maar het rare is dat ik, zonder hoofddoek, voor kankerhoer word uitgescholden en de hoofddoekjes niet.
Waarschijnlijk is er een hoerentekort onder moslims en moet het gedrag van deze mannen uitgelegd worden als werving voor dit m�tier.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

groet,


 



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 20:11
Vrouwen worden helemaal niet beperkt in de Islam. De Islam verschaft de vrouw echte vrijheid, niet een facade zoals de ongelovigen kennen. De standaard en definities die de ongelovigen zelf verzinnen kunnen niet tippen aan de waarheid van Allah. In hun arrogantie denken ze het beter te weten dan Allah en volgen ze blind de duivel terwijl ze het zelf niet eens realiseren.
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2009 om 20:47

Beste Aswan,

Veel moslims menen het beter te weten dan God; ze plaatsen zich op Zijn troon. 

Daarnaast vind ik de argumenten van Fatima zeer sterk.

grotjes,

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 00:00

Dag Abu Afak,

Het bedekken van een vrouw kan inderdaad de seksuele aspect benadrukken maar niet in de zin dat vrouwen dan juist verleidelijker zijn.

En als je afgaat op wat Fatima zegt...tsjah, dan zegt dat ook wel wat over de persoon zelf. Ze is niets meer dan een persoon die gehoord wilt worden en daarvoor wilt ze alles doen. Ze stelt niets voor. Dat merk je wel van haar (ex)collega's.

Wel raar om die uitspraken te horen van een persoon die zelf ook een hoofddoek draagt. Dus of ze nog steeds erachter staat (wat ze heeft gezegd) betwijfel ik ten zeerste. Als volgens Fatima de mannen het zo opwindend vinden wanneer vrouwen zich helemaal bedekken / hoofddoek dragen, dan snap ik nog steeds niet waarom zij nog geen man heeft.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 00:26
Dag Marocaantje,

Wat heb jij te maken met het feit dat de hierboven genoemde Fatima "nog geen man zou hebben"? Mijns insziens zij dat zaken die jou geen donder aangaan.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 00:35

Dag alzukar,

Jij weet niet wat mij wel en wat mij niet aangaat.

Groeten,
Marocaantje



Aangepast door Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Dag Abu Afak,

Het bedekken van een vrouw kan inderdaad de seksuele aspect benadrukken maar niet in de zin dat vrouwen dan juist verleidelijker zijn.

Beste Marocaantje, hier geef je inderdaad de kern weer: het bedekken van een vrouw benadrukt haar seksualiteit.

En als je afgaat op wat Fatima zegt...tsjah, dan zegt dat ook wel wat over de persoon zelf. Ze is niets meer dan een persoon die gehoord wilt worden en daarvoor wilt ze alles doen. Ze stelt niets voor. Dat merk je wel van haar (ex)collega's.

Hier speel je op de persoon. Foei.

Wel raar om die uitspraken te horen van een persoon die zelf ook een hoofddoek draagt. Dus of ze nog steeds erachter staat (wat ze heeft gezegd) betwijfel ik ten zeerste. Als volgens Fatima de mannen het zo opwindend vinden wanneer vrouwen zich helemaal bedekken / hoofddoek dragen, dan snap ik nog steeds niet waarom zij nog geen man heeft.

Wederom niet netjes!

Groeten,
Marocaantje

groetjes,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 11:30
Dag Marocaantje,

Of iemand wel of geen (huwelijks-)partner heeft behoort voor mij tot de meest strikte/heilige priv�-sfeer van die mens. Ik houd dat gescheiden van de omgang met die mens, en buiten mijn oordeelsvorming over die mens.

Groet, Alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2009 om 03:45

Dag Alzukar,

Je bent vrij om dat te vinden.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2009 om 09:22
Maar JOUW mening hierover is.....
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2009 om 23:22
Ik hoor nog steeds niks van je, Marocaantje. Of heb je gewoon niks meer te zeggen?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2009 om 21:49

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Maar JOUW mening hierover is.....

Ik gooi mijn principes opzij voor mensen die niets waardevols te zeggen hebben. Dus mijn mening bij dezen is alsnog dat ik zelf uitmaak wat mij en wat mij niet aangaat.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2009 om 21:51

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik hoor nog steeds niks van je, Marocaantje. Of heb je gewoon niks meer te zeggen?

Op jou probeer ik altijd te reageren. Ik heb het alleen de laatste tijd erg druk. Dus heb niet echt de tijd gehad om alles geconcentreerd door te nemen en inhoudelijk te reageren.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2009 om 00:55
Dag Marocaantje,

Het gaat mij noch jou en overigens niemand aan of iemand al wel/geen man of vrouw heeft. We moeten mensen daarin vrij laten, het aan de Schepper laten wie wel/niet tot elkaar zullen komen. Tot eeuwige trouw, zoals ik die voorsta.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2010 om 21:10

Vrijlaten en islam, een contradictie in terminis.

groet,

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.