Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

In deze tijden van fitnah: AL A'RAAF 196-206

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: In deze tijden van fitnah: AL A'RAAF 196-206
    Geplaatst op: 31 maart 2012 om 07:33
Uit sahih al-Bukhari
Volume 9, Book 88, Number 202:

Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "There will be afflictions (in the near future) during which a sitting person will be better than a standing one, and the standing one will be better than the walking one, and the walking one will be better than the running one, and whoever will expose himself to these afflictions, they will destroy him. So whoever can find a place of protection or refuge from them, should take shelter in it."


Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2012 om 07:28
Assalaam aleikoum,

An Nahl 89-92

En op die Dag zullen Wij uit het midden van iedere gemeenschap een getuige doen opstaan.
En Wij zullen jou als getuige nemen tegen deze gemeenschap.
En Wij hebben jou het Boek neer gezonden als een uitleg van alle zaken en als Leiding en Barmhartigheid.
En een verheugende tijding voor de moslims.

Allaah beveelt rechtvaardigheid en het goede en het geven aan de verwanten en Hij verbiedt de zedenloosheid, het slechte en de opstandigheid.
Hij onderricht jullie, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.

En komt het verbond na met Allaah wanneer jullie  je verbonden hebben en breekt dan jullie eden niet nadat jullie geloofd hebben.
En waarlijk, jullie hebben Allaah als Getuige genomen.
Voorwaar, Allaah is Alwetend over wat jullie doen.

En weest niet zoals zij, die haar garen opsplitst, nadat zij het stevig gesponnen had, jullie eden als een list tussen jullie gebruikend, omdat 1 gemeenschap talrijker is dan een andere gemeenschap.
Voorwaar Allaah beproeft jullie er slechts mee.
En Hij zal jullie op de Dag der Opstanding duidelijk maken waar jullie over plachten te redetwisten.

Wassalaam aleikoum.

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2012 om 18:09
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Assalaam Aleikoum, 

202. En hun broeders trachten hen te doen toenemen in dwaling, daarna houden zij niet meer op met dwalen. 

203. En wanneer gij hun geen teken brengt, zeggen zij: "Waarom verzint gij het zelf niet? " 
Antwoord: "Ik volg alleen hetgeen mij van mijn Heer wordt geopenbaard." 
Dit zijn de bewijzen van uw Heer en een Leiding en een Barmhartigheid voor een volk dat gelooft. 

Wassalaam aleikoum

Wa'alaikoum salaam.

Mooie en duidelijke verzen om even bij stil te staan.

Groeten,
Marocaantje

Assalaam aleikoum beste zuster,

Helaas zijn deze twee geïsoleerde verzen weer eens uit hun context gesleurd.

Helaas moeten wij vaststellen dat het geen alleenstaand feit is maar stilaan een gewoonte wordt. 

Moge Allaah swt er voor zorgen dat wij Zijn woorden in hun context laten en de wijsheid die er in vervat zit ook als dusdanig begrijpen. Amien.

Wassalaam.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2012 om 17:50
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Assalaam Aleikoum, 

202. En hun broeders trachten hen te doen toenemen in dwaling, daarna houden zij niet meer op met dwalen. 

203. En wanneer gij hun geen teken brengt, zeggen zij: "Waarom verzint gij het zelf niet? " 
Antwoord: "Ik volg alleen hetgeen mij van mijn Heer wordt geopenbaard." 
Dit zijn de bewijzen van uw Heer en een Leiding en een Barmhartigheid voor een volk dat gelooft. 

Wassalaam aleikoum

Wa'alaikoum salaam.

Mooie en duidelijke verzen om even bij stil te staan.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2012 om 07:04
Assalaam Aleikoum, 

Een diepgaande overpeinzing van verzen uit de Koran kan licht brengen in tijden van fitnah.

Uit Surah Al-A'raaf:

196. Waarlijk, mijn Beschermer is alleen Allah Die het Boek (de Koran) heeft geopenbaard. En Hij is de Beschermer der oprechten. 

197. En zij, die gij naast Hem aanroept hebben geen macht om u te helpen noch kunnen zij zichzelf helpen. 

198. En als jij hen tot leiding uitnodigt horen zij u niet. En jij ziet hen naar u kijken maar zij zien niet. 

199. Neig u tot vergiffenis en spoor tot vriendelijkheid aan en wend u van de onwetenden af. 

200. En als een slechte ingeving van de Satan u (tot het kwade) aanspoort, zoek dan uw toevlucht bij Allah, voorzeker, Hij is Alhorend, Alwetend. 

201. Degenen die (Allah) vrezen, wanneer hen een slechte influistering van de Satan overvalt, gedenken Allah en ziet, zij zijn ziende (van de Waarheid). 

202. En hun broeders trachten hen te doen toenemen in dwaling, daarna houden zij niet meer op met dwalen. 

203. En wanneer gij hun geen teken brengt, zeggen zij: "Waarom verzint gij het zelf niet? " 
Antwoord: "Ik volg alleen hetgeen mij van mijn Heer wordt geopenbaard." 
Dit zijn de bewijzen van uw Heer en een Leiding en een Barmhartigheid voor een volk dat gelooft. 

204. En wanneer de Koran wordt voorgedragen, luistert er naar en weest stil, opdat u barmhartigheid moge geschieden. 

205. En gedenk uw Heer, 's morgens en 's avonds in uw gedachte met nederigheid en vrees en zonder luidruchtigheid van spraak en behoor niet tot de onachtzamen. 

206. Waarlijk, degenen die dicht bij uw Heer zijn wenden zich niet met trots van Zijn aanbidding af doch zij verheerlijken Hem en werpen zich voor Hem neder.

Wassalaam aleikoum
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.