Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenontevreden over mijzelf

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ontevreden over mijzelf
    Geplaatst op: 13 januari 2004 om 14:28

Assalaam aleikoem

Ik wil gewoon even zeggen dat ik ontevreden over mijzelf ben. Ik heb 14 november de shahada gedaan en nog steeds kan ik het gebed niet. Ik schaam mij kapot. Ik verzin steeds smoesjes zoals geen tijd etc. Ik weet dat ik het gebed moet leren. Vooral nu. Ik merk dat ik achteruit ga. Wat ook heel jammer is is dat er bij mij in de buurt geen moskee is. Ik woon in een piepklein dorpje in brabant, zucht. Ik wil graag werken aan mijzelf! Ook het feit dat ik geen moslimman heb werkt niet mee. Ik denk dat wanneer je getrouwd bent alles een stuk makkelijker is. Of is dat een illusie? Hoe kan ik mij Imaan vergroten??? Ik voel me de laatste tijd slecht. Ik slaap slecht, kan mij totaal niet concentreren, huil veel etc. Het enige wat mij rust geeft is de Islam.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 14:39

Lieve Esther,

Wat ik jou aanraad is op de Shaytaan (duivel) te trappen, die jou zo'n naar gevoel geeft. Probeer je zinnen te verzetten en niet meer aan het negatieve te denken, door de Qora'an en boeken over de Islam te lezen. Mocht je die niet in huis hebben, kan je ze altijd lenen bij een bibliotheek bij jou in de buurt. Er zijn vele boeken waarin staat hoe je kan leren bidden etc.

Je moet jezelf nergens de schuld van geven en jezelf niks verwijten. Je hebt Masha'Allah een grote stap in de goede richting gezet, elhamdoelillah. Je mag weleens trots zijn op jezelf meid .

Verder raad ik je aan om in contact te komen met Moslim-meisjes, dat kan natuurlijk hier op het forum, maar wat wellicht fijner zou zijn voor je, is een vriendin in de buurt. Iemand met wie je bijvoorbeeld samen naar de Moskee zou kunnen gaan. Hoe ver is de dichtsbijzijnde Moskee bij jou in de buurt? Je hoeft ook niet elke dag te gaan; zodra je tijd en de mogelijkheid hebt, is het verstandig de Moskee te bezoeken.

Je moet niet denken, dat wanneer je een Moslim-man hebt, alles koek en ei is. Ik denk dat je daar behoefte aan hebt, omdat je je op dit moment erg alleen voelt. Trouwen hoeft niet zozeer een oplossing te zijn. Vriendschappen sluiten met mede-Moslima's zal evengoed werken. Wellicht leest een Moslima bij jou in de buurt dit bericht.

Mocht je vragen hebben, wees niet verlegen en stel ze. Ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden, daar waar ik kan.

Liefs, je Zuster in de Islam.

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 14:56

Lieve Esther,

ik ben dan wel geen moslima, maar ik wens je toch veel sterkte toe en dat je je snel beter zal voelen.  Ik heb een tijdje geleden ook een moeilijke periode gehad, moest verhuizen voor m'n studie en woon nu ver van m'n vrienden en vriend af.  Maar het helpt als je nieuwe mensen leert kennen en samen dingen kan doen, dus ik wens je een heel stel hele lieve moslimmeiden toe om toffe dingen mee te doen en een leuke man.  Ja mag mij ook altijd mailen of zo, als je dat zou willen.

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:14

He Esther, op de site www.anajaat.com staat hoe je moet bidden, en als je iets niet snapt ofzo, wij zijn er inshAllah altijd voor je!! Gair inshAllah, hoop dat inshAllah alles snel goed komt!!!

En Kim ik hoop dat ook jij je weer wat beter voelt, inshAllah...

Wa salamoe 3alaikoem....

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:15
aaah wat zijn jullie toch lief. Ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel. Ik moet inderdaad vechten tegen de sheitaan. Het is moeilijk maar ik zal inshaAllah mijn best doen. Heel erg bedankt
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:16

Hallo,

ik heb het er soms nog moeilijk mee hoor, ik mis tenslotte heel wat mensen waar ik veel om geef, maar ik heb hier nu ook leuke mensen ontmoet en dat helpt...

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:19

Lieve Esther,

Daar zijn we Zusters voor he . Ik steun je daarom ook met alle plezier. Heb vertrouwen in jezelf en in Allah (swt) en insha'Allah zal alles goed komen en zul je je weer beter voelen. Dit leven is een test, en we zijn hier om te testen of wij door al die ellende en tegenslagen kunnen bijten. Soms lukt dat vrijwel moeiteloos, maar veel te vaak zullen we ons in bochten moeten wringen om ons ware geluk te vinden.

Liefs Leyla.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:46
mashAllahhhh
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:55

Salamoen Aleykum

En Esther het is makkelijker dan het lijkt neem dat maar van mij aan.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 16:18

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe oghtie Esther,

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 16:26

oghtie,

weet dat het een beproeving is...en dat je er sterker uit zal komen,echt!!!en je bent ontevreden met jezelf??je lijkt mij een hartstikke lieve en slimme meid,met een goed hart,en maschAllah!!Je bent nog moslima geworden ook!!Insch'Allah komt alles goed...

tip:schrijf het gebed op een papier,in fonetisch schrift,en schrijf het nogmaals,en nogmaals,houd het papier voor je als je bid..en probeer steeds een zinnetje te onthouden..zo heb ik het geleerd,en ik heb een geheugen als een gatenkaas

We denken aan je en we zullen du'a voor je maken

Moge Allah je beschermen oghtie!!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 16:59

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

voor oghtie Esther

liefs,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
sanny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 19:30

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

masallah dat je moslima bent geworden , zelf ben ik er ook mee bezig en hoop inshallah snel moslims te zijn

walaikoem selaam

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 20:49

salaam'aleikum

Allahoe Akbar

Wat houdt je nog tegen Sanny?

Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:13

Salamun Aleikum,

Je hebt het geluk al zus Esther, het is de Islaam.Je kan voorlopig niet bidden maar morgen insaallah wel.Alles op zijn tijd.Probeer optimistish te blijven.Ik hoop dat Allah(c.c) je veel kracht geeft.

 

 

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:16

Assalamoe'alaikoem

Sanny en Esther,ik hoop dat Allah(swt) jullie zal leiden naar het rechte pad.

 

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 16:25

Salaam Alaikom,

Masallah dat je de Islam als je religie hebt geaccepteerd.

Ik begrijp heel goed dat het voor moeilijk is om te bidden. Ik bedoel ik heb het van jongs af aan meegekregen en geleerd. Het gebeurd in mijn omgeving.

Enige raad wat ik je kan bieden, is heb contact met andere zusters en vraag of zij jou hierbij willen helpen. Je kunt tegenwoordig van boejes kopen wat over het gebed en de woedoe gaat. Ze zijn heel makkelijk beschreven.

In Utrecht heb je twee winkeltjes die islamitische boekjes verkopen.

�� zit er op de Kanaalstraat en de ander op de Amsterdamsestraatweg. Je hebt ook een website: www.anajaat.com. Op deze site kun je precies zien hoe je de woedoe en de salaat moet verrichten. Hier kun je ook Soerah's (Qoeran) leren, als je geen arabisch kan lezen. Het is transriptie. Je moet het precies lezen (alfabetische letters) als hoe je het moet uitspreken.

Leer in ieder de makkelijke soerah's via een bandje van Abdurahman a Soedais, zo kun je met hem mee reciteren. Nazeggen wat hij zegt.

Moge Allah jou leiden (insjallah)

En heb geduld met alles

Masalama

een zuster in de islam.

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 16:50

Als ik dit zo allemaal lees, ben ik echt blij dat ik een moslima ben, al die broederschap hier, al die liefde voor elkaar mashAllahhh heel mooi gewoon!!

En mijn zuster Esther, gaatie al wat beter met je ondertussen?

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.