Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Trouwen met een bekeerling...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Vtje_176 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 augustus 2012
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vtje_176 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Trouwen met een bekeerling...
    Geplaatst op: 14 augustus 2012 om 23:42
As salaam moa3liekoem warahmatuAllaah,
 
Als Marokkaanse zijnde zou ik graag in contact willen komen met bekeerlingen, met de intentie uiteindelijk het huwelijksbootje in te stappen.
 
Ben je geinteresseerd of heb je vragen, contacteer me dan via de pm.
 
Gair Insha Allaah!
 
Wa salaam moa3liekoem
Alhamdulilaah!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2012 om 15:48
Wa'alaikoum salaam,

Mag ik vragen waarom je specifiek naar een bekeerling zoekt?

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Vtje_176 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 augustus 2012
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vtje_176 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2012 om 17:39
Salaam Marocaantje,
 
Omdat de Marokkaanse man zich naar mijn mening nogal makkelijk vast klampt aan de Marokkaanse cultuur ipv Deen en een bekeerling Deen meer als rode draad door het leven neemt. En zo wil ik ook leven, Insha Allaah.
 
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik houd wel van de Marokkaanse cultuur, maar niet in alle opzichten.
 
Gair Insha Allaah.
 
Wa salaam moa3liekoem warahmatuAllaah


Aangepast door Vtje_176 - 15 augustus 2012 om 17:40
Alhamdulilaah!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2012 om 02:45
Wa'alaikoum salaam Vtje_176,

Ik begrijp je standpunt maar vergeet niet dat het ook belangrijk is dat er een klik is, ongeacht afkomst. 

Als je bijvoorbeeld denkt aan later, hoe zie je het voor je dan met eventuele kinderen wanneer je met iemand trouwt die een ander achtergrond/afkomst heeft dan jij? Denk aan de taal die je je kinderen wilt leren, Marokkaanse gebruiken en tradities etc.? Hoe kijk je hier tegen aan? 

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Vtje_176 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 augustus 2012
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vtje_176 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2012 om 19:18
As salaam moa3liekoem,
 
Als er geen klik is, is er niets. Dus er moet absoluut een klik zijn!
 
Ik vind de Islam het belangerijkse....de rest zou ik dan samen met mn aanstaande moeten bespreken. Er is altijd wel een middenweg, Insha Allaah.
 
Wa salaam
Alhamdulilaah!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2012 om 15:59
Wa'alaikoum salaam Vtje_176,

Het lijken mij in ieder geval wel belangrijke zaken om er nu over na te denken. Sommige dingen lijken makkelijk maar in de praktijk zijn ze moeilijk haalbaar. 

Welke man je ook zoekt, succes in ieder geval met je zoektocht.

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.