Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zo kan het ook.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zo kan het ook.
    Geplaatst op: 17 september 2012 om 11:20

'Ik zou willen dat wilde moslimmannen niet langer het aanzien van mijn geloof bepalen'

OPINIE - Samira Bouchibti − 16/09/12, 22:17
© AFP. Tunesiërs verscheuren een Amerikaanse vlag met de afbeelding van Marylin Monroe.

OPINIE De goedwillende mannen en vrouwen, de gematigde moslims, mogen niet langer accepteren dat de kwaadwillende, de fundamentalistische extremisten, ons geloof kapen, schrijft Samira Bouchibti. 'Het zijn de moslims en de moslims alleen die tegen deze duistere krachten in het verweer kunnen komen.'

  •  
    Ik werd niet warm of koud van het filmpje
  •  
    Het zou deze islamitische mannen sieren als ze in de toekomst ook de straten op gaan en hun stem verheffen als vrouwen en meisjes geweld wordt aangedaan.

Afgelopen week was het weer zover. In Egypte, Jemen, Tunesië en in Marokko gingen honderden woedende, wilde moslimmannen de straat op om te protesteren tegen een anti-islam film. Vooral Amerikaanse ambassades moesten het ontgelden omdat de anti-islam filmmaker uit de VS kwam. In Libië waar de uitbarsting begon, werden de Amerikaanse ambassadeur Chris Stevens en drie stafmedewerkers vermoord.

Grens
Het is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat barbaren de straat op gaan om te demonstreren tegen een film, een cartoon, een boek of een uitspraak die volgens de moslimmannen anti-islam is.
Bijvoorbeeld toen de profeet Mohammed door een Deense cartoonist met een bom in zijn tulband was afgebeeld. Als hooligans begaven ze zich op straat om de confrontatie aan te gaan met de westerse vrijheid van meningsuiting. Amerikaanse en Deense vlaggen werden in brand gestoken en ambassades aangevallen en vernield. Deze woeste mannen wilden aan de hele wereld kenbaar maken dat er een grens was overschreden. 

En in april 2011 braken er in Afghaanse steden rellen uit. Razende mannen (lees barbaren) slachten in de stad Mazari-Sharif zeven buitenlandse medewerkers van de Verenigde Naties af omdat de Amerikaanse dominee had aangekondigd dat hij een koran wilde verbranden. Deze Terry Jones heeft nu ook weer een dubieuze rol in het verspreiden van het filmpje.

Ik heb het zeer slechte en amateuristische filmpje 'onschuld van moslims' bekeken op Youtube en de profeet Mohammed wordt inderdaad neergezet als homoseksueel, casanova en oplichter en niet te vergeten als sadist en als pedo.

Ik werd niet warm of koud van het filmpje, maar moslimmannen in Arabische landen voelen zich gekwetst en door het Westen vernederd wanneer nare dingen over de profeet en of Allah wordt gezegd of geschreven. Maar is dit een reden om over te gaan op geweld en moord? Is dit een rechtvaardiging voor de extreme-gewelddadige protesten? 
Het enige antwoord is Nee!

Provocatie
De film was een bewuste provocatie naar moslims en het doelbewust kwetsen van gelovigen keur ik af, het is respectloos en zinloos. Maar op zo'n film reageren met moord en geweld is natuurlijk buiten iedere proportie.  Een film, ook een hele domme film, blijft maar een film.  Boeken, hoe heilig ook, blijven dingen. Mensen kwaad doen en/of vermoorden is het ergst denkbare.

De woeste moslimmannen zijn niet alleen afzichtelijk, nee, het maakt van de islam een moorddadige religie als moslims iedere keer als ze het niet met andersdenkenden eens zijn, overgaan tot bedreiging, geweld, moord of een verschrikkelijke fatwa uitspreken. Er moet toch een andere manier te bedenken zijn om aan westerse landen duidelijk te maken dat spotten met de profeet, een afbeelding van hem maken of een koran verbranden als kwetsend worden ervaren en moslims pijn doen? 

Waarom een barbaarse methode en niet een vreedzame hanteren? Het geweld en de moorden zijn zinloos. Westerse landen zullen niet op de knieën gaan en pal blijven staan voor de vrijheid van meningsuiting. En terecht.
 
Stem
Het zou deze islamitische mannen sieren als ze in de toekomst ook de straten op gaan en hun stem verheffen als vrouwen en meisjes geweld wordt aangedaan. Zij moeten in opstand komen als vrouwen door eerwraak van hun leven, of door besnijdenis van hun seksuele beleving worden beroofd. En laten ze eens demonstreren als vrouwen worden gemarteld of gedood om de ontering van mannen recht te zetten. Ik wil ze juist horen als onschuldige vrouwen en meisjes met zuur overgoten of gestenigd worden. Dezelfde mannen houden zich afzijdig en stil terwijl dagelijks honderdduizenden vrouwen op wrede wijze onteerd of vernederd worden. Het zijn vaak dezelfde verongelijkte demonstranten die zich schuldig maken aan het systeem van stelselmatige onderdrukking.

Hun waarheid
Fundamentalisten en aanhangers van de politieke islam weten van geen ophouden. Ze zijn ervan overtuigd dat ze de waarheid in pacht hebben omdat ze de strijd met de Koran in de hand voeren. 
Daar ligt precies de kern van het probleem. Het is hun strijd en hun waarheid. Maar er zijn ook moslims die in het Westen wonen en in vrede samenleven met andersdenkenden. Die groep vertegenwoordigen deze wilde mannen niet. De islam wordt tegenwoordig continu in één adem genoemd met terrorisme, haat en geweld. 

Ik zou willen dat fundamentalisten niet langer het aanzien van mijn geloof bepalen. Zij mogen niet meer het alleenrecht op de interpretatie van de Koran claimen. De goedwillende mannen en vrouwen, de gematigde moslims, mogen niet langer accepteren dat de kwaadwillende, de fundamentalistische extremisten, ons geloof kapen. Dat zij vrouwen onderdrukken en mishandelen, onschuldigen aanvallen en terroristische aanslagen plegen. Dit alles in naam van de islam en zijn profeet.

Stelling
Het zijn de radicale moslims die de islam een kwade naam bezorgen en een groot deel van de wereld met afschuw tegen de moslims hebben geïnjecteerd. Er zijn oneindig meer goede dan slechte mannen. Deze moslimmannen moeten daarom beginnen zich uit te spreken tegen de islamisten. Zij moeten stelling durven nemen tegen en zich kritisch laten over het slechte gedrag van hun geloofsgenoten. Een bondgenootschap tussen gematigde mannen en moslimvrouwen is de mooist denkbare start om het islamisme en terrorisme terug te dringen. Het zijn de moslims en de moslims alleen die tegen deze duistere krachten in het verweer kunnen komen.

Samira Bouchibti is politica, moslima en auteur van het boek; De islam, de moslims en ik

mailIconprintShare on facebookShare on twitterShare on hyvesShare on google_plusone
< allowtransparency="true" border="0" ="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" ="0" ="0" width="100%" id="I1_1347873596398" name="I1_1347873596398" ="https://plusone.google.com/_/+1/fast?bsv=pr&=http%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fvk%2Fnl%2F3184%2Fopinie%2Farticle%2Fdetail%2F3317390%2F2012%2F09%2F16%2FIk-zou-willen-dat-wilde-moslimmannen-niet-langer-het-aanzien-van-mijn-geloof-bepalen.d&size=small&count=true&annotation=none&origin=http%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl&hl=en-US&jsh=m%3B%2F_%2Fapps-static%2F_%2Fjs%2Fgapi%2F__features__%2Frt%3Dj%2Fver%3D5EfC7nzJiq0.nl.%2Fsv%3D1%2Fam%3D!qJoTPiXYHR-YY0x1eg%2Fd%3D1%2Frs%3DAItRSTMVky2sRNMW3usFGzHLTp4msBLA4A#id=I1_1347873596398&parent=http%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl&rpctoken=409314389&_methods=onPlusOne%2C_ready%2C_%2C_%2C_resizeMe%2C_renderstart" title="+1" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; border-top-style: none; border-right-style: none; border-bottom-style: none; border-left-style: none; : static; left: 0px; top: 0px; visibility: ; width: 24px; height: 15px; ">
|

JOUW MENING TELT!


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.