Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

niet moslim met vragen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
isabelle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 oktober 2013
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote isabelle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet moslim met vragen
    Geplaatst op: 04 oktober 2013 om 10:42
MIJN situatie : Ik ben spiritueel en gelovig ik geloof in god ik ben christelijk 
Sinds mijn man zich heeft bekeerd tot de islam ben ik mij gaan verdiepen in de islam omdat ik mij afvraag waarom islam en ook omdat ik mij nu moet aanpassen en ik wil dat ik het goed aanpas 


de vragen die ik mijzelf afvraag

waarom moeten moslim arabisch spreken 

kan je jezelf een moslim noemen als je geen geleerde bent (mijn man weet vrij weinig )

moeten ons kinderen van mij en mijn man  nu ook moslim worden 

Als christenen mag ik eigenlijk niet eens getrouwd zijn met een moslim (christelijke mannen wel met moslim vrouwen ) maar dat is hij achteraf pas gebleken hoe zit dat 
sinds hij moslim is sluit hij allemaal deuren en hij afstandelijk 
volgens hem is mijn geloof onzin .Ik probeer hem beter te begrijpen ik moet hem begrijpen we zijn getrouwd en tot de dood ons scheid  
any thoughts

dank je wel 
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Horzel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2013 om 00:07

Om te beginnen: je moet helemaal niets. Geloof kan je niet afdwingen. Als je je aanpast en vanwege je man je ‘bekeert’ en niet vanwege je overgave aan allah kun je je net zo goed niet bekeren. Omdat het niet vanuit jezelf komt.

Volgens mij moet een moslim arabisch spreken omdat allah in het arabisch tot mohammed sprak.

Je bent volgens mij een moslim als je je overgeeft aan allah

moeten ons kinderen van mij en mijn man  nu ook moslim worden: ik zou het je niet aanraden. Ik zou gewoon christen blijven. Hij kan ook begrip voor jou opbrengen. Hij is uiteindelijk van geloof veranderd.

Terug naar boven
isabelle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 oktober 2013
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote isabelle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2013 om 17:55
dank je wel voor je reactie ik waardeer het enorm

Ik kan je zeggen dat het er nu beter aan toegaat, we hebben besloten dat de kinderen later zelf mogen beslissen 
en mijn man en ik zijn een tijdje uitelkaar we gaan niet scheiden
en ik blijf gewoon christen 

nogmaals bedankt 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.