Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLEES IN DE NAAM VAN ALLAH

 Post Reply Post Reply
Schrijver
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Onderwerp: LEES IN DE NAAM VAN ALLAH
    Geplaatst op: 14 januari 2004 om 10:55

Salaam'aleikum

Het is onwetenschappelijk de Islam te veroordelen als je niet eens De Koran gelezen hebt, hopelijk kan dit u aanzetten.

Dr Albert Einstein zei in zijn boek: "Het leven en de Tijd"

"En iedereen die niet gelooft in: Een persoonlijke God, Openbaringen, Boodschappers, Engelen en De Dag Des Oordeels, is geen en kan geen wetenschapper genoemd worden.

 

Goethe verklaarde, sprekend over De Koran dat:

"Dit boek zal door de tijden heen de machtigste invloed blijven uitoefenen. We onderwerpen ons aan God. Als dit de islam is, leven we dan niet allen in de islam?"

 

Keizer Napoleon Bonaparte zei in 'El-de islam':

"Ik hoop dat de tijd zal komen dat ik in staat zal zijn alle wijzen en opgeleide mensen uit alle landen te verenigen op de beginselen van de Qoer-aan, welke alleen waar zijn en welke alleen de mens naar geluk kunnen leiden."

 

Michael H. Hart zei in zijn boek "De 100 meest invloedrijke personen uit de geschiedenis gerangschikt."

"1 is Muhammad(saws) 2 is Paul (jawel, die van de Bijbel) 3 is Jezus(as) 4 is Gautama Boeddha, Mozes(as) was 16e."

 

Laura Veccia Varlieri zei in het boek "Apologie de L'islamisme":

"Het bewijs van de Goddelijkheid van de Qoer-aan is dat het door de eeuwen heen intact is bewaard sinds de tijd dat het geopenbaard werd tot de dag van vandaag - gelezen en herlezen door de moslimwereld. Dit boek wekt bij de gelovigen geen enkele verveling op. Integendeel, wordt het door herhaling, elke dag meer geliefd. Het geeft aanleiding tot een diepgaand gevoel van ontzag en respect bij degene die het leest of ernaar luistert."

 

Professor Snouck Hurgonje (professor aan de Universiteit van Leiden en bekend orientalist) zei:

"Het verbond van Naties dat door de Profeet van de islam(saws) gesticht is, zette het grondbeginsel van Internationale vereniging en menselijke broederschap op zulke universele fundering alsof het een licht aan andere landen liet zien."

 

Professor K.S. Ramakrishna van Mysore zei:

"De islam kwam als verdediger van het zwakke geslacht en gaf vrouwen het recht te delen in de erfenis van hun ouders. Het gaf 14 eeuwen geleden, het recht op eigen bezit. Toch was het 12 eeuwen later, in 1881, dat Engeland, zogenaamd de wieg van democratie, deze instelling van de islam overnam en een wetsvoorstel aangenomen werd dat de "Wet voor de getrouwde vrouw" heette en hen het recht op erfenis gaf."

 

Mahatma Ghandi zei:

"Het was de islam die beschaving naar Spanje bracht, het was de islam die de fakkel van licht naar Marokko bracht en aan de wereld het leerstuk van de broederschap preekte en daarom vrezen de Europeanen van Zuid-Afrika de komst van de islam omdat de zwarten gelijkheid met de witte rassen kunnen eisen."

 

Maurice Bucaille, een Franse wetenschapper, zei in zijn boek "De Bijbel, de Qoer-aan en wetenschap.":

"De Qoer-aan bevatte absoluut geen enkele veronderstelling die verschilt van de meest gevestigde moderne kennis - het is een overtuiging welke betekent dat God geen onjuist idee kan uiten. Feiten laten hun bestaan uiteindelijk altijd gelden, ondanks het verzet dat opgeworpen wordt door degenen die in ongerief worden gebracht, ge�rgerd raken of geshockeerd raken door hun ontdekking."

 

A.M.L. Stoddard zei:

"De opkomst van de islam is misschien de verbazingwekkendste gebeurtenis in de menselijke geschiedenis. Ontspringend in een land en een volk die daaraan voorafgaand te verwaarlozen was, verspreidde de islam binnen een eeuw over de halve aarde, wereldrijken vernietigend en lang gevestigde religies omvergooiend, de zielen van rassen hervormend en een hele nieuwe wereld opbouwend - de wereld van de islam."

 

In een boek getiteld " De Geschiedenis van de middeleeuwse islam", staat:

"Er is nauwelijks een gebied van de menselijke ervaring te vinden, waar de Qoer-aan de Westerse traditie, voedsel, drank, cultuur, geneeskunde, bewapening, industrie, handel, ontdekkingen, uitvindingen, maritieme technieken, kunstzinnige smaak en gratie, niet heeft verrijkt - om niet te spreken van de vele termen die uit het Arabisch werden overgenomen."

 

Professor Dr. Hartwig Hirschfeld van de Londense universiteit:

"I de Qoer-aan is weergaloos, geschikt met betrekking tot overtuigingskracht, welbespraaktheid en zelfs van samenstelling. Nooit eerder zijn mensen sneller naar beschaving geleid, dan het geval was met de moslims door de Qoer-aan.

II De Qoer-aan is de bron van alle wetenschappen."

 

Dit was slechts een kleine greep uit wat er te grijpen valt, leer uw les

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 18:04
Wat wil je hier mee zeggen?
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 18:12

salaam'aleikum

Waarom is de hemel blauw??????

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 18:24
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

Waarom is de hemel blauw??????

Ik heb nog nooit een hemel gezien. Wat is de hemel?

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 18:50
Ik ben dan ook druk aan 't lezen.  Erg veel is er nog niet gebeurd.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 19:10

Hoi Harith,

ik heb momenteel wat weinig tijd (vrijdag examen), maar ik wil je alvast dit zeggen...  Einstein was jood en is daardoor bv uit Nazi-Duitsland gevlucht.  En dat stukje over Napoleon in een ander topic moet je misschien nog even lezen, vooral die link met die tekst aan de Egyptenaren.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2004 om 15:33

Albert Einstein zei tevens dit:

�Buddhism has the characteristics of what would be expected in a cosmic religion for the future: it transcends a personal God, avoids dogmas and theology; it covers both the natural & spiritual, and it is based on a religious sense aspiring from the experience of all things, natural and spiritual, as a meaningful unity�

"It seems to me that the idea of a personal God is an anthropological concept which I cannot take seriously. I also cannot imagine some will or goal outside the human sphere.... Science has been charged with undermining morality, but the charge is unjust. A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties and needs; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death."

"I cannot imagine a God who rewards and punishes the objects of his creation, whose purposes are modeled after our own -- a God, in short, who is but a reflection of human frailty. Neither can I believe that the individual survives the death of his body, although feeble souls harbor such thoughts through fear or ridiculous egotism."

Albert Einstein

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:13

Mijn respect voor Albert Einstein is net heel erg de hoogte ingegaan...

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Stoic Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 18:02
In eerste instantie geplaatst door harith2


Dr Albert Einstein zei in zijn boek: "Het leven en de Tijd"

"En iedereen die niet gelooft in: Een persoonlijke God, Openbaringen, Boodschappers, Engelen en De Dag Des Oordeels, is geen en kan geen wetenschapper genoemd worden.


Je komt hiermee heel erg ongeloofwaardig over. Albert Einstein geloofde absoluut niet in een persoonlijk god.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 17:29

salaam'aleikum

Hoe kan IK nu ongeloofwaardig overkomen, ik beperk mij slechts tot wat HIJ  gezegd heeft

 

Verder mogen jullie gerust doorzwanzen over einstein, dat is nu eenmaal het punt niet, maar ik begrijp wel welk proces aan het werk is

er moet nu eenmaal IETS zijn dat onze aandacht van de WAARHEID moet afhouden, anders zouden we ons wel allen MOETEN onderwerpen aan die waarheid

Terug naar boven
jean Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 19:10
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Mijn respect voor Albert Einstein is net heel erg de hoogte ingegaan...

Pardon, respect? Ik heb laatst een documentaire gezien van einstein. Dankzij hem heeft Amerika kernwapens. Hij had er zeer veel spijt van dat hij de Amerikanen had verteld hoe je deze wapens konden maken. Het is pas nog op de t.v. geweest.

moslima
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 20:11
In eerste instantie geplaatst door jean

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Mijn respect voor Albert Einstein is net heel erg de hoogte ingegaan...

Pardon, respect? Ik heb laatst een documentaire gezien van einstein. Dankzij hem heeft Amerika kernwapens. Hij had er zeer veel spijt van dat hij de Amerikanen had verteld hoe je deze wapens konden maken. Het is pas nog op de t.v. geweest.

Kernwapens kwamen niet van Einstein, maar via het Manhattan-project, volgens mij.

Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 22:01
In eerste instantie geplaatst door jean

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Mijn respect voor Albert Einstein is net heel erg de hoogte ingegaan...

Pardon, respect? Ik heb laatst een documentaire gezien van einstein. Dankzij hem heeft Amerika kernwapens. Hij had er zeer veel spijt van dat hij de Amerikanen had verteld hoe je deze wapens konden maken. Het is pas nog op de t.v. geweest.

Je bent in de war met Oppenheimer! Hij hielp mee met het uitvinden van de atoombom en kreeg daar spijt van. Je maakt jezelf wel ongeloofwaardig als je niet eens die belangrijke namen uit elkaar kan houden.

En bovendien: Juist omdat Oppenheimer er spijt van kreeg, maakt hem sympathiek en bewonderenswaardig. Het was in elk geval erger geweest als het helemaal niets deed...

Gewone geloofsvrije groeten, 

Fedor

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 22:05
In eerste instantie geplaatst door harith2

Hoe kan IK nu ongeloofwaardig overkomen, ik beperk mij slechts tot wat HIJ  gezegd heeft!

Dat doen wij ook. En wij komen met citaten waaruit duidelijk blijkt dat Einstein niet in een (persoonlijke) God geloofde. Heb je die berichten wel gelezen? FF naar boven scrollen anders...

In eerste instantie geplaatst door harith2

Verder mogen jullie gerust doorzwanzen over einstein, dat is nu eenmaal het punt niet, maar ik begrijp wel welk proces aan het werk is. er moet nu eenmaal IETS zijn dat onze aandacht van de WAARHEID moet afhouden, anders zouden we ons wel allen MOETEN onderwerpen aan die waarheid

Je bedoelt natuurlijk satan! En wat wil je eigenlijk hiermee zeggen? Zijn wij soms handlangers van satan? Je klinkt nu nogal paranoide als je het mij vraagt...

Gewone geloofsvrije groeten,

Fedor

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 00:04

salem haleykoum,

 

sorry dat ik het moet zeggen, maar ik lees vol ergenis wat federor en masterb keer op keer poste. Jullie zijn arrogant als wat en doen zo uit de hoogte. Ik moet zeggen dat ik daarom ook erg heb genoten toen abuhenk jou op je plaatst heeft gezet(leedvermaak) en ja je reageerde wel, maar het was dan ook niet meer dan de laatste stuipbewegingen die je maakte. Het was erg summier wat je zei en je argumenten(in hoeverrre je dat argumenten kunt noemen, waren erg matig). Waarschijnlijk ga je nu weer met mij in discussie daarover, want zo iemand ben je wel, kan niet accepteren dat hij ongelijk heeft. Maar dat geeft ook niet, zoals ik eerder al zei, kenmerken die kufars vertonen.

Je bedoelt natuurlijk satan! En wat wil je eigenlijk hiermee zeggen? Zijn wij soms handlangers van satan? Je klinkt nu nogal paranoide als je het mij vraagt...  Dit vind ik dan weer zoiets...jakkes. Misschien was het helemaal niet suggestief bedoeld wat ze zei. Reageer dan eerst terug houdend. Iets wat de moslims leren, je ziet hoe bescheiden ze zich opstellen. Kenmerk die oprechte moslims hebben. Jij daarentegen samen met masterb hebben dat totaal niet, zou me niks verbazen dat jullie hier wraak willen nemen omdat jullie in de maatschappij outcasts zijn. Kan me namelijk niet voorstellen dat mensen met zo'n houding geliefd zijn. Maar dat is iets wat jullie zelf kunnen beantwoorden, of willen jullie dat ook niet zien?

 ben benieuwd wat voor wetenschappelijke verklaring je hebt om dit te weerleggen. Scheid je zoveel feromonen uit dat je populair bent, zou me niks verbazen dat je met zo'n onzin antwoord komt.

Mijn excuus dat ik me zo laat gaan.Waarschijnlijk zou je me anders wel dwingen om mijn excuus aantebieden, zo hoog heb jij je eergevoel wel zitten. Hoewel ik er zeker van ben dat je bij abuhenk hem zijn excuus liet aanbieden, omdat je eigelijk de confrontatie probeerde te mijden. Maar volgens jouw wetenschappelijke theorie zal dat vast niet, want zoiets kan ik helemaal niet zeggen. Daarvoor moet je eerst bepaalde scans maken, die de activiteit in bepaalde delen van de hersenen meet, daaruit kunnen we concluderen dat je niet de confontatie probeerde te ontwijken. Neen masterb je hoeft echt niet te reageren op de scans gebeuren, we weten dat het niet exact zo werkt! Dus bespaar ons de saaie details, die leren we wel op school of elders.

Clou van het verhaal, jullie slaan de plank mis. Jullie hebben het idee alles te moeten en kunnen verklaren. Jullie focusse jezelf daar zo op dat jullie superieuriteits gevoel hebben gekregen. Jullie hebben het gevoel dat we achtelijk zijn en dat jullie verheven zijn. Bespaar je zelf de moeite, je hoeft het niet te ontkennen. Maar als jullie open hadden gestaan voor de islam of mijn part een ander godsdienst, dan hadden jullie een hoop kunnen leren op sociaal vlak. Deze wereld staat echt niet te w8en op nog meer balkenendes(met alle respect voor deze man). Ik zou zeggen sta open voor godsdiensten en je moet maar eens kijken hoeveel je er van kunt leren, je hoeft je echt niet te schamen ervoor(zet het gevoel ff weg hoe geweldig jullie wel niet zijn) dat je iets kan leren van een godsdienst.

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 00:11
wil ff eraan toevoegen dat ik zelf ook in de wetenschap zit, daar is ook niks mis mee. Maar jullie schietne echt jullie doel voorbij. Waarom zou je alles willen verklaren, sommige dingen kan je best aannemen zonder er een wetenschappelijke verklaring ervoor te hebben. Trouwens ik zou ook niet blind vertrouwen op watr alle wetenschappers bedenken, zelfs zij maken fouten en moeten dikwijls gecorrigeerd worden. Daarbij houd je jezelf voor de gek als je denkt alles te kunnen verklaren, er zijn bepaalde dingen waar geen verklaring voor zijn en dan maak je jezelf alleen maar gek door maar te zoeken naar verklaringen. Soms is het beter om dingen gewoon aantenemen, niks mis mee!
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 00:17

hierboven sprak ik over abuhenk, maar het was abuibrahim. mijn excuses daarvoor

salem haleykoum

Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 10:18

Wat ik toch wel eens zou willen weten is waarom reageren z� veel moslims op dit forum (let wel: ik zeg niet alle!) altijd als er een beetje kritische vragen worden gesteld over hun houdingen en opvattingen gelijk van: Oh, jullie zijn zo arrogant! Jullie hebben een hekel aan moslims/gelovingen! Jullie dit en jullie dat en nog een reeks andere ad hominems die eigenlijk niet op dit forum thuishoren. Ik vertolk dat als een onzekerheid, het zich voortdurend aangevallen voelen, terwijl daar helemaal geen reden toe is.

Als je beweert dat de intentie van mij en MasterB is om het geloof omver te werpen, dan heb je het goed mis! Wij kritiseren alleen die uitspraken die door bepaalde gelovigen worden gedaan, die op wetenschappelijke gronden onjuist zijn. Aan de rest kunnen we niet komen, en dat hoeft ook niet.

Dus: Als iemand de wetenschap voor zijn eigen religieuze karretje probeert te spannen, dan zeggen wij: Stop! De wetenschap is van ons allemaal en gedijt alleen goed in geloofsvrije omstandigheden! De wetenschapper moet zijn geloof thuis aan de kapstol laten hangen, dus, dan is er niets aan de hand. Maar zodra je wetenschap en religie gaat vermengen dan loopt het uit de hand.

Je uitspraken over ons slaan echt helemaal nergens en gaan eigenlijk veel te ver! Ik heb geen hekel aan religie, alleen bepaalde extreme uitwassen ervan. En, nee, ik wil niet alles verklaren, maar die dingen die w�l verklaard zijn, moeten niet onder stoelen of banken gestoken worden. En ik ben geliefd in mijn omgeving, mag je best weten, niet in het minst door mijn gezin. En dat ik arrogant en zelfverheerlijkend zou zijn, is al helemaal te erg voor woorden. Het is erg vermoeiend om altijd de persoonlijke aanvallen te moeten pareren. Kun je niet gewoon op de argumenten reageren ipv ons persoonlijk?

Ik dacht dat een verontschuldiging wel op zijn plaats zou zijn...

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 19:13

salem haleykoum

die verontschuldiging kun je vergeten. Wat d8 je we gaan hier met zijn allen ons excuus aanbieden. Er is helemaal geen onzekerheid, voor ons is het duidelijk. Maar zoals ik al heb gepost het is een zinloze strijd, discussies voeren tegen jullie. Jullie geloven niet in de wonderen in de koran beschreven. Dan moeten wij vervolgens een discussie voeren met jullie daarover, wij kunnen het niet aantonen. Maar let op ook jullie kunnen dat niet. Jullie schilderen het af als toeval, dat zijn voor zover ik weet ook geen sterke argumenten. Dat van arrogant is gebasseerd op de werkelijkheid, ten eerste heeft masterb het al toegegeven, ten tweede is het normaal dat hij arrogant is(hij studeert geneeskunde, daar wordt je aangeleerd een bepaalde arrogante houding aan te nemen. Dat moet daar, weet het uit ervaring. Alleen voert hij het in de praktijk uit en ik niet zo, omdat ik graag dat beetje sociale wil houden)

Nog even over dat kritiek van jou, ik zie het niet als kritiek maar als onwetenheid. Want ik moet zeggen dat jullie niet echt de wonderen uit de koran hebben weerlegd met wetenschappelijke argumenten, maar jullie geven aan hoe volgens de gangbare theori�n op het moment bepaalde processen verlopen. Deze weerleggen niet die wonderen, maar die wonderen zijn ook niet precies gedefineerd, maar die wonderen die willen alleen iets zeggen. Het was niet de doel van Allah in de koran alles te gaan uitleggen. Dat heeft hij aan ons overgelaten, anders zou ons bestaan zinloos worden.

Wat ik wil zeggen is, het is waardeloos hier discussies over te voeren, je neemt het aan of niet! heel simpel. Of kom met ehte weerleggingen en geloof me die zijn er nog niet  geweest. Dat was het wel zo'n beetje(nou vooruit mijn excuus voor mijn wat defensieve houding, maar ga niet continu op ons gevole in spelen, door steeds ons ertoe te dwingen onze excuses aant e bieden .

wa salem anouar

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 19:33

Hoi Anouar,

blijkbaar studeer jij ook geneeskunde en ik ben dan ook heel erg benieuwd waar precies?  Bij ons is het net beter nederig te zijn, omdat je anders enorm op je donder krijgt van oudere artsen.  Aan arrogantie heb je echt niks hoor, ook niet tov de patienten (z�ker niet tov de patienten).  Dat is ook de reden dat we de laatste jaren heel wat communicatie-technieken door ons strot geduwd krijgen   Ook vraag ik me af of er neuro-anatomie en -fysiologie wordt gedoceerd en uit welk boek... 

Quote: Jullie geloven niet in de wonderen in de koran beschreven. Dan moeten wij vervolgens een discussie voeren met jullie daarover, wij kunnen het niet aantonen.

Klopt....  Je kan het niet aantonen, maar probeer het dan ook niet.  Wat betreft religie en wetenschap... ze zouden ver uit elkaar moeten blijven...  Je kan religie sowieso nooit bewijzen of verwerpen.  Je moet echter wel toegeven dat religies vaak proberen wetenschap te gebruiken om religie te bewijzen.  Kijk al maar gewoon naar de titel 'wetenschappelijke wonderen in de Koran'. 

Succes met de studie. Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2004 om 00:19

salem haleykoum

weet je wat het is kimmie, wij willen alleen maar bepaalde facettes van het geloof benadrukken, we zoeken voor ons zelf of het niet in tweestrijd is met de wetenschap. We vinden dan praktisch altijd dat er op wijst dat het klopt. Maar het is geen wetenschapsboek, dus dingen staan er niet tot in details beschreven. Wij zeggen dan dat het geen toeval kan zijn. Maar jullie zeggen juist dat het wel toeval is. Merk op dat geen van beide wetenschappelijke bewijzen heeft dat het incorrect is, alleen zien jullie het allemaal als toeval en wij denken dat er meer achterschuilt. Verder is het daarom ook zinloos om inhoudelijk ettelange discussies hierover te voeren. Want er is geen eenduidig antwoord. Het blijft in het midden en daarom moet je dat ook zo laten en niet in discussie gaan met elkaar hierover. Tenzij er duidelijk aantoonbaar is dat wetenschappelijke argumenten die zijn aangehaald werkelijk zijn te weerleggen, dus niet argumenten die de onwaarschinlijkheid er van aantonen, daar heb je niks aan. Ik hoor ook vaak dat geloof en wetenschap gescheiden moeten zijn. De islam heeft een belangrijke rol gespeeld in de wetenschap, voordat de europeanen maar iets wisten stimuleerde het geloof de mensen zich te verdiepen in de wetenschap. Ze schreven boeken(die later gestolen werden door de spanjaarden en daardoor werd europa toonaangevend, nadat ze er verder op door hadden gewerkt. Maar basis hadden ze van de arabieren(moslims))

Dus ik zie niet in waarom een geloof dat wetenschap stimuleert en haar mensen aanspoort zich hierin te verdiepen zich niet in mag laten met de wetenschap.

(zou ik ff mogen vragen hoe oud een ieder is, kan ik een beetje beeld vormen met wat voor mensen ik te maken heb qua levenservaring?)

wa salem anouar

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2004 om 12:32

Ik dnek dat ik ergens een topic geopend heb, genaamd 'Even voorstellen...'  Daarin staan al heel wat mensen met leeftijd, studie, enz...

Een vraagje over die spanjaarden die boeken stolen.  Bedoel je toen ze zich hebben bevrijd van de moslims op het Ibirisch schiereiland?  Wat ik daarmee bedoel, is dat je het dan moeilijk over 'gestolen' kan hebben.  Aangezien de boeken er waarschijnlijk al waren en er ook spanjaarden door de moslims opgeleid waren...  Maar ja, daar weet ik niet zoveel over, ik kan me gewoon geen oorlog herinneren waarin de spanjaarden boeken zouden hebben afgenomen van de moslims.  Dus vroeg ik het me af...

Een andere vraag: hier in het Westen is wetenschap pas echt belangrijk geworden toen het belang van religie achteruitgesteld werd.  In het 'Oosten' zie je net een omgekeerde evolutie in de wetenschap, maar ik vraag me af of hetzelfde dan geldt in de religie?  Is religie belangrijker geworden maw?

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Stoic Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2004 om 19:17
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum


Hoe kan IK nu ongeloofwaardig overkomen, ik beperk mij slechts tot wat HIJ gezegd heeft



Verder mogen jullie gerust doorzwanzen over einstein, dat is nu eenmaal het punt niet, maar ik begrijp wel welk proces aan het werk is


er moet nu eenmaal IETS zijn dat onze aandacht van de WAARHEID moet afhouden, anders zouden we ons wel allen MOETEN onderwerpen aan die waarheid



aleikum salaam,

Ten eerste ken ik het boek "Het leven en de Tijd" van Einstein niet. Weet je misschien ook de originele titel? En ten tweede lijkt het me erg stug dat Einstein zichzelf tegenspreekt daar citaten van een boek dat ik wel ken tegenspreken wat jij hebt geciteerd als zijnde van Einstein. Nogmaals, hij geloofde niet in een persoonlijke god en niet in religies die dat verkondigen.

Stoic
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2004 om 20:19
Even tussendoor:

Er bestaat een boek genaamd Einstein: The Life and Times, maar dat is niet van Albert Einstein maar van Ronald W. Clark. Het is een biografisch boek over Einstein (weliswaar met citaten).

Het lijkt Abu overigens niet uitzonderlijk dat een persoon in een heel mensenleven uitspraken doet die elkaar volledig uitsluiten. Things change.
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2004 om 12:23

In eerste instantie geplaatst door anouar

die verontschuldiging kun je vergeten. Wat d8 je we gaan hier met zijn allen ons excuus aanbieden.

Dus je valt mij persoonlijk aan, noemt me arrogant en weet ik wat, en je wilt je niet eens fatsoenlijk verontschuldigen? Staat je mooi. Abu Ibrahim was wel in staat om zijn excuses te geven, nadat hij mij eerst leugenachtig noemde. Hij verdient een pluim! AbuHenk trouwens ook, vanwege zijn kalmte en to-the-point-ness. Een voorbeeld voor allen!

Ik heb vernomen dat de forumbeheerders bezig zijn berichten met persoonlijke aanvallen erin te verwijderen. Ik ga er krachtig van uit dat jouw uitbarsting hier ook onder valt. Anders zal ik het niet laten het onder hun aandacht te brengen.

In eerste instantie geplaatst door anouar

Er is helemaal geen onzekerheid, voor ons is het duidelijk.

Vanwaar dan die overdreven gevoelige teentjes?

In eerste instantie geplaatst door anouar

Maar zoals ik al heb gepost het is een zinloze strijd, discussies voeren tegen jullie. Jullie geloven niet in de wonderen in de koran beschreven. Dan moeten wij vervolgens een discussie voeren met jullie daarover, wij kunnen het niet aantonen. Maar let op ook jullie kunnen dat niet. Jullie schilderen het af als toeval, dat zijn voor zover ik weet ook geen sterke argumenten.

Ik schilder het niet af als toeval. Ik laat alleen zien dat het niet bewezen is dat de Koran naar die respectievelijke ontdekkingen verwijst en dat men bovendien de citaten uit de context rukt op deze manier. Een context die eerder religieus dan wetenschappelijk is bedoeld. Je schrijft zelf dat de Koran niet als wetenschapsboek bedoeld is. Nou, laat het dan ook om het op een wetenschappelijke manier te vertolken en houd het puur religieus! Dan is iedereen blij. Waarom die behoefte om de waarheid van zijn geloof te 'bewijzen' met dit soort foefjes?

In eerste instantie geplaatst door anouar

Dat van arrogant is gebasseerd op de werkelijkheid, ten eerste heeft masterb het al toegegeven, ten tweede is het normaal dat hij arrogant is(hij studeert geneeskunde, daar wordt je aangeleerd een bepaalde arrogante houding aan te nemen. Dat moet daar, weet het uit ervaring. Alleen voert hij het in de praktijk uit en ik niet zo, omdat ik graag dat beetje sociale wil houden)

Dit slaat echt helemaal nergens op. En zelfs al zou het waar zijn, dan is het nog verkeerd, want op dit forum dienen de argumenten besproken te worden en niet de personen. Maar ik kan je verzekeren dat ik absoluut niet arrogant bent, alleen maar omdat ik durf kritische vragen te stellen bij een bepaald geloof. Dat moet kunnen in deze democratische samenleving, zolang je maar niet hele groepen mensen ermee stigmatiseert. Ik val gelovigen ook niet aan en niet eens het geloof zelf, alleen de opvattingen die bepaalde gelovigen uitdragen. Nogmaals: Dat is heel gewoon en toelaatbaar in een vrije samenleving. Iemand die dat wil tegenhouden is zelf intolerant!

Oh, en ik heb geen geneeskunde gestudeerd, maar biologie. Biologiestudenten zijn de meest knuffelbare en nuchtere die je maar kunt voorstellen... Het is maar dat je het weet!

In eerste instantie geplaatst door anouar

Nog even over dat kritiek van jou, ik zie het niet als kritiek maar als onwetenheid. Want ik moet zeggen dat jullie niet echt de wonderen uit de koran hebben weerlegd met wetenschappelijke argumenten, maar jullie geven aan hoe volgens de gangbare theori�n op het moment bepaalde processen verlopen. Deze weerleggen niet die wonderen, maar die wonderen zijn ook niet precies gedefineerd, maar die wonderen die willen alleen iets zeggen. Het was niet de doel van Allah in de koran alles te gaan uitleggen. Dat heeft hij aan ons overgelaten, anders zou ons bestaan zinloos worden. Wat ik wil zeggen is, het is waardeloos hier discussies over te voeren, je neemt het aan of niet! heel simpel. Of kom met ehte weerleggingen en geloof me die zijn er nog niet geweest.

Je geeft het dus zelf toe: Er is niets bewezen en ze zijn ook niet bedoeld als wetenschappelijke verwijzingen. Daar gaat de discussie toch om?! Let wel: Wij zijn niet met wat voor claims dan ook gekomen, maar stellen slechts kritische vragen bij de claims die gedaan worden. Kritisch nadenken kan nooit als onwetendheid bestempeld worden, eerder andersom.

In eerste instantie geplaatst door anouar

Dat was het wel zo'n beetje(nou vooruit mijn excuus voor mijn wat defensieve houding, maar ga niet continu op ons gevoel in spelen, door steeds ons ertoe te dwingen onze excuses aan te bieden.

Nou, hou eerst maar eens op met die persoonlijke aanvallen, dan zien we dan wel weer. Ik speel helemaal niet op jullie gevoel in. Ik stel alleen kritische vragen, maar daar wordt vervolgens heel onfatsoenlijk met scheldpartijen op gereageerd, ja, dan wil ik wel excuses. Ik ben immers niet begonnen met schelden. Maar goed, ik neem je excuses voor het mij arrogant noemen met beide handen aan!  No bad feelings?

In eerste instantie geplaatst door anouar

Merk op dat geen van beide wetenschappelijke bewijzen heeft dat het incorrect is, alleen zien jullie het allemaal als toeval en wij denken dat er meer achterschuilt. Verder is het daarom ook zinloos om inhoudelijk ettelange discussies hierover te voeren. Want er is geen eenduidig antwoord. Het blijft in het midden en daarom moet je dat ook zo laten en niet in discussie gaan met elkaar hierover.

Prima, maar als iemand dit naar voren schuift als 'wetenschappelijke wonderen', dan zeg ik, ho, dat is niet bewezen en een verdraaiing van de oorspronkelijke bedoeling van de tekst!

In eerste instantie geplaatst door anouar

De islam heeft een belangrijke rol gespeeld in de wetenschap, voordat de europeanen maar iets wisten stimuleerde het geloof de mensen zich te verdiepen in de wetenschap. Ze schreven boeken(die later gestolen werden door de spanjaarden en daardoor werd europa toonaangevend, nadat ze er verder op door hadden gewerkt. Maar basis hadden ze van de arabieren(moslims))

Ja, maar de moslims hadden het weer van de Romeinen en Grieken 'gejat'! (En de Perzen en de Indi�rs, etc.) Dat is heel normaal en verder niets mis mee. Beter dan bibliotheken verbranden zou ik zeggen. Het is fortuinlijk dat de Islam respect voor het geschreven woord predikt, dat is waarschijnlijk �berhaupt de reden waarom de islamitische beschaving in zo'n korte tijd tot intellectuele bloei kwam.

Tegenwoordig neem ik een tegengestelde trend waar. Met name lieden zoals Harun Yahya vallen evolutionaire wetenschap aan en vertonen daarmee een veracht voor gedegen onderzoek. Eigenlijk gaan zij dus tegen de boodschap van de Islam in...

In eerste instantie geplaatst door anouar

Dus ik zie niet in waarom een geloof dat wetenschap stimuleert en haar mensen aanspoort zich hierin te verdiepen zich niet in mag laten met de wetenschap.

Ja, zolang religie slechts aanzet to onderzoek is er niets aan de hand, maar daar moet het bij blijven. Je kan geen hypothesen naar voren schuiven op basis van religieuze idee�n, want die zijn niet falsificeerbaar.

In eerste instantie geplaatst door anouar

zou ik ff mogen vragen hoe oud een ieder is, kan ik een beetje beeld vormen met wat voor mensen ik te maken heb qua levenservaring?

Een beetje persoonlijk, maar vooruit: 30 jaar met vrouw en twee kinderen.

Groeten, Fedor

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.