Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ramadan

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Silvana Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 mei 2014
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Silvana Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ramadan
    Geplaatst op: 18 mei 2014 om 21:20
Salam

We weten allemaal inmiddels wel dat de ramadan er bijna aan komt. Ik ben moslim, mijn ouders zijn ook moslim, helaas leren hun mij niks.. Ik krijg geen steun van mijn ouders wat de Islam betreft. Ik leer alles via vriendinnen, youtube filmpjes etc. 
Dit jaar, wil ik voor het eerst meedoen aan de ramadan. Aangezien niemand hier in huis mee gaat doen aan de ramadan, gaat het natuurlijk harder voor mij zijn want ik sta er dan alleen voor. Ik heb het afgelopen half jaar ontzettend veel geleerd over de Islam, daar ben ik hartstikke blij mee want de Islam maakt mij sterk. Ik wil graag alles op mijn tempo doen, dus ik wil niet te snel beginnen met alles. Ik leer elke dag weer bij, en dat vind ik ontzettend fijn. Nou.. Zoals ik al zei, niemand hier in huis gaat mee doen aan de ramadan, maar ik wil dat wel doen. Het gaat mijn eerste keer worden dat ik mee ga doen aan de ramadan, ik wil het graag uit mezelf proberen. Alleen er is een probleem, ik kan namelijk niet bidden. Natuurlijk kan iedereen leren bidden, maar het probleem is dat ik alles op mijn tempo wil doen.. En ik heb het gevoel dat ik er niet klaar voor ben om te bidden, want ik vind dat ik nog ontzettend veel kan leren en nog veel meer moet weten voordat ik kan beginnen met bidden. Ik voel mijn band met Allah, en daar ben ik hartstikke trots op want Allah helpt me altijd weer als ik ergens mee zit. En daar zit ik dus in vast. Mijn vraag aan jullie is, tellen mijn ramadan dagen mee als ik mee doe zonder te bidden?

Alvast bedankt!


Aangepast door Silvana - 18 mei 2014 om 21:21
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.