Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

het rekenkundige wonder van de Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
hiccheim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hiccheim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: het rekenkundige wonder van de Koran
    Geplaatst op: 30 december 2004 om 13:42

God heeft altijd al bestaan en gaat altijd blijven bestaan.

het heelal, laten we ons gewoon nog beperken tot dit aarde.

 

de wetenschappers hebben al bewezen dat de aarde is ontstaan, ze weten zelfs dat het gaat eindigen.

Alleen weten ze exact het begin niet en het einde weten ze zeker niet.

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2004 om 15:59

Precies niet nee, maar wel ongeveer, en da's beiden zo'n 5 miljard jaar.  Over God altijd bestaan schreef ik hierboven al wat.  Wat mij betreft kan dat met het heelal (in de een of znder vorm) ook.  Een slecht godsargument dus.  Beter is het te zeggen dat je het niet zeker kan weten, en gelooft dat God altijd heeft bestaan.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:55

Ik heb echt gelachen om die 'IHAEM', ik zeg jou een ding jij bent echt niet intelligent.  Jij bent diegene die hier niet goed kan lezen, zoals iemand hier al zei, de wonderen van de Koran blijven maar komen, dat zijn niet de enige.  Alle worden in de Koran zijn perfect in elkaar gezet, het woord Adam komt 25 keer voor, het wordt Jesuz komt ook 25 keer voor, Allah(swt) heeft in een vers gezegd dat de geboorte van Jesuz in zijn ogen de zelfde is als die van Adam, want hij is ook zonder vader geschapen.  De lijst dat je daar ziet is niet alles.

Jij zegt dat Jihad en Ellende met elkaar te maken hebben?, dan ben jij een vieze racist, jij bent de ellende.  Ik raad je aan om je gedrag te veranderen, weinig kennis tot niks over de Islam is geen bewijs.  Ga even eerst een kinder boek lezen die uitleggen wat Jihad betekent voor kleine kinderen, misschien dat jij het gaat begrijpen.  Jihad is iets goed, en heeft niks te maken met ellende.

Jij zegt dat het toevallig is?, onmogelijk, weet eerst dat er veel meer woorden zijn, tel hoeveel woorden er zijn, en weet ook dat deze woorden verspreid zijn door de hele Koran, het kan geen toeval zijn.  Dag, maand, dagen, enz  En er zijn nog veel meer van zulke wonderen in de Koran, zet je ze allemaal bij elkaar dan is het geen toeval.  Wiskunde is je vijand.

Overeenkomsten tussen woorden

-----------------------------------------------------

Al-Dunya (This world) 115

Al-Akhira (The hereafter) 115

Al-Mala'ikah (Angles) 88

Al-Shayateen (Satan) 88

Al-Hayat (Life) 145

Al-Maout (Death) 145

Al-Rajul (Man) 24

Al-Mar'ha (Women) 24

Adam 25

Jezus 25

Man 24

Woman 24

Benefit 50

Corrupt 50

People 50

Messengers 50

Eblees (king of devils) 11

Seek refuge from eblees 11

Museebah (calamity) 75

Thanks 75

Spending (sadaqah) 73

Satisfaction 73

people who are Mislead 17

Dead people 17

Muslimeen 41

Jihad 41

Gold 8

Easy life 8

Magic 60

Fitnah (dissuasion, misleading) 60

Zakat (taxes Muslims pay for the poor) 32

Barakah (increasing or blessings of a wealth) 32

Mind 49

Noor (light) 49

Tongue 25

Sermon 25

Desire 8

Fear 8

Speaking publicly 18

Publicising 18

Hardship 114

Patience 114

Muhammad 4

Shareeah (Muhammad's teachings) 4

 

 

Tijd en dagen.

-----------------------------------------------------

(yawm) Day 365

(shahr) Month 12

(ayam, yawmein) Days 30

(sa'at) Hour 48

48 hours is the total time a 'date' lasts on Earth!!

(sanat) Year 22

Quran was revealed in 22 years and 5 months!!

 

 

Land en Zee

-----------------------------------------------------

(Al-bahar) Sea 32

(Al-bar) Land 13

Als we beiden "Sea" en "Land" bij elkaar optellen dan krijgen we 45 . Als we een simpele berekening doen dan krijgen we

Sea = 32/45 X 100% = 71.11111111%

Land = 13/45 X 100% = 28.88888888%

Precies de percentage van Land en Zee!!. Dat kon je 1400 jaar geleden niet weten, zeker niet als je in de woestijn leefde.

 

 

Astronomie

-----------------------------------------------------

(Qamar) Moon 27

Moon takes 27 days, 7 hours and 43 minutes to orbit around Earth!!

(Shams) Zon 32

Sun's polar rotation period is exactly 32 days!

 

En zo zijn er nog veeeeel meer, toeval? hahahaha, broeders en zusters verspil je kostbare tijd niet aan deze soort mensen, ik heb een athiest gesproken hij zei dat als hij God zou zien dan zou die naar een psychiater gaan, kijk hoe ziek he, met andere woorden wat voor bewijs ze ook zien, het maakt niet uit wat, ze gaan toch niet geloven, de Koran bevat elke wonder dat een Boek kan bevatten en zelfs meer dan dat, de Koran kan ook wonderen verrichten als Allah(swt) dat wil, als ze wolken naar beneden zien komen dan zullen ze zeggen opgestapelde wolken!! Op de Dag Des Oordeels zullemn veel van hen nog meer blind gemaakt worden en zullen in de Hel worden gemaakt, blind zijn voor de waarheid en de werkelijkheid is een van de ergste, ze worden in de Hel gegooigd, terwijl ze weten wat ze allemaal hebben gedaan maar toch zijn ze helemaal in de war, echt erg!@!!

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 09:27
Salaam,

Hmmm, die getallen zeggen mij wel wat. Ik weet wel zeker dat niet-moslims deze getallen zullen zien als toeval (in het beste geval) of als corruptie/vervalsing.
Dan noch, moslims zien deze tekenen van Allah en geloven er in. Niet-moslims worden niet gedwongen de Islam te aanvaarden. Als jullie (niet-moslims) dus in toeval en wetenschap willen geloven, dan houd ik jullie niet tegen. Zie deze 'vervalsingen' of 'toevallen' maar als een waarschuwing van Allah, die jullie bij jullie rechtzaak met Allah niet kunnen ontkennen. Het niet precies weten zal dan dan niet meer van toepassing zijn.

Jullie (niet-moslims) geloven in iets anders dan Islam, namelijk in wetenschap die alle toevallen verklaring geeft.
Wij (moslims) geloven dat Allah de mensheid Zijn Geloof heeft geopenbaart en dat Allah nog Zijn Tekenen kenbaar zal maken en de gehele mensheid, of deze die willen geloven of niet.

Wij (moslims) hoeven jullie (niet-moslims) niet te beledigen, nog hoeven jullie dat ons. Kijk, wij (moslims) geloven dat Allah van alles op de hoogte is. En dat wij ooit verantwoording voor onze daden moeten afleggen. Daar zal Allah ons allen voor beoordelen. Dus hoeven wij (moslims) jullie niet te beoordelen, nog hoeven jullie dat ons. Kijk, wij (moslims) moeten ons geloof (die Allah heeft geopenbaart) volgen, daarbij moeten wij (moslims) jullie (niet-moslims) slechts te waarschuwen. Als jullie (niet-moslims) niet ingaan op die waarschuwingen, succes in deze aardse leven en Moge Allah jullie naar Het Rechte Pad sturen (dus goede daden helpen verrichtten: vriendelijkheid, gulheid, dapperheid etcetera). Maar weet dat wij (moslims) geloven dat het Hiernamaals het betere herbergt, Allah heeft ons (moslims) een belofte gedaan en wij (moslims) hem (om onze geloof uit te voeren). Wij (moslims) netals jullie (niet-moslims) zijn mensen en kunnen ook fouten maken. Wij (moslims) geloven in Allah, jullie (niet-moslims) in wat anders. Wij kunnen voor mekaar begrip en respect tonen. Want wij (moslims) hoeven jullie (niet-moslims) te overtuigen van onze meningen, nog hoeven jullie dat ons.

Moge Allah jullie Zijn Leiding geven en jullie allen naar de Waarheid Leiden met Zijn Kennis.
Moge jullie harten worden Verlicht met Zijn Geloof.
Moge Hij ware gelovigen hun zondes vergeven en hun standvastig maken in hun geloof
Moge Hij goede daden gemakkelijk en slechte daden moeilijk maken voor jullie

En Allah Weet Het Beste Voor Zijn Schepping (de mens onder andere)

Ik ben ook maar een mens, ik maak ook fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

Salaam(=vrede)

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 10:28
In eerste instantie geplaatst door hiccheim

en wie heeft dan de natuur en de wetten ervan geschapen, IHAEM?

Deze pareer ik met een wedervraag, omdat er mijns inziens geen antwoord op te vinden is, want er is niets geschapen. Waarom zou er iets geschapen moeten zijn?

wie heeft jouw geschapen?

Ik ben ontstaan. Ik neem toch aan dat ik niet hoef uit te leggen hoe de voortplanting bijvoorbeeld werkt?

wie heeft alles geschapen?

Zelfde antwoord als bij de eerste vraag. 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door Hadj

Ik heb echt gelachen om die 'IHAEM', ik zeg jou een ding jij bent echt niet intelligent. 

Dan ben jij de eerste die het zegt. Bijna alle mensen die ik spreek vinden mij wel intelligent.

Jij zegt dat Jihad en Ellende met elkaar te maken hebben?, dan ben jij een vieze racist, jij bent de ellende.

Ik zie duidelijk dat jij geen enkel benul van taal hebt. Zowel op het gebied van de definitie als op het gebied van de filosofie van woorden heb je blijkbaar geen kaas gegeten van enkele dingen. Ik kan bijvoorbeeld beargumenteren waarom Jihad en ellende met elkaar te maken hebben. Zo is het bijvoorbeeld ook met leven en dood, aarde en maan enzovoorts. Voor het woord racist en de betekenis verwijs ik je graag naar het woordenboek. Iets dat ik als niet-intelligent persoon wel gebruik.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 14:19

In eerste instantie geplaatst door Hadj

Tijd en dagen.

-----------------------------------------------------

(yawm) Day 365

(shahr) Month 12

(ayam, yawmein) Days 30

(sa'at) Hour 48

48 hours is the total time a 'date' lasts on Earth!!

(sanat) Year 22

Quran was revealed in 22 years and 5 months!!

Je beseft toch dat de islamitische kalender maanmaanden hanteert ipv zonmaanden?  Maw je doet hier een poging te bewijzen dat de islamitische kalender fout is, en de westerse juist... Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:20
Aghi abdelkader...

Masha ALLAH heel mooi gezegd!! ik ben het volledig met je eens...moge ALLAH je belonen...allahoema ameen
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 16:32
Salaam Beste Kimmie,

Neen, deze data die Allah in de Quran heeft gestopt zijn zo absoluut mogelijk op deze wereld/aarde toepasselijk. Dus, neen, Allah heeft voor de gelovigen de maankalender bepaalt, voor de aarde de zonkalender. Immers, Allah spreekt toch wel over onze planeet aarde toch? De maankalender heeft een religieuze waarde, is die dan absoluut voor deze aarde?
Kritiek mag, maar geduldig data verwerking en jezelf bekritiseren is top.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 04:30

Ihaem zegt,

Dan ben jij de eerste die het zegt. Bijna alle mensen die ik spreek vinden mij wel intelligent.

Waarom zeg je zoiets, je vertoond hiermee dat je denkt dat je heel intelligent bent. Wat een arrogantie. Waarom heb je dan van die lage uitspraken, Jihad en Ellende horen bij elkaar. Iemand die een beetje respect heeft voor een ander zou dit nooit zeggen, en respect voor elkaar hebben is een onderdeel van echte intelligentie. Inelligentie zit niet in het uirekenen van 2+2=5 maar echte intelligentie zit in iemands hart.

En wat vond je trouwens van datgenene wat ik jou had geantwoord over de 7 lagen van de atmosfeer? Die topic kon ik niet meer vinden.

It is He Who created everything on the earth for you and then directed His attention up to heaven and arranged it into seven regular heavens. He has knowledge of all things. (Qur'an, 2:29)

Then He turned to heaven when it was smoke. In two days He determined them as seven heavens and revealed, in every heaven, its own mandate. (Qur'an, 41:11-12)

The word "heavens," which appears in many verses in the Qur'an, is used to refer to the sky above the Earth, as well as the entire universe. Given this meaning of the word, it is seen that the Earth's sky, or the atmosphere, is made up of seven layers.

En kimmie, Als jij op een mooie heldere avond naar de hemel kijkt en je ziet de maan, prachtig schijnend, (dit is wat je denkt) dan kun jij mij niet wijs maken dat jij denk dat dat van de zon komt, dat kan alleen met behulp van de techniek van nu, maar zonder dit is dat niet mogelijk, in deze tijd niet niet en zeker 1400jaar geleden niet.

selam, Bilal

p.s. Allahu Akbar voor de rekenkundige wonderen en zonder twijfel is de Qor'aan het woord van Allah (s.w.a.)

Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 04:38

Ihaem zegt,

Ik zie duidelijk dat jij geen enkel benul van taal hebt. Zowel op het gebied van de definitie als op het gebied van de filosofie van woorden heb je blijkbaar geen kaas gegeten van enkele dingen. Ik kan bijvoorbeeld beargumenteren waarom Jihad en ellende met elkaar te maken hebben. Zo is het bijvoorbeeld ook met leven en dood, aarde en maan enzovoorts. Voor het woord racist en de betekenis verwijs ik je graag naar het woordenboek. Iets dat ik als niet-intelligent persoon wel gebruik.

Hoe denk jij werkelijk over Islaam? Ben jij groot genoeg om en eerlijk antwoord te geven en niet zoals zo veel mensen dat ze het niet durven te zeggen.? Jij denkt dat je zo'n grote jongen bent terwijl iemand dit moslim is dit nooit van zichzelf gaat denken omdat een moslim Allah (s.w.a.) boven zich stelt. Om dit psychisch aan te kunnen moet je intelligent zijn. (dus wat je ook berijkt aan kennis en cognitief vermogen heb je te danken aan Allah). Dus wie ben ik om me groot te voelen. Kun jij het psychisch aan om iemand boven je te stellen? Het blijkt uit je argumenten van niet.

Moge Allah (s.w.a.) je hart openen.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door Bilal

Hoe denk jij werkelijk over Islaam? Ben jij groot genoeg om en eerlijk antwoord te geven en niet zoals zo veel mensen dat ze het niet durven te zeggen.? Jij denkt dat je zo'n grote jongen bent terwijl iemand dit moslim is dit nooit van zichzelf gaat denken omdat een moslim Allah (s.w.a.) boven zich stelt. Om dit psychisch aan te kunnen moet je intelligent zijn. (dus wat je ook berijkt aan kennis en cognitief vermogen heb je te danken aan Allah). Dus wie ben ik om me groot te voelen. Kun jij het psychisch aan om iemand boven je te stellen? Het blijkt uit je argumenten van niet.

Moge Allah (s.w.a.) je hart openen.

Zou je iets meer samenhangende verhalen kunnen typen? Ik moet nu reageren op verschillende delen en dat is in een verhaal vrij lastig.

Verder moet je maar eens je uitspraken gaan bewijzen, want als skepticus zeg ik nu gewoon: Hoezo moet je om Allah boven je te stellen intelligent zijn omdat je het anders niet aan kunt?

Overigens stel ik de natuur boven mij. Ik ben er onderdeel van en het enige dat iets kan is de natuur in samenwerking met mijzelf. Ik heb geen vermogen van Allah. Dat vermogen is onderdeel van de natuur.

Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 05:22

Beste Ihaem,

Wat ik bedoel is dat je sterk moet zijn om tegen je ego te vechten (Grote Jihad) om te zorgen dat jij jezelf niet groot gaat voelen is hier een onderdeel van, om dit te berijken kan alleen maar met de hulp van Allah (s.w.a.)

Jij stelt iets boven je wat niet zelfstandig kan denken, dus in principe ztel je niets intelligents boven je.

Nu heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord.

Hoe denk je overt Islaam.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 06:43

salaam alaikoem.

Even een opmerking voor de mensen die zo hun best doen om het hichaem uit te leggen... Het heeft echt geen nut, want hij wil het gewoon niet begrijpen, hij wil het niet snappen, waarom weet ik ook niet, want dit is gewoon weer zo'n masha'Allah teken maar goed... it's no use... hij luistert toch niet. Ow ennuhm hadj we hadden weer dezelfde mening :p ik wilde bijna gaan schrijven majah, mijn hoofd is er weer bij vandaag ;)

liefs Thara

ma'asalama

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 10:10

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste Kimmie,

Neen, deze data die Allah in de Quran heeft gestopt zijn zo absoluut mogelijk op deze wereld/aarde toepasselijk. Dus, neen, Allah heeft voor de gelovigen de maankalender bepaalt, voor de aarde de zonkalender. Immers, Allah spreekt toch wel over onze planeet aarde toch? De maankalender heeft een religieuze waarde, is die dan absoluut voor deze aarde?
Kritiek mag, maar geduldig data verwerking en jezelf bekritiseren is top.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Hai,
misschien had Allah dan beter de jaren zo bepaald dat de maan- en zon-kalender gelijk liepen?  Maar goed, wat je dus wil zeggen, is: in het dagelijkse leven zou elke moslim gewoon de zonkalender moeten gebruiken, en enkel om weet-ik-veel-wat te berekenen de maankalender?  Het had makkelijker gekund (zeker als je toch zogezegd almachtig bent)...
Maar goed, even een bijvraag, wat is het belang van de maan in de Islam?  Ik weet dat in veel natuurgodsdiensten en in het paganisme enzo, de maan voor vrouwelijkheid staat, voor de vruchtbaarheidscyclus, etc.  Hoe zit het bij de Islam?

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 10:18
In eerste instantie geplaatst door Bilal

Inelligentie zit niet in het uirekenen van 2+2=5 maar echte intelligentie zit in iemands hart.

Nee, ik vermoed dat je het verwisselt met wijsheid of?

En wat vond je trouwens van datgenene wat ik jou had geantwoord over de 7 lagen van de atmosfeer? Die topic kon ik niet meer vinden.

It is He Who created everything on the earth for you and then directed His attention up to heaven and arranged it into seven regular heavens. He has knowledge of all things. (Qur'an, 2:29)

Then He turned to heaven when it was smoke. In two days He determined them as seven heavens and revealed, in every heaven, its own mandate. (Qur'an, 41:11-12)

The word "heavens," which appears in many verses in the Qur'an, is used to refer to the sky above the Earth, as well as the entire universe. Given this meaning of the word, it is seen that the Earth's sky, or the atmosphere, is made up of seven layers.

Dan klopt het niet, want dan zou laag 8 het heelal zijn, en zijn het er meer dan 7...  Verder heeft de atmosfeer van de aarde sowieso maar 4 lagen, zijnde: troposfeer, stratosfeer, mesosfeer, thermosfeer.

En kimmie, Als jij op een mooie heldere avond naar de hemel kijkt en je ziet de maan, prachtig schijnend, (dit is wat je denkt) dan kun jij mij niet wijs maken dat jij denk dat dat van de zon komt, dat kan alleen met behulp van de techniek van nu, maar zonder dit is dat niet mogelijk, in deze tijd niet niet en zeker 1400jaar geleden niet.

En dit heeft op welke manier met de discussie te maken?  Het ging over zon- en maan-maanden, niet over dat het licht van de zon gereflecteerd wordt op de maan.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.