Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tekst op grafsteen doodgeboren kindje

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Est Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 augustus 2014
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Est Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tekst op grafsteen doodgeboren kindje
    Geplaatst op: 11 augustus 2014 om 14:04
Ik zoek een mooie tekst uit de Koran, of een mooi arabisch gedichtje voor op een grafsteen van een doodgeboren kindje. Wie kan mij helpen? Liefst in het nederlands en in Arabische tekens. Ik heb al de "tekst: Van Allah zijn wij en tot Allah keren wij terug", wat ik mooi vind, maar ik weet niet hoe je dit schrijft in het arabisch. Meer suggesties zijn van harte welkom. Alvast hartelijk dank!













Est
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2014 om 17:19
Gecondoleerd met het verlies.. Veel sterkte toegewenst in deze periode.

In het Arabisch is het; إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Je spreekt het uit als: Inna lillahi wa inna ilayhi raji'oun

Engels: To Allah We Belong, And To Him We Shall Return
Nederlandse vertaling van Siregar: Waarlijk, wij behoren tot Allah en waarlijk, wij zullen tot Hem terugkeren.

Het komt trouwens voor in Surat Al Baqarah vers 156.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Est Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 augustus 2014
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Est Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2014 om 17:26
Heel erg bedankt voor je hulp. Mocht je nog verdere suggestie hebben, dan hoor ik het graag.
Est
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2014 om 21:18
salam akhi
3addama allahu ajrakoum wa raza9akoum a sabr. 
erg veel sterkte akhi

ik heb een paar voor je gezocht in caligraphy zie hier paar voorbeelden die je wellicht kan gebruiken.





Aangepast door islaam - 12 augustus 2014 om 21:22
Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2014 om 21:24
Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2014 om 21:25
Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.