Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenislamitische kleding

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Onderwerp: islamitische kleding
    Geplaatst op: 23 januari 2004 om 12:49

Assalaam aleikoem

Ik heb een vraag. Wat is nou precies islamitische kleding??? Ik dacht dat dat wijde kleding was die het lichaam bedekt en die niet op westerse kleding lijkt. Misschien is dit wel een hele domme vraag maar ik kreeg eerder te horen dat islamitische kleding niet bestaat omdat kleding geen geloof heeft....

Wa aleikoem salaam

een Esther

Terug naar boven
Nour islaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 27
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 13:21

 

Wa3aleikom asalaam ester,

Kleding is een culturele uitingsvorm die het standpunt en beeld van het individu en de gemeenschap geeft over hun visie over het lichaam. Het geeft ook een bepaalde uitleg die zij hechten aan het totaal aan normen, waarden, opvattingen en gedragsregels. Kortom, kleding weerspiegelt de standpunten en opvattingen van het individu over het lichaam in het algemeen. Iedere beschaving en cultuur hecht een bepaalde waarde aan het lichaam en kent een bepaalde interactie aan het lichaam toe.

Dit wordt mede bepaald door de betekenis en het belang die het individu en de gemeenschap hechten aan termen als �schaamte�, �bloot zijn�, �bedekking�. Dit eerste gedeelte van het artikel is vooral een introductie op de filosofie van de islamitische kleding. Voorop moet gesteld worden dat de islamitische kleding niet iets is voor vrouwen alleen.

http://www.islaam.nl/article_full.asp?ID=374

En ALLAH weet het beste alhamdoelillah

asalaam oe3aleikom

oegtik fi dien kawtar

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 14:12

Assalamu alaikum,

islamitische kleding is kleding die je kleedt naar islamitische norm. Dat dit kleding moet zijn die per definitie niet op "westerse" kleding mag lijken is niet waar, omdat het gegeven dat westerlingen per definitie ongelovig zijn niet waar is. Die tijd zijn we al lang voorbij en is niet religieus maar politiek gefundeerd. In dat geval is het correcter niet van islamitische kleding maar van arabische, berberse, turkse, pakistaanse etc. kleding te spreken.

Lees eens een oud boek van Ot en Sien en kijk goed naar de plaatjes; moeders draagt daar zeer Hollandsche kleding... �n volledig islamitisch verantwoord. (oke, de hoofdoek laat wat te wensen over).

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
hanane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 14:19

salaam

volgens mij is islamitische kleding, kleding die je lichaam volledig dekt en voldoende wijd is dat de lichaamsvormen er niet door komen of door schijnen.incl hoofdoek. dat is wat ik daaronder versta 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.