Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Help

 Post Reply Post Reply
Schrijver
tatlikiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tatlikiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Help
    Geplaatst op: 31 januari 2004 om 12:19

Hallo iedereen

Ik ben een niet-moslim meisje van 21 jaar en ik heb een moslim vriend van 22 jaar, ik weet dat het niet mag maar wij houden veel te veel van elkaar om onze relatie te beeindigen.

Ik ben een jaar met de islam bezig en ik heb hem ongeveer 7 maanden geleden leren kennen, het was echt liefde op het eerste gezicht en dankzij hem ben ik er van overtuigd geraakt dat ik me wil bekeren. Ik ben me ook stapsgewijs gaan aanpassen op zijn cultuur. Wij weten ook 100% zeker dat wij samen een toekomst willen opbouwen en we willen binnenkort gaan trouwen. Wij zijn er van overtuigd dat wij de ware zijn voor elkaar en dat we voor elkaar bestemd zijn.

Het einge probleem is zijn vader. Hij keurt het niet goed en hij wil dat wij onze relatie beeindigen omdat in onze omgeving het erg vaak gebeurt dat een niet-moslim met een moslim trouwt en dat die huwelijken maar voor korte duur zijn. Ik wil me bekeren tot islam, niet alleen voor mijn vriend maar omdat ik het zelf in me hart graag wil doen.

Hoe moeten wij zijn vader overtuigen dat wij serieus zijn en dat wij ons huwelijk niet zullen beeindigen??

xxx een radeloos meisje...

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 12:39

Hey meid,

Ik raad je aan om ten eerste je te bekeren, de Islam te leren kennen en dan zoveel mogelijk du3a (smeekbedes) doen..

Allah de Verhevene de Almachtige, weet wat het beste is voor jullie, dus als Hij het goed vind, zal hij jullie inshAllah helpen.

Ook raad ik je aan, om nu zo min mogelijk contact met hem te houden, je weet dat het niet mag, je zegt dat je veel van hem houd. Maar je moet ook veel van jou Schepper houden.. Als je vriend zoveel van je houd, zal hij geduld hebben, en zal hij pas om jou hand moeten vragen als je bent bekeerd. Tegen die tijd zullen jullie veel, heel veel du3a moeten doen... InshAllah (als Allah het wil) komt het goed.

En erg leuk om te horen dat je je wilt bekeren. Moge Allah de Verhevene de Almachtige je helpen om de juiste keuze te maken inshAllah..

Vrede, een moslimmeisje...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Abdul El Malik Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul El Malik Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 13:00

Beste Zuster,

Wij zijn alle Allah's kinderen, je tot het geloof bekeren kan je rust geven en je je plek geven welke je altijd heb gezocht. Ik ben ook bekeerd na het vinden van mijn partner. Ik was ook een niet-islamiet, maar het bleek dat mijn gehele levensvisie 1 op 1 aansloot met de visie van Islam. Als je je bekeert, heeft je aanstaande schoonvader geen reden om te weigeren, want je aanstaande treed in het huwelijk met een gelovige. Waar moet je aanstaande schoonvader bang voor zijn? Voor de mensen om hem heen of voor Allah. Je trouwt voor Allah en je zelf niet voor de mensen om jullie heen. Maak dat duidelijk en leg dit voor, als hij dit weerlegt, dan kent hij niet het mooie universele van de mens. Tijdens de Had'j, ziet men niet blanke broeders en zusters, Aziatische broeders en zusters, broeders en zusters uit het Midden-Oosten en uit Afrika en noem maar op. In de ogen van Allah de Barmhartigge, zijn wij allen ��n. We zijn universeel met elkaar verbonden middels ons geloof. Laat je niet weerhouden door de bekrompenheid van cultuur.

Als Allah jullie steunt, dan staat Insh'allah jullie niets in de weg.

Ik wens je succes met je keuze... je zal er nooit spijt van krijgen..

A Salam Aleikum ....

 

 

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 14:34

asalam aleikum Abdul El Malik,

je zal met de beste intentie geschreven hebben dat wij kinderen van Allah(vzmh)zijn...maar wij zijn niet zijn kinderen,wij zijn Allah`s dienaren\slaven...

 

"Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt".

soerah Al-Ikhlash (112:3)

 

wa aleikum salam wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote FATIH Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 16:55

Asalaam Aleikum,

Veel bidden zuster! Als het ene deur dichtgaat, gaat wel ene open voor je. Allah laat de mensen niet in de steek. Het komt allemaal goed Insaallah.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 16:42

Hallo

Even een vraagje, hoe kan je eigenlijk je toekomstige leren kennen, als je geen mannen mag leren kennen?

En Tatlikiz, love conquers all  Ik wens je alvast veel succes.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 23:52
Wij zijn Allah slaven.... zo heb k t nog nooit bekeken, hij maakte ons om hem te dienen?

'T doet me denken aan een slavendrijver die kwaad op zijn slaven is als ze hem niet gehoorzamen.



Paul
Welcome to where time stands still
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 11:59

Salaam alaikom,

Je zegt dat je je graag wilt bekeren. Ik wil je wel met nadruk zeggen dat als je je wilt bekeren tot het mooie Islam, dan moet je het niet voor je vriend doen. Doet het omdat je het zelf wilt. En natuurlijk totdat je zelf 100% overtuigd bent dat de ISLAM het enige geloof is. Ik zou zeggen lees zoveel mogelijk over de Islam, neem contact met andere zusters. Lees de vertaalde Qoeran, dan zul je echt inzien dat Allah de enige god is.

Ik denk dat zijn vader bang is voor de reactie in zijn omgeving. Ik durf te zweren dat als jij je eenmaal tot de islam hebt bekeert dat hij jou dan met open armen zal ontvangen. De mensen zijn bang voor de reactie's van mensen, en vergeten Allah (swt).

Ik hoop insjallah dat Allah (swt) jou tot de weg van de Islam zal leiden.

Masalama

een zuster in de Islam

Terug naar boven
tatlikiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tatlikiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 12:16

Hallo allemaal,

Ik wil ten eerste graag iedereen bedanken voor alle raad dat jullie mij gegeven hebben tot nu toe. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk over de Islam te weten te komen en het lukt aardig. Als iemand nog aanraders heeft voor me hoor ik dat graag!

Nogmaals bedankt allemaal

Veel liefs...

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2004 om 16:54

you're welcomee aanstaande zuster in de islam Als Allah de Verheven het wilt...

Take care..

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2004 om 16:56

salaam

ik denk dat als je je bekeert,gaat de vader daar anders over nadenken,dan heeft hij geen verdere protest neem ik aan.dus eerst bekeren,en dan zult ge al die problemen nchallah(als god da wilt) achter de rug hebben.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
angel* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angel* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2004 om 07:35

 salaam malikoem

die woorden moet je uitspreken als je zijn vader tegen komt en je moet laten merken dat je veel over de islam weet en dat je dat graag wilt worden als hij het dan nog steeds niet respecteerd moet je hem raken met de woorden van allah (v.z.h)

bijvoorbeeld door de vertaalde koran te lezen kun je zo vertellen wat allah wil of hoe hij zich moet gedragen tegenover jou als je dat tegen hem zegt alleen dan op een goeie manier enzo dan raak je zijn hart en ik hoop dan dat alles goed komt en een beetje in je eigen woorden vertellen

oke ik hoop dat alles goed komt inshala

Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 08:27

Salaam aleikum. Ik ben ook Nederlands en ik ben nu bijna twee jaar getrouwd met een Marokkaanse man. Wat mij erg opvalt is dat mijn schoonouders het niet erg vinden als hun zonen met een Nederlandse vrouw zouden trouwen, maar het zou wel een afgang zijn als hun dochters met een Nederlandse man zouden trouwen. Dat zou dan betekenen dat ze geen man van 'haar eigen soort' heeft kunnen vinden. Ik vind het erg jammer dat er op die manier wordt gedacht. Ik begrijp het heus wel dat het voor een Marokkaanse moeder die geen Nederlands spreekt moeilijk is om een Nederlandse schoondochter te krijgen, maar cultuur en/taal gaat toch niet boven geloof!

Ik zou gewoon doorzetten meid! Als Allah swt wil zul je met die jongen trouwen en komt alles goed. Verdiep je in de Islam. er zijn enorm veel goede boeken te koop. Succes!

Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 15:11

 

Salaam,

Ik wil eventjes (eigenlijk off topic) ingaan op de formulering die zuster Zahra geeft: "slaven van Allah swt."

Allah swt. is te barmhartig om slaven te hebben, met de term "dienaren" ben ik het helemaal eens. Met "slaven" impliceer je eigenlijk dat Hij ons kwaad zo willen doen, daar ben ik het met Paul eens: dat is gewoon een idee dat ik bij dat woord krijg.

Wij dienen Hem omdat we daar zelf voor gekozen hebben niet omdat wij door Hem gedwongen zijn, Islam is een vrije keuze, het geeft mij richting en rust.

Echt niets tegen op jouw idee hoor Zahra, vind jij de term "dienaar" niet beter dan de naam "slaven", in ieder geval beter gekozen??

Wassalam,

Michel 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 15:18

Assalau alaikum,

het arabische woord "abd" betekend zowel slaaf als dienaar. Vandaar denk ik.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.079 seconden.