Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenJe zus!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Je zus!!!
    Geplaatst op: 16 maart 2004 om 04:43

Elselaam alaikoem warahmet allah wabaratoeh

Ik heb een vraag,

Ik kom uit een gelovige famillie(moslims) alhamdoellilaah.

Als mijn zus zeg maar strakke kleren draagt en hoge hakken en makeup en zo dat soort dingen met de mode mee loopt maar dats bij mijn famillie alhamdoellilaah niet zo maar zeg maar als en zij is ouder dan mij wat kan ik daar tegen doen mijn ouders die zeggen wel dat het fout is maar ze luisterd niet ik heb advies nodig. En wat is ze schande ofzo van de famillie. bijv. Het is tenslotte mijn zus dus ik moet wel mee bemoeien wat hoor ik te doen dan...

 

Alvast bedankt ,


Terug naar boven
hamdimo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 05:20
ASSALAMU ALEYKUM WR WB,

JE MOET IETS OVER ZEGGEN WANT: DE ISLAM LEERDT ONS DAT WEN DE SLECHT MOETEN VERBIEDEN EN DE GOEDE MOETEN VERSPRIJDEN.


HAMDIMO
ALAAHU AKBAR
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 05:27

Hoi Rabah,

het is eigenlijk heel eenvoudig, je kan je zus niets verplichten.  Ik snap dat je vanuit je geloof dit niet leuk vind, maar je zus mag zelf kiezen.  Je kan natuurlijk proberen met haar te praten, maar uiteindelijk is zij het die een keuze maakt en kiest wat ze s ochtends aantrekt.  Besef ook goed dat in deze cultuur strakke kledij en make-up niet slecht zijn, dat ze het recht heeft die te dragen.  Ik vind het spijtig dat je je zus als eens schande ziet omwille van haar uiterlijk, waaraan heeft ze dat verdient? 

Sterkte Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 05:34

elselaam

sorry maar het is niet alleen maar de kleren ofzo maar geen een iets of waar je aan haar kun zien dat ze moslim is.  En is ook niet mijn zus het was voorbeeld alhamdoellilaah heb ik niet zo'n zus

ik wil gewoon meer informatie daarover en ik wil niet berecht worden want ik gaf een voorbeeld.

walselaam


Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 06:03

asallam aleikum,

Inderdaad kan je haar niet verplichten..ghair..immers Allah(s.w.a)heeft het haar al verplicht..

Het is voor een gelovige wel goed om ook voor zo iemand het beste te willen,en haar daarom wijzen op de rechten en plichten van een moslim...Vraag haar..als haar dag gekomen is..of ze dan zeker weet dat ze geen spijt heeft...maak haar duidelijk dat die dag altijd kan komen...

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 06:16

Hoi rabah,

sorry voor de verkeerde interpretatie, maar nergens stond dat het slechts een voorbeeld was  Je had het de hele tijd over 'jouw zus'.  Nu ja, niet erg, en mijn post kan je dan ook als voorbeeld bekijken.  Ook nog een kleine toevoeging, omdat je geboren bent in een moslimgezin, hoef je niet perse moslim te zijn of kan je je naderhand bekeren...  Misschien dat daarom die voorbeeldzussen die kledij dragen?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 09:06

Salaam aleikom rabah

vroeger toen ik 15 ofzo was droeg ik ook strake kleren en ging ik ook de Mode mee. ik wou er altijd bijhoren en droeg ook geen hoofddoek. Nu ik ben nu 18 jaar, draag ik de hoofddoek en draag ik nog steeds straker kleren maar dan wel bedekt bijvoorbeeld met een vest. ik heb dit bewust gedaan niet voor mijn ouders/vrienden enzo, maar voor mezelf. mijn tijd is al aangekomen ik had het natuurlijk veel eerder moeten doen ik heb ook spijt. soubhallah. ik wil daarom ook zeggen dat je beter een advies aan je zus kan geven dan dat je haar zegt ja je moet dat doen van de islam bla bla bla. eigenlijk is dat wel verplicht de hoofdoek enzo. maar je moet het rustige tegen haar zeggen?

wat betekent de hoofddoek voor ons moslima's?

hoe moeten we de hoofddoek dragen? en allerlei vragen die je misschien ins-allah aan haar zal uitleggen. ik weet misschien een goede site waar je de informatie kan halen www.al-islaam.nl of je kan als je het in het algemeen wilt over hebben in de Islam kan je gaan naar www.islam.pagina.nl

soubhanallah het helpt wel ins-allah.

ik geef ook elke week aan een meisje les over De Islam. ins-allah

ik hoop je eigen mening te horen ins-allah

salaam aleikom waramathu Allah wa baraakthu

Mouni

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.