Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotentrue religion

 Post Reply Post Reply
Schrijver
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Onderwerp: true religion
    Geplaatst op: 05 april 2004 om 15:49

voor degene die goed engels kunne lezen: hier iemand die machallah moslim is geworden door het christendom. het is maar een deel als ik alles had gekopieerd dan was het wel wat lang geweest.

Given the fact that there has never been in the history of the Torah (Old Testament) the religion of God to be named after a Prophet (i.e. Adaminity, Abrahamity, Mosanity, etc.), I hope to explain that Jesus did not preach the religion of Christianity, but a religion that gives all Praise and Worship to The One God.

One of the questions I asked myself as I took an objective (second) look at Christianity was; where did the word Christianity come from and was the word ever mentioned to Jesus? Well, I did not find the word Christianity in the Bible, not even in a Bible dictionary. Specifically, I did not find in the Bible where Jesus called himself a Christian. 

The word Christian was first mentioned by a pagan to describe those who followed Jesus. It is mentioned one of three times in the New Testament by a pagan and Jew in Antioch about 43 AD, (Acts 11:26, Acts 26:28 and 1 Peter 4:16) long after Jesus left this earth. To accept the words of pagans as having any value or association with divinity, Jesus or God is contrary to the teachings of all Prophets.  

Jesus prophesied that people would worship him uselessly and believe in doctrines made by men (Matthew 15:9). 

"But in vain they do worship me, teaching for doctrines the commandments of men." This verse, Matthew 15:9, is further supported by these words of the Quran: 

"And (remember) when Allah will say (on the Day of Resurrection): "O Jesus, son of Mary! Did you say unto men: "Worship me and my mother as two gods besides Allah?" He will say: "Glory be to You! It was not for me to say what I had no right (to say). Had I said such a thing, You would surely have known it. You know what is in my inner-self though I do not know what is in Yours, truly, You, only You, are the All-Knower o fall that is hidden and unseen. 

Never did I say to them aught except what You (Allah) did command me to say: �Worship Allah, my Lord and your Lord.� And I was a witness over them while I dwelt amongst them, but when You took me up, You were a Witness to all things. (This is a great admonition and warning to the Christians of the whole world)." (Al-Ma�idah 5:116-117) 

I found that Biblical verses like John 5:30, John 12:49, John 14:28, Isaiah 42:8 and Acts 2:22 support the above mentioned verses of the Quran. 

Before leaving the subject of Christianity, I should mention one small point of observation. If Christians are Christ-like, why are they not greeting each other with the words; Peace be with you (Salamu Alaikum), as Jesus did in Luke 24:36. As you may be aware, the greeting from one Muslim to another Muslim is Assalamu Alaikum; a Christ-like saying.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 15:52

Salaam,

mooi stukje!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 05:51

De plank wordt weer misgesl*gen:

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Given the fact that there has never been in the history of the Torah (Old Testament) the religion of God to be named after a Prophet (i.e. Adaminity, Abrahamity, Mosanity, etc.), I hope to explain that Jesus did not preach the religion of Christianity, but a religion that gives all Praise and Worship to The One God.

Gedeeltelijk waar: Yeshua heeft ons idd geleerd de Vader te aanbidden. Maar in Bijv Hebree�n 1:6 wordt ook de Zoon aanbeden door de engelen.

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

One of the questions I asked myself as I took an objective (second) look at Christianity was; where did the word Christianity come from and was the word ever mentioned to Jesus? Well, I did not find the word Christianity in the Bible, not even in a Bible dictionary. Specifically, I did not find in the Bible where Jesus called himself a Christian. 

Misschien moet deze man/vrouw eens zoeken op het woord Christus (gezalfde). De volgelingen van Yeshua haMeshiach, Jezus Christus, noemden zichzelf volgelingen van Christus oftewel christenen, en/of werden zo door anderen genoemd.

    Matth 26:63+64 >>>Doch Jezus zweeg stil. En de hogepriester, antwoordende, zeide tot Hem: Ik bezweer U bij den levenden God, dat Gij ons zegt, of Gij zijt de Christus, de Zoon van God?
    Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg ulieden: Van nu aan zult gij zien den Zoon des mensen, zittende ter rechter hand der kracht Gods, en komende op de wolken des hemels.

Yeshua wordt tientallen keren de Christus genoemd in de bijbel.

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Jesus prophesied that people would worship him uselessly and believe in doctrines made by men (Matthew 15:9). "But in vain they do worship me, teaching for doctrines the commandments of men."

Lezen is een kunst appart. Yeshua citeerd Jesaja, die namens G.d spreekt en dus niet namens Yeshua. Hoe kan het ook anders, tijdens Jesaja (+/- 700 vChr.!!) bestond Yeshua nog niet en konden de mensen Hem onmogelijk kennen, laat staan aanbidden.

Daarnaast is het niet een algemene opmerking, maar een opmerking gericht aan een aantal personen toenertijd. Zoals Ka�n WEL tevergeefs G.d aanbad, zo aanbad Abel G.d NIET tevergeefs (Gen 4) Het is dus niet te stellen dat iedereen G.d tevergeefs aanbid.

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

"And (remember) when Allah will say (on the Day of Resurrection): "O Jesus, son of Mary! Did you say unto men: "Worship me and my mother as two gods besides Allah?"

Ik aanbid geen moeder. Das blasfemie.

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Before leaving the subject of Christianity, I should mention one small point of observation. If Christians are Christ-like, why are they not greeting each other with the words; Peace be with you (Salamu Alaikum), as Jesus did in Luke 24:36. As you may be aware, the greeting from one Muslim to another Muslim is Assalamu Alaikum; a Christ-like saying.

Yeshua heeft nooit Sal** Al** gezegd. Hij was Jood en groette dus met 'Sjalom', een groet die ik persoonlijk ook vaak gebruik als ik mn broeders in het geloof ontmoet.

Wat dat betreft zit ik dus dichterbij de bijbel dan jullie.

Invin.

PS: dit is trouwens weer een knip en plakwerkje. Jammer dat jullie zelf zo weinig kennis van zaken hebben.

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2004 om 06:25

Wat moslims van de bijbel vinden is 1 ding.

De bijbel verdraaien is een 2de.

De bijbel wordt in het eerste bericht verdraaid. Dat brei ik recht. Wat men met mijn reactie doet moet men zelf weten.

Iedereen heeft recht de waarheid te weten & niet geschoten is altijd mis.

    United in Christ

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2004 om 15:19

beste inviceble,

ten eerste heb ik dit stukje niet geschreven ik heb het alleen gekopieerd. het is door een christen geschreven.

en ten tweede welke moslims verdraaien de bijbel??

oulikoum asalaam,

 

Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2004 om 05:49

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

beste inviceble,

Invincible, aangenaam.

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

ten eerste heb ik dit stukje niet geschreven

I know. Ik zeg toch niet dat jij de boel verdraaid, toch?

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

ik heb het alleen gekopieerd. het is door een christen geschreven.

Edit: ex-christen. Of ik begrijp je openingszin niet goed.

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

en ten tweede welke moslims verdraaien de bijbel??

Moslims die stukken schrijven zoals jij in het eerste bericht hebt gepost.

Groet

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2004 om 06:34
Er wordt uitgebreid de term christenen behandeld als bewijs dat het christendom niet de ware religie is.

Het is waar christenen dat christenen voor het eerst zo werden genoemd door anderen. Op grond hiervan werd gesteld dat dit tegen de profeten ingaat en daardoor het christendom hoort afgewezen te worden. Voor een christen zijn de profeten die profeten die de bijbel verhalen. Deze profeten hebben nooit het geloof een naam gegeven.
Die trend kom je eigenlijk overal in de oudheid tegen. Ieder volk had zijn eigen god of goden. Hun geloof werd geen naam gegeven, alleen de naam van het desbetreffende volk werd gebruikt. Het grote voorbeeld is de term Joden. Hebben we het nu over Joden dan spreken we in het ene geval over het Joodse volk en in het andere geval over de Joodse godsdienst.
In de eerste eeuw ontstond er een probleem. De Joden claimden dat het christelijk geloof niet tot het Joodse geloof en volk hoorde en de Christenen claimden dat zij de God van Abraham, Isa�k en Jakob vereerden en de ware voortzetting van het Joodse geloof waren. Om onderscheid te maken kwam de term christenen in opkomst.
Deze term werd al snel ook door de christenen zelf gebruikt, aangezien de term aangeeft dat christenen volgelingen van de Christus zijn. Aangezien het juist door niet-christenen voor het eerst werd gebruikt, is het onbewust een groot eerbetoon, omdat wij hierdoor vernoemd worden naar de Christus.

Een bepaalde naam voor een geloof wordt gebruikt om onderscheidt te maken. Als iedereen dus gelooft, heeft dat geloof geen aparte naam nodig. Zo hebben Adam en Eva zich waarschijnlijk nooit anders genoemd dan wat ze biologisch gezien waren: mensen. Hoewel ze door de grote drie geloven toch als zijnde de eersten van hun geloof worden betiteld.
Ik zou zelfs zover kunnen gaan door te zeggen dat het woord geloof of religie toen niet bestond, aangezien er geen andere geloven of religies bestonden.

Vanuit de schepping gezien, behoren de gelovigen zichzelf of zal God de gelovigen niet als zodanig een aparte speciale naam geven om geloof van ongeloof te scheiden, omdat dat vanzelfsprekend had horen te zijn.
Wel zie je in de bijbel dat gelovigen tegenover ongelovigen worden geplaatst, het probleem is dan dat gelovigen niet als term kan worden gebruikt aangezien zowel gelovigen als ongelovigen zich zo noemen. Helaas werd het ongeloof zo groot dat ongelovigen ook het geloof en hun ongeloof een naam gaven, om onderscheid te maken tussen hun ongeloof en het geloof.
Letten we dan op de Koran en de Bijbel. Dan zie je dat Joodse noch Christelijke geloof zichzelf een naam geven, maar werd gegeven door ongelovigen. Terwijl het Islamitische geloof zichzelf wel een naam gaf.

Oordeel zelf!
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.