Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOog om oog...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Oog om oog...
    Geplaatst op: 16 mei 2004 om 14:48

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Oog om oog�

 
Twee jonge mannen kwamen altijd bijeen om te zondigen. De shaitan had hun volledig in zijn macht. En dit allemaal terwijl zij getrouwd waren. Op een dag begon ��n van hen aan zijn zoveelste avontuur. Hij beloofde een vrouw, die hij had leren kennen, een leuke avond. Hij moest alleen nog even van zijn vrouw zien af te komen. Hij wist zijn vrouw ervan te overtuigen dat hij moest overwerken en dat zij maar beter naar haar ouders kon gaan en vertrok vervolgens naar zijn afspraakje.  

Toen hij aankwam werden zijn wildste fantasie�n hem reeds in het vooruitzicht gesteld.  De vrouw stelde voor om eerst gezellig in het park te gaan zitten en daarna naar zijn huis te gaan. Thuis aangekomen vroeg de vrouw of hij niet wat eten en drinken in huis had. Dit had hij echter niet, maar hierdoor liet hij zich niet stoppen. Hij stapte in zijn auto en reed naar het dichtstbijzijnde restaurant. Toen hij alle benodigdheden had gekocht en terug naar huis reed werd zijn pret al snel verstoord door een agent die hem tot stoppen dwong. Hij had een aantal stopborden genegeerd en moest meekomen naar het bureau.

Eenmaal aangekomen op het politiebureau belde hij zijn goede vriend op met de mededeling dat een �lekker wijf� op hem thuis zat te wachten en dat hij vast zat op het politiebureau en voorlopig nog niet weg kon. Hij bood dit buitenkansje aan zijn enige echte vriend. �Je moet naar mijn huis gaan om het werk af te maken! En vergeet niet, nadat je klaar bent, om die sloerie thuis af te zetten �en een beetje tempo, want ik ben bang dat mijn vrouw strakjes komt en haar daar treft.�, zei hij door de telefoon. Zijn vriend stelde hem gerust en bedankte hem voor dit fantastische aanbod.  

En zo vertrok de trouwhartige kameraad naar het huis van zijn goede vriend die vast zat op het politiebureau. Hij maakte de deur open en keek naar binnen en kon geen stap verder zetten, hij kon zijn ogen niet geloven�.Ben jij dat!? Dit bestaat niet!!� Het was zijn eigen vrouw in het huis van zijn beste vriend. Hij ging tekeer als een gek, en bleef maar schreeuwen: �Jij bent mijn vrouw niet meer, Jij bent mijn vrouw niet meer!�  

Dit doet mij denken aan de volgende woorden van imam es-Shaaficie:  

�Overspel is te vergelijken met een schuld die je aangaat. Weet dat het aflossen ervan gebeurt doordat anderen (weer) overspel plegen met jouw familie. En wie voor een bedrag van 2000 dirham overspel pleegt met andermans familie, hiervoor zullen anderen voor het luttele bedrag van een kwart dirham overspel plegen met zijn familie.�


Jullie Zuster Fi Dien!!



Bron:
www.islaam-online.nl

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Mouna Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2004 om 16:06

In naam van Allah
De Barmhartige
De Genadevolle
Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2004 om 18:27

Salam,

Volgens mij klopt het verhaal niet helemaal. Het lijkt me toch het meest logische dat de man de vrouw van zijn enige echte vriend, toch wel een keer heeft gezien

Maar misschien kent hij haar alleen met burka. Maar ja, het moraal van het verhaal is duidelijk. Laat het een les zijn voor de heren EN dames.

Wa aleikum salam

Terug naar boven
Maroccanrose Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 16:15
 PRACHTIG VERHAAL MET EEN DUIDELIJK MORAAL
la ilaha ila allah mohammedan rasoel allah

~*~ een zin die de harten doet bewegen,
de waarheid is aan de moslims gegeven~*~
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 16:38

Salama3leikoem

Dat is zijn verdiende loon(de man die bij het huis zijn vrouw aantrof)En hij kan ook niet boos worden want hij was van plan het zelfde te doen.Maar zoals ALLAH ook zegt in de koran en goede mannen zijn er voor goede vrouwen en   en slechte mannen zijn er voor slechte vrouwen zoiets was het geloof ik als ik fout heb verbeter me dan alsjeblieft

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 12:16

Asslamoe alykoem,

inderdaad zuster, je hebt gelijk, Allah zegt in soerat An-noer aya 26:

Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen, dezen hebben niets uitstaande met hetgeen anderen zeggen. Er is voor hen vergiffenis en een eerbare voorziening.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 14:05

Salama3leikoem
Dankjewel ,ik wist wel dat het precies in de koran stond maar ik was te
 moe om het op te zoeken  want het was al bijna 12 uur  maar toch bedankt

                                               Bisharo

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.