Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vrouwen zijn bezit?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
foppe Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote foppe Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vrouwen zijn bezit?
    Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 10:58

ik denk dat mijn vraag hier wel op de goeie plaats is, zo niet dan hoor ik het wel.

Graag zou ik een antwoord willen op het volgende:

Ik ken een turkse familie; man, vrouw, twee kinderen. Al een heel aantal jaren is de man nooit thuis. Hij doet zijn werk, maar zit voor- en na werktijd in een kroeg. Elke vrije dag zit hij in dezelfde kroeg. Gokt. Gokt zoveel dat er soms geen geld meer is voor vrouw en kids om te eten.
Hij dwingt de vrouw tot sexuale gemeenschap wanneer hij dat wenst. Hij vind de kinderen lastig en de kids zijn overduidelijk bang voor hem

De vrouw heeft dit jaren lang aangezien en heeft nu voor zichzelf gekozen en heeft hem het huis uit gezet.
Wat er nu gebeurd is het volgende:

Hij komt langs wanneer het hem uitkomt, dwingt zichzelf naar binnen en loopt alles langs om te kijken of zij geen dingen doet die hem niet tot zijn zin zijn (ondanks dat hij nu al een tijd het huis uit is). Hij (be)dreigt haar, hij manipuleerd de kids (vooral de jongen) legt daarmee zo'n druk op dit ventje dat die zichtbaar aan het veranderen is.
Hij neemt de jongen vaak mee, negeert het meisje. De jongen verteld bij thuiskomst dat hij zijn moeder in de gaten moet houden, alles moet vertellen wat er gebeurd in huis. Hij verteld dat de familie van papa allemaal rare dingen doet (rituelen) en dat hij daar bij moet zijn. Hij voelt zich erg raar als dat gebeurd.

De man schreeuwt vaak, als hij zich weer eens in toegang verschaft heeft tot het huis: jij niet van mij, dan ben je van niemand. ik maak je af als ik je ooit met een andere kerel zie! en hem ook!
je bent geen goede moslim, ik heb je toch niet geslagen en de kids ook niet?

Is dit gebruikelijke gang van zaken?

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 14:40

Dit heeft niets met islaam te maken ,maar duid meer op iemand met een alkohol/gok verslaving,waarvan hij de problemen afreageert op zn gezin.

Dat hij zegt dat hij muslim is is niet relevant.
 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
foppe Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote foppe Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 14:43

hoe komt het dan dat zijn hele familie dit wel zo ziet en daar ook naar reageerd? het lijkt wel alsof ze dat joch met een of andere voodoo bewerken of zo. (uit betrouwbare bron vernomen dat zoiets vaker voorkomt en alles gebeurd uit naam van Allah verteld dat joch ook)

misschien betere vraag: kan ik als buitenstaander (maar toch niet helemaal, want ik ken ze vrij goed) wat doen?

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 14:53
hoe komt het dan dat zijn hele familie dit wel zo ziet en daar ook naar reageerd?

dat zou je aan hun moeten vragen,veel sterkte ermee. 
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 06:45

Beste Foppe,

Als ik jouw was, zou ik niet blijven toekijken, maar er wat aan doen, in plaats van hier je af te vragen wat je moet doen. Iemand met een gezond verstand, blijft niet toekijken, vind je ook niet?

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 08:01

 

Hallo Foppe,

Dit is zeker niet normaal en het heeft ook niets te maken met de islam en wat betreft dat vodoo onderwerp, het is verboden in de islam om je bezig te houden met vodoo. In de koran staat wel aangegeven dat vodoo bestaat maar je mag er niet in geloven door en er gebruik van maken. Ik vind het pijnlijk om dit soort verhalen terug te lezen maar het gaat hier om mensen die onwetend zijn, iemand met enig kennis over de islam zou te bang zijn om dit uit te halen. Moge allah hem leiden.

P.s ik wil nog zeggen als je ze kunt helpen door ze in contact te brengen met instanties die wat voor ze kunnen betekenen dan is dat heel goed maar kijk wel uit dat je zelf niet in de problemen raakt en het ook niet moeilijker voor haar en haar gezin maakt.

Groet,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 09:50

Beste Foppe (ik neem aan dat je niet-Islamitisch bent, correct me if I'm wrong),

Je zegt "Is dit gebruikelijke gang van zaken?" Nee, dit is helemaal niet de gebruikelijke manier van zaken. Tuurlijk gebeuren zulke dingen, maar deze dingen gebeuren slechts uit Onwetendheid. Als de mensen een beetje geleerd zijn, hoeft niet eens Islamitisch, dan zouden zij zich heel anders gedragen, oua Allahoe a3lam. Dit heeft ook totaal niks met de Islaam te maken, daar zul je ook achter komen als jij je er meer in verdiept, dus hierbij nodig ik je uit je hart en verstand open te stellen zodat je kennis kunt nemen van mijn godsdienst, de Islaam.
Daarbij geldt echter de vers:

"Er is geen dwang in de godsdienst" (2:256)

Zo zul je zelf onderscheid kunnen maken tussen waarheid en onwaarheid, en erachter komen dat de Islaam niet identiek is aan het handelen van sommige afgeweken "moslims". De Islaam is een zaak, het handelen van afgeweken moslims een andere.

De Islaam erkent voodoo (zwarte magie).

"Haroet en Maroet zijn de twee engelen die op bevel van Allah de mens sihr, zwarte magie leerden, als een beproeving van de gehoorzaamheid van de mensen" (2:102)

Er zijn ook vele manieren om jezelf hiertegen te beschermen (reciteren van bepaalde soewar zoals Oemmoel Quraan soerat al Fatiha en ayat el-Koersie de Troonvers), en ook vele manieren om jezelf hiervan te genezen (die kun je vinden op de onderstaande site). Als die Turkse moeder en haar kinderen op de weg van Allah swt zitten dan kan het kwaad ze moeilijk raken, oua Allahoe a3lam. Ik verwijs je hiervoor naar de volgende site waar je wat meer kunt lezen over zwarte magie ->
http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=S hirk%2C+Magie+en+Bijgeloof

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 15:58
 ik ben het met Juwairiyah eens, ik ben me sinds kort gaan verdiepen in de Islam, en als ik aan het lezen ben, voel ik me goed weet je. De Islam is niet alleen een weg naar het goede pad, maar wat me vooral opvalt in tegenstelling tot andere geloven, is dat er logica inzit. Ik ben niet gedoopt, mijn vader en moeder vonden dat ik dat zelf mocht beslissen, maar ik wilde toch een geloof hebben om me eigen aan vast te houden als ik het moeilijk heb, Ik doe de opleiding verzorgende, en daar moest ik stage voor lopen in een kloosterverzorgingstehuis, daardoor kwam ik een beetje in aanraking met het christendom, maar het viel me op dat veel dingen niet klopte. zoals dat ehm Jezus de zoon van Maria is, en God is zijn vader, maar als hij dan dood gaat word hij zelf God, zeggen ze... de mensen in dat klooster hadden daar ook geen antwoord op en die zeiden dan "dat moet je maar gewoon aannemen" zoiets heb ik tot nu toe in alles wat ik gelezen heb over de Islam nog niet ondervonden, en het laat me ook de moeite doen om mezelf goed te laten leven, dus ik ben het helemaal met hem eens! veel mensen zijn nogal behoudend over de islam en denken er het slechte van maar ik kan alleen nog maar het goede ervan denken!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.