Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenmijn eerste hoofddoek!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn eerste hoofddoek!
    Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 09:26

salem alaikoem,

goed nieuws mensen ik heb vrijdag 24 okt. mijn eerste hoofddoek gekocht, op de markt. en ik heb vrijdag voor het eerst buiten gelopen (heel even, maar toch) hij is echt mooi, vol met glitters, dus ik ook...

bisslema, p.s. maandag ramadam!!!! yippeeey! groeten (nog niet moslim), malikah.

Terug naar boven
moslima_14 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 oktober 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 12:52
mashallah zuster wat goed!!!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 15:30


MASHALLAH ! !!!!!!! !

Ik hoop dat je gauw Moslim wordt(INSHALLAH)

SALAAM,


JE(Inshallah, toekomstige) broeder in ISLAM

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 18:46

Salaam broeders en zusters,

Alle berichten van bezoeker NEONAZI zijn uit forum verwijderd.

met dank aan forum leden die alert waren om dit bij beheer te melden.

bij deze wil ik iedereen laten weten dat deze forum is voor ons allemaal en dus zijn we allemaal inshallah voor verantwoordelijk. indien je een bericht tegenkomt wat in strijd is met waarden en normen van forum en discrimeneerd of onrespectvol is, dan is het verzoek om dit te melden via de link | Report Post  deze is te vinden boven naast de datum op elk bericht.

salaam alikoum en ramadan kareem

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 22:04
Assalamoe Alaikoem,

Juist dat wou ik nou net weten!!!

Ik zat al te zoeken, gelukkig is het probleem opgelost.

Salaam,
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 22:04

A Selaam oe Ale'ykoem,

Elhamdoelillah dat je de stap in de goede richting gezet hebt. Moge Allah (swt) je de kracht geven om je hoofddoek te blijven dragen. Het is natuurlijk even wennen in het begin. Er zullen ook een aantal negatieve reacties opduiken, maar insha'allah zul je daar alleen maar sterker van worden. Je bent anderen namelijk geen verantwoording schuldig voor het feit dat je je hoofddoek bent gaan dragen, dat recht ligt bij Allah (swt).

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 10:22

SALLAM

had je dat al eerder moeten doen.

sallamoleykom

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 11:04

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, beste broeder Hassan,

Ik wil je ten eerste een gezegende Ramadan toewensen. Moge Allah swt je hiervoor belonen, inshaAllah.\

Maar je toon die je aanslaat is niet echt beleefd.....denk erover na.

Je zuster die het allerbeste met je voorwenst, namelijk het Paradijs

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 11:39

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik kan begrijpen dat het wat irritatie wekt bij de forurm-leden die

de berichten van NEONAZI hebben gelezen. Maar elhamdoulilah is het probleem verholpen. Dus je hoeft je nergens meer zorgen over te maken. Incha'Allah.

Jullie zuster fi dien!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 11:44

sallam

beste imaan ik wens je een hele gezonde ramadan.

weetje wat malikah heeft gaedaan is iets te laat begrijpje als het tenminste een maand van te voren heeft gedaan kon ik het wel begrijpen.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 21:18

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, beste broeder Hassan,

Zeg in ieder geval Alahmdoelilah. Het is Allah swt die mensen Leid en dan kan je hoog of laag springen, als Allah swt de borst niet wil verruimen van iemand, dan moet je dat overlaten aan Allah swt. Alhamdoelilah dat onze zuster in de Dien op tijd is geleidt. je zou juist trots op er moeten zijn, want een hyaab draag je niet 1,2,3. Draag jij 1,2,3 een baard? Vergelijk het daarmee.

Je zuster

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2003 om 08:13
In eerste instantie geplaatst door hassan


weetje wat malikah heeft gaedaan is iets te laat begrijpje als het tenminste een maand van te voren heeft gedaan kon ik het wel begrijpen.



Assalamoe Alaikoem,

("Omdat deze smiley's ook afbeeldingen zijn heb ik ze weg gehaald") Ik volg het even niet meer. Waarvoor is het eigenlijk te laat???? Kan je het misschien iets beter formuleren A.U.B.

Salaam,
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2003 om 22:17

beste hassan, salem alaikoem, ik snap niet waarom het te laat is???

ik ben nog niet eens moslim, en je moet echt niet denken dat ik er mee loop te pronken. het is voor mij ook niet makkelijk, en al helemaal niet als ik dan zo,n reactie krijg, niet dat ik hem daar voor af doe hoor. maar goed ik ben nederlandse, en nog geen moslim, waarmee ben ik dan fout/telaat?

bisslema, een gezegende rammadam toe gewenst.

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2003 om 23:15

 

Salaam 3alaikoum,

Malikah, ik denk dat er meerdere zijn die niet snappen waarom het te laat is. Misschien bedoelt Hassan iets anders, Allah wa 3lem!

Ik, en velen met mij, zijn in ieder geval trost op je!! Ik weet ook dat het niet gemakkelijk is om in deze tijd een hoofddoek te dragen. Maar bedenk dan dat JIJ in ieder geval goed bezig bent. Dat helpt in ieder geval bij mij!!

Ik was afgelopen zaterdag in de moskee waar een lezing werd gegeven. Er waren daar ook bekeerde moslims. Er was ook een Nederlandse dame die na afloop de shahada deed (dus zich tot de Islam bekeerde). Het was echt ontroerend om te zien. Incha'Allah zal dit moment ook voor jou snel komen!!  

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 23:11

Asalamoe'alaikoem

Proficiat!

Moge Allah ons allemaal naar het Paradijs leiden.

Ameen

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 00:31

Hoi/Assalaam alaykoum wr wb, Malikah,

Lieve zuster, inshaAllah, als ik je al zo mag noemen. Ik wil je niet neerhalen, want ik wens jou net als wat ik voor mezelf wens, namelijk het goede. In je reactie kwam naar voren, dat je een hyaab kocht die glitterde. Ik zou dat niet dragen, omdat dat de aandacht trekt. Dat is niet de bedoeling. Een hoofddoek trekt automatisch al de aandacht en dan glitters erbij???

Hou het bij neutrale kleuren. Een hyaab is geen mode-accesoir die met de kleuren van de modehuizen van Milaan, Parijs meedoet.

Zoals ik ooit hoorde tijdens een lezing:

Volg de mode van Mekkah en Medinah zusters en niet die van Parijs en van Milaan!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:25

haha mashAllahh dat is een goeiee....

Volg vooral dat advies op zusters..Gair inshAllahh..

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 17:33
Masaallah Malikah, fijn om te horen.Het beste voor je zuster!
Terug naar boven
hayet16 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 17:52
hallo ik ben 16 jaar en ben allange moslim maar draag geen hoofddoek omdat mijn helle fammilie t niet draagt maar zijn ook allemaal moslims en 1 ding ik weet niet veel van ons cultuur af maar is t niet zo dat moslim zijn in je hart zit en niet om je uiterlijk gaat en als je je maar netjes en dicht gekleed gaat ?of is hoofdoek echt noodzakelijk ???
ps ik begin nu pas echt dingen te leren over ons cultuur mn vader heeft me niet kunnen helpen want die heb ik niet en mn moeder weet zelf ook niet veel ik doe wel overal aan mee en probeer me zoveel mogelijk me erbij te betrekken maar t gaat zo moelijk als je alleen maar tussen nederlanders zit en je moeder weet niks en je hbet alleen een broer en zus in nederland wonen.wilt iemand hier please op reagren
Terug naar boven
hayet16 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 18:15
en trouwens meisjes met hoofdoeken worden in iedergeval war ik woon hellemaal niet aangenomen en dan?moet ik dan nooit gaan werken wachten tot ik een echte baan kan krijgen ofzow ?want met mn vriendin is hetzelfde overkomen ze had jaren een hoofdoek gedragen en werkte niet meer omdat ze getrouwd was en ergens anders ging wonen maar nu is ze gescheiden en zat ze in geld nood en met hoofdoek werd ze nergens aangenomen en toen ging ze nog een keertje zonder hoofdoek en ze kreeg direct een baan ze zou het zelf anders gezien hebben.maar we zijn nu maar niet eenmaal in ons eigenland waar iedereen zo'n ding draagt of in iedergeval waar iedereen het gewoon vind.
Terug naar boven
LalaSoRaYa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 19:19

 Hey meid ik ben ook maar 15 en me ouders weten niet echt veel over islam en ik  verdiep me nu zelf in islam ik ben ook van plan om hijab te dragen insha'allah, maar meid hoofdoek is erg belangerijk voor een vrouw om het te dragen is even belangerijk als bidden dat had ik laatst gehoord op een lezing dus dat was het was ik eve wou melden.

Wa salaam alikom

Terug naar boven
souhajla Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:22

Salaamoe alajkoem wa rahmatoe Lahoe ta3alaa,

lieve Hayat16 en lalasouraya,

Ik moedig jullie aan om een hoofdoek te dragen. Het is verplicht voor een moslimvrouw zich te bedekken voor  mannen waarmee ze mag trouwen (behalve haar vader, grootvader, broers, zonen, onkels en ooms). Er staat een duidelijke ayat in soerat annoer dat een vrouw zich moet bedekken en haar hoofdoek over haar boezem moet liggen. Allah (soebhana wata3alaa) heeft het ons heel duidelijk gemaakt wat betreft de hijaab.

Ik weet ook dat wanneer een vrouw zonder bedekking ��n stap op straat zet, dan zal Allah(soebhana wata3alaa) en al de engelen van op aarde en in de hemel haar vervloeken. Dus waarom zich niet bedekken? 

Een vrouw moet zichzelf als een diamant beschouwen. Een diamant is heel waardevol en als er iemand ereen in zijn of haar bezit heeft dan wordt het altijd in een doosje verstopt om te vermijden dat er iemand aankomt. Een vrouw bestaat uit vlees en bloed en is waardevoller dan een diamant. Het is dus beter zich te bedekken en uw schoonheid voor een dierbaar persoon te koesteren.

Niemand heeft recht om te oordelen over je schoonheid en je haren. Geef geen enkele onbekende man de kans om dit te doen. En jullie moeten vooral geen rekening houden met de opmerkingen die jullie van de omgeving krijgen. Niemand zal je in je graf of op Jawm al qijama komen redden. Dan blijven alleen je daden over. Zoals het voor een moslimvrouw verplicht is om te bidden, te vasten, is ze ook verplicht om zich te bedekken. Alleen haar gezicht en handen mogen zichtbaar zijn. 

Lieve zusters haast je voor het te laat is. Deze doenia hetzelfde als een examen alleen heb je in al aghira geen herexamen. Laat je niet verleiden door de mode van de omgeving. We leven hier maar heel kort hoor en inscha Allah zullen we allemaal naar Jannat Al fardoes gaan met de Barmhartigheid van Allah.

Moge Allah jullie helpen om deze stap te zetten en leiden op het rechte pad InschaAllah.

Ik heb iets voor jullie opgezocht. Misschien zal het jullie helpen inscha Allah.     

http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/hijab/voorpag ina.htm

Assalaam,

Souhajla (oeghtoekoem fi dien)

PS: als ik iets verkeerd heb gezegd vergeef mij en verbeter mij aub.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.