Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ISLAM IS LIEFDE

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ISLAM IS LIEFDE
    Geplaatst op: 13 februari 2005 om 05:25
In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
 
 
[6.159] Degenen, die scheiding in hun godsdienst maken en zich in secten verdelen - gij hebt met hen niets uitstaande. Hun zaak rust in Allah's handen dan zal Hij hen bekend maken met hetgeen zij deden.

[6.160] Wie een goede daad verricht zal tienmaal zoveel ontvangen, maar wie een slechte daad verricht zal alleen een daaraan gelijke vergelding ontvangen; hun zal geen onrecht worden aangedaan.

[6.161] Zeg: "Wat mij betreft, mijn Heer heeft mij op het rechte pad geleid - een goed geloof, de godsdienst van Abraham, de oprechte. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren."

[6.162] Zeg: "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden."

[6.163] "Hij heeft geen gelijken. Zo is mij bevolen en ik ben de eerste der Moslims."

[6.164] Zeg: "Zal ik een andere Heer begeren buiten Allah, terwijl Hij de Heer aller dingen is?" En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen. Dan zal uw terugkeer tot uw Heer zijn en Hij zal u verklaren, waarover gij twisttet.

[6.165] En Hij is het, die u op aarde tot opvolgers maakte en Hij heeft sommigen uwer in rang boven anderen verheven, opdat Hij u door hetgeen Hij u heeft gegeven, moge beproeven. Voorzeker, uw Heer is vlug in het straffen en voorzeker, Hij is Vergevensgezind, Genadevol.
 
Dat is een mooi stukje uit de koraan en ik zie dat er verdeeldheid op treed en dat is niet goed dus ik vraag netjes dat voor degenen die ik beledigd heb of pijn heb gedaan op wat voor manier dan ook of diegene of diegenen mij willen vergevenhoeft niet perse van uit hun hart het mag ook omwille van Allah
 
 
De islam is liefde
  en niet haat en haat en ik weet dat ik ook niet perfekt ben en ik hoop dat Allah me vergeeft en alle andere moslims als we niet rechtvaardig handelen tegenover elkaar ik ben ook niet perfekt en zal ik ook nooit zeggen ik vind dat je beter je zwaktes en tekortkomingen kan laten zien en anders zullen ze die al snel zien dan dat je doet alsof je heel goed bent je kan beter niet hoogmoedig op aarde lopen maar een tussenweg je moet je ook niet teveel vernederen voor anderen daarom probeer ik nu alle onrechtvaardigheid te verwijderen en er netjes wat van te zeggen,dmv zachte woorden en soms ben ik hard ja als mensen ook zo tegen mij zijn geweest dan pas ik oog om oog tand om tand toe,en ik ben iemand die snel sorrie zegt en dat zeg ik nog steeds als ik weet dat ik verkeerd zit maar zo zijn er ook mensen die hun fouten niet toegeven en totdat ik dood ben kunnen ze mij hun excuses aanbieden en anders is het voor Allah later de profeet saws wende zich meer als 70 keer per dag in berouw tot Allah mashaAllah he,maar nu zijn er sommigen die niet eens sorrie zeggen en niet eens de moeite nemen ongeacht de hadiths dat je beter vergeving kan vragen bij je zuster of broeder maar ja iedereen is anders en ik respecteer iedereen nog steeds je kan beter respekt geven dan dat je een andere vernederd keer op keer.ik heb mijn fouten toegegeven en dat is alles wat ik kan doen en ik heb sorrie gezegd maar daarna houd het op Allah kent mijn hart en ook de harten van anderen,totHem keren wij weer en Hem behoren we te vrezen en niet de andere mensen tis einde ramadan MashaAllah,doe veel doeas en probeer te huilen en vraag om vergiffenis,en inshaAllah dat Allah ons allemaal vergeeft en ons de rechte weg op leid en dat we kunnen zien dat er geen verdeeldheid is in de islam samen 1 en dat we elkaar vermanen blijven met geduld en zachtheid en als degene niet luisteren wilt dat je hem of haar toch respekteerd
Mag Allah ons 1 laten worden in onderlinge liefde en barmhartigheid (amin)
Eens zal deze droom uitkomen...... als we inshaAllah in het paradijs zijn.


ISLAM IS LIEFDE!!! VERGEET DAT NIET VRAAG VERGIFFENIS VOOR HET TE LAAT IS AAN ALLAH EN AAN ALLE ANDEREN DIE JE PIJN HEBT GEDAAN IN BOOSHEID OF OP WAT VOOR MANIER DAN OOK WE ZIJN MENSEN EN MAKEN FOUTEN NET ALS IEDEREEN.
WA ALEIKUM SALAAM VREDE VOOR IEDEREEN!
 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.