Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Soerah al’alaq (de bloedklomp)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Soerah al’alaq (de bloedklomp)
    Geplaatst op: 14 maart 2005 om 07:43

salaam moealykum warahmatoelah

Deze soerah de eerste die aan onze profeet was geopenbaard. In de nederlandse vertaling wordt het woord iqrah vertaalt als lees voor. Dat is een verkeerde vertaling als je nagaat dat onze profeet niet kon lezen.

Iqrah betekend niet lees voor maar lees na mij of zeg mij na.

Als het lees voor zou beteken dan zou onze profeet iets moeten voor lezen maar hij kon niet lezen dus iets voor lezen gaat niet want hij niets oom voor te lezen omdat hij ook niet kon lezen. Maar denk je dat Allah dat niet wist? Natuurlijk wist Allah dat daarom is de vertaling hier verkeerd.De engel zij lees mij na of zeg mij na.

in het engels wordt het ookl verkeerd vertaald maar het mooiste woord vind ik om iqrah te vertalen is recite.

broeders en zusters dus wil ik jullie vragen om op te letten wanneer jullie een vertaling lezen, want de talen waarmee de Koran vertaalt is zijn veel te arm om te vertalen.

Net als het woord Kafir. weet iemand wat het woord kafir betekend?

Het arabsich werkwoord van kafir is kafarah. In het engels hebben ze net z'n woord cover wat verbergen inhoudt.dus iemand die ongelovig is wil niet zeggen dat ie niet gelooft maar dat ie de waarheid verbergt hij doet kafarah. het is net als wanneer je een zaadje ini de grond stopt en er zand overheen gooit.

een atheist die zegt ik geloof niet in de schepper ik geloof nergens in in niks. maar als hij van een vliegtuig valt dan schreeuwt ie niet van "Ooo niets" nee hij zal dit uit schreeuwen:"Ooo mijn God!!!!" 

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.