Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

I’ve had enough!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: I’ve had enough!!
    Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 14:45

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

!!!

Okay, ik heb er dus zo even helemaal genoeg van nu he! Stomme sjaytan, ik word gek van hem! Dan denk je rustig je Heer te kunnen aanbidden, en dan komt hij weer met z'n gekeutel. Hebben jullie nog tips toevallig als er een sterke sjaytan in de buurt is hoe je dat tegen kunt werken, want ik raak echt chagerijnig op deze manier. Elke keer als ik me ervan bewust raak dat ik niet geconcentreerd genoeg ben, dan richt ik me op Allah Subhana wa Ta'ala en op de woorden, en dan gaat het 2 a 3 zinnen goed, en voor ik het weet komt die bemoeial zich er weer in mengen.

Groetjes Khadidjah

 

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:21

niemand die mij adviezen geeft..

Enkel Allah Subhana wa Ta'ala waar je nog echt op kan rekenen. Ghair insha'Allah.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 16:34

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Dit zeg ik ook als ik het wil afwijken van een slecht spoor... :

Bismillahie rahmanie Rahiem,

Ahoedoe Billahie Mina Sajtanie Rajiem,

Met vriendelijek groeten Oegt Y. fi dien

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 18:06
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

niemand die mij adviezen geeft..


Enkel Allah Subhana wa Ta'ala waar je nog echt op kan rekenen. Ghair
insha'Allah.



Het past niet zo in deze rubriek, maar vooruut, een advies:
het helpt mij als ik mijn gedachtenwarboelketen ahw met een schaar
doorknip en gewoon stop met denken. Mijn cursor verplaats ik dan uit
mijn hoofd naar mijn hart (mijn kern) en wordt me bewust van de alom
tegenwoordigheid van God, de Heer van Salaam. Het helpt ook om je
cursor te verplaatsen naar je Boek en ahw hetgeen je leest, een enkele
soerai op te drinken. Moet niet moeilijk zijn met Ramadan
Mij helpt het om in de naam van Isa die kwelgeest gewoon weg te sturen,
maar dat zal je wel minder aanspreken
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 04:23

In de Naam van Allah de Meest Barmhartige de Meest Genadevolle

Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster.

Zoals oegtie Yassira al zei kun je het volgende zeggen A3oedoe billahie mien ashaytaan arazjiem: Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de vervloekte shaytaan.Hier nog enkele tips voor het algehele artikel kun je klikken op de volgende link: http://groups.msn.com/ISLAMvoorJOUenMIJ/shaitan2.msnw

Bescherming tegen Shaitan

El hamdulilah, Allah heeft kenbaar gemaakt hoe we onszelf kunnen beschermen tegen shaitan en zijn handlangers (onder de Djinn en de mens). Er zijn zoveel manieren en de beste bescherming is de bescherming van Allah . We moeten ons hier heel bewust van zijn.

�En wanneer een influistering van de satan jou ingefluisterd wordt, zoek dan je toevlucht bij Allah. Voorwaar, Hij is Alhorend, Alwetend. �Voorwaar, wanneer degene die (Allah) vrezen door een influistering van de satan getroffen worden, gedenken zij (Allah). En dan zien zij (de waarheid) in.� (7:299-201)

belangrijke punten die we moeten aanhouden om onszelf te beschermen tegen magie of influisteringen van de Shaitan en Djinn is het zoeken van bescherming door middel van de Adhkar (dhikr) welke aangegeven zijn in de Islaam. Het verrichten van Duat enhet opzeggen van dhikr welke zijn overgeleverd door de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem).

We kunnen er niet omheen, iedereen heeft wel eens met shaitan te maken, bewust of onbewust, zowel degenen die constant bezig zijn met de Islam als degene die weinig doen aan hun religie (uiteraard zal de laatste groep een makkelijkere prooi zijn voor Shaitan). De volgende mogelijkheden hebben wij om onszelf te beschermen:

1) Het gedenken van Allah ten alle tijden is al een gigantische bescherming op zich.

2) Een andere mogelijkheid is het toevlucht zoeken bij Allah tegen Shaitan. Allah zegt ook in de Qor-aan dat we altijd met Audzu Bilahi minal Shaitan al Rajeem moeten beginnen als we de Qor-aan lezen. In de Qor-aan staat: �En wanneer jullie de Qor-aan lezen: zoek dan de bescherming van Allah tegen de vervloekte Satan.� (16:98)

3) De Adhan en iqama jagen de Shaitan weg. De Profeet heeft hierover gezegd: �Wanneer de Adhan (oproep tot he gebed) plaatsvindt, zal shaitan zo snel als hij kan weg rennen (zodat hij het niet kan horen). Wanneer het afgelopen is keert hij terug, maar wanneer de Iqamah wordt gezegd keert hij zich om en rent hij weg. Wanneer dit is afgelopen keert hij terug om de mens af te leiden (tijdens het gebed) zeggende: �Herinner je dit en dit, herinner je dit en dat.�Hij verwijst naar zaken die de persoon niet in gedachten had. Het gevolg hiervan is dat de persoon vergeet hoeveel (rakaat) hij heeft geboden.� (Boekharie)

De Profeet was gewoon de Adhan uit te spreken in het oor van een pasgeboren baby. Hieruit kunnen we ook opmaken hoeveel waarde de Adhan heeft als bescherming tegen Shaitan.

4) De Mu�awwadhataan: de Surah�s al-Falaq en an-Naas. De Profeet was gewoon om toevlucht te zoeken tegen de Djinn en het slechte ook (hasat) van de mens totdat de twee surah�s over het toevlucht zoeken werden geopenbaard. Toen deze werden geopenbaard, gebruikte hij alleen deze methode en weerhield zich van andere manieren. (Thirmidi)

5) Ayat al-Kurzi (zie bovengenoemde verhaal van Abu Hurairah onder kop �Kunnen we shaitan en de Djinn zien.�

6) La ilaha illallahu wahdahoe la shareeka lah, lahul mulk wa lahul hamd wa huwa ala kulli shay�in qadeer.

Als men dit 100 maal zegt dan kan men de beloning krijgen die gelijk is aan het bevrijden van 10 slaven. Honderd goede daden zullen worden toegekend en honderd slechte daden zullen worden verwijderd. De persoon die dit zegt in de ochtend zal beschermt worden tegen shaitan tot de avond en als men het zegt in de avond zal men beschermdworden tegen shaitan tot de ochten. (Boekharie)

7) Het zeggen van Bismilah (in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle) als men het huis betreedt en voordat men gaat eten. En dit behoren we in principe bij alles dat we doen te zeggen. De Profeet heeft gezegd: �Zeg niet: �Dat Shaitan vernederd mag worden�, want hij zal groeien tot hij de grootte heeft van een huis en hij zal dan zeggen: �Bij mijn kracht, ik zal hem bezitten.�Zeg echter: �Bismilah�Want als je dat zegt, zal hij zo klein worden als een vlieg.� (Aboe Dawoed)

8) Toevlucht zoeken tegen de Djinn voordat men het toilet binnengaat. Als de Profeet naar het toilet ging zei hij: �Allahoema innie Audzhoe bika minal goebsie wal gaba�ies.� (Oh Allah! Ik zoek bescherming bij U tegen de mannelijke en vrouwelijke shayateen.� (Boekharie en Moeslim)

9) Als men het huis verlaat en dan zegt: �Bismilahi Tawakaltu Allah wala hauwla wa la Qoewata illa bilah.� (In de naam van Allah, ik vertrouw in Allah  en er is geen macht noch kracht buiten Allah). Er zal dan gezegd worden tegen deze persoon: Je hebt leiding gekregen, je bent voorzien en beschermd. Shaitan zal zich dan van hem afkeren en ��n shaitan zal tegen de andere zeggen: �Wat kunnen we doen tegen een persoon die geleidt, voorzien en beschermd wordt.� (Aboe Dawoed)

10)Tijdens het gezamelijke gebed behoren we onze voeten en shouders tegen elkaar te plaatsen zodat shaitan niet tussen ons in komt te staan.

11) Het lezen van Surah Baqarah. De Profeet zei: �Shaitan vlucht van een huis waar Surah  al-Baqarah (2e hoofdstuk uit de Qor-aan) wordt gereciteerd.� (Thirmidhi)

12) Het verrichten van Wudu (wassing). De Profeet heeft gezegd: �Boosheid is van Shaitan en Shaitan is gemaakt van vuur. Vuur wordt gedoofd door water, dus als ��n van jullie kwaad wordt moet hij wudu verrichten.� (Ahmad)

Dit zijn slechts enkele manieren die wij hebben als bescherming maar wel hele belangrijke methoden om mee te beginnen InshAllah.

Zoals we kunnen zien hebben we talloze manieren om onszelf te beschermen tegen Shaitan. Hij zal altijd proberen, zelfs op ons sterfbed, om ons onderuit te halen. Allah geeft ons de kans om de aanvallen van Shaitan te analyseren door voorbeelden en waarschuwingen in de Qor-aan en via het voorbeeld van de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem). Door dit prachtige voorbeeld kunnen we leren wat we eraan moeten doen maar leren we ook dat het ieder mens kan overkomen. Fouten maken is menselijk maar we hebben leiding gekregen om onze fouten te beperken.  Maken we een fout, dan moeten we in berouw tot Allah keren en proberen het de volgende keer te vermijden, hier kan shaitan niet tegenop. Allah is vergevensgezind en Genadevol en Hij zal ons altijd helpen zolang wij ons best doen. Niets gebeurt vanzelf, we moeten zelf ook vechten voor een goed leven en voor de beloning van het hiernamaals. Doen wij ons best dan komt Allah ons tegemoet, maar gaan we achterover liggen en denken we dat alles vanzelf komt dan zijn we een makkelijk prooi voor Shaitan. Laat je niet pakken door hem want dat zou ontzettend zonde zijn van de kans die we hebben gekregen in dit leven.

      Gebruikte bronnen: 

  • Sahih Boekharie
  • The Exorcist tradition � Bilal Philips
  • Resisting the Shiatan � Shaikh Saleem bin Eid al Hilaalie
  • The Jinn � Mustafa Ashour
Shirk:  Shirk is het aanbidden van andere naast Allah of in plaats van Allah. Er vanuit gaan dat je alleen via een bepaald persoon met Allah  in contact kunt treden. Of dat diegene je zonde namens Allah kan vergeven. Shirk is 1 van de grootste zonde die men kan plegen. Doe je dit onbewust en stop je nadat je leiding hebt gekregen dan is er geen blaam (InshAllah)  Allah weet wat de harten werkelijk verbergt.
 
Moge Allah je beschermen tegen de vervloekte shaytaan, je zegenen met het goede en behoeden van het kwade Allahoema Ameen
 
Fi Amanillah,
Wasalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 04:51

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Ik begrijp precies hoe je je voelt op zo'n moment. Bij mij helpt het als ik naar Recitaties luister van Sheich Abd arrahmaan Assoedaisi. Echt Mascha Allah! Maar even een vraagje tussendoor, Worden de Shajateen deze maand niet vastgeketend?

A3oodu Billaahie Mien Shoroorie Anfoesina.

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 05:13

Wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh zusters,

Hardstikke bedankt voor jullie hulp, Djazaki Allahu ghairan. Vooral het artikel vond ik interessant. Ik heb er trouwens zo tussendoor niet echt last van, en tijdens het gebed ook eigenlijk niet vaak. Ik ben meestal goed geconcentreerd in het gebed en bewust van de Aanwezigheid van Allah Subhana wa Ta'ala alhamdulillah. Maar soms als ik dan aan het bidden ben, dan voel ik gewoon dat er een sterke sjaytan bij me is, die me telkens afleidt van het gebed. Vooral die zin die ik in het artikel las over de sjaytan die na de iqamah weer terug komt rennen, en de persoon zich dingen laat herinneren die die vandaag nog had moeten doen enzow. Zooo super irritant. Ik haat hem echt. Ik heb nog nooit iets of iemand gehaat, maar hem haat ik echt. Maar als ik dan in gebed sta, en ik ben Qur'an aan het reciteren, mag ik dat dan onderbreken voor het toevlucht zoeken tegen de sjaytan? Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Moge Allah jullie belonen met al het goede en in het Hiernamaals.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 06:24
Haat hem niet. Dat maakt hem enkel sterker. Het ligt precies in zijn straatje.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 07:13

Graag gedaan voor de hulp oegtie, Khadija je mag tijdens het gebed je toevlucht zoeken bij Allah tegen de shaytaan zie onderstaande hadith:

Een dienaar dienst zichzelf te concentreren, en de Satan te verzetten Othman ibn Abie Abou Al 3as (Allah's welbehagen zij met hem) hebben gezegd: "O boodschapper van Allah, de Satan komt tussen mij en het gebed, en brengt mijn Qor-aanrecitatie in de war" De boodschapper van Allah zei:"Dat is een satan die Khinzab wordt genoemd. Als je voelt dat hij in je gebed komt, zoek toevlucht bij Allah tegen hem (zeg dus A3oedoe biellahie miena Ashaytanie aradjiem), en spuug drie maal aan je linkerzijde", hij (de metgezel) zei:"Ik deed wat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) mij opdroeg en Allah verwijderde de satan van mijn gebed" Moesliem en Ahmed. Opmerking: Spugen hier is attafl, zo weinig mogelijk spuug uit de mond laten komen vergezeld met lucht die men uit de mond blaast.

Oegtie Ni3met het klopt dat de shaayatien deze maand zijn vastgeketend maar ieder mens heeft een qarien ( dwz metgezel) van zowel de shaytaan als van de malaika. En deze shaytaan is bij je die spoort je aan tot het kwade de engel daarentegen spoort je aan tot het goede.Deze shaytaan is niet vastgeketend.

Ameen oegtie voor jouw hetzelfde ( in antwoord op je doe3a Khadija) Inscha Allah gayr.

Moge Allah ons vergeven voor onze fouten en tekortkomingen Ameen

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 07:35

Assalamoe3leikoem zusters,

Het was effe zoeken maar hier is de hadith over de qarien:

RasoelAllah Salla Allahoe 3lejhie wa salaam heeft gezegd:

Elk mens hier op aarde die geboren wordt krijgt een engel toegewezen en een shaitaan toegewezen.
Die engel die doet slechts zijn werk, die spoort jouw aan tot het goede, die heeft een soort conectie met jouw hart en die spoort jouw aan tot het goede. De shaitaan daarentegen die had Allah swt toen al beloofd nadat hij uit de Djenna werd verdreven en hij zei dat hij een deel van banoe Adam ( een deel van de kinderen van Adam dwz zijn nakomelingen) met zich mee zal nemen naar de hel, die doet ook slechts zijn werk.Hij komt zijn belofte na.en dit wordt de qarien genoemd.

Uit de gelijknamige lezing over de influisteringen van de shaitaan van Remi Sukirman.


 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 07:49

Wa3alaikom Essalam Oegtie AmmatoelAziz,

Jazaakie Allahoe Gairan! En Ameen op de Doe3a's!

Wassalaamo Alaikom : )

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 07:50
In eerste instantie geplaatst door Latifah

Sallem alleikoum

Dat klopt wat engeltje zegt, haat dat is zijn voedsel. Als je hem uitscheld zal die alleen maar groeien(groter worden) Als je hem vervloekt door middel van a'oedzoe billah mina sjeitaan ieraziem word die alleen maar kleiner. Schenk hem geen aandacht maar zoek je toevlucht bij Allah. En dihkr is belangrijk.

Alleikoum sallem

Misschien is dat zijn truc dan jah. ;) Alhamdulillah dat jullie deze kennis met mij wilde delen. Moge Allah jullie belonen met al het goede in dit leven en in het Hiernamaals.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 07:54

Wa ijakie oegty Ni3met en ook Ameen op de doe3a's van Khadidjah :)

Inscha Allah gayr..

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.