Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDhikr

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmathAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dhikr
    Geplaatst op: 18 december 2003 om 18:10

Asalaam Ouleikoum iedereen

Ik heb een goede nasiha (advies) voor jullie . Hier komt -ie: Elke keer als jullie helemaal niks aan het doen zijn of jullie  denken aan onnodige dingen , dan raad ik jullie aan om dhikr (het gedenken van allah) te vertonen , zoals smeekbedes te verrichten enz. Daar krijg je hasanat voor . Hoe meer hasanat hoe beter

Wa Salaam Ouleikoum

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 22:34
Assalaamoe Alaikoem,

Nu we het toch over Zikhr hebben wil ik jullie een mooi verhaal vertellen, heb het zelf meegemaakt.

In de tijd dat mijn kennis nog zo gering was dat ik eigenlijk(bijna) alles aannam, kwam ik bij een moskee waar mij het volgende overkwam.

We zouden een nacht in de moskee blijven om over de Islam te leren. Dus ik ging daar naar toe en na een tijdje kwam iedereen bij elkaar in een ruimte om zikr te doen(ben er nu achter dat je dat niet met z'n allen mag doen,gewoon individueel).
Ineens gingen de lichten uit
Met z'n allen zeiden ze "ALLAHOE".
Maar het was echt eng
Inneens vervormde alle stemmen, ze gingen heen en weer met hun hoofden en bovenlichaam
En werden weer rustig en gooide er de versnelling weer in

Ik lach er nu wel om, maar dit is wel een toevoeging. Maar we voelden dat het niet goed zat en kwamen na een tijdje terecht bij de As-sunnah moskee in Den Haag. Mashallah, daar heb ik veel geleerd...ik voel mer er echt thuis. Enne de lichten blijven gewoon aan en we doen geen gezamelijke zikr(alleen op eid(Allahoe Akbar(2x)LAilaha Illalah enz.))

MOEST HET EFFE KWIJT

SALAAM
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 16:10

Salamoen Aleykum

Ik stel deze vraag die gericht is op Nak4life omdat ik wil weten of ik verkeerd zit. Ook ik doe Zikhr en ik doe hoe jij het vertelt de lichten gaan uit en we doen het gezamenlijk.

"..en we doen geen gezamelijke zikr(alleen op eid(Allahoe Akbar(2x)LAilaha Illalah enz.)) "

Wat ik aan jou wil vragen is of het verboden is om gezamenlijk te doen of is het gewoon JOUW keus dat je het alleen wil. Eerlijk gezegd denk ik dat het meer invloed op me heeft als ik het met een group zikhr doe.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.