Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moslim gedraagt als nonmoslim? :S

 Post Reply Post Reply
Schrijver
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moslim gedraagt als nonmoslim? :S
    Geplaatst op: 17 april 2006 om 18:19

ik heb een nichtje en die gedraagt zich alsof ze geen geloof heeft!! :S
dat ligt natuurlijk niet alleen aan haarzelf..
haar moeder doet zelf helemaal niets aan het geloof enzo
ik ben zelf nogal bezig met mijn geloof [islam natuurlijk]
en stond erg versteld van hoe dit zomaar gebeurde..
wat voorbeelden:
- ze mag zomaar een vriendje van haar moeder.. [dan is ze ook nog pas 12!!  ]
- ze heeft niet eens een moslimnaam..
- kleding.. [ik zal maar niet in details treden want zo erg is het ook weer niet]
- Mode & uiterlijk ..

over het laatste is eergister nog wat gebeurd..
ze was bij mij blijven logeren na een lezing bij mij thuis
we verveelden ons dood dus we moesten en zouden naar buiten en zij had alleen hakken bij zich [die btw ook niet toegestaan zijn id islam]
maar we zouden kleurentikkertje gaan spelen met een neef en neefje
dan zijn hakken nogal ongemakkelijk.. en ze knelden volgens haar bij dr voet
dus ik leen haar mijn oude sportschoenen.. [ik heb nu nieuwe maarja boeit niet]
ze waren wel erg vies maar zij maakte er een heel drama van:
KIJK DAN!! DEZE SCHOENEN MET EEN NETTE BROEK!! DIE TRUI STAAT ER AL NIET BOVEN EN DAN MOETEN DIE SCHOENEN OOK AL NIET MATCHEN!!

en nou om toch ff in haar kledingstijl op te gaan:
het is kort!! je ziet haar buik en rug als ze zich bukt en zelfs als ze gwn zit!!
*kleding is bedoeld om jezelf te bedekken nietwaar?*
oke bij mij gebeurt dat ook weleens en mijn moeder word er ook boos om als ze dat ziet
maar ik doe het niet opzettelijk en probeer het te voorkomen
maar je voelt toch echt wel wanneer je trui omhoog kruipt..
en trek je m dan niet naar beneden??

kijk dat zijn dagelijkse dingen..
maar ze wist zelfs niet wanneer Milaad'un Nabie was?!?! :|
DE GEB. DAG VAN DE HEILIGE PROFEET [vrede zij met hem] !!! :|
[dat was trouwens ook die lezing]

ik wil haar graag helpen want ik weet dat ze wel een goede moslim wilt zijn/worden
want er was een doorstuurmailtje.. daarin stonden bijv. z�lke erge dingen..
oa straffen die je zult ondergaan als je dit of dat deed...
ze was er echt heel erg door geraakt.. [ik trouwens ook]
ik zal dat mailtje miss. later nog op het forum zetten..
maar ik zou haar graag willen helpen een betere moslim te worden
vooral omdat ik zelf ook op weg ben beter bewust te worden van mijn eigen geloof

xx GudaHafiz :)

-----------------

�� Proud to be a Moslim**

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 04:04

salam alaikum lieve zuster

ik vind het erg goed van je dat je bezig bent met je geloof. mashAllah. en dat je je nichtje wilt helpen. ik wil je wel een advies geven. misschien is het beter om haar eerst te laten zien wat de mooie dingen zijn in de islam en waar ze naartoe kan gaan als ze haar tijd op deze wereld goed besteed. namelijk de jenna.benadruk meer die kant. ik denk namelijk niet dat het bevorderlijk is om iemand terug te roepen naar het geloof door te praten over bestraffingen. dat kan alleen maar averechts werken. en als het werkt dan kan er een risico zijn dat iemand dan alleen maar geloofd omdat ie bang is..dat doet onze barmhartige Allah geen recht..natuurlijk moeten we ook aan die vrees-kant denken. taqwa is immers het zich bevinden tussen hoop en vrees in voor ALLAH swt. maar benadruk bij haar eerst maar de hoop-kant. dan kan ze van de islam houden, begrijp je?islam is namelijk leifde, hoop, vrede en alles wat goed is want ik kan zo nog meer dingen noemen.(maar dan wordt dit berichtje te lang)door dat in te zien, komt ze al heel wat verder en benadruk daarna de vrees-kant want die moeten we allen ook hebben. hoop alleen is niet genoeg, want dan krijgt men al heel gauw de neiging om lui te worden voor het verrichten van goede daden. vrees is daarvoor nodig. en door die vrees doe je goede daden die weer bevorderlijk zijn voor de maatschappij, voor jezelf,v oor je familie, gezondheid etc en natuurlijk voor het hiernamaals. hoe mooi is de islam..maar goed..als je mn berichtje niet begrijpt laat het me even weten lieve zuster.dan kan leg ik het nog een keer uit.moge Allah jou en je nichtje leiden en iedereen, amin.

wasalamalaikum

Terug naar boven
mujaahida Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaahida Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 09:27
allah yahdiha< ="">

bij het aanmeden is adres niet verplicht in tevullen.
ook arabiche
akhawat forum
Web Page Name
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 16:59

Assalaamualeikum Warahmattullahai Wabarakatohu

dankjulliewel ik heb hier echt veel aan :)

AllahHafiz

Terug naar boven
Hugo Chr�tien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hugo Chr�tien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 04:56
Ik verwonder me een beetje over de Islam. Verjaardagen verbieden, maar wel die van Mohammed een naampje en weet ik niet wat geven.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 04:59
de verjaardag van de profeet mag niet gevierd worden,hij zei zelf dat hij niet wou dat zijn verjaardag zou worden gevierd
laa ilaha illalah
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 05:34

In eerste instantie geplaatst door Hugo Chr�tien

Ik verwonder me een beetje over de Islam. Verjaardagen verbieden, maar wel die van Mohammed een naampje en weet ik niet wat geven.

hallo

het vieren van de geboortedag van de Profeet salla Allahou 3alaihi wasalam is een nieuwigheid. het is nergens op gebaseerd. dus het is al gauw een bid3a. we mogen het niet vieren. dus het loopt evenredig met het feit dat we onze verjaardagen niet mogen vieren.dat bepaalde mensen de vrjaardag van de Profeet vieren betekent niet dat het kan. een uitzondering maakt geen regel.de metgezellen van de Profeet (moge Allah tevereden met hen zijn)vierden het niet na zijn dood.en Allah weet het beste.

gr

Terug naar boven
nour-eddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nour-eddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 15:16
Salam alaikum

Muslima Goed gesegt

en om niet Off-topic te gaan :D
allah yahdiha inscha3allah

Wassalam
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 10:07
uhm.. maar als de verjaardag van de Profeet [vzmh] niet word "gevierd".. wat is Milaad un Nabie dan??
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.