Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

T was me bijna gelukt!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: T was me bijna gelukt!
    Geplaatst op: 08 juni 2006 om 14:35

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

ongeveer een weekje is het me gelukt om niets te voelen voor jongens
(verliefdheid ofzo)
maar een jongen die ik eerder leuk vond.. begint nu [weer] met dingen als 'schatje' of 'love' enz.
t is wel alleen op msn (ik weet eig. niet veel van m)
ik ken hem van de chat en als ik zeg ik weet erg weinig van hem.. dan bedoel ik ook echt WEINIG
anyway.. we hadden eerst een soort van speciaal iets.. een soort van band zegmaar
maar we kregen ruzie (heel vaak)
nouja nu is het ongeveer een dagje goed, we hebben alles echt uitgepraat enzo
noujah nu is het weer gwn als v��rdat we ruzie kregen..
en.. ehm nouja ik trap er ook nog in (kan ff geen andere formulering bedenken -.-)
ik wil niet verliefd zijn, maar aan de andere kant mis ik hem wel..

help?

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2006 om 15:17

Asalaam Aleikum zuster,

Het is het beste om deze jongen te verwijderen en te blokkeren uit je msn-lijst. Je hoeft het hem niet eens uit te leggen want anders zal hij toch proberen om je om te praten. Gewoon direct verwijderen en blokkeren. Ik weet dat ik het ook niet altijd doe maar probeer de tijd die je hebt zoveel mogelijk te besteden aan het gedenken van ALLAH SubhanaWa Ta'ala en het zoeken naar kennis over de Islam. De liefde die je voor ALLAH Subhana Wa Ta'ala kan voelen is vele malen beter dan de verliefdheid voor een jongen die je alleen van msn kent.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2006 om 15:36

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

als ik dat doe gaat hij me mailen enzo.. en dan ga ik me schuldig voelen :(

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2006 om 15:54

salam alaikum zuster

missch moet je hem idd blokkeren. of gewoon beleefd zeggen dat je graag Allahs wetten wil volgen en om die reden niet met hem over de msn wil praten. dan begrijpt ie het wel. en dan klaar een punt achter zetten.misschien moet je je meer bezig houden(wat je al mashAllah doet) met kennis opdoen over de islam..je gaat namelijk lezen en lezen en dan komen een boel vragen bij je op waardoor je weer een nieuw onderwerp gaat aansnijden om over te lezen. en zo wordt het een soort speurtocht in de islam. erg leuk. moet je proberem. weet je hoeveel wij allen niet weten zuster over de islam?de geschiedenis bijv. pak een geschiedenis boek van de islam en begin met lezen. onderzoek de schrijver en zijn tijd waarin hij leefde. onderzoek zijn beweringen. lees de koran en denk over de verzen. lees de hadith en voel de liefde van de Profeet saws die hij uitstraalde. dan ben je echt wel een tijd bezig hoor. volgens mij vergeet je dan zelfs te eten,haha.probeer het maar. en met jouw liefde voor de islam en je leergierigheid mashAllah zal je dat echt lukken. ik heb vertrouwen in je

wasalamalaikum

Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 00:18
Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

Bedankt :) Ik heb idd door dat er veel is dat we niet weten
en ik ben er ook heel erg nieuwsgierig naar..
ik heb 1 boekje (hadieth) over de waarden van onze daden :D
t is heel erg interesant ik wil wel meer boeken halen,
maar eerst wil ik deze uitlezen (:

AllahHafiz
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 02:46

salam alaikum

haha, goed zo meid!!je kan ook tuinen der oprechten halen. heel mooie hadith boek. en volgens mij kun je op deze site een lijst van boeken vinden..volgens mij of bij artikelen of links bij islamboeken..weet t niet meer..of je kan naar dichtsbijzijnde boekenwinkel gaan met islamboeken. heel veel leesplezier

salam

Terug naar boven
Iesa-Abou-Yahya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Iesa-Abou-Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 04:31

Salaam Aleykoum wa rahamatu Allah

Zuster,probeer in ieder geval niet je gevoel te blokkeren, dat moet je echt accepteren, maar blokkeer de jongen inderdaad uit je msn lijst en doe insa Allah kennis op over Islaam en je liefde voor Allah subhana wa ta'la zal steeds groter worden, insa Allah.

Wa Aleykoum Salaam

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 14:02
hallo  heb je hem wel gezien mischien isie wel een 40 jarige oude viezerik of als met hemafspreekt kan hij wel met jou rare dingen sgat je weet maar nooit
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 15:30

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

hallo  heb je hem wel gezien mischien isie wel een 40 jarige oude viezerik of als met hemafspreekt kan hij wel met jou rare dingen sgat je weet maar nooit
Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

nee k heb m niet gezien (zoals ik al zei ik weet heel erg weinig over m)
maar aan zn 'typgedrag' weet ik dat t niet een vies oud ventje is :P

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 04:23
inshallah zuster .
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 15:55

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

ik heb hem net geblocked en verwijdert [en daarbij ook weer geblocked :P]
:)

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
DienaresvAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 03:48

Macha Allah dat is het beste.

DIt geeft trrouwens ook weer aan waarom ook msncontact niet is toegestaan met het ander geslacht.

De shaitan is nog steeds derde persoon.

Moge Allah subhana wa thala jou standvastigheid schenken amin

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door DienaresvAllah

Macha Allah dat is het beste.


DIt geeft trrouwens ook weer aan waarom ook msncontact niet is toegestaan met het ander geslacht.


De shaitan is nog steeds derde persoon.


Moge Allah subhana wa thala jou standvastigheid schenken amin



maarja hoe halal is mannen en vrouwen op een forum dan? discusseren , pm'en etc   is dan ook haram
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
DienaresvAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 05:20

pmmen doe ik zelf ook liever niet en lijkt me ook haram Allahu Alim.

Maar discusseren op een forum over de islam, Allahu Alim.

 

Er zijn namelijk mensen omheen en het is niet persoonlijk in de zin van msn contact.

Je vraagt niet iemand om te trouwen op een forum of gaat zo iemand versieren.

dan zijn er mensen omheen en kan het niet te persoonlijk worden.

De vergelijking begrijp ik dan ook niet zo goed

 

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door DienaresvAllah

pmmen doe ik zelf ook liever niet en lijkt me ook haram Allahu Alim.


Maar discusseren op een forum over de islam, Allahu Alim.



Er zijn namelijk mensen omheen en het is niet persoonlijk in de zin van msn contact.


Je vraagt niet iemand om te trouwen op een forum of gaat zo iemand versieren.


dan zijn er mensen omheen en kan het niet te persoonlijk worden.


De vergelijking begrijp ik dan ook niet zo goed




alsjeblieft zeg, ik heb nog nooit iemand gevraagt om te trouwen ,
en over msn....nou romantische vrienden heb jij op je msn lijst als ze je te huwelijk vragen over msn
ik zie niet in waarom chatten op een forum wel halal is en msn niet.
Al zou ik een een grote groep staan met jongens en een grote groep met meiden kwam eraan zouden we ook contact kunnen hebben omdat dat ook niet al te persoonlijk kan worden...

ieder zn keuze , dat het bij jou mis is gegaan , helaas dan ,niet iedereen kan dat dan aan op op een normale manier op msn te praten tegen elkaar   
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
DienaresvAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 06:17

Het hebben van contact op msn is haram.

Ik moet nu helaas weg maar insa Allah binnenkort geef ik insa Allah daliel ervoor.

Kijk doe vooral wat je niet laten kan, ik probeer alleen maar mijn plicht te doen.

Mijn plicht is om mijn broeders en zusters te waarschuwen voor dit soort gevaren. Als jij bewijs hebt dat het discusseren op een forum ook haram is dan hoor ik dat graag.

INsa Allah tot volgende keer met de daliel

ps: Zij geeft duidelijk aan dat koosnaampjes worden uitgewisseld (als schatje) dus noem jij dat halal? Zou diegene het ook doen op dit forum zo openbaar? En in mijn lijst staa zulke jongens niet, omdat een jongen geen kans krijgt mij toe te voegen zonder geblockt te worden!

wa salamu alaikum

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 06:34
in mijn lijst staan ook geen meiden de mij schatje noemen etc maar er staan er wel degelijk vrouwen in.

en ja bedankt voor de waarschuwing
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door 92Chick

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

als ik dat doe gaat hij me mailen enzo.. en dan ga ik me schuldig voelen :(

waalykom assalaam warahmaty ALLAh wabarakatuh

je kunt hem zuster ook via e-mail blokkeren dan krijg je zijn berichten ook niet  meer te lezen...Moge ALLAH ons naar de RCHTE PAD leiden.

Fi Amani ALLAH

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
DienaresvAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 07:37
Amin
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 19:04

Maar toch als ik hier lees bij de opening van dit forum

ongeveer een weekje is het me gelukt om niets te voelen voor jongens
(verliefdheid ofzo)

Dan weet ik:

Dat ik krampachtig

Dat is tegennatuurlijk

En niet volgens Gods plan

Doof je gevoel niet uit....Want het oog is de spiegel van de ziel....En een ziel zonder liefde maakt de glans van ogen dof

Het is de zonde die in je hart gedoofd moet worden...Niet de liefde

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Narjisse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Narjisse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Doof je gevoel niet uit....Want het oog is de spiegel van de ziel....En een ziel zonder liefde maakt de glans van ogen dof

Het is de zonde die in je hart gedoofd moet worden...Niet de liefde

Macha'allah dit vind ik echt mooi! 

Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door Narjisse

In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Doof je gevoel niet uit....Want het oog is de spiegel van de ziel....En een ziel zonder liefde maakt de glans van ogen dof

Het is de zonde die in je hart gedoofd moet worden...Niet de liefde

Macha'allah dit vind ik echt mooi! 


Mashah'Allah ik ook :)

ik wil even zeggen:
ik ben nu al maanden niet meer verliefd geweest en daar ben ik heel blij om!! :D
en nu ik dit terug lees enzo schaam ik me echt diep :$ :$
ik heb nu ook een andere msn. niet vanwege hem hoor, maar daar heb ik hem niet op en dat zal ook niet gebeuren.
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.