Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kuisheid Van de Vrouw

 Post Reply Post Reply
Schrijver
gelovige_slaaf1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gelovige_slaaf1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kuisheid Van de Vrouw
    Geplaatst op: 14 augustus 2006 om 14:00

 

salam alikoem wrhmatoe allhi wbraktaoh ,

inshallah verkerne jullie in goed gezondheid en sterke iman...

Een belangrijk element van bet handvest van de rechten van de mens, dat door de islam gevormd is, is dat de kuisheid van vrouwen gerespecteerd moet worden en ten alle tijden moet worden beschermd, of zij nu tot het eigen of het vijandige volk behoort, of wij haar in een afgelegen bos vinden of een veroverde stad, of zij een medegelovige is of tot een ander geloof behoort of totaal geen geloof heeft. Een moslim mag haar onder geen enkel omstandigheid verkrachten. Elke willekeurige seksuele relatie is voor hem verboden, ongeacht de status of de positie van de vrouw en of zij al dan niet vrijwillig wil meewerken.

De Heilige Quran zegt hierover: "Houdt u verre van overspel� (Quran 17:32).

Voor deze misdaad zijn zware straffen voor geschreven en er worden geen verzachtende omstandigheden geaccepteerd Omdat de aanval op de kuisheid van de vrouw in de islam verboden is, kan een moslim, die deze misdaad begaat, niet aan zijn straf ontsnappen, of hij het in deze wereld ontvangt of het Hiernamaals

"De Goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen"
sdek allh al3adiem.
Terug naar boven
Amine Nur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amine Nur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 03:25

Een belangrijk element van bet handvest van de rechten van de mens, dat door de islam gevormd is, is dat de kuisheid van vrouwen gerespecteerd moet worden en ten alle tijden moet worden beschermd, of zij nu tot het eigen of het vijandige volk behoort, of wij haar in een afgelegen bos vinden of een veroverde stad, of zij een medegelovige is of tot een ander geloof behoort of totaal geen geloof heeft. Een moslim mag haar onder geen enkel omstandigheid verkrachten. Elke willekeurige seksuele relatie is voor hem verboden, ongeacht de status of de positie van de vrouw en of zij al dan niet vrijwillig wil meewerken.

Selam Alykum,

Ben blij verrast te vernemen dat iemand eens de verantwoordelijkheid van de man noemt in deze. Ik krijg namelijk over het algemeen de indruk dat het bewaken van "haar kuisheid" vooral bij de vrouw ligt wat dan vervolgens betekent dat zij zowat geen stap buiten de deur zou kunnen zetten omdat overal de "beesten" van het mannelijk geslacht op de loer liggen ongeacht of de vrouw zich onberispelijk ( lees; bedekt) heeft aangekleed of niet. Het wordt tijd dat mannen zich eens leren beheersen en zich niet gedragen als de neanderthalers ( lees; onwetenden en ongelovigen) uit de tijd van onze profeet v.z.m.h. Het zou de wereld er een stuk vrediger uit laten zien en dan behoeven vrouwen zich niet meer zo verkrampt tegenover het mannelijk geslacht op te stellen!

Note: waarom worden altijd de gedragingen van vrouwen belicht maar niet de gedragingen van mannen? Waarom worden vrouwen altijd maar weer verantwoordelijk gesteld voor het gedrag en daden van mannen? Voor beide seksen geldt namelijk dezelfde restrictie: "Houdt u verre van overspel� (Quran 17:32).

We selaam...

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 03:35

 Amine Nur.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Mhamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mhamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2006 om 08:48
Masha Allah tekst!
Terug naar boven
Protestant Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Protestant Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2006 om 12:01

 

Heb julli beiden topic gelezen, en ben het deze keer meer dan 200% met jullie eens.

Het maakt mijn niet uit van wie die persoon een afstammeling is, maar de vrouw te misbruiken is altijd fout.

De straffen die jullie hebben zijn niet misselijk, daarom zou ik maar oppassen.

Dit is een site van en voor gelovigen toch?? Daarom zie ik alles in een Bijbels perspectief. Wat wil het in de wereld zeggen, als een vrouw wordt misbruikt, wat is de waare betekenis van het huwelijk, waarom is het huwelijk ingesteld? 

Als u begrijpt wat ik bedoel, en de mannen zich beter zouden gedragen en de vrouw met rust zouden laten, dan hadden wij nu een paradijs op aarde.

Maar dan vraag ik wel dat je heel goed na denkt over de Vrouw en het Huwelijk.

Succes er mee,

Vr gr protestant

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2006 om 12:20

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Barak Allahoe fiek voor de stuk tekst heel mooi mascha Allah Ik moet wel zeggen dat ik me tevens aansluit bij de woorden van Amine Nur Allah swt zegt duidelijk in de Qoraan

 

Voorwaar, de mannen die zich hebben overgegeven (aan Allah) en de vrouwen die zich hebben overgegeven, en de gelovige mannen en de gelovige vrouwen, de gehoorzame mannen en de gehoorzame vrouwen, en de waarachtige mannen en de waarachtige vrouwen, en de geduldige mannen en de geduldige vrouwen, en de ootmoedige mannen en de ootmoedige vrouwen, en de bijdragen gevende mannen en de bijdragen gevende vrouwen, en de vastende mannen en de vastende vrouwen en de mannen die over hun kuisheid waken en de vrouwen die (daarover) waken, en de mannen die Allah veelvuldig gedenken en de vrouwen die gedenken: Allah heeft voor hen vergeving bereid en een geweldige beloning.� (Soerah Al Ahzab:35)

 

Dus kuisheid geldt zowel voor de man als voor de vrouw.Beiden dienen Allah swt te vrezen,hun blik neer te slaan en hun kuisheid bewaken. Je hoort soms mensen zeggen dat als een vrouw bloot gekleed of schaars gekleed over straat loopt ze erom vraagt om verkracht te worden Nee integendeel niemand loopt rond op straat met een bord waarop staat: "Verkracht mij" om het zo grof uit te drukken Als men zich stoort aan zulke kleding moet men niet kijken!( Wat zowieso al een plicht is : ) AlhamduLilah je blik neer te slaan)

 

Wat mij wel verdrietig maakt zijn de jongens onder ons volk die tegenwoordig handel maken als Loverboys Astagfirullah Ze zijn zo verblindt door het wereldse leven en door al het geld Verzieken de levens van moslimzusters en de familieleden van zo'n meisje Zou iemand zoiets accepteren voor zijn eigen zusje? Soubhana Allah het is niet bedoeld om te oordelen maar Moge Allah swt ons allen leiden tot het juiste Pad en ons sterk en standvastig maken in onze Deen en onze kuisheid laten behouden Allahoema Ameen

 

~7ayaakoem Allah~

 

wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.