Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waarom kies je er voor moslim te worden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Niki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Niki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom kies je er voor moslim te worden
    Geplaatst op: 14 november 2006 om 06:35

Hoi,

Ik ben Niki samen met een aantal buurtgenoten in Amsterdam hebben wij een cursus inburgering andersom gevolgd, waarbij wij ons de Marokaanse taal en cultuur ons hebben geprobeerd eigen te maken. Als vervolg hier op hebben we nu een boekenclubje, waarbij we ons verdiepen in de islam.

Tijdens een van de avonden rees de vraag waarom een vrouw, die niet met de Islam is opgevoed zich bekeerd tot de islam. Ik vertrouw volledig op de kennis die de leden van dit forum hebben en hoop zo een antwoord op deze vraga te kunnen vinden.

Alvast hartelijk bedankt!

Niki

Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 07:27

Als je wilt niki kan ik je in contact brengen met een nederlandse moslima ...

zij heeft zich bekeerd tot de islam toen ze 16 was .. ik denk dat zij je beter antwoord kan geven.

Ik hoor het wel van je

groetjes

 

Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2006 om 07:50

Hoi Niki,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het prijzenswaardig vind dat jullie je openstellen voor anderen. Meer mensen zouden dat moeten doen en dan bedoel ik niet alleen niet-moslims, maar ook moslims.

Weliswaar ben ik geen vrouw, maar wel iemand die voorheen geen moslim was. Ik denk dat ik jouw vraag, waarom iemand moslim wordt terwijl hij/zij niet zo is opgevoed, deels kan beantwoorden

Toegegeven dat een vrouw wel 3x na zal denken om moslima te worden, omdat een vrouw jammer genoeg (nog steeds) tegen meer obstakels oploopt dan een man.

De grootste gemeenschappelijke deler waarom wij moslim worden ondanks een andere opvoeding is: erkenning van Islaam alszijnde de waarheid. Binnen dit domein zijn er zoveel verschillende verhalen over de 'trigger' die iemand naar die waarheid heeft geleid.

Op het moment dat de mens iets(maakt niet uit wat) als waar(heid) erkent en accepteert dan zal hij/zij van alles doorstaan om naar deze waarheid te leven ondanks hij/zij niet als christen, moslim, homo, atheist, rasta, etc. is opgevoed.

Maar de keuze om te leven naar iets wat jij als waarheid erkent is een van de moeilijkste keuzes in je leven die veelal bemoeilijkt wordt door twee factoren die alleen of samen het proces (kunnen) bemoeilijken: 

  1. Externe factoren: familie, vrienden, kennissen, school, werk, opvoeding, etc.
  2. Interne factoren: als arrogantie, hoogmoed, angst, machtslust, ego, traditie, cultuur, nationalisme, wereldse leven, trots etc.

Verder wil ik nog kwijt dat er ook mensen zijn die Islaam accepteren met geheel andere intenties. Zij accepteren Islaam slechts, om bijv. een moslim(a) te trouwen, wereldse doelen en weer anderen om ergens bij te horen. Dit heb ik zelf van dichtbij meegemaakt.

Over de geboren moslim:

Sommige  'geboren' moslims gaan op een gegeven moment ook door het proces van een bewuste keuze maken voor de waarheid ook al zijn ze (vaak) niet zo opgevoed en ondervinden daarbij ook moeilijkheden door bovengenoemde factoren. Velen worden volgens cultuur opgevoed en niet volgens religie.

Moge Allaah ons allen leiden en de wijsheid schenken de juiste keuzes te maken in ons leven en ons standvastigheid geven in die juiste keuzes. Amien!

Het is heel summier,  maar ik hoop dat het veel duidelijk maakt. Mocht je in detail erover wilen praten stuur maar een mailtje.

Moge Allaah mij vergeven voor mijn fouten.

Greetz Rasoul

Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.
Terug naar boven
Mhamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mhamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2006 om 07:52

Beste nikki

Ik zelf denk dat zo een persoon voor de islam kiest, omdat die persoon zich niet prettig voelt bij de religie die zij volgt. Ze ziet een tekortkoming en gaat verder kijken. Bij het atheisme voelt ze helemaal niks, want ze weet er is een god.

Dan gaat ze verder religie per religie, feiten bekijken en met elkaar afwegen.

Uiteindelijk komt de conclusie dat de islam iets heeeel anders is dan dat ze te horen kreeg via thuis, vrienden, media enzovoorts. Ze gaat zich er nog meer in verdiepen en afvragen waarom zoveel moslims zich laten neerknielen voor iemand die zich Allah ( de verhevene ) noemt. Dan komt ze achter de reden!

Het is de waarheid! Niet te ontkennen! Hoe meer ze opzoek gaat naar informatie hoe meer ze bijleerd en uiteindelijk weet dit is het helemaal en begint stap voor stap haar verplichtingen te verrichten, In haar eigen heeft ze al een tijdje geleden toen ze net begon bekeerd ( ashahadatayn = Zeggen Dat Allah de enige is die het recht heeft aanbeden te worden en dat Mohamed [ vrede en zegeningen zij met hem ] zijn boodschapper is. )  Ze zoekt zusters op in de buurt en trekt er rustig mee op. Totdat ze vraagt of ze zich in de moskee mag laten bekeren ( zodat anderen het dan ook meteen weten ) op een vrijdag ( na of voor het vrijdaggebed). Ze draagt haar sierlijke hijaab ( ghimaar ) en heeft al geoefend voor de shahada( geloofsovertuiging ), en spreekt de woorden heel makkelijk uit, net als een echte arabier ( moslim(a) ). Ze bidt het gebed mee en is 1 van ons. 1 van de vele moslim(a)'s die zich bekeren elke dag, week enzovoorts.

Beetje bij beetje doet ze meer kennis op en is blij met haar geloof.

1 advies/raad aan jou is dan ook, probeer het zelf ook. Probeer te zien wat degenen die zich bekeren ook zien. Zij zien de waarheid, de oprechtheid de alles. Wees ook 1 van de djenna(hemel) bewoners met ons insha Allah!

Allah leidt wie Hij wil! en laat dwalen wie Hij wil!

Want Hij is degene die leidt en laat dwalen!

De vriendelijke groeten,

M'hamed

( geen salaam aangezien je nog geen moslima bent, wil jij deze groet ook. Bekeer je en wees een zuster in de islam voor mij en voor vele anderen, dan zal ik jou broeder zijn. En de rest ook broeders/zusters insha Allah!

Moge Allah subhanahoe wa ta3ala ( verheven en geprezen zij HIJ ) jou leiden naar het licht! Het licht dat alles verlicht en het licht dat jou de waarheid zal laten zien insha Allah )

Terug naar boven
Niki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Niki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 09:23

Hoi Nazow,

sorry voor mijn late reactie! Het lijkt me erg interessant om met jouw vriendin te spreken. Woont zij ook in Amsterdam?

Niki

In eerste instantie geplaatst door Nazow

Als je wilt niki kan ik je in contact brengen met een nederlandse moslima ...

zij heeft zich bekeerd tot de islam toen ze 16 was .. ik denk dat zij je beter antwoord kan geven.

Ik hoor het wel van je

groetjes

 

Terug naar boven
Niki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Niki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 09:29

Ik heb de andere leden van mijn leesclubje gevraagd of zij nog extra vragen hadden, want ik merk dat hier een bron van informatie zit. Ik hoop binnenkort met nog meer vragen voor jullie te komen.

Ik heb er al vast eentje gekregen:

Zouden er meer meer vrouwen zijn die zich bekeren dan mannen? Hoeveel mannen zouden er zijn die zich bekeren tot christen, hindoe of boedhist. UIt eigen ervaring hoor ik de meest lovende verhalen over de islam, de meest bedreven. Ik kan me dan moeilijk voorstellen dat een moslim zich tot een ander geloof zal gaan bekeren.

Misschien dat iemand ook hier een antwoord op heeft.

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2006 om 16:49

Hallo Nikki,

Ik had gehoord dat de meerderheid van de mensen die zich bekeren juist vrouwen zijn. Dit is heel vreemd(voor niet-moslims), omdat de islam in het westen door een grote groep mensen als een vrouwonvriendelijk religie wordt gezien.

Wat moslims betreft die zich tot andere religies betreft. Ik heb dat een paar keer gezien dat ze katholiek werden, maar die mensen deden dat voor een verblijfsvergunning of omdat ze niet genoeg kennis hadden van hun religie. Verder worden ze meestal athe�st als ze hun religie verlaten en het wereldse leven volgen. Dit kom ik bij landgenoten tegen die de (naar mijn mening) grootste leugens van bepaalde filosofen/politici/enz. accepteren. Er is ook een gedeelte dat altijd moslim blijft (dus in Allah swt en zijn boodschapper gelooft) maar daarnaast dingen doet die het eigenlijk niet mag. Het is daarom duidelijk dat men kennis over een religie vergaart zodat het het verschil tussen de groepen kan zien en zo een groep objectief kan beoordelen.

Mvg,

AM

Terug naar boven
Moslima_7 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_7 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 03:14

Hallo Nikki,

Ik ben zelf een nederlands bekeerd meisje, Ik heb voor de islam gekozen omdat het een vredelievend geloof is! Het is echt mooi! Buiten dat het mooi is ben ik al lezend overtuigd van het geloof!

Elke dag besef ik meer hoe mooi het geloof is.

Mocht je meer vragen hebben mag je ze altijd stellen!!

liefs!

 

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 06:20
In eerste instantie geplaatst door Niki

Hoi,

Ik ben Niki samen met een aantal buurtgenoten in Amsterdam hebben wij een cursus inburgering andersom gevolgd, waarbij wij ons de Marokaanse taal en cultuur ons hebben geprobeerd eigen te maken. Als vervolg hier op hebben we nu een boekenclubje, waarbij we ons verdiepen in de islam.

Tijdens een van de avonden rees de vraag waarom een vrouw, die niet met de Islam is opgevoed zich bekeerd tot de islam. Ik vertrouw volledig op de kennis die de leden van dit forum hebben en hoop zo een antwoord op deze vraga te kunnen vinden.

Alvast hartelijk bedankt!

Niki

Hee niki..

Ik ben een Nederlands meisje, en heb me afgelopen september bekeerd tot de Islam. En nee, er is geen man die zei 'word moslima', sterker nog, op dat moment kende ik nog maar 1 moslim, een jongen in mijn klas, waar ik nooit mee sprak over het geloof.

Waarom dan toch moslima? Al in groep 7 kwam ik in aanraking met de Islam via een werkstuk over het midden-oosten. Ik vond het een interessante godsdienst, niet veel meer. Maar altijd bleef ik er wel in geinteresseerd. Toen mijn vader op zakenreis naar Marokko ging, werd die interesse weer aangewakkerd. Ik ging op het internet een beetje kijken over Marokko en de Islam, en kwam op een forumsite. Eerst verdedigde ik mijn Christelijke geloof, maar hoe meer ik praatte, hoe meer ik merkte dat alles waar ik in geloof, is waar de moslims ook in geloven. Toen ik de Koran las, kreeg ik zo'n mooi gevoel van binnen, ik wist gewoon dat dit het was. Dat de Islam het ware geloof is.

Na een half jaar twijfelen en gesprekken met de dominee (want kan je zomaar moslim zijn, ook als je ouders het niet goed vinden?), ben ik bekeerd. Op 27 september ben ik naar de moskee gegaan en heb ik shadaha (ik spel t verkeerd denk k..) gedaan.

Nu ben ik al bijna 3 maanden een trotse moslima. Ik lees veel, leer Arabisch, draag mijn hijaab, maar ben nog lang niet uitgeleerd.
Terug naar boven
Niki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Niki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 15:14
Hoi,
zou je me kunnen vertellen welke versie van de koran jij hebt gelezen. Ik heb er namelijk een die heel prekend spreekt waardoor bij mij een soort afkeer ontstaat om mij er verder in te verdiepen. Ondertussen hoor ik veel mensen en jou ook spreken over hoe mooi de islam is, misschien ligt het aan de vertaling, daarom ben ik benieuwd.
Niki
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 16:00

In eerste instantie geplaatst door Niki

Hoi,
zou je me kunnen vertellen welke versie van de koran jij hebt gelezen. Ik heb er namelijk een die heel prekend spreekt waardoor bij mij een soort afkeer ontstaat om mij er verder in te verdiepen. Ondertussen hoor ik veel mensen en jou ook spreken over hoe mooi de islam is, misschien ligt het aan de vertaling, daarom ben ik benieuwd.
Niki

Hoi Nikki,

Hoe bedoel je dat, een die heel prekend spreekt? En welke Nederlandse Koran versie lees jij?

Groetjes,

Amatoe_Allah

Terug naar boven
Niki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Niki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 10:00
hmm,
ik weet het niet uit mijn hoofd, ik zit nu met de feetdagen bij mijn moeder end e koran ligt thuis, maar hier komt nog een antwoord op...

Niki
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 12:07

Niki hier heb je denk ik veel aan...succes!

De mens.

 

Ok� je bent er al waarschijnlijk achtergekomen, je leeft. Als je goed op jezelf hebt gelet, bestaat je leven uit handelingen. Bijvoorbeeld, je eet en drinkt, je slaapt, je gaat uit, je werkt, je gaat naar school, enzovoort. Je hele leven bestaat hieruit. We kunnen de drijfveren van alle handelingen samenvatten in organische behoeftes en instincten. De organische behoeftes van de mens zijn behoeftes die je moet vervullen en als je deze niet vervuld ga je dood. Deze behoeftes en instincten zetten ons toe tot handelen. De organische behoeftes van de mens zijn:

 

  • Behoefte aan Voeding: Als je honger of dorst hebt ga je eten en drinken, als je dit niet doet ga je dood.
  • Behoefte aan Zuurstof: Als je geen zuurstof inademt ga je dood.
  • Behoefte aan Ontlasting: Wie niet poept of plast gaat dood.
  • Behoefte aan Rust: Wie nooit slaapt gaat dood.

 

Deze behoeftes zetten ons dus aan tot handelen en als we deze niet vervullen gaan we dood. Maar met deze organische behoeftes hebben we nog niet alle handelingen verklaard. Hoe verklaar je bijvoorbeeld de handeling seks? Dit is een onderdeel van de menselijke instincten. Deze instincten verschillen met de organische behoeftes, omdat als men deze instincten niet vervult dit niet leidt tot de dood maar tot frustratie of een gevoel van ongeluk. De instincten zijn:

 

  • Voortplantingsinstinct: Je kunt hieraan denken aan de behoefte aan seks
  • Overlevingsinstinct: Bijvoorbeeld werken om zo je eten en drinken te betalen om zo te overleven.
  • Aanbiddingsinstinct

 

Alle handelingen van de mens zijn gebaseerd op deze behoeftes en instincten. Het is dus belangrijk dat we onze behoeftes vervullen, anders gaan we dood en ook belangrijk dat we onze instincten vervullen, anders worden we ongelukkig.

 

Het laatste instinct is ook wel het aanbiddingsinstinct. Je zult dit misschien niet geloven, maar elk mens heeft een aanbiddingsinstinct. Het is natuurlijk voor de mens om te zoeken naar iets hogers, omdat de mens zich realiseert dat het afhankelijk en vaak onmachtig is. Dit instinct wordt op verschillende manieren vervuld. Sommigen aanbidden een God of goden en anderen aanbidden popsterren, voetballers of filmsterren, enzovoort. Als mensen in een levensbedreigende situatie verkeren, bijvoorbeeld: een vliegtuig stort neer, dan zie je dat veel van die mensen gaan bidden naar iets als laatste hoop om het te overleven. Nog een voorbeeld is een verjaardag waarbij men bij het uitblazen van de kaarsjes een wens doet.

Het aanbiddingsinstinct is dus iets natuurlijks en is iets dat hoort bij de mens, net zoals de andere behoeftes en instincten.

 

 

 

 

 

 

Bestaat God?

 

We weten dus dat we een aanbiddingsinstinct hebben, maar wat moeten we dan aanbidden? En bestaat er wel zoiets als een hogere macht? Een god, of goden? In dit hoofdstuk gaan we bekijken door diep na te denken of er werkelijk zoiets is als een God.

 

Alles wat wij kunnen waarnemen heeft dezelfde 3 eigenschappen:

  • Alles is beperkt in tijd en volume.
  • Alles is afhankelijk van andere zaken.
  • Alles is onmachtig.

 

Tijd en volume

De mens zelf bijvoorbeeld is beperkt in volume, want hij groeit tot een bepaalde hoogte en breedte. En de mens is beperkt in tijd, omdat ieder mens met zijn geboorte een begin kent en met zijn sterven een einde. Al dat waargenomen kan worden is op dezelfde wijze beperkt in tijd en volume. Zelfs de energie, omdat geen enkele uiting hiervan oneindig voortduurt. Ieder geluid moet voortgebracht worden door iets anders en kent dus een begin, en verzwakt naarmate het uitdijt langzaam maar zeker tot het stopt, en kent dus een eind. Zelfs het universum kent een begin en een eind in tijd en volume, want het universum - het geheel van al de dingen die waargenomen kunnen worden - bestaat enkel en alleen uit zaken die een begin en eind hebben in tijd en volume, en kan zelf dus niet anders dan een begin en een einde hebben in tijd en volume.

 

Afhankelijkheid

De mens is bijvoorbeeld afhankelijk van zijn organische behoeften. Als men niet eet en drinkt of slaapt dan gaat men dood. De planten zijn bijvoorbeeld ook weer afhankelijk van water. Alles wat we zien is afhankelijk van elkaar. Zelfs de niet-levende zaken zijn afhankelijk van andere zaken in hun bestaan, want bij andere omstandigheden zouden zij niet bestaan. Water bijvoorbeeld zou bij een andere temperatuur ijs zijn, of gas.

 

Onmacht

Ten slotte zijn op alle zaken dingen van invloed die buiten hun eigen invloedssfeer liggen. Te denken valt aan de wetten van de natuur, de "what goes up must come down" of "water kookt bij 100 graden Celsius en ��n Bar druk". Het is bijvoorbeeld niet de keuze van het water om bij 100 graden te koken en het is ook niet de keuze van de pen die je omhoog gooit dat het dan weer naar beneden valt. Dit zijn simpel wetten in de natuur.

 

Als je naar deze feiten kijkt en dan denkt aan hoe een bepaalde materie ontstaan is dan zijn er drie mogelijkheden:

 

  1. De materie heeft altijd bestaan.
  2. De materie heeft zichzelf geschapen.
  3. De materie is door iets anders geschapen.

 

Als je goed erover nadenkt, is er maar ��n antwoord mogelijk.

Stelling 1 kan niet juist zijn, omdat we zelf zien dat alles wat we waarnemen een begin en einde heeft, dus de materie heeft niet altijd bestaan.

Stelling 2 kan ook niet juist zijn, omdat we hebben gezien dat alles wat wij waarnemen afhankelijk is van iets anders. Het kan niet, omdat als iets niets bestaat het �berhaupt niets kan en dus niet zichzelf kan scheppen.

 

Omdat stelling 1 en 2 niet juist zijn, moet stelling 3 wel juist zijn. We hebben gezien dat alles wat we waarnemen beperkt is in tijd en volume, afhankelijk is van andere zaken en onmachtig is. Dit houdt dus in dat alles wel moet geschapen zijn door iets wat niet beperkt, afhankelijk en onmachtig is.

Je moet dit zien als een rij dominostenen. Deze stenen zijn allemaal afhankelijk van elkaar om om te gaan vallen, maar er moet iemand zijn die de eerste dominosteen een zetje geeft.

Nog een voorbeeld is een voetafdruk in het zand. Als je deze voetafdruk waarneemt, weet je dat er iemand is die deze voetspoor heeft achtergelaten, dat er iemand bestaat die dit heeft achtergelaten. Voor de rest weet je niets over zijn eigenschappen, maar dat hij of zij er is dat weet je zeker. Zo is het dus ook met God. We weten dat hij bestaat, dat hebben we net bewezen en alles wat hij gemaakt heeft zijn Zijn sporen. Het bestaan van iets hogers is een feit.

 

E�n God?

Nu is het belangrijk om te weten, is er maar ��n God of zijn er meerdere goden?

Er bestaat slechts ��n enkele Schepper, dit kunnen we waarnemen door naar alles om ons heen te kijken. Want zouden verschillende van de waarneembare feiten door verschillende scheppers geschapen zijn geweest, dan zou onmogelijk het perfecte, alomvattende en uitgebalanceerde systeem hebben kunnen bestaan zoals het universum dit kent, waarin alles in perfecte harmonie tezamen voortgaat en tegelijkertijd alles van andere zaken afhankelijk is. Dus gezien de organisatie waaronder het universum en al wat daarin bestaat voortgaat, deze perfecte en alomvattende ordening, is het bestaan van meerdere scheppers een onmogelijkheid. Zou het universum meerdere scheppers kennen, dan zou chaos het samenleven van de verschillende scheppingen kenmerken, want dan zou dit enkele, perfecte en alomvattende systeem ter ordening niet bestaan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoeken naar de boodschap

 

We hebben nu dus bewezen dat God bestaat. Maar wat wil Hij nou van ons? Er zijn toch verschillende geloven? Je hebt bijvoorbeeld christendom, Islam, Boeddhisme enzovoort. Welke is nou het juiste, en hoe weten we dat nou zeker?

Er is ��n God en hij heeft een relatie met de mens. Hij gaat niet zeggen tegen de ��n dat hij 5x op een dag moet gaan bidden en de ander dat hij alleen maar op de zondag naar de kerk hoeft te gaan. Geloof is niet individueel maar collectief, ��n boodschap voor de gehele mensheid. Er zitten teveel verschillen tussen de geloven onderling, dus er kan er maar ��n geloof juist zijn die voor iedereen hetzelfde is. Er is maar ��n Schepper, dus er is ook maar ��n relatie tot de mens. Dus er is maar ��n geloof juist, ��n waarheid.

In dit hoofdstuk gaan we bekijken wat de methode moet zijn om het juiste geloof te vinden.

 

Er zijn verschillende manieren hoe men een geloof kiest. Sommigen doen het bijvoorbeeld op basis van gevoel en anderen hebben het gekregen van hun ouders. We gaan nu de verschillende manieren bespreken en kijken welke manier de meest juiste manier is om een geloof uit te kiezen.

 

Instinctieve manier.

Dit is de manier waar gevoel wordt gebruikt. De meeste mensen zeggen ook wel: �jah ik heb dit geloof gekozen omdat het goed voelt�. Het is dus enkel de bevrediging van het aanbiddingsinstinct. Als iets dus goed aanvoelt dan kiest hij ervoor om dit tot zijn geloof te nemen, en als het niet goed of niet voldoende goed of niet meer goed aanvoelt dan laat hij dit geloof. Je kunt dus zien dat deze manier van kiezen niet juist is. Voelen is iets subjectiefs, iedereen voelt wat anders, dit kan dus niet voor ieder tot ��n juist geloof leiden. Een moordenaar bijvoorbeeld kan zich goed voelen door iemand te vermoorden. We weten dat moorden slecht is, maar toch voelt hij zich goed erbij. We kunnen dus hieruit opmaken dat het zogenaamde voelen met het hart niet altijd tot goede dingen leidt en dus niet een juiste manier is om een geloof te kiezen.

Er zijn heel veel mensen die deze methode gebruiken, omdat ze denken dat deze juist is en dat er geen andere methode is. Veel mensen hebben het beeld dat het juiste geloof niet bewijsbaar is, maar dit is het eigenlijk wel. Dus als iemand bijvoorbeeld zegt: �Ik ben Christen omdat ik het gewoon voel dat het het juiste is�, weet je dat het geen goede argument is en dat het een individuele mening is van iemand.

 

Pragmatische manier.

Hier kiest men een geloof uit op basis van belang. Men kiest dus als het ware het geloof uit dat hem het meeste voordeel biedt. Men neemt dus wanneer en omdat dit (materi�le) voordelen biedt, en men verlaat wanneer en omdat dit (materi�le) voordelen biedt. Dit is dus ook een onjuiste methode, omdat men het geloof weer verlaat zodra het nadelen biedt.

 

Methode van overlevering

Bij deze methode heeft men het geloof van vooral hun ouders meegekregen. Dit is een onbetrouwbare manier, want de ouders kunnen net zo goed het verkeerde geloof gekozen hebben.

Denken

Deze manier bestaat uit drie verschillende manieren: logisch denken, wetenschappelijk denken en verstandelijk denken. We bespreken de wetenschappelijke en de verstandelijke, omdat dit manieren kunnen zijn om een geloof te vinden.

 

1. Wetenschappelijk

De wetenschappelijke manier van denken is de manier van onderzoek gebaseerd op experimenteren. Men probeert een feit te isoleren, en onder isolatie bloot te stellen aan verschillende externe krachten om de reactie van het feit te kunnen registreren. Uit het samenspel van actie en reactie probeert men vervolgens wetten te begrijpen die de waarneming beschrijven, op basis waarvan men vervolgens voorspellingen kan doen.

Deze manier is niet juist, omdat je met geloof te maken hebt met abstracte zaken. Een geest of God bijvoorbeeld kun je niet op experimenteren, want het is niet waarneembaar voor ons. Ook berust de wetenschap op de toets der falsificatie. Uit de toets der falsificatie, namelijk, resulteert het idee dat een hypothese als juist geaccepteerd zal worden zolang niet aangetoond is dat zij dit niet is, oftewel enkel tot het moment dat de hypothese door waarneming verworpen wordt. "Maar", zegt Popper, "het feit dat al de zwanen die ik ken wit zijn, betekent nog niet dat het ook werkelijk zo is dat al de zwanen wit zijn". Hiermee beargumenteerd Popper het principe dat stelt dat binnen de wetenschap een waarneming een theorie nooit onomstotelijk kan bewijzen. Daarom is de wetenschappelijke manier een onzekere methode om een geloof te kiezen.

 

2. Verstandelijk denken

Verstandelijk denken is het oordelen over feiten. Dus een opmerking als "water is nat" is het resultaat van denken, evenals "een olifant is zwaar". Je hebt dus een feit en waarneming nodig om te kunnen denken, maar dit is niet genoeg. Als je bijvoorbeeld een klein kind alleen in een kamer laat met muntgeld, terwijl hij niet weet wat dit is, zal hij er geen oordeel over kunnen geven. Hij zal het muntje waarnemen door het aan te raken, eraan te ruiken en misschien te proeven, maar hij zal niet weten dat het muntgeld de naam muntgeld draagt en het een betaalmiddel is. Dit moet hem namelijk verteld worden. De conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat je ook voorkennis nodig hebt om te kunnen denken. De vereisten voor verstandelijk denken zijn dus:

 

  1. Een feit.
  2. Waarnemingsorganen.
  3. Gezonde hersenen.
  4. Voorkennis over het feit.

 

Als je bijvoorbeeld een gele beker ziet, neem je het feit waar. Maar iemand heeft je al ooit verteld dat het feit een beker is en dat de kleur ervan geel is (voorkennis).

 

 

De juiste manier

Het juiste geloof kan gevonden worden door de capaciteit van de hersenen toe te passen op twee onderwerpen:

  1. Bestaat een schepper of niet? En zo ja,
  2. Welke van de boodschappen is daadwerkelijk de boodschap van deze Schepper?

 

Het verstand is bij waarneming van een feit in staat om te oordelen over het feit. Sterker nog, het verstand zal gedwongen zijn om het bestaan van het feit te bevestigen en dit dus met zekerheid aan kunnen tonen. Indien het waargenomen wordt, bestaat het zeker. Hier is geen twijfel over mogelijk. Indien een van de waarnemingsorganen deze Schepper of zijn spoor waarneemt dan zal het verstand oordelen dat deze bestaat, en dit oordeel zal dan zeker juist zijn. En we hebben met het vorige hoofdstuk dus op een verstandelijke manier bewezen dat God bestaat, hierover is geen twijfel mogelijk.

 

Als we het over de boodschap van de schepper hebben dan word er van het verstand gevraagd om te oordelen over de eigenschappen/karakteristieken van de boodschap. Het woord van God zou perfect moeten zijn, want anders zou het niet meer het woord van God kunnen zijn. Dus we hoeven alleen maar simpel na te gaan of er fouten in de boodschap zitten en dan weten we al dat die boodschap niet de juiste zal zijn. Het kan dan gemaakt zijn door de mens. Hier kan het verstand dus wel over oordelen. Het verstand is dus de juiste manier om te zoeken naar een geloof, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de wetenschappelijke manier van denken.

 

Bovendien is de verstandelijke manier van denken een maatstaf die universeel en objectief is en niet individueel zoals de instinctieve methode, pragmatische methode en methode van overlevering. Iedereen kan tot hetzelfde oordeel komen, als men ziet dat er fouten in de boodschap staan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De juiste boodschap

 

We hebben dus met het verstand bewezen dat God moet bestaan, alleen we weten nog niet wat de juiste boodschap is. En als er een boodschap is dan is er een boodschapper (profeet) die de boodschap brengt noodzakelijk. God heeft de mens geschapen en wij moeten ons daarbij afvragen, wie heeft ons geschapen? Waarom ben ik geschapen? En hoe moet mijn relatie met mijn schepper zijn? We hebben een relatie met onze Schepper. De Schepper zelf kent ons, maar wij kennen hem niet, dus moet de boodschap wel van Hem komen, Hij moet ons laten weten hoe Hij wil dat Zijn relatie met ons is. Om deze reden is een boodschapper noodzakelijk.

In dit hoofdstuk gaan we bekijken welke boodschap werkelijk het juiste is.

 

Om de juiste waarheid te vinden, moet het verstand nu de vraag beantwoorden of de boodschap perfect is en dus van goddelijke oorsprong, of niet perfect en dus niet van goddelijke oorsprong. We moeten dus even verschillende geloven gaan bekijken. Wij gaan hier twee verschillende geloven behandelen, namelijk: Islam en christendom. Deze twee geloven zijn gekozen, omdat dit twee van de grootste godsdiensten van de wereld zijn en ze allebei in ��n God geloven.

 

Christendom

Christendom is een geloof met als boek de Bijbel. We gaan nu kijken naar de betrouwbaarheid van de Bijbel. Als bron voor deze informatie is gebruikt de aflevering van �The Gospel of Judas� die uitgezonden werd op National Geographic op 10 juli 2005.

Er worden nu enkele feiten besproken die tijdens de uitzending naar voren zijn gekomen en daaruit trekken we onze conclusie betreffende de betrouwbaarheid van de Bijbel:

 

1.         De verhalen van Jezus na zijn vertrek van de aarde zijn door verschillende mensen verteld. De 12 discipelen bijvoorbeeld vertelden hun verhaal, dit werd doorverteld en doorverteld totdat mensen besloten het na ongeveer 30-60 jaar na zijn vertrek de verhalen op te schrijven. Een feit is dat de originele discipelen deze verhalen slechts verteld hebben en niet opgeschreven. Dus de Matheus, Marcus, Lucas en Johannes die je in de Bijbel ziet zijn niet door deze mensen opgeschreven. Mensen die deze verhalen hebben gehoord hebben ze opgeschreven.

 

Dit punt zegt al wat over de betrouwbaarheid van de Bijbel. We zien dat het door mensen is opgeschreven die het verhaal gehoord hebben. Dit houdt dus in dat we er niet honderd procent op kunnen vertrouwen dat wat alles in de Bijbel staat echt waar is en letterlijk van God komt.

 

2.         Voordat de Bijbel uit slechts 4 Gospels bestond (marcus, johannes, matheus en lucas) waren er ongeveer nog 30 gospels die gingen over het leven van Jezus (as). De geleerde christelijke bischop Iraneus heeft 180 jaar na Chr. de 4 waarschijnlijk populairste gospels gekozen en de overige 30 geschrapt. Dit om te voorkomen dat mensen onduidelijkheden zouden verkrijgen over hun geloof.

 

Ook dit is weer een tegenvaller over de betrouwbaarheid van de Bijbel. Naast de 4 gospels uit de tegenwoordige Bijbel waren er nog ongeveer 30 anderen. Een bisschop heeft de 4 populairste uitgekozen, dus we kunnen hieruit concluderen dat de 4 Gospels mogelijk niet helemaal alles vertellen over wat er gebeurd is.

 

Conclusie: De Bijbel is niet betrouwbaar voor ons, omdat er teveel mee gebeurd is. Naast deze 2 punten zijn er ook nog tegenstrijdigheden te vinden in de Bijbel. Bijvoorbeeld het verhaal over de wederopstanding van Jezus werd door alle 4 de schrijvers op 4 verschillende manieren verteld. Je kunt dit teruglezen in de Bijbel zelf (Matte�s 28:1-10, Marcus 16:1-8, Lucas 23:56b tot 24:12 en Johannes 20:1:18) Deze Bijbel bevat dus ook tegenstrijdigheden. Als we op de verstandelijke manier nadenken, zien we dat de Bijbel niet een perfect boek is, omdat het tegenstrijdigheden bevat. Daarom kan het niet meer letterlijk het woord van God zijn en is het niet betrouwbaar.

 

 

Islam

De Islam is een geloof met als boek de Koraan en boodschapper Mohammed (vzmh). Mohammed (vzmh) was een profeet en volgens de Koraan de laatste profeet. Voor hem waren er meer profeten gekomen die zowel beschreven staan in de Koraan en in de Bijbel. Een bewijs voor profeetschap was dat ze wonderen konden verrichten. Jezus kon bijvoorbeeld zieken genezen in de tijd waar geneeskunde zeer hoog aanzien had. Mozes kon tovenarij verrichten met zijn staf in een tijd waar tovenarij veel aanzien had. Zo kwam de profeet Mohammed (vzmh) met zijn wonder de Koraan. De Koraan is een boek dat een uitzonderlijk mooie dichtstijl heeft. Dit boek kwam in een tijd waar dichters vooral veel aanzien kregen.

 

Zoals over het algemeen bekend is, is de Koraan een Arabisch boek. Het houdt dus in dat er drie mogelijkheden zijn door wie het boek geschreven kan zijn:

 

  1. Door de Arabieren.
  2. Door Mohammed (vzmh).
  3. Of door God

 

Er zijn geen andere mogelijkheden door wie dit boek beschreven kan zijn, omdat dit boek van Arabische taal en stijl is. We moeten dus bekijken of dit boek niet door de Arabieren of Mohammed (vzmh) geschreven is en dan weten we zeker dat het boek van Allah (swt) gekomen is.

 

Mogelijkheid 1: de Arabieren

In de tijd dat Mohammed (vzmh) zijn boodschap verkondigde had hij heel veel tegenstanders. Er waren velen die hem niet geloofden. Als reactie hierop werd er een vers geopenbaard van God aan de mensen, deze is terug te vinden in de Koraan. Het vers luid in de vertaling:

 

"Zeggen zij: 'Hij heeft dit (de Koran) verzonnen?' Antwoord: 'Breng dan tien dergelijke verzonnen hoofdstukken voort en roept buiten Allah wie gij kunt, als gij waarachtig zijt'. En indien zij uw (uitdaging) niet aannemen, weet dan, dat het met Allah's kennis is geopenbaard en dat er geen illah  is behalve Hij." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Hoed, vers 13 - 14)

 

En Hij zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

 

"Of zeggen zij: 'Hij (de profeet) heeft het verzonnen'? Zeg: 'Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt'." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Joenoes, vers 38)

 

We zien hier dat Allah (God) de Arabieren uitdaagt. Als men Mohammed (vzmh) niet gelooft, probeer dan maar iets na te maken. Met andere woorden, als de Arabieren het zou lukken om zoiets na te maken, dan zouden zij gewonnen hebben en zou Islam een leugen zijn. Maar ��n simpel hoofdstukje uit de Koraan hoefden ze na te maken. Terwijl ze wisten dat het kortste hoofdstuk uit de Koraan slechts 3 versregels zijn. Dit zou eigenlijk makkelijk moeten zijn voor hen. De Arabieren hadden veel geprobeerd, maar tot op de dag van vandaag is het nog steeds niet gelukt.

E�n van de grootste Arabische dichters uit die tijd, Walid ibn Moghira, bekende na het horen van tekst uit de Koran dan ook:

 

"Bij Allah, niemand van jullie kan beter dan mij dichten, melodie�n rijmen en zingen; en bij Allah, ik heb nooit iets gehoord wat hierop lijkt. Het is zo zoet, en zo gracieus dat het een hoogtepunt blijft en niets zal het kunnen overtreffen."

 

En dit is werkelijk een wonder. Men hoort het, het is in de eigen moedertaal en het is prachtig. Maar, men kan het gewoonweg niet nadoen. Vandaag de dag zijn er nog steeds veel tegenstanders van Islam maar het is nog steeds niet gelukt. Hieruit kunnen we concluderen dat de Koraan nooit door een mens gemaakt zou kunnen zijn.

 

 

Mogelijkheid 2: Mohammed (vzmh)

Er zijn mensen die beweren dat de profeet Mohammed (vzmh) de Koraan zelf verzonnen heeft. Er zijn nu nog overleveringen van de profeet Mohammed (vzmh) waarbij zowel betekenis als woordgebruik bij een gezegde van Mohammed (vzmh) langs zoveel verschillende kanalen overgeleverd is dat de authenticiteit van de overlevering boven alle twijfel verheven is (ahadieth moetawaatir). In deze overleveringen staan letterlijk de woorden van de profeet (vzmh). Je kunt hierin dus precies zijn wat zijn spreekstijl was. Omdat er dus geen overeenkomsten zijn voor wat betreft stijl tussen deze ahadieth van Mohammed (vzmh) en de verzen van de Koran, is het zeker dat de Koran niet het woord is van Mohammed (vzmh).

 

Mogelijkheid 3: God

We hebben nu dus gezien dat de Koraan zeker niet van de Arabieren en dus ook niet van Mohammed (vzmh) gekomen is. Het kan niet door mensen gemaakt zijn. Daarom blijft er maar ��n optie over en dat is God, ofwel Allah (swt)

 

Betrouwbaarheid van de Koraan

We hebben dus nu gezien dat de Koraan duidelijk van God is. Maar hierbij komt natuurlijk nog de vraag is het boek nog wel hetzelfde als vroeger? Is het nog wel betrouwbaar? Het antwoord hierop is simpel. De Koraan is een bundel van verzen en er zijn miljoenen mensen op de wereld die de Koraan volledig uit het hoofd hebben geleerd. Als men in Nederland of in Indonesi� of in Marokko iemand vraagt om de Koraan uit het hoofd te zeggen, dan is alles hetzelfde tot op de details. Omdat het dichterlijke verzen zijn. Dit bewijst dus ook dat het altijd hetzelfde is gebleven, want anders zouden de mensen nu onderling verschillen in de uit het hoofd geleerde Koraan verzen, maar dit is dus niet het geval. Deze mensen zijn de beschermers van het boek. Als alle Koraans verbrand of weggegooid zouden worden, dan zijn er altijd nog deze beschermers van het woord van Allah (swt)

 

God zegt ook in het boek dat Hij wil dat je nadenkt:

 

"Er zijn voorzeker in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van dag en nacht tekenen voor mensen van begrip" (zie de vertaling v.d. betekennissen van Soerat : Al-Imraan 190)

 

Hij wil dat je om je heen kijkt en nadenkt en dan zul je zien dat Hij bestaat. Hier nog een mooi voorbeeld uit de Koraan:

 

"Laat de mens derhalve overwegen waaruit hij geschapen werd. Hij werd uit een stromende vloeistof geschapen, Welke voortkomt van tussen de ruggengraat en de ribben" (zie de vertaling v.d. betekennissen van Soerat :At-Taariq)

 

Deze mooie versregel heeft mensen doen verbazen. Met de vloeistof wordt sperma bedoeld. Het is dus bekend geworden dat sperma ook werkelijk tussen de ruggengraat en ribben vandaan komt. Zo mooi dat dit al in de Koraan stond, terwijl de mensen het pas in deze eeuw ontdekt hebben.

Dit is ��n van de vele versregels in de Koraan die informatie geeft over de wetenschap wat men toen der tijd niet wist. Dit is onder andere te vinden op het Internet en in boeken.

 

Zie de bijlage voor meer wonderen uit de Koraan.

 

Conclusie

 

Je hebt nu met je eigen ogen en verstand gezien dat de Koraan altijd hetzelfde is gebleven, letter voor letter en woord voor woord, en je hebt gezien dat het boek van God is. Hier staat dus precies in wat God van ons wilt. We moeten dus ook geloven in alles wat in het boek staat, want elke letter komt van God. Je kunt dit niet meer ontkennen nu je dit gezien hebt. Het is de juiste boodschap voor de gehele mensheid, dus niet alleen voor alle Marokkanen en Turken bijvoorbeeld. God zegt in de Koraan:

 

"Deze (Koran) is een duidelijke aanwijzing voor de mensheid en Leiding en Barmhartigheid voor een volk dat overtuigd is." (Surah 45 : Ayah 20)

 

Het is bijzonder mooi dat God ons niet in de steek gelaten heeft. Hij heeft niet gezegd van: �Ik maak jullie, en bekijk het maar�. Nee, hij heeft ons een boek gegeven om te zien hoe wij het beste kunnen leven. Hij heeft ons tenslotte gemaakt om Hem te aanbidden.

 

Als mens zijnde hebben we problemen, onze problemen zijn onze behoeften en instincten. God is zo goed en zo barmhartig dat hij ons dit boek heeft gegeven om te laten zien hoe je het beste je behoeftes en instincten kunt vervullen. Als je seks wilt, doe dit dan binnen het huwelijk, als je dorst hebt drink dan geen alcohol, roddel niet, lieg niet, enz. Het is een heel systeem die God heeft gemaakt voor ons omdat hij precies weet hoe wij het beste kunnen leven met z�n allen op deze wereld.

Je ziet om je heen dat normen en waarden steeds aangepast worden en dat het hierdoor steeds slechter gaat. Kleine kinderen van 12 jaar bijvoorbeeld verkrachten al meisjes, simpel omdat de normen en waarden hierover vervagen. We hebben een strikt boek nodig dat precies alle normen en waarden uiteenzet, zodat de mensen hier onderling niet over verschillen en zo kunnen we een betere wereld maken.

 

Het leven op deze wereld is een test, en als je jezelf goed aan Zijn wetten houdt dan is er Paradijs als God het wilt. Moslims doen er daarom veel aan om ervoor te zorgen dat hun Schepper tevreden is en dat ze later als God het wil het Paradijs mogen betreden. Het paradijs is veel belangrijker, omdat dit voor de eeuwigheid is en dit leven misschien ongeveer 80 jaar, als het niet korter is. We moeten er zoveel mogelijk voor doen om daar te komen, zodat wij daar kunnen genieten en al onze wensen, als God het wil, vervuld kunnen worden.

 

Er zijn weinig mensen die nog echt volgens de regels van Islam leven. Zelfs moslims zelf die niet meer er alles aan doen om precies tot op het kleinste detail de wetten van God volgen. Je hebt bijvoorbeeld veel moslims die geen hoofddoek dragen of die gaan salaat doen. Het zijn allemaal dingen die God ons verplicht heeft gesteld dus moeten we die wel uitvoeren of we het nou leuk vinden of niet, want je hebt zelf met je eigen ogen gezien dat dit de waarheid is. Wees kritisch op jezelf! Je moet weten dat de wetten die Hij voor ons heeft gemaakt, de beste voor ons zijn. Daarom moet jij je ook bij jezelf afvragen ook al ben je zelfs moslim: volg ik wel precies wat God van mij wil?

 

 

Veel mensen zien Islam als iets slechts, maar je moet beseffen dat de media een grote rol speelt in het maken van je houding ten opzichte van Islam. Ze hebben het fout. Het is een bijzonder mooi geloof en het komt van diegene die je gemaakt heeft en die je alles gegeven heeft wat je nu hebt. Je hebt nu met je eigen verstand gezien dat dit de waarheid is. Veel mensen denken ook: �Nee Islam is niet wat voor mij, het is wat voor de buitenlanders�. Alleen oppervlakkige denkers doen deze uitspraken. Denk niet zo, het geldt voor de gehele mensheid en daar hoor jij ook bij.

Misschien vind je het niet leuk, maar het is nou eenmaal de realiteit, je kunt er niets aan veranderen. Zoek informatie op, lees boeken, je zult zien dat Islam het mooiste geloof is.

 

Het is nu aan jou de keuze, wat ga je doen? Ik zou zeggen, maak de wereld beter en leer de mensen deze bewijzen, zodat iedereen kan zien wat de waarheid is, want daar hebben de mensen recht op. Doe je best, doe zoveel mogelijk goed en volg het boek van God en de overleveringen van de profeet (vzmh). Je zult er als God het wilt zeker voor beloont worden.

 

 

 

 

 

Sites waar je goede informatie over Islam kunt vinden:

 

www.expliciet.nl

 

www.harunyahya.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bijlage: Wonderen van de Koraan.

 

Er staan veel versregels in de Koraan waar God de mensen oproept om na te denken en om zich heen te kijken om zo te zien dat Hij echt bestaat. De Koraan, die veertien eeuwen geleden is geopenbaard, vermeldt feiten die pas onlangs ontdekt zijn of door wetenschappers geverifieerd. We zullen in deze bijlage een aantal ervan bespreken.

 

1. De bergen:

In de Koraan spreekt Allah (swt) over de bergen:

 

En hij bracht op de aarde gebergten aan zodat jullie niet met haar beven,

en rivieren en wegen.

Hopelijk zullen jullie Leiding volgen. (De Koran, 16:15)

 

Hebben Wij de aarde niet tot een uitgespreide plaats gemaakt?

En bergen als pinnen? (De Koran, 78:6-7)

 

In het boek �Earth� dat veel door geologen als naslagwerk wordt gebruikt, staat dat bergen steunende wortels hebben. Deze wortels zijn diep ingebed in de grond. Dus bergen hebben een vorm als die van een pin, zoals we hieronder kunnen zien.

 

 

Moderne aardwetenschappen hebben bewezen dat bergen diepe wortels hebben onder het grondoppervlak en dat deze wortels vele malen de hoogte kunnen bereiken die ze boven het grondoppervlak hebben.

Dus het juiste woord om op basis van deze informatie bergen te beschrijven is 'pin', want het meeste van de eigenlijke set pinnen is verborgen onder het grondoppervlak.

De geschiedenis van de natuurwetenschappen vertelt ons dat de theorie van bergen met diepe wortels pas in de tweede helft van de negentiende eeuw was ge�ntroduceerd.

 

Bergen spelen ook een rol bij de stabilisering van de aardkorst. Ze verhinderen dat de aarde schudt.

 

De moderne platen tektoniek theorie zijn eveneens van mening dat de bergen als stabilisatoren voor de aarde werken. Deze kennis over de rol van bergen als stabilisatoren voor de aarde begon men pas in de late 60-er jaren te begrijpen in het kader van de ontwikkeling van de platen tektoniek theorie.

 

Denk je dat de mensen uit de tijd van Mohammed (saw) dit toen al wisten?

 

Bron: http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php

 

 

2. De uitbreiding van het heelal:

In de Koraan spreekt Allah (swt) over het heelal:

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Koran 51:47)

 

Het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de Koran voor, in de betekenis van ruimte en universum. Hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. En de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen.

 

Tot het begin van de twintigste eeuw, was de enige opvatting in de wetenschappelijke wereld dat 'het universum een constante aard had en dat het sinds onmetelijke tijd bestond'. Het onderzoek, de observaties en berekeningen die door de moderne technologie werden uitgevoerd, hebben echter laten zien dat het universum eigenlijk een begin had, en dat het voortdurend 'uitdijt'.

Konden de mensen uit de tijd van Mohammed (saw) 1400 jaar geleden zonder de technologie die we nu hebben het al weten?

 

Bron: http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php

 

3. De zeven hemelen:

In de Koraan spreekt Allah (swt) over de hemel:

Zien jullie niet hoe Allah de zeven hemelen, de ��n boven de ander, geschapen heeft (Koran 71:15).

 

Die zeven hemelen geschapen heeft, de ��n boven de anderen (Koran 67:3).

 

Tegenwoordig is het inderdaad bekend dat de atmosfeer van de wereld uit verschillende lagen bestaat, die boven op elkaar liggen. De definities die gebaseerd zijn op eigenschappen van chemische inhoud of luchttemperatuur hebben bepaald dat de atmosfeer van de aarde uit zeven lagen bestaat. Volgens de 'Limited Fine Mesh Model (LFMMII), een model van de atmosfeer dat gebruikt wordt om een schatting te maken van de weervoorspellingen gedurende 48 uur, heeft de atmosfeer ook zeven lagen. Volgens de moderne geologische definities zijn de zeven lagen van de atmosfeer de volgende:

 

(1)Troposfeer, (2)Stratosfeer, (3)Mesosfeer, (4)Thermosfeer, (5)Exosfeer, (6)Lonosfeer en (7)Magnetosfeer.

 

Denk je dat de mensen uit de tijd van Mohammed 1400 jaar geleden dit al wisten?

 

Naast deze voorbeelden zijn er nog veel meer en mooiere wonderen te vinden, deze kun je onder andere vinden op http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.