Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhoe los je dit op??

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bukhari Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Azerbaijan
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoe los je dit op??
    Geplaatst op: 05 januari 2004 om 23:53

Salaam aleykum

Spreek met respect zuster dat heeft veelal effect.Het is onze plicht  als wij iemand iets verkeerds zien doen hem of haar erop te wijzen.Je ouders zullen nooit de Koran of (sahih) ahadith tegenspreken. En insha'Allah als Allah je het geluk heeft gegeven om de vreugde van kinderen hebben te aanschouwen,zorg ervoor dat die generatie beter word als de onze ,onze eigen ouders hebben het zelf niet gemakkelijk gehad.

M3a salama

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 00:52

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

dank je wel voor jullie adviezen!

Moge Allah jullie belonen voor jullie goede daden...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 23:31

salaam

idd, eerlijkheid is noodzakelijk, zo vermijd je conflicten.

besslama

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 19:34
Wassalaamu 'Alaikoum oegti,

Wat heel belangrijk is bij dit soort zaken omdat ik hetzelfde ook altijd thuis meemaak.. Wat je vooral moet doen bij zaken waarover gewoon ruzie omdat er veel culteer met religie wordt vermengd.. Is door te laten zien dat hetgen waarin je ouders goed zitten door dat te benadrukken en ze het extreem het gevoel geven dat ze daarin goed bezig zijn, en de zaken waar het dus echt om gaat, die waarin ze cultuur vermengen door daarbij te zeggen, dat het beter zou zijn als ze daarin ook niet cultuur zouden vermnegen, en duidleijk amken dat er niks mis met cultuur is zolang het niet in tegenstrijd is met de de regels van de islam..

En verder wat ook helpt, door een oom/tante/neef/nicht/oma/opa/verre familielid die zich wat strikter aan dat soort regels houd, een keer zulke zaken te vermelden waar je ouders bij zien, zodat ze zien dat het niet iets 'nieuws' is wat de 'jongeren' zogenaamd hebben toegevoegd aan de islam.. en veel begrip tonen voor je ouders, want sommige dingen zitten echt diep geworteld en die veranderen ze niet na 1 dag.. Ik ben een half jaar bezig geweest mijn moeder duidelijk te maken dat als ze haar voeten tijdens het bidden niet bedekt dat haar gebed niet geldig is, maar el7amdulillah beetje bij beetje past ze zich steeds meer aan.. Voorals als ze op een gegeven moment merken dat je het allen doet, omdat je van ze houd, en dat je wilt dat ze de Jannah in gaan..

Wallahu A3lam,

Wassalaamu 'Alaikoum
Oum Mujahid
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 19:18

salaam

mijn advies is dat je het gesprek eerst met je moeder rustig moet beginnen,en op haar invloed moet maken, haar 100% overtuigen, en dan je zult zien zij zal het tegen de vader zeggen,en met hem de zaak overleggen.

en als dat allemaal doesn t work, dan moet je je begeven aan hun wil,en die van god,  want disagreement met de ouders is het ergst wat je kan gebeuren,vooral rond zulke onderwerpen!!

trouwens zij mogen u toch sowieso nt dwingen om te trouwen met wie je nt wilt,het staat duidelijk in het heilige boek koran.

dus eigenlijk, is en blijft  jouw besslissing als het over trouwen gaat,je moet gewoon weten hoe je a /h gesprek moet beginnen.

wallahou a3lam

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 20:16

Assalamoe'alaikoem

 

Ik denk dat je je Islamitishe ouders het best kan overtuigen door je argumenten bij te staven met duidelijke bewijzen uit de Koran en de overleveringen van onze , indien mogelijk, hulp vragen van een geleerde .

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 20:00

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

broeders en zusters...hoe zouden jullie dit oplossen?behalve dat ik veel doe`a maak voor deze zaak...

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 13:42

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

Wat mij zeer veel verdriet doet,is dat onze ouders soms geloof verwarren met cultuur...vooral als het op trouwen neer komt.Onze ouders willen het beste voor ons,maar wat moet je doen als ze geloof verwarren met cultuur...en een rustig gesprek is niet mogelijk?Hoe kan je zoeiets duidelijk maken zonder iemand te kwetsen,in dit geval de ouders?Hoe kan je ouders vertellen dat je niet twijfelt aan hun kennis,aan hun liefde voor ons,maar dat sommige zaken voortkomen uit cultuur,en niet uit de Islam?Bij zo`n gesprek krijgen ouders soms het gevoel dat je geen respect voor hun hebt,maar Ghair InshAllah...respect voor je ouders is zeer belangrijk!!Dit vraag ik voor iemand anders...helaas heb ik zelf geen ouders meer.

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.