Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Afghaanse vrouwen in nood

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Afghaanse vrouwen in nood
    Geplaatst op: 18 november 2006 om 01:13

Salaam Aleikom,

Zonder geluid rollen de tranen over Sofia,s gezicht. Een Aghaanse vrouw die samen met haar man naar Egypte is gevlucht. Ik kan mijn littekens op mijn ziel niet laten zien, het graf van mijn moeder die doodgeschoten is door de taliban kan ik niet bezoeken. Ze is even stil en slikt haar tranen weg. Mijn moeder gaf les aan jonge meisjes in Kabul. Dat heeft ze met de dood moeten bekopen. Vrouwenrechten zijn geen prioriteit? Schandalig.

ISTANBUL/KABUL - De rechten van vrouwen in Afghanistan worden steeds meer vertrapt. Dat is niet alleen te wijten.aan de terreur door de taliban, maar ook aan de onverschillige houding van de autoriteiten. ,,Vrouwenrechten zijn geen prioriteit,�� aldus de gouverneur van de provincie Kandahar.

,,Verbeteringen in de levensomstandigheden van vrouwen na de val van de taliban worden nu weer ongedaan gemaakt,�� constateert Sam Zia-Zarifi van mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch. ,,Elke dag weer laten de NAVO-troepen trots weten hoeveel talibanstrijders er zijn gedood. Maar hun mandaat, het garanderen van veiligheid van de burgers en dan vooral de vrouwen, voeren ze niet uit.��

Het is nu vijf jaar geleden dat het streng-islamitische talibanregime door de Amerikanen werd verdreven. Dat vrouwen en meisjes weer naar school gingen en konden werken, noemde president Bush herhaaldelijk een belangrijke overwinning in de �oorlog tegen terreur�.

Van de emancipatie van vrouwen is weinig meer over. De wanhoop groeit. Steeds meer vrouwen proberen zelfmoord te plegen. Alleen al dit jaar zijn 300 scholen gesloten of verwoest door de steeds sterker wordende taliban. In hele provincies kunnen meisjes niet naar school.

,,Helaas,�� zegt Zia-Zarifi, ,,heeft de regering dit jaar stappen genomen die slecht zijn voor vrouwen, in een misplaatste poging de gunst te winnen van islamisten (politiek actieve moslims, red.).��

Moedige vrouwen die zich verzetten, moeten dat soms bekopen met de dood. Zoals Safia Amajan, die vrouwen hielp in het oude talibanbolwerk Kandahar. Als hoofd van het departement voor vrouwenzaken had ze zes scholen geopend waar duizend vrouwen leerden handwerken. Ze werd na doodsbedreigingen door de taliban doodgeschoten omdat ze voor de regering werkte. AD.nl

 

Voor al die mensen die zeggen dat het niet waar is, onze zusters in Afghanistan lijden. Steun Rawa http://www.rawa.org/

 

Salaam Nefertiti

 

 



 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 04:09

salaam aleykoum

goed stuk heb het gezet in mijn groep hoop dat je het niet erg vind,

 

even kijken na de andere reacties

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 04:11

salaam aleykoum,

waarom word deze vrouw doodgeschoten?????

 

http://www.rawa.org/zarmeena.htm

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 04:12

er staat bij execution,

vraag me af waar deze vrouw van beschuldigd is....zelfs als het overspel is dan nog is het een brute moord en niet volgends de shariah!!!

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 06:06

Salaam Aleikom,

Het rapport zegt:

The woman, identified only as Zarmeena, a mother of seven children, was found guilty of beating her husband to death with a steel hammer as he slept. The reason for the killing two years ago was a family dispute," according to a Taliban soldier, who didn't give his name.

Zarmeena was taken from the back of a pickup truck that drove into the sports stadium. Two female police officers, both in deep blue burqas, held Zarmeena's arms.

Witnesses said the convicted woman walked slowly, each step followed by a pause.

When she reached the center of the field she was ordered by one of the women to sit.

Behind her a young Taliban soldier, his head wrapped in the traditional turban, took aim with his Kalashnikov rifle. But suddenly Zarmeena stood up and tried to flee. A policewoman stopped her and forced her to sit, said witnesses.

The Taliban soldier moved closer and shot her three times.

Afterward from the crowd several people shouted "God is great."

The stadium was packed with men and women, many of whom had brought their children.

One woman in a burqa, who did not give her name, but was running quickly toward the stadium seats pushing her small children ahead of her, said: "This is the first time a woman has been killed. I wanted to see."

Radio Shariat on Monday announced that there would be a public execution.

Under Taliban laws, murderers are publicly executed by the relatives of their victims. Adulterers are stoned to death and the limbs of thieves are amputated. Lesser crimes are punished by public beatings.

According to a RAWA reporter, Zarmeena's children and the family of Zarmeena's husband were present in the stadium and all of her children were crying loudly for their mother. Several minutes before the execution, her husband's family announced to the Taliban that they forgave Zarmeena. But the Taliban said that it was impossible to stop the execution because they had already announced it to thousands of people. Islamic law allows the family to forgive the killer but the Taliban did not pay any attention to the law.

Salaam Nefertiti


 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 06:31

salaam aleykoum,

kan je misschien in het kort in eigen woorden zeggen wat er nou gebeurd is?

Ik kan weinig engels....sorry i dont finished schoolals ik het goed heb,

en de engels leraar had een hekel aan mij,waardoor ik het vak engels uit de het vakkenpakket gooide

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 06:45

zij heeft gemoord. Haar man de hersens ingeslagen met een stalen hamer tijdens zijn slaap. (vraag me wel af watie heeft geflikt).

 in de sharia staar er op moord doodslag. De familie kan dan wel de dader vergeven en genoegen nemen met bloedgeld. Vreemd dat hier geen gehoor aan werd gegeven. Maar de Taliban stonden sowieso bekend om hun niet altijd even ruime interpretatie van de sharia :)

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2006 om 06:46

Oke, (in het kort) de vrouw, Zarmena een moeder van 7 kinderen, werd schuldig bevonden voor de dood van haar man. Zij had hem in zijn slaap doodgeslagen met een hamer.

De reden van de moord, 2 jaar geleden, was een familieruzie, volgens een Taliban die zijn naam niet wil geven.

Verder staat erin dat mensen kwamen kijken naar de executie. Ook vrouwen die hun kinderen naar voren drongen om het te zien. De vrouw werd gedood met 3 schoten. Sommige mensen riepen: Allah Akbar. Volgens de RAWA reporter waren de kinderen van de vrouw en de familie van haar man ook aanwezig. Enkele minuten voor de executie riep de familie van de man dat ze Zarmena vergaven maar de Taliban zei dat ze niet konden stoppen omdat ze de executie inmiddels al aangekondigd hadden. In de Islamitische wet kan de familie een moordenaar vergeven maar de Taliban gaf hier geen gehoor aan.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.