Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hidjaab afdoen bij hand vragen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Al_Atharieya_24 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al_Atharieya_24 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hidjaab afdoen bij hand vragen?
    Geplaatst op: 21 november 2006 om 05:38

Mag ik mijn hidjaab(1) afdoen voor degene die mijn hand komt vragen...?

Door de nobele Shaykh

Aboe 'Oemar Saalim al-'Adjmie

- moge Allah hem behouden -

Vraag: Als een broeder mijn hand komt vragen, is het dan toegestaan dat hij vraagt om mij zonder hidjaab te zien? Mijn vraag is dus: mag ik mijn hidjaab afdoen? En zo ja, is het dan ook toegestaan dat ik een foto van mij laat zien, omdat dat gemakkelijker is? Ik weet dat het maken van foto's verboden is, maar mag het dan wel in dit geval?

Antwoord: De beste leiding is de leiding van Mohammad - sallallahoe �alayhi wa sallam, en voorzeker, hij - sallallahoe �alayhi wa sallam - heeft het voor de man toegestaan om de vrouw die hij de hand komt vragen, te zien. Het is voor hem dus toegestaan - moge Allah u beschermen - om uw gezicht en hoofd (de haren en de hals) en de handen en voeten te zien; en het is datgene wat meestal van u te zien is in de aanwezigheid van uw mahaarim(2).

Onder voorwaarde dat dit gebeurt in de aanwezigheid van een mahram en zonder misbruik. Het is niet toegestaan in afzondering zonder mahram, en hij (de man) dient vastberaden te zijn om uw hand te vragen. Als hij de huwelijksovereenkomst sluit, dan is alle lof aan Allah. En als hij deze niet met u sluit, sluit de deur dan en open voor hem daarna geen weg naar u onder allerlei voorwendsels.

Bron: Een persoonlijke mail van de Shaykh, 1 november 2006
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki 
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2006 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door Al_Atharieya_24

Mag ik mijn hidjaab(1) afdoen voor degene die mijn hand komt vragen...?

Door de nobele Shaykh

Aboe 'Oemar Saalim al-'Adjmie

- moge Allah hem behouden -

Vraag: Als een broeder mijn hand komt vragen, is het dan toegestaan dat hij vraagt om mij zonder hidjaab te zien? Mijn vraag is dus: mag ik mijn hidjaab afdoen? En zo ja, is het dan ook toegestaan dat ik een foto van mij laat zien, omdat dat gemakkelijker is? Ik weet dat het maken van foto's verboden is, maar mag het dan wel in dit geval?

Antwoord: De beste leiding is de leiding van Mohammad - sallallahoe �alayhi wa sallam, en voorzeker, hij - sallallahoe �alayhi wa sallam - heeft het voor de man toegestaan om de vrouw die hij de hand komt vragen, te zien. Het is voor hem dus toegestaan - moge Allah u beschermen - om uw gezicht en hoofd (de haren en de hals) en de handen en voeten te zien; en het is datgene wat meestal van u te zien is in de aanwezigheid van uw mahaarim(2).

Onder voorwaarde dat dit gebeurt in de aanwezigheid van een mahram en zonder misbruik. Het is niet toegestaan in afzondering zonder mahram, en hij (de man) dient vastberaden te zijn om uw hand te vragen. Als hij de huwelijksovereenkomst sluit, dan is alle lof aan Allah. En als hij deze niet met u sluit, sluit de deur dan en open voor hem daarna geen weg naar u onder allerlei voorwendsels.

Bron: Een persoonlijke mail van de Shaykh, 1 november 2006
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki 

 

Wa Allahu A3lem..

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2006 om 16:00

huh :S

 

mag die jongen dan gewoon je haren zien :S

lijkt me stug er is toch nog geen huwelijks contract gesloten bij het hand vragen of heb ik het nou mis :S

 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2006 om 03:52
In eerste instantie geplaatst door Nazow

huh :S

 

mag die jongen dan gewoon je haren zien :S

lijkt me stug er is toch nog geen huwelijks contract gesloten bij het hand vragen of heb ik het nou mis :S

 

Jah, dat was waar ik dus ook over twijfelde..

Wa Allahu A3lem

Terug naar boven
marouane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marouane Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2006 om 14:10
mashalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.