Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Gele ster & groene maan

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gele ster & groene maan
    Geplaatst op: 08 december 2006 om 03:04
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Behoort je tijd hier op aarde tot Al-Qadaa of Al-Qadr? Ik heb namelijk veelal gehoord dat Allah mensen die aan Silat Arraheem doen, een langere levensduur kunnen krijgen, maar in de koran staat ook weer dat wanneer je tijd is gekomen er ook niet maar een beetje uitstel is..

Assalamu alaikum,

De Ummul-Kitab is bij Allah, daarin staat alles reeds opgeschreven (50.000 jaren voor de schepping van Aarde en Hemel). Qadr en Qadaa staan beide in de Ummul-Kitab al opgeschreven. Het verschil is dat Qadr kan worden gewijzigd en Qadaa niet, die blijft voor altijd hetzelfde, zoals ik eerder al zei.

 

Bij mijn weten zal Silat niets kunnen veranderen aan de lengte van je leven. Wanneer je tijd is gekomen, ga je gewoon. Je levensjaren zijn dus gewoon 1 van de dingen die vastliggen en behoren tot Qadaa.

 

In Sahih Bukhari staat de Hadith waarin de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) zegt: de eerste 40 dagen in de buik van de moeder zijn we een zaad, dan na 40 dgn in de vorm van een klonter, dan in de derde fase van 40 dagen in de vorm van mudhghah, dan komt ook de engel die de Ruh inblaast en de 4 dingen opschrijft: wordt de persoon rijk/arm, vroom/niet-vroom, de levenslengte, en of je een gelukkig mens wordt of niet. Dit behoort allemaal tot Qadaa! Als je in China dood moet gaan, ga je er dood. En als je er niets te zoeken hebt, zal er toch iets gebeuren dat je op een dag naar China toe vertrekt om daar dood te gaan. Khalid bin Waleed (radiallaho anho) stortte zich ontelbare malen in de vijandelijke linie om te vechten tot de dood, maar hij stierf gewoon thuis op zijn bed. Ook werd hij een keer vergiftigd maar bleef toch in leven. Dus al wil iemand je vergiftigen met polonium 210, je zult niet sterven tot het moment dat het vastligt dat je zal gaan sterven.

 

Assalaam aleikoum wa rahmatullah,

Barak Allahu feek voor deze uitleg,

SubhannAllah, k zal wat je hier hebt geschreven aan de persoon die het me heeft verteld voorleggen...en vragen wat ze precies bedoelde..

En Allah weet het beste

 

Wa salaam aleikoum,

 

Amatoe_Allah

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 04:07
Als je de kosmologen mag geloven ontstaat al-wat-is uit een continu�m en zal ook weer worden opgenomen in een continu�m. Dit beeld impliceert een onvermijdelijkheid van zaken die, in een andere vorm, zeker ook de grote godsdienstleraren helder voor ogen moet hebben gestaan. Vraag is: wat doen we daarmee? En -bijvoorbeeld - ook: blijven we bij de oude openbaringen of willen we graag m��r weten over wat er nog in de schepping zoals we die ervaren verborgen is?
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Inderdaad, SUBHANALLAH! We leven in een tijd waarin we ons moeten voorbereiden op het ergste. Als dingen anders gaan dan we willen, betekent het dat we midden in een test en beproeving zitten. Tegenwoordig is het of gearresteerd of gedood worden. Sabr en voorbereiding op wat komen kan, zijn de oplossingen om deze beproeving door te komen. Er is nog een hele weg te gaan, maar de overwinning komt zeker want die ligt vast en is al-Qadaa.



al-Qadaa?

Al-Qadaa en al-Qadr betekenen beide in het Nederlands: het lot. Er is een verschil, maar de Nederlandse taal kent dat verschil volgens mij niet. In het Arabisch kennen we wel twee verschillende woorden hiervoor: Al-Qadr, die we kennen als de zesde pilaar van Imaan waarin een Moslim moet geloven. En er is Al-Qadaa, al Qadaa is sterker omdat niets dit kan veranderen of uitstellen.

Het kan bijvoorbeeld al geschreven zijn dat je morgen je beide benen zal gaan breken tijdens een ski-vakantie. Dit is je lot. Maar hier kan je nog iets aan veranderen door Duahs te maken. Allah kan een van je Duahs dan gebruiken om dit ongeluk weg te strepen.

Maar Al-Qadaa kan je niets aan veranderen. Bijvoorbeeld de komst van de imam Mahdi is Qadaa. Niemand kan bijvoorbeeld Duah maken en Allah vragen om de komst van de imam Mahdi uit te stellen. Dit is onmogelijk. Dit is het verschil met Qadr.

 

 

Hij dacht dat je Al-Qaida bedoelde




Het ligt niet in de leer van onze geliefde profeet Mohammed, vrede zij met hem, om broeders en zusters uit te lachen als zij onwetend zijn. Het ligt juist in de leer om te onderwijzen en meningsverschillen uit te praten. Ik stel de vraag oprecht aan jiyuu omdat ik het gewoon niet weet.

Ondanks het feit dat ik het op een aantal punten niet altijd met hem eens ben, kan ik stellig zeggen, dat hij in ieder geval altijd de moeite neemt serieus en met overtuiging op de materie in te gaan.

Dank voor de uitleg jiyuu.



Assalaam aleikoum,

Maar ik lachtte jou, Abdul-Khaliq, ook niet uit,  het was  postpacentos die het had over Al-Qadaa als Al-Qaida...

 

Ik ben wel de laatste die iemand hoort uit te lachen over zijn kennis

 

K hoop hierbij dat deze misverstand uit de lucht is..

Wa salaam aleikoum,

 

Amatoe_Allah



Asalaam Alaikum,

Ik dank je voor je gegeven duidelijkheid. Het is wel verstandiger om de gene waar het om gaat te quotten. Je quote tenslotte mij en niet postpentacost.

Hij heeft inmiddels zijn fout toegegeven (getuigd ook van kwaliteit)

Wa Salaam Alaikum.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Als je de kosmologen mag geloven ontstaat al-wat-is uit een continu�m en zal ook weer worden opgenomen in een continu�m. Dit beeld impliceert een onvermijdelijkheid van zaken die, in een andere vorm, zeker ook de grote godsdienstleraren helder voor ogen moet hebben gestaan. Vraag is: wat doen we daarmee? En -bijvoorbeeld - ook: blijven we bij de oude openbaringen of willen we graag m��r weten over wat er nog in de schepping zoals we die ervaren verborgen is?


Beste Alzukar,

Ook ik vind deze theorie fascinerend. Wat mij zo boeit is de complexiteit van dat continuum. Die complexiteit kan maar een ding duiden. Een Schepper.

Moet je, je voorstellen een continuum over een continuum heen enz. Dat kun je toch niet meer bevatten als een natuurlijk of toevallig fenomeen?


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Als je de kosmologen mag geloven ontstaat al-wat-is uit een continu�m en zal ook weer worden opgenomen in een continu�m. Dit beeld impliceert een onvermijdelijkheid van zaken die, in een andere vorm, zeker ook de grote godsdienstleraren helder voor ogen moet hebben gestaan. Vraag is: wat doen we daarmee? En -bijvoorbeeld - ook: blijven we bij de oude openbaringen of willen we graag m��r weten over wat er nog in de schepping zoals we die ervaren verborgen is?
Beste Alzukar,Ook ik vind deze theorie fascinerend. Wat mij zo boeit is de complexiteit van dat continuum. Die complexiteit kan maar een ding duiden. Een Schepper. Moet je, je voorstellen een continuum over een continuum heen enz. Dat kun je toch niet meer bevatten als een natuurlijk of toevallig fenomeen?


Beste Abdul-Khaliq,
Los van toeval-of-niet moet het zo zijn dat in dat "continu�m" reeds een aantal combinatieregels besloten waren. En of, toen die regels in werking traden en de wereld ontstond, sprake was/is van een toevals-lawine of een bouwwerk naar blauwdruk.....? Wellicht beide. Niets mooiers dan dienend met zulke zaken grensverkennend en -verleggend bezig te zijn.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 07:20
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Als je de kosmologen mag geloven ontstaat al-wat-is uit een continu�m en zal ook weer worden opgenomen in een continu�m. Dit beeld impliceert een onvermijdelijkheid van zaken die, in een andere vorm, zeker ook de grote godsdienstleraren helder voor ogen moet hebben gestaan. Vraag is: wat doen we daarmee? En -bijvoorbeeld - ook: blijven we bij de oude openbaringen of willen we graag m��r weten over wat er nog in de schepping zoals we die ervaren verborgen is?
Beste Alzukar,Ook ik vind deze theorie fascinerend. Wat mij zo boeit is de complexiteit van dat continuum. Die complexiteit kan maar een ding duiden. Een Schepper. Moet je, je voorstellen een continuum over een continuum heen enz. Dat kun je toch niet meer bevatten als een natuurlijk of toevallig fenomeen?


Beste Abdul-Khaliq,
Los van toeval-of-niet moet het zo zijn dat in dat "continu�m" reeds een aantal combinatieregels besloten waren. En of, toen die regels in werking traden en de wereld ontstond, sprake was/is van een toevals-lawine of een bouwwerk naar blauwdruk.....? Wellicht beide. Niets mooiers dan dienend met zulke zaken grensverkennend en -verleggend bezig te zijn.


Ik realiseer mij dat dit off topic is, maar het is te interessant.

Moet je, je voorstellen. God creeert een continuum of een veelvoud van deze ruimte en tijd eenheden en maakt het mogelijk binnen die contimuums gebeurtenissen te laten plaatsvinden die (altijd) gehoorzamen aan God`s (Wil) voorwaarden (Tijd, ruimte, zwaartekracht de natuurwetten etc). Wij zullen het nooit weten, maar ik word al stil van die gedachte kijkend naar de Oneindige Macht en Kracht van God. Het is denk ik niet te definieren zoveel Macht!


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 11:42
Beste Abdul-Khaliq,
Hoe meer mensen, religieus of niet, er "stil van worden", hoe meer uitzicht op een betere wereld. Denk ik.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2006 om 13:58
Waar je echt stil van wordt is de werking van je lichaam, lijkt vanzelfsprekend als je er niet bij stil staat en alles automatisch natuurlijk gaat, maar het is een wonder. Pak je arm maar eens vast, kijk naar je vingers hoe die bewegen en voel eens aan je pols. Denk eens met je hersenen welke beweging je gaat maken, voer het vervolgens uit en zie hoe je vinger beweegt. Doet dat maar eens voor vijf minuutjes ofzo.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.