Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Groeten van Wilders

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Groeten van Wilders
    Geplaatst op: 25 juni 2007 om 00:17

Ze blijven schrijven! Geert Wilders (PVV) en Harry van Bommel (SP) wisselen elkaar af en geven hun kijk op maatschappelijke problemen. Iedere week een column van een van deze 'heren'.

Voor het te laat is

Ik ben er de afgelopen tien jaar drie keer geweest. Prachtig land, vriendelijke mensen, fout regime, zoals helaas zo vaak in het Midden-Oosten. Ik bezocht de villa van de president en sprak er met zijn charmante dochter die ook politiek actief was. Ik bezocht krantenredacties waarvan de deuren van het kantoor nog maar net verzegeld waren omdat ze iets te kritische teksten over het regime schreven, maar waarvan de dappere journalisten het zegel een dag later weer verbraken en doorwerkten. Ik speechte voor legerofficieren en diplomaten in opleiding die nogal boos werden toen ik zei dat harde oorlogsretoriek over Isra�l niet in het belang van hun eigen land was omdat het alleen maar zou leiden tot een internationaal isolement. Ik sprak via een Engelstalige tolk met rechters die, toen ik over martelingen en hun corrupte rechtspraak sprak en de sharia barbaars noemde, ineens de tolk niet meer nodig bleken te hebben en in vloeiend Engels mij dreigden ervaringsdeskundige te maken op het gebied van hun gevangenissysteem. Ik werd zittend op een bankje in een van de vele parken in de hoofdstad aangesproken door jongeren die me om een visum vroegen, terecht calculerende dat ik met mijn blonde kop uit een of ander Westers land moest komen. Ik kwam via tussenpersonen in contact met vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap in een stad in het zuiden van het land om over hun situatie te spreken; ergens buiten in de regen in een hoekje van de tuin van een hotel omdat de kans betrapt te worden daar volgens hen � na�ef of niet � het kleinst was. Ik bezocht ook de �diplomatiek� vertegenwoordiger van de Palestijnen � een kleine vadsige man die daar consequent �ambassadeur� genoemd werd. Hij liet me geen zin afmaken en stond me niet toe dat ik zijn ideologische antisemitische tirades van in totaal twee uur interrumpeerde. De man was riant gehuisvest in een kolossaal pand dat enkele decennia daarvoor nog de ambassade was van Isra�l, ooit een goede vriend maar nu intens gehaat door de machthebbers. En ik bezocht er immense moskee�n van ongekende schoonheid waar helaas ook ongekende haat en intolerantie werd gepredikt.

De Islamitische Republiek Iran.

Een land waarvan de - in grote meerderheid jonge - bevolking beter verdient dan de leiders die het nu heeft. Een land waarvan de barbaarse president Mahmoed Ahmadinejad inmiddels bijna wekelijks oproept dat het aftellen voor de vernietiging van Isra�l is begonnen en daarbij niet onderdoet voor de ambities van Hitler in de Tweede Wereldoorlog. Een land met een geesteszieke leider -ayatollah Seyyed Ali Khamenei - die in alles het laatste woord heeft en land en leger beheerst.

Een land dat gestaag werkt aan een nucleair arsenaal en al draagraketten heeft die tot ver in Europa reiken. Uit een recent verschenen rapport van het Internationaal Atoomagentschap blijkt dat Iran naar verwachting aan het eind van deze maand over 3000 centrifuges beschikt. Daarmee zou het land binnen een jaar genoeg verrijkt uranium kunnen produceren voor een atoombom.

Een land waarvan de door godsdienstwaanzin gedreven leiders niet zullen schromen die middelen ook daadwerkelijk in te zetten tegen een ieder die hen onwelgevallig is, bij voorkeur Isra�l. Een land waarbij Irak militair, islamitisch-ideologisch en geopolitiek als kleine jongen vervaagt. En een land dat zich door niets en niemand laat stoppen zolang de sancties alleen maar diplomatiek en economisch zijn.

Diplomatiek gesteggel

Het weekblad Opinio publiceerde vorige week een lovenswaardig artikel van de Amerikaanse neoconservatief Norman Podhoretz met de prikkelende titel �Bombardeer Iran, voor het te laat is�. Deze column geeft onvoldoende ruimte om al zijn argumenten te herhalen maar Podhoretz geeft feilloos aan dat het inmiddels na jaren van diplomatiek gesteggel na�ef is te verwachten dat een niet-militaire oplossing effectief zal zijn.

De gevolgen van een nucleair bewapende Islamitische Republiek Iran zijn potentieel apocalyptisch en met voorsprong het grootste gevaar dat de wereld thans kent. Voor het hele Midden-Oosten en Isra�l in het bijzonder maar zeker ook voor ons in het nabije Europa. Wachten op een diplomatieke oplossing geeft Iran de tijd haar atoomprogramma te voltooien met alle gruwelijke gevolgen van dien. Nieuwe VN-resoluties zullen wederom vruchteloos blijken en het oorlogszuchtige Iraanse regime zal onverstoorbaar doorgaan met haar voorbereidingen om de Westerse beschaving te vernietigen. Precisiebombardementen kunnen nu nog uitkomst bieden. Maar de tijd dringt. En de Europese leiders? Die zijn vooral druk bezig maatregelen te nemen om de schaarste aan paling te bestrijden en de �verwoestende� werking van straatverlichting op het milieu aan te pakken. Hopelijk zijn de VS en Isra�l nog wel wakker.

Podhoretz heeft gelijk. Bombardeer Iran, voor het te laat is

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/column_wilders_vo or_het_te_laa.html

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2007 om 09:08

Ik vind het allemaal te droef voor woorden wat die synthetische kaaskop allemaal uitbralt. En neen ik beledig hier helemaal niet want Wilders kleurt zijn haar synthetisch)

Wat ik eigenlijk niet begrijp isdat hij zo in het openbaar aan oorlogs ophitserij doet. En daar blijkbaar mee weg denkt te kunnen komen.

maar hij is zich aan het vergissen!!!

Vroeger of later zal hij zich moeten gaan verantwoorden voor een rechtbank.

En waarschijnlijk eerder vroeger dan later!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2007 om 05:22
Het lijkt mij beter als Wilders en ieder ander gewoon kan blijven zeggen wat hij te zeggen heeft. We zijn hier niet achterlijk. Laten we dat zo houden.
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2007 om 13:36

Wilders heeft kennelijk, gelijk Bush overigens, helemaal niets geleerd van de vruchteloze oorlog in Irak, die alleen maar een beschamende herhaling blijkt te zijn van Vietnam. Verder is Iran een v��l gevaarlijker tegenstander dan Irak voor de Amerikanen en hun altijd-slaafse bondgenoten, dus een oorlog beginnen tegen Iran is echt heel onverstandig. Als Isra�l en sommige Arabische landen zich er vervolgens ook nog mee gaan bemoeien (hetgeen heel goed mogelijk is omdat velen menen te voelen dat er een "oorlog tegen de Islam" gaande is. Misschien zelfs nog Indonesi� die zich wellicht solidair voelt?), dan heb je voor je het weet zo een Derde Wereldoorlog!

Batman

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2007 om 17:20
In eerste instantie geplaatst door Batman

Wilders heeft kennelijk, gelijk Bush overigens, helemaal niets geleerd van de vruchteloze oorlog in Irak, die alleen maar een beschamende herhaling blijkt te zijn van Vietnam. Verder is Iran een v��l gevaarlijker tegenstander dan Irak voor de Amerikanen en hun altijd-slaafse bondgenoten, dus een oorlog beginnen tegen Iran is echt heel onverstandig. Als Isra�l en sommige Arabische landen zich er vervolgens ook nog mee gaan bemoeien (hetgeen heel goed mogelijk is omdat velen menen te voelen dat er een "oorlog tegen de Islam" gaande is. Misschien zelfs nog Indonesi� die zich wellicht solidair voelt?), dan heb je voor je het weet zo een Derde Wereldoorlog!

Batman

Maak je maar niet ongerust Batman.

Zo een soort wereldoorlog is niet mogelijk voor de eenvoudige reden dat deze landen daar niet de bewapening voor hebben.

zoals ook Chirak in een verspreking stelde het idee dat iran een gevaar zou kunnen vormen grenst aan het belachelijke.

Het enigste gevaar waar de wereld op dit moment mee te maken heeft is eigenlijk afkomstig uit het Westen.

Wat dit betreft is de wereld wel enigzins uit balance.

wellicht dat Rusland in de buurt kan komen wat bewapenings mogelijkheden betreft. Maar zelfs China zit nog steeds op een enorme achterstand.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.