Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wilders wil Koran-verbod?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wilders wil Koran-verbod?
    Geplaatst op: 08 augustus 2007 om 13:27

Hoewel we al reeds wisten dat Geert Wilders alleen maar staat voor provocatie en retoriek heeft hij nu alw��r een nieuwe manier gevonden om aandacht te trekken. Blijkbaar deinst deze gek er niet voor terug om de Koran "fascistisch" te noemen en in ��n adem te noemen met Hitler's Mein Kampf (een boek dat reeds lang verboden is in Nederland).

Vooropgesteld dat ik tegen �lle verboden of censuur op boeken ben (zelfs als het Mein Kampf of de Duivelsverzen betreft) doet deze Partij voor de Vrijheid haar naamgeving beslist geen eer aan.

Op zijn website www.partijvoordevrijheid.nl/ (vul in "koran" op zoekfunctie) citeert hij allerlei soetra's die zouden moeten aangeven dat de Islam oproept om Joden en Christenen te vermoorden? Ik heb in mijn eigen Koran hierover echter nooit iets kunnen vinden. Er stond juist in dat Joden en Christenen als Mensen van het Boek worden beschouwd en ieder zijn eigen religie maar moet beleiden. Sowieso wordt er milder over hen geoordeeld dan over de polythe�sten.

Het enige wat hij er volgens mij mee bereikt is dat Moslims zich alweer opnieuw aangevallen voelen, wat na 11 september een soort traditie schijnt te zijn geworden. Ik hoop nu maar dat de meeste Moslims wijs genoeg zullen zijn zich niet te laten provoceren en beseffen dat deze man zich alleen maar bijzonder onvolwassen gedraagt.

Want er is al genoeg Wilders in Nederland...

Batman

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2007 om 15:17
Salaam aleikoum,

De realiteit is dat moslimbloed wordt vergoten in alle delen op aarde. De grootste misdaden.

http://youtube.com/watch?v=_k2aX-9j6H8


Kijk en huil o moslims, dat is het enige wat je kunt doen. Dit kan niet zolanger doorgaan. Ik hoop dat deze haat vanuit de westerse wereld ons wakker zal schudden.

Salaam aleikoum,

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2007 om 11:57

Ik vond het filmpje heel indrukwekkend en begrijp de pijn van Moslims en wat hen aangedaan is met vernederingen door Fransen, Engelsen, Amerikanen, Isra�liers, enz. Het is inderdaad te gruwelijk voor woorden en ik bekeek al dit verdriet echt met afgrijzen.

Alleen begreep ik niet helemaal wat de afschaffing van het kalifaat in Turkije precies voor probleem is? De Turken hebben nu eenmaal voor de seculiere staat gekozen en er zijn genoeg kalifaten in de wereld waar Moslims zich thuis zouden kunnen voelen. In een discussie op dit forum over de sharia (ik weet niet alleen meer welke) zei iemand namelijk dat mensen die moeite hebben met Islamitische regelgeving altijd nog kunnen emigreren. Goed, ok�, maar...

Echter, wanneer het ideaal van het Tweede Kalifaat er zou komen is die emigratie dus onmogelijk geworden. En dan kom toch op iets wat mij als westerling ook beangstigd. Woorden uit het filmpje:

The Islamic Nation is the only one which is ordained authority on earth 

And the only one suitable to lead humanity   

And it will force itself to leadership   

And this giant will stand on his legs         &n bsp;  

To bring down the USA and to bring down "Israel"        &nbs p;  

The Prophet has brought us the good news about the return of Khilafah      

And the world's embrace of Islam

Hier wordt volgens mij de Islam duidelijk als superieur aangeprijst met een duidelijke wens voor een wereldlijke hegemonie die de mensheid moet gaan leiden. Als ik het fout heb moet iemand mij het maar zeggen maar voor mij klinkt dit als een soort van Islamitisch imperialisme. Ik heb op zich helemaal niets tegen de Islam als religie maar dit klinkt voor mij toch wat "gevaarlijk".

Op dit moment is het Amerika die zo'n beetje "authority on earth" heeft en daar ben ik net zo min gelukkig mee.

Verder zou ik graag willen weten wat "Ummah" betekent? Herhaaldelijk hoorde ik namelijk dat men zich door de Ummah in de steek gelaten voelde. Is het soms een code van solidariteit tussen Moslims? En wat betekent "Deen"?

Een ander vraagje: brengt een Kalifaat per definitie een einde aan het leiden van Moslims? Worden alle Kalifaten wel naar behoren bestuurd? Het is immers nog altijd mensenwerk om Gods wetten te implementeren, nietwaar?

Batman

 

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2007 om 05:47

Assalaam Aleikom,

 

Leuke post op: http://egyptenieuws.web-log.nl/egypte_nieuws/

Onderwerp: religies verbiden.

 

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2007 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

 

Leuke post op: http://egyptenieuws.web-log.nl/egypte_nieuws/

Onderwerp: religies verbiden.

 

Salaam

Wat is daar precies zo "leuk" aan dan? Ik vind het juist allemaal erg kleingeestig en arrogant. Hoewel Saoudi-Arabi� voor een Arabisch land altijd nogal pro-Amerikaans geweest is (en dan vooral het koningshuis) is hun politiek inzake religie minstens zo arrogant als die van Wilders. Ik zie absoluut geen verschil. Maar ja, het waren alleen Egypte en Iran die hun beklag over Wilders ingediend hadden toch?

Maar ja Iran, da's ook weer zo'n land waar je kunt zien hoe westerse (vrouwelijke uiteraard) journalisten gedwongen worden een hoofddoekje te dragen als ze alleen maar een paar minuten tegen de camera praten. En Britse maniniers in een hoofddoekje gedwongen werden en niet te vergeten de Koreaanse gijzelaars in Afghanistan. Daar verplicht, hier mag je het juist niet verbieden. En in Tunesi� verbieden ze het weer w�l, heb ik gehoord. Wat een intolerant gedoe allemaal met religies. Als iedereen nu bijvoorbeeld eens op zou houden zijn of haar eigen religie als superieur aan alle andere te beschouwen zouden we veel dichter bij een oplossing kunnen komen. Er bestaat namelijk helemaal geen superieur geloof.

Maar wat ze daar in die kalifaten doen is nu precies hetzelfde als wat hier Wilders wil: een bouwverbod voor moskee�n maar w�l nieuwe kerken bouwen. Kennelijk is hij een soort Christelijke suprematist en vergeet hij voor het gemak maar even alles over Inquisitie, kruistochten en kindermisbruik.

Batman

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2007 om 11:42
In eerste instantie geplaatst door Batman

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

 

Leuke post op: http://egyptenieuws.web-log.nl/egypte_nieuws/

Onderwerp: religies verbiden.

 

Salaam

Wat is daar precies zo "leuk" aan dan? Ik vind het juist allemaal erg kleingeestig en arrogant. Hoewel Saoudi-Arabi� voor een Arabisch land altijd nogal pro-Amerikaans geweest is (en dan vooral het koningshuis) is hun politiek inzake religie minstens zo arrogant als die van Wilders. Ik zie absoluut geen verschil. Maar ja, het waren alleen Egypte en Iran die hun beklag over Wilders ingediend hadden toch?

Maar ja Iran, da's ook weer zo'n land waar je kunt zien hoe westerse (vrouwelijke uiteraard) journalisten gedwongen worden een hoofddoekje te dragen als ze alleen maar een paar minuten tegen de camera praten. En Britse maniniers in een hoofddoekje gedwongen werden en niet te vergeten de Koreaanse gijzelaars in Afghanistan. Daar verplicht, hier mag je het juist niet verbieden. En in Tunesi� verbieden ze het weer w�l, heb ik gehoord. Wat een intolerant gedoe allemaal met religies. Als iedereen nu bijvoorbeeld eens op zou houden zijn of haar eigen religie als superieur aan alle andere te beschouwen zouden we veel dichter bij een oplossing kunnen komen. Er bestaat namelijk helemaal geen superieur geloof.

Maar wat ze daar in die kalifaten doen is nu precies hetzelfde als wat hier Wilders wil: een bouwverbod voor moskee�n maar w�l nieuwe kerken bouwen. Kennelijk is hij een soort Christelijke suprematist en vergeet hij voor het gemak maar even alles over Inquisitie, kruistochten en kindermisbruik.

Batman

 

Precies, jij zegt: Dat was nou het leuke van de post: Het hypocriete!!

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2007 om 12:01

In eerste instantie geplaatst door Batman

Echter, wanneer het ideaal van het Tweede Kalifaat er zou komen is die emigratie dus onmogelijk geworden. En dan kom toch op iets wat mij als westerling ook beangstigd. Woorden uit het filmpje:

The Islamic Nation is the only one which is ordained authority on earth 

And the only one suitable to lead humanity   

And it will force itself to leadership   

And this giant will stand on his legs        

To bring down the USA and to bring down "Israel"        &nbs p;

The Prophet has brought us the good news about the return of Khilafah      

And the world's embrace of Islam

Hier wordt volgens mij de Islam duidelijk als superieur aangeprijst met een duidelijke wens voor een wereldlijke hegemonie die de mensheid moet gaan leiden. Als ik het fout heb moet iemand mij het maar zeggen maar voor mij klinkt dit als een soort van Islamitisch imperialisme. Ik heb op zich helemaal niets tegen de Islam als religie maar dit klinkt voor mij toch wat "gevaarlijk".

Op dit moment is het Amerika die zo'n beetje "authority on earth" heeft en daar ben ik net zo min gelukkig mee.

Waarom is er niemand die hier even op ingaat? Willen alle Moslims in principe de verwezelijking van dit kalifaat dat zich moet uitstrekken van Noord Afrika tot aan Indonesi� of zijn er ook genoeg Moslims, zoals bijv. de Turkse, die een seculiere staat best wel ok� vinden?

Verder zou ik graag willen weten wat "Ummah" betekent? Herhaaldelijk hoorde ik namelijk dat men zich door de Ummah in de steek gelaten voelde. Is het soms een code van solidariteit tussen Moslims? En wat betekent "Deen"?
Wellicht stelde ik al deze vragen in de verkeerde topic?

Batman

 

[/QUOTE]
Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2007 om 20:31

Hi Batman,

 

Allereerst wil ik je van harte welkom heten op het forum.

 

Wat betreft je vragen:

 

Verder zou ik graag willen weten wat "Ummah" betekent? Herhaaldelijk hoorde ik namelijk dat men zich door de Ummah in de steek gelaten voelde. Is het soms een code van solidariteit tussen Moslims? En wat betekent "Deen"?

 

Ummah betekent de Islamitische gemeenschap & Deen betekent geloof.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Batman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 augustus 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 69
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Batman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2007 om 09:16
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hi Batman,

 

Allereerst wil ik je van harte welkom heten op het forum.

Thank you.

 

Wat betreft je vragen:

 

Verder zou ik graag willen weten wat "Ummah" betekent? Herhaaldelijk hoorde ik namelijk dat men zich door de Ummah in de steek gelaten voelde. Is het soms een code van solidariteit tussen Moslims? En wat betekent "Deen"?

 

Ummah betekent de Islamitische gemeenschap & Deen betekent geloof.

Ok�. Bedankt voor deze interessante informatie.

 

Groeten uit Gotham,

Batman

 

Ignorance is our greatest enemy
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.