Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Geweigerd zonder reden.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Najouaa_m Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najouaa_m Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Geweigerd zonder reden.
    Geplaatst op: 21 maart 2009 om 22:15
Salama 3likom,Broeders en zuster


ik heb een probleem. ik heb en man leren kennen en hij wou met mij trouwen en ik ook.( inshallah) toen hij naar zijn ouders was gegaan zijden hun nee,
hij vroeg en reden maar kreeg niets,
hij bleef doorgaan en hij kreeg geen antwoord,
daarna zij hij moeder waarom?
weet je wat zij zij ze komt niet uit ons dorp en dat wil ik niet?!ze zij trouw met wie je wilt zolang het uit ons dorp komt en uit marokko.hij begreep er niets van .
en hij vond dat geen reden.

hij was naar en ''geleerde(imam) geweest en vertelde hij het verhaal. de geleerde antwoorde hem bij terug: HET IS HARAM DAT ZE JOU WEIGEREN ..Omdat ze en moslima is.hij zij dat mogen hun niet doen vooral niet bij en man.


als en man wilt gaan trouwen moeten de ouders het aannemen als en gift.

ok� uiteindelijk was ie weer geweest en had hij verteld wat de geleerde hem zij: dat hij recht had op dit huwelijk.

haar antwoord was dus nee nee is nee.
En het grappigste komt ze kent mij niet heeft me nooit gezien.
ze wonen in marokko en hij hier.
hij ging door en bleven nee zeggen .
ze begonen hem te bedreigen met: als je trouwt ben je me zoon niet. met: dan ga je weer wonen in marokko brengen we je weer terug naar marokko.
dus mijn vraag aan jullie is wat kan hij doen ik wil echt mijn huwelijk met hem beginen.is echt en jongen van huis.
die recht streek zijn punt had gemaakt bij mij.
en bij mijn ouders.hij weet zelf niet meer wat hij kan doen..
en ik ook niet.
hoe kan je het beste aanpakken en hij wilt het heel graag hij vecht nu 3 jaar ervoor en wilt door gaan.wat kunnen we bijden doen? in zo een probleem?



wa3likom salama.Broeder en zusters
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 00:21

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Hmm�moeilijke situatie en een vage reden waarom zijn moeder hier niet mee in wilt stemmen. Hebben jullie / hij al geprobeerd om een ander familielid met zijn moeder te laten praten?

Veel succes!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Najouaa_m Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najouaa_m Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 00:25

Asalaam 3alaikom ,

 

Ja we hebben alles geprobeerd maar ze zegt nee ze komt niet uit de zelfde buurt omgeving en dorp als wij nee is nee,ik weet me geen raad meer .ik zelf vind het echt nergens op slaan.en de imam zij dat zelf ook .dat dat totaal gewoon niet mag.ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.Dank je wel nog voor je reactie.

 

Moge allah S.w.t je wensen Insallah vervullen.

 

 

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 00:36


Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Je zegt dat de persoon met wie je wilt trouwen al 3jaar bezig is met zijn moeder te overtuigen... Dat is wel een tijdje en dat ze nog steeds niet overtuigd is belooft niet veel goeds..

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die kijken naar afkomst, dorp waar je vandaan komt etc.. In plaats van te kijken naar de persoon zelf.

Is het geen idee om gewoon met kennis te gaan maken met zijn ouders (met jouw ouders erbij natuurlijk)? (Als neutrale personen) ?

 

Dank je wel nog voor je reactie.

Graag gedaan.
 

Moge allah S.w.t je wensen Insallah vervullen.

Amien.


Jullie Zuster Fi Dien!!



Aangepast door Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Najouaa_m Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najouaa_m Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 00:45

 

Asalaam 3alaikom ,

Ja dat valt wel te proberen ,daar dacht ik namelijk ook aan.

dat ik gewoon ga met mijn zus en broer ,want is ver namelijk

voor me moeder en moeilijk,om klein kinderen.ik wou dat doen

mischien dan denken zijn van he die is okej ofoz.

want ze wonen namelijk in marokko,en ik grijp zeker de kans als ik 1 van zijn famillie leden tegen ga komen.

3jaar hield ik me in maar nu.!ik weet wat mijn rechten zijn en plichten in de islam en hij zelf ook.

dus ik hoop insallah dat dat gaat lukken.!

 

Nogmaal dank je wel,het lucht me hart echt op als ik er met iemand er over kan hebben:)

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 01:02
Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Laat elkaar in ieder geval niet los en neem samen een besluit en ga er voor de volle 100% voor. Het zou zonde zijn dat jullie elkaar loslaten vanwege een vage reden van zijn moeder.

Hoe zit het overigens met zijn vader? Is hij het er wel mee eens of heeft hij niets te zeggen? Er moet toch wel iemand zijn in de familie die zijn moeder kan overtuigen? Als zij de enige is die tegenstribbelt (en de rest niet) dan staan jullie wel sterker...

Nogmaal dank je wel,het lucht me hart echt op als ik er met iemand er over kan hebben:)


Anytime!

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Najouaa_m Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najouaa_m Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 01:12

Asalaam 3alaikom ,

 

Dat vind ik dus ook,weet je 3 jaar is heel lang en het is zeker en vaag reden ,Jah je weet bij die dorp van hun heeft en vrouw het voor het zeggen.dus zij nee vader nee.broers en zussen iedreen heeft zijn best gedaan.maar andere famillie leden hebben wij niet gevraagd.zelfs mijn moeder vind het zo zielig voor hem dat zijn ouders zo zijn.Me moeder zegt ouders willen hun kinderen gelukkig zien,maar wat hun doen is marteling.ik bedoel ze kennen me niet eenss.en ik ga zeker niet opgeven.hij is het moeite waard.hij is en rustig jongen met de eigenschappen wat ik altijd wou in een man.en ik laat me niemand in de weg staan behalfe allah(S.w.t) in de weg staan.om een vaag reden.klinkt allemaal zo grof mischien maar na 3 jaar raakt je geduld langzaamerhand op.ik ga denk ik 1 van zijn tantens aanspreken.alleen hun kunnen de ouders overtuigen.dus insallah de eerst volgende keer wanner ik haar zie greep ik in.Dank je wel nogmaal hahahah je hebt me wel even zelfvertrouwen weer geven .

 

Nogmaal Mogen allah s.w.t jou belonnen :)

 

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 01:20
Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Komt ook niet vaak voor, dat vrouwen het voor het zeggen hebben. Pff, heb jij even geluk..not!

Het is inderdaad zielig voor hem dat zijn moeder zo tegenwerkt. Niet opgeven. Jullie zijn diegene die uiteindelijk met elkaar willen gaan trouwen en met elkaar leven...niet jij met zijn moeder of andersom. Ouders kunnen hun goedkeuring geven maar wel tot op een zekere hoogte. Dat ze ouders zijn wilt nog niet zeggen dat ze cart blanche hebben.


Jullie Zuster Fi Dien!!


P.s. Mocht je op msn verder willen praten dan kun je me pm-en.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Najouaa_m Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najouaa_m Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 02:12

Asalaam 3alaikom ,

 

Dank je nogmaal's ik heb je ge pm gestuurd met de hotmail er in.

 

Mogen allah s.w.t jou belonnen

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 02:17
Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Graag gedaan hoor. Ik heb je een pm teruggestuurd.
Je bent vergeten je msn-adres te zetten in je pm.


Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
agadir mocro Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 augustus 2008
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote agadir mocro Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2009 om 15:06

Salam Zuster,

ik had hetzelfde probleem zoals jij maar diegene die mij hand wou vragen was geweigerd door mijn moeder. Lange tijd heb ik daarmee gesukkeld ( 2 jaren) uiteindelijk heb ik het opgegeven en ik heb voor mijn moeder gekozen.

Diegene die jou hand wil komen vragen zit op dezelfde situatie zoals toen ik erin zat. Elke dag ruzie met je moeder (discussie) is echt niet fijn. Hij gaat dat ook beu zijn. En ik heb me daarbij neergelegd dat 9adar de rol speelt. Ook al ben ik dol verliefd geweest op hem, moest ik hem op een of ander manier vergeten want zoals ze zeggen " eljanatoe tahta a9dami elomahat". Tis moeilijk  maar tis zo want jij zit nu niet in zijn toestand. Zijn ouders hebben geweigerd en dat doet hem ook pijn. Maar enkel God (Allah S.W.T) weet waarom. Voor elke vraag is er een antwoord.

Jij krijgt je antwoordt langs een andere informatiebron. Waarschijnlijk doordat zijn ouders neen zeggen. Allah o a3lam. Ouders mogen  niet weigeren als het om een Islamiet gaat maar zoals ik je al zei: voor alles is er een antwoord.

 

Grtjs DE Ervaren Mocro...

PS: ouders zijn heel belangrijk zet dat maar in je voorhoofd vooral de ouders van je toekomstige man. Als die niet goed zijn vergeet de liefde tussen je man = ruzie. Want schoonouders zien hun eigen zoon/dochter als "mijn zoon/dochter zijn de beste.

 

 

Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2009 om 18:16

Salaam oualaikoem,

Wat een lastige situatie zeg! Ik raad jullie aan om salat el isthigara te verrichten. Das een. Ten tweede zorg dat er een imaan met mevr. spreekt en als ze enige taqwa kent (enige taqwa dat deze soort kent is de vrees over wat de buren zullen zeggen) dan zal ze jullie huwelijk zegenen en als laatste vergeet de volgende woorden van Allah, subhanahoe wa ta3ala niet

wa 3asaa an toehiboe sha'yaan wa hoewa sharon lakoem , wa 3asa an toe'akrahoe shayaan wa hoewa gairoen lakoem.

Je kan van iets houden wat uiteindeilijk slecht is voor je en je kan een hekel aan iets hebben wat goed is voor je.

Allah weet het beste..

Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en doorzettingsvermogen...

wasalaam 

Wie kan voor mij een blijvend vissum regelen in SA. En dan in Medina. :D

"wa hasaa an toehiboe shay'an wa hoewa charon lakoem...".
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.