Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Van christen tot moslim

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Said Mondria Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 september 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 430
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Said Mondria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Van christen tot moslim
    Geplaatst op: 17 september 2009 om 13:58

Salaam alaikoem beste broeders en zusters,

Ik wou jullie mijn levensverhaal vertellen hoe het mij is vergaan van christen tot moslim.

Ik ben geboren in 1950 in Vollenhove een klein oud vissersdorpje in Overijssel. Het christendom floreerde daar en iedereen werd daar met de bijbel in de hand opgevoed. Zo ik ook ben als baby zo als iedereen gedoopt in de Nederlands gevormde kerk .Van kinds af aan ging je mee naar de kerk en thuis was ook een christelijke opvoeding. Natuurlijk ging je als kind ook naar een christelijke school, De school met de bijbel. Zo ging dat door tot je trouwde en het huis verliet. In 1972 ben ik getrouwd en we gingen wonen in een caravan op een camping in Voorthuizen niet zo ver van Barneveld. Ik was door de week werkzaam in een fabriek als productie werknemer en op zondag was ik hulp koster in de Nederlandse hervormde kerk in Barneveld. Het leven in de caravan viel niet mee het was erg klein maar we konden ons redden en het was ook maar tijdelijk want we zouden gaan verhuizen naar Barneveld. Op de camping daar woonde ook een Turkse familie waar wij wel contact mee hadden . Tasdan was zijn naam , hij woonde daar samen met zijn vrouw en een dochtertje van een paar maanden ook in een caravan . Op een dag kwam Tasdan en hij sprak nog bijna geen Nederlands en vertelde ons dat hij voor ons wilde bidden zo dat we een goed leven zouden hebben . Zo begrepen wij dat. En Tasdan was moslim en in die tijd wist nog bijna niemand in Nederland wat moslim � islam was en in hield, ook wij niet. Tasdan ging zijn gebed maken en wij zagen die rare bewegingen van zitten knielen en opstaan en we hoorden die rare taal aan en we moesten lachen heel veel lachen maar we schaamden ons ook want wij wisten wel dat hij bezig was met bidden en dat hij God aanbad. Dus om het lachen te camoufleren deden we onze handen voor de mond en deden we net of we moesten hoesten. Toen Tasdan klaar was wist hij wel dat wij hadden gelachen en hij was helemaal niet boos. Als het andersom was geweest was ik denk ik wel boos geweest maar hij helemaal niet. Hij ging weg en een half uur later kwam hij terug met een hele grote schaal vol met eten. Tasdan heeft toen nog een paar weken naast ons gewoond en is toen verhuist naar Eindhoven waar hij een hotel zou beginnen . Ik heb nooit meer iets van Tasdan vernomen. Ons leven ging verder en wij verhuisden naar Barneveld en we kregen een dochter . We leefden nog steeds als goede christenen maar door de gebeurtenissen van Tasdan veranderde iets in mijn leven . Ik kreeg meer vragen over mijn geloof en ik stelde die ook aan de dominee en de ouderlingen maar ik kreeg maar geen antwoord . Heel langzaam aan veranderde mijn geloof in het christendom. Wij verhuisden naar Hoogeveen en mijn zoon werd daar geboren . Mijn geloof raakte op de achtergrond en was het niet meer met mijn geloof eens. Ook mijn huwelijk ging kapot en een echtscheiding volgde . De herinnering aan Tasdan die bleef ik moest daar altijd steeds aan denken en begon me te interesseren voor de islaam maar wist niet waar ik terecht kon met mijn vragen . Zo gingen de jaren voorbij en in 1988 ging ik vrijwilgerswerk doen , het begeleiden van asielzoekers die net in Nederland kwamen en nog in de procedure zaten van of ze hier mochten blijven. Heel leuk werk en ik kwam in contact met moslims en de vragen branden mij op de lippen . Maar ik kon ze niets vragen ze spraken geen Nederlands en na een tijdje kwam ik in contact met de stichting Opbouw , dat was een stichting die ging over asielzoekers kinderen een zijtak van de Nederlandse kinderbescherming. En ik kreeg asielzoekers kinderen in huis die ook nog maar pas in Nederland woonden en waren bij mij voor crisis opvang, De meeste van deze kinderen waren maar een paar dagen tot twee weken bij mij en sommigen bleven langer , meestal jongens zo van tussen de 12 en 18 jaar soms ook meisjes en de jongste was twee maanden . Ik heb er zo�n 60 kinderen in huis gehad voor lange of korte tijd. Veel van deze kinderen waren moslim en ik zag ze salad maken en mijn gedachten gingen 25 jaar terug naar Tasdan die ook salad maakte voor ons toen. Ik wilde zo graag van alles weten maar ze spraken geen Nederlands . Dat ging zo door tot 1992 toen kwam er een Somalische jongen bij mij wonen van 17 jaar en hij sprak al een beetje Nederlands en ik begon hem te vragen over de islaam en het geloof en die jongen vertelde me alles wat ik wilde weten en de hele puzzel viel in elkaar . De vragen die ik had waar de dominee en de ouderlingen geen antwoord op wisten of niet wilden geven werden mij nu allemaal duidelijk. Ik leerde zo van de islaam en het duurde niet lang of ik werd moslim . Ik was ontzettend blij en voelde me als herboren . Ik leerde snel en was helemaal blij. Mijn vrienden raakte ik allemaal kwijt en ook sommige van mijn familie leden waaronder mijn moeder. Maar na jaren kwam dat weer helemaal goed en ik heb weer goede ****akten met mijn familie. Ik ging nu ook elke maand 3 dagen op groes fisabilah ik weet niet of ik het goed schrijf . Maar het hield in dat ik van vrijdag tot maandag met moslim broeders vanuit de moskee andere moskee�n ging bezoeken en daar de moslims opzoeken en bezoeken . We gingen dan op huisbezoek en de straat op om moslims aan te spreken en ze te wijzen op dat ze moslim waren dat , dat inhield dat ze verplichtingen hadden en we nodigden ze dan uit om mee te komen naar de moskee , ook bezochten we disco�s en gokhallen en dat soort dingen meer . Ik heb dat ongeveer 10 jaar gedaan elke maand drie dagen en ben vier keer 40 dagen zo geweest in Nederland e twee keer veertig dagen in het buitenland , ik gaf daar in de moskee�n Bajaan , ik leerde heel veel. In mijn vrije tijd was ik altijd bezig met de islaam en vertelde iedereen over de islaam en heb Alhandoelillah 19 mensen in de Islaam mogen brengen waaronder mijn moeder. Mijn moeder was 88 jaar en toen ze moslim geworden was kreeg ze een beroerte ze is daar niet meer van opgeknapt en ze begreep niets meer van het leven. Op 92 jarige leeftijd is ze overleden. Alhandoelillah is ze net op tijd bekeerd , Allah doet wat hij doet en laat toe wie Hij wil. Ik heb nog steeds die asielzoekers kinderen in huis die toen bij mij hebben gewoond ook die Somalische jongen die mij in de islam bracht ze zijn nu allemaal volwassen en goede moslims Alhandoelillah Ik hou me nu bezig met islamitische gedichten te schrijven die ik plaatst op internet sites . Ik doe dat met heel veel plezier en hoop[ daar nog lang mee door te gaan.

Dit was mijn levens verhaal , ik hoop dat het niet te lang is geworden .

Salaam alaikoem, Said.


Islamitische verhalen
http://blog.seniorennet.be/islam_verhalen/
Islamitische foto's
http://blog.seniorennet.be/foto_islamitische_foto/
Islamitische gedichten
http://blog.seniorennet.be/said_online
Alles elke dag vernieuwd

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2009 om 23:14

Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu

Mooi om te lezen hoe jij tot de Islaam bent terug gekeerd. ( Ik schrijf terug gekeerd omdat zoals je weet elke persoon als moslim wordt geboren.

In de hadith van de profeet, vrede zij met hem, die vermeld wordt door abu hurairah staat:

"Ieder kind wordt geboren met de natuurlijke gehoorzaamheid aan Allaah, (geboorterecht, fitrah), zijn ouders maken van (het kind) vervolgens een jood, of een christen of ze maken een vuuraanbidder van hem" (Boekhaarie en Moeslim)

 

Mascha Allaah hoe je jouw zoektocht hebt verhaald.

Moge Allaah van je houden en jouw het paradijs schenken Allaahoema Ameen.

 

P.s. mooie weblog met prachtige gedichten.

 

7ayaak Allaah,

 



Aangepast door AmmatoelAziz
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Said Mondria Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 september 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 430
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Said Mondria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2009 om 11:51

Salaam alaikoem zuster AmmatoelAziz

Dank je wel voor je bericht, Ja zuster ik weet het we worden als moslim geboren ,maar door onwetendheid van veel mensen worden we tot een andere religie gedoopt. Alhamdoelillah heb ik het geluk gehad dat Allah mij heeft toegelaten tot de islaam , ik ben Hem daar elke dag heel dankbaar voor. En ik zal mijn hele leven bezig blijven met de wil van Allah om anderen ook in de islaam te brengen ,dat voel ik mij tegenover Allah verplicht.

Zuster ik wens je veel zegeningen van Allah toe en ik hoop dat we elkaar in het paradijs mogen zien inshallah.

Salaam alaikoem, Said.

 

Gedichten, Boekjes, verhalen en Foto's
http://blog.seniorennet.be/said_online/

http://islam-gedichten.hyves.nl/?&pageid=51UK1G3SQ4CGSW8KO
Meld je aan als vriend Inshallah
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2009 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door Said Mondria

Salaam alaikoem zuster AmmatoelAziz

Dank je wel voor je bericht, Ja zuster ik weet het we worden als moslim geboren ,maar door onwetendheid van veel mensen worden we tot een andere religie gedoopt. Alhamdoelillah heb ik het geluk gehad dat Allah mij heeft toegelaten tot de islaam , ik ben Hem daar elke dag heel dankbaar voor. En ik zal mijn hele leven bezig blijven met de wil van Allah om anderen ook in de islaam te brengen ,dat voel ik mij tegenover Allah verplicht.

Zuster ik wens je veel zegeningen van Allah toe en ik hoop dat we elkaar in het paradijs mogen zien inshallah.

Salaam alaikoem, Said.

 

Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu,

 

Graag gedaan broeder. Al7amduLilah dat Allaah jou heeft geleid tot de Islaam.

Het is ook zeker een plicht van elke moslim om anderen uit te nodigen tot ons geloof. ( Da3wa)

Barak Allaahoe feek, ik wens jouw ook vele zegeningen van Allaah en Ameen op je du3a!

Fi AmaniLlaah,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2009 om 01:21
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=EN-US style="mso-ansi-: EN-US"><FONT face=Calibri color=#cc33cc>Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu</SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=EN-US style="mso-ansi-: EN-US"><FONT size=+0><FONT face=Calibri><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p>Mooi om te lezen hoe jij tot de Islaam bent terug gekeerd. ( Ik schrijf terug gekeerd omdat zoals je weet elke persoon als moslim wordt geboren.


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">In de hadith van de profeet, vrede zij met hem, die vermeld wordt door abu hurairah staat:


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">"Ieder kind wordt geboren met de natuurlijke gehoorzaamheid aan Allaah, (geboorterecht, fitrah), zijn ouders maken van (het kind) vervolgens een jood, of een christen of ze maken een vuuraanbidder van hem" (Boekhaarie en Moeslim)


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">Mascha Allaah hoe je jouw zoektocht hebt verhaald.


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">Moge Allaah van je houden en jouw het paradijs schenken Allaahoema Ameen.


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">P.s. mooie weblog met prachtige gedichten.


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">7ayaak Allaah,


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"></o:p></SPAN>�




Hallo AmmatoelAziz,

Volgens mij is het zo dat elk beest (en dus de mens) wordt geboren met de natuurlijke gehoorzaamheid aan de Schepper (die m.i staat b�ven jouw Allah).
W�t is verder, volgens jou AmmatoelAziz, een "vuuraanbidder" in onze huidige tijd?. Kun jij me daarvan een goede omschrijving geven? En hoe herken ik zulke "vuuraanbidders" in mijn dagelijks leven? En wie zou jij dan, hier in Nederland, als "vuuraanbidder" willen betitelen? Noem s.v.p. eens wat namen die we allemaal kennen zodat we er samen over kunnen discussi�ren.


Aangepast door alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.