Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De plaats van de Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De plaats van de Koran
    Geplaatst op: 18 november 2009 om 21:47
De Profeet(saws) zei, Als de Mensen van het Boek jou groeten, dan zal je (terug) antwoorden, Wa-Aleikum(en op jou) (Sahih Al-Boekhari, hadith nr. 275, Vol 8)

Aisha(raa) vertelde: Een groep Joden kwamen naar Allah�s Boodschapper(saws)en zeiden, As-Samu A�leika(dood op jou), en ik begreep het en zei tot hun, Aleikum As-Samu wa-l-La�na(dood en vloek zij op jullie), Allah�s Boodschapper(saws) zei, wees kalm! O Aisha, want Allah houd ervan dat iemand vriendelijk en zachtaardig is in elke situatie. Ik heb (al) gezegd (tot hun), Aleikum(op jullie) (Sahih Al-Boekhari, Hadith nr.273, Vol 8)

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2009 om 01:01
Dag Taqwaa,
Als ik, wat je hierboven schrijft, goed versta, dan staat daar: "Ga altijd uit van het goede in de mens". Is dat correct?
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
pragma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 augustus 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pragma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2009 om 04:11

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dag Pragma,

Heb je al antwoord op mijn vraag hierboven(11 november, 00.42 uur)? Of is er misschien een andere Moslim die goed bekend is met hetgeen via zijn/haar profeet rechtstreeks (in het Arabisch dus) werd nedergezonden?    

Hartelijke groet, Alzukar    

 

Hallo alzukar,

Ik ben niet de aangewezen persoon om jou die kennis over te brengen. Ik denk ook niet dat je het antwoord van mij zou willen horen.

Enige wat ik kwijt wil, is dat as-salaam alaykum de groet is van de mensen in het Paradijs. Niet een gewone groet, maar het is ook een smeekbede. Iets wat je zou moeten verdienen, ook ik.

Sorry voor late reactie, ben nl. op reis aan de andere kant van de globe. Rio wel te verstaan. Het is hier heerlijk, al blijf ik ver weg van de beaches...

Een vriendelijke en warme groet van hieruit, speciaal voor jou. (Nog net geen salaam, maar ik hoop dat je het zal waarderen) 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.