Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam, rem op elke ontwikkeling

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam, rem op elke ontwikkeling
    Geplaatst op: 03 februari 2012 om 22:28
Ik drop de volgende stelling:
"de islam is een rem op elke ontwikkeling".

Ik ben het uiteraard eens met deze stelling.

Graag reacties.
Groet,



Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2012 om 23:18
Beste Whatalies: verklaar je s.v.p. nader.

-Is er ook sluitend bewijs voor deze stelling?;
-Wat word hier verstaan onder "ontwikkeling"?

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2012 om 20:27
Beste Alzukar,

Sluitend bewijs voor een stelling lijkt me niet voor de hand liggend. Het zou immers geen stelling meer zijn.

Onder ontwikkeling versta ik (de mogelijkheid tot) innovatie op elk gebied. 

Groet,

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2012 om 00:07
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Alzukar,
Sluitend bewijs voor een stelling lijkt me niet voor de hand liggend. Het zou immers geen stelling meer zijn.
Onder ontwikkeling versta ik (de mogelijkheid tot) innovatie op elk gebied. 
Groet,


Waaróm sta je achter je stelling?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2012 om 14:58
Om duidelijk te maken dat een politieke godsdienst als de islam een rem is op zowel het individu als het collectief.

Dit heeft niet slechts positieve gevolgen voor een samenleving.




Aangepast door Whatalies - 10 februari 2012 om 16:30
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2012 om 17:01

@ Whatalies

Stellingen kunnen ook kloppen. Zie naar de stelling van Pythagoras. 

Vooreerst dien je onderscheid te maken in bepaalde zaken zodat geen appelen en peren vergeleken worden.

De Islam kan geen rem betekenen, wel integendeel. 
De Boodschap van de Islam is een universele boodschap die streeft naar het bereiken van interne vrede, vrede met anderen en het bestrijden van het kwaad en onrechtvaardigheid.

Het dient geen betoog dat Goddelijke Boodschappen de mens duidelijk hebben gemaakt wat goed was en wat verkeerd was. 
De Westerse moraal is er ook op gebaseerd. 

Wat de volgelingen van de Boodschappen doen is een andere zaak. 

Er staat een verkeerslicht op het kruispunt, je negeert het en je hebt een ongeval. 
Is het de fout van het verkeerslicht? 

Gelovigen kunnen dus een rem zetten op bepaalde zaken en het zichzelf en anderen het daardoor moeilijk maken. Dat is altijd al zo geweest. 
Mensen zijn niet onfeilbaar, ze hebben begeerten en zolang ze die begeerten niet onder controle hebben zullen zij beproefd worden. Inshaa Allaah. 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.