Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Les uit het leven van de Profeet

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Qisas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qisas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Les uit het leven van de Profeet
    Geplaatst op: 04 juni 2012 om 20:31

Les uit het leven van de Profeet -The enemy within- Khalid Rashid




http://www.youtube.com/watch?v=EGiaZ3aIKGs



Meer vertaalde video's zijn te vinden op de kanalen hieronder.

http://www.youtube.com/user/Deko023

http://www.youtube.com/user/deenfulify

http://www.youtube.com/user/73umar

http://www.youtube.com/user/NLansarBE

http://www.youtube.com/user/TawheedBeweging1
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2012 om 13:33
Salaam aleikoum, 

Als we dit filmpje aandachtig bekijken en de bewuste romantiek van de leeuw en het zwaard van de islam even opzij schuiven dan moeten we vast stellen dat de Profeet saws een soort democraat was. 
Hij ging er zelf van uit dat in Medina beschutting zoeken tegen de vijand de beste oplossing was. 

Maar aangezien hij daarvoor niet op de meerderheid van zijn medestanders kon rekenen koos hij voor de radicalere aanpak van Hamza ra nadat was gebleken dat die de vijand tegemoet wilden gaan. 

Conclusie: De Profeet saws leidt niet maar het is Allaah swt die leidt en de overwinning of de nederlaag bepaalt.
Hamza ra, (de strijdvaardige rebel ?) en vele medestanders werden in deze slag gedood. 

Is een oproep van een sheikh nu al genoeg om de wapens op te nemen en degenen die dat niet onmiddellijk doen voor lafaards of hypocrieten uit te schelden? 

Allaah swt doet nog steeds wat Hij wil. 
En ontevreden zijn met de beproevingen door Allaah swt opgelegd aan ieder van ons kan nooit goed zijn. 
En Allaah weet het beter.
Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 00:40
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Salaam aleikoum, 

Als we dit filmpje aandachtig bekijken en de bewuste romantiek van de leeuw en het zwaard van de islam even opzij schuiven dan moeten we vast stellen dat de Profeet saws een soort democraat was. 
Hij ging er zelf van uit dat in Medina beschutting zoeken tegen de vijand de beste oplossing was. 

Maar aangezien hij daarvoor niet op de meerderheid van zijn medestanders kon rekenen koos hij voor de radicalere aanpak van Hamza ra nadat was gebleken dat die de vijand tegemoet wilden gaan. 

Conclusie: De Profeet saws leidt niet maar het is Allaah swt die leidt en de overwinning of de nederlaag bepaalt.
Hamza ra, (de strijdvaardige rebel ?) en vele medestanders werden in deze slag gedood. 

Is een oproep van een sheikh nu al genoeg om de wapens op te nemen en degenen die dat niet onmiddellijk doen voor lafaards of hypocrieten uit te schelden? 

Allaah swt doet nog steeds wat Hij wil. 
En ontevreden zijn met de beproevingen door Allaah swt opgelegd aan ieder van ons kan nooit goed zijn. 
En Allaah weet het beter.


Naar ik begrijp was niet iedereen in Medina even blij met de komst van Muhammad zoals - bijvoorbeeld - te lezen in de bijdragen van Abu Afak aan dit forum.
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 10:01
Kijk Ar Ouet,

Als jij mijn mening respecteert en ik respecteer jouw mening,

dan hoef jij mijn mening niet te delen en ik hoef jouw mening ook niet te delen

daarom voor jou jouw mening en voor mij mijn mening

simpel toch?

Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 11:47
Beste Mohammad,

Vanuit mijn vak kreeg ik te maken met de theorieën van Einstein en van daaruit raakte ik bijzonder geïnteresseerd in de mens Einstein, diens publieke leven en diens privéleven. In diens biografieën kom je ook dingen tegen die in contrast staan tot een "ideaalbeeld". Dat is altijd zo, en het haalt het wonderlijk mooie wat iemand voortbracht voor mij niet onderuit.

Groet
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 12:23
Beste Ar Ouet

Einstein was heel slim en hij ontdekte vele dingen maar zijn waarheid is ondertussen ook achterhaald. 

Maar dat doet niets af aan zijn inspanningen en zijn zoektocht naar de waarheid. 

Verder luister ik naar de stilte van de regen maar het regent niet en ik hoor alleen maar wind en het ritselen van bladeren en op de achtergrond nog een vliegtuig
stilte ervaar je pas in de woestijn, 
ze is er oorverdovend en je zou dan wensen dat je hart even stopt met die stilte telkens te verbreken 

groet


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 21:46
Beste Mohammad,

Mohamed was een gewoon mens. Zo wil de moslim hem ook zien. Zo maakte hij ook keuzes die ik zeer discutabel acht en slechts te relativeren als daden begaan in dat tijdsgewricht.

Ik begrijp zijn goddelijke en onkwetsbare status dus niet. 

Groetjes,



Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2012 om 22:50

Beste Whatalies, 

18:110. Zeg: "Ik ben slechts een mens gelijk gij, doch mij wordt geopenbaard dat uw God slechts één God is. Laat daarom degene, die op de ontmoeting met zijn Heer hoopt, goede daden verrichten en bij de aanbidding van zijn Heer niemand anders met Hem vereenzelvigen."

God geeft dus de opdracht aan Zijn Boodschapper om openbaar te verklaren dat hij een mens is zoals iedere andere maar wel met een opdracht is belast. 
Helaas willen vele moslims de Profeet vzmh zo niet zien. 
Ze zullen hem soms verheerlijken tot aan de rand van de goddelijkheid toe.

De Profeet vzmh maakt ook fouten die zelfs in de Koran vermeld worden. 
De onfeilbaarheid (het "ma'sum" zijn) van de Profeet beperkt zich enkel tot religieuze zaken.
In wereldse zaken kan de Profeet vzmh verkeerde beslissingen nemen en hoef je hem niet eens te volgen als je het zelf beter weet.
De Profeet vzmh kent de toekomst niet en weet niet wat ons en hemzelf zal worden aangedaan. 
Hij heeft ook geen macht om iets te voorkomen of te laten gebeuren. 
Zijn taak is het overbrengen van de Boodschap aan de mensheid en daar houdt het mee op. 
Hij is niet verantwoordelijk voor hetgeen de mensen met de Boodschap doen noch kan hij de mensheid tot iets verplichten, noch kan hij Leiding geven. 
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2012 om 21:51
Beste Mohammad, je bent een van de weinigen(mijn ruime ervaring aangaande) die Mohammed op de juiste plek weet te positioneren. 

Ik zie hem niet als profeet, maar dat is volstrekt irrelevant.  Mohammed wordt als mens vergoddelijkt. Jij weet zeer wel dat een wetenschappelijke discussie over Mohammed bedreigingen in houdt. Jie weet heel goed dat Jezus in de christelijke wereld minder onaantastbaar is dan Mohammed in de islamitische.

Wie wordt vergoddelijkt? 

Ik waardeer jouw visie. Jij toont respect voor christenen, homo's , afvalligen, (hoewel het woord pervers is) etc. Jij durft jouw individualiteit binnen islamitische ****ekst te plaatsen. Je weet ook dat je daarmee de kudde lemmingen niet volgt.

De kudde lemmingen nog eeuwen moet evolueren omdat ze het leven niet begrijpen. Het zijn de onwetenden der wereld.

Groet,

Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2012 om 11:25
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

stilte ervaar je pas in de woestijn, 
ze is er oorverdovend en je zou dan wensen dat je hart even stopt met die stilte telkens te verbreken 

groet




Mooi verwoord!
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.